Stránka 1 z 1

D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2007 18:00
od aquila
variantne riesenia tunela pod Karpatami

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2531

je to sice velmi vzdialena buducnost (osobne tipujem tak 15-25 rokov), ale myslism si, ze to zasluhuje samostatnu sekciu ;)

snad prejde alternativa s jednym tunelom ..

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2007 14:31
od Dialniciar
Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2007 16:45
od Jurislav
Dialniciar napísal:Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.
Radsej by som bral ten prvy variant, vyzera to, ze by bolo menej km tunelov a teda teoreticky by to malo byt postavne rychlejsie.

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2007 17:19
od Andrej
Dialniciar napísal:Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.

Neviem, odkial bral Dialniciar informacie, ale v druhom variante ma dlhsi tunel okolo 6 km, cize celkova dlzka tunelov by bola cca 7 km. Napriek tomu, tazko prejde tento variant, kedze sa nachadza v CHKO Male Karpaty a prechadza blizko Borinky.

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2007 17:23
od Jurislav
Ak prejdu Donovaly, prejde aj CHKO.

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2007 22:38
od Andrej
Jurislav napísal:Ak prejdu Donovaly, prejde aj CHKO.

Donovaly budu mat ale pravdepodobne vylucenu kamionovu dopravu. Navyse tam nie su take podobne varianty, ako v pripade tunela Karpaty, kde su jednotlive varianty od seba vzdialene nanajvys 2 km a este su aj cenovo podobne :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2007 17:04
od aquila
ehm az teraz som si vsimol ze uz niektori hlasovali, varianty 1/4 a 3/5 som zlucil, lebo mi pripadaju skoro totozne

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2010 23:25
od Andrej
Mno vyzera to tak, ze Karpaty bude prvy tunel u nas razeny pomocou TBM
http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -4481.html

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2013 11:03
od Rehan125
Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2016 11:14
od Maxx787
Zdravim, v teme Visnove ste sa pytali na geologicke pomery a vhodnost pouzitia TBM.
podla mapy Geology.sk http://mapserver.geology.sk/gm50js/ je geologicka stavba o nieco zlozitejsia oproti tunelu Visnove a to z toho dovodu, ze nakolko ide o rovnake geologicke pasmo, v malych karpatoch sa krystalinicke horniny ponaraju pod kvarterne sedimenty Dunaja a Moravy. Preto je v okrajovych (portalovych) castiach trasy tunela prechod z krystalickych hornin do sedimentarnych a na zapadnej strane je to doprevadzane zlomovymi liniami. avsak si myslim ze je vhodne pouzit na tak dlhy tunel TBM, pretoze ked prerazia od zapadu tuto komplikovanu cast tak sa budu pohybovat v relativne dobrom podlozi. Avsak ake je porusenie hornin v tej oblasti neviem.
P.S. Nechcel som to davat do Visnoveho dal som to radsej tu :-)

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2016 18:09
od bodrik
Diky za presunutie debaty do správnej témy.
Súhlasím s napísaným, aj s vyjadrením geologických pomerov.
Kde inde použiť v SR metódu TBM, ak nie tu, v tomto 11km tuneli? Výrazne lepšie geologické pomery na Slovensku v prípade plánovaných tunelov už aj tak nenájdeme

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2016 07:41
od black1
este keby si to zaplati BA alebo postavi sukromnik a da tam mytnu branu by bolo najidealnejsie

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2016 08:41
od pohodak
nevidim problem, ak budu mytne brany pred kazdym dlhsim tunelom a/alebo obchvaty miest si budu mesta platit same

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2016 12:31
od bodrik
Nesúhlasím. Poplatok navyše by tu bol kontraproduktívny, lebo by skrz vyhnutia sa plateniu veľká časť vodičov vtrhla do mestskej premávky, zahlcovala by tým mestské cesty a komplikovala dopravnú situáciu. Takéto mýto sa môže platiť v tuneloch ktoré prekonávajú horské priechody a existuje alternatíva jazdy cez horský priechod, nie však na premávkou zapchatej ceste. Tento tunel má byť stavaný za účelom odvedenia dopravy poza mesto a odľahčenia mestských ulíc. Zavedením mýta navyše by sa úplne stratil zmysel výstavby tunela. Neviem či niekde vôbec existuje mestský tunel, postavený za účelom odľahčenia dopravy v meste, v ktorom by sa platilo mýto navyše.

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2016 16:24
od pohodak
detektor ironie nic?

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2016 22:22
od bodrik
Irónia sa v rýchlosti stratila. OK, neni problém, rozumieme si.

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 15:00
od mirsi

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 15:54
od Mawerick81
Andrej napísal:Mno vyzera to tak, ze Karpaty bude prvy tunel u nas razeny pomocou TBM
http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -4481.html


sorry za OT v inej teme,,, aquila,, odporucam si otvorit ten odkaz,, v inej teme si pisal o "umelom" koridore na D3,, tu v odkaze je, ze sa o tom rozhodlo nie u nas,, ale v helsinkach:

Podľa 3. paneurópskej konferencie v Helsinkách tvoria nosnú sieť projektu TEN na Slovensku tieto ťahy:

koridor č. IV: Berlín – Praha – Bratislava – Budapešť – Istanbul v trase diaľnice D2,
koridor č. Va: Terst – Bratislava – Žilina – Košice – Užhorod – Ľvov v trase diaľnice D1,
koridor č. VI: Gdansk – Katovice – Skalité – Žilina v trase diaľnice D3.

Re: D4 tunel Karpaty

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2022 11:58
od rempo