Stránka 4 z 8

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 14:48
od Jurislav
kvalitná dialnica napísal:veď ani sa im nedivím sú to požierači peňazí

kto? tunely alebo Fico a Vážny? :lol:

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 12:25
od Bager3
Čo znamena ta prelomena dnova doska v priekumnej stôlne?
Je to zavazny problem alebo bezna vec ?

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 12:45
od Zolohoj
To by aj mňa zaujímalo. Ale predpokladám, že to nie je závažný problém a že vôbec prieskumná štôlňa nie je tak spevnená. No som zvedavý, čo nám niekto zainteresovaný na to odpovie.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 16:46
od magnus
Prelomena doska znamená, že dochádza k uzatváraniu výrubu, k tzv. konvergencii. Toto sa deje v kazdom materialy, ked do neho spravite otvor. Zmena napatosti produkuje vznik deformácii a snahu otvor uzavriet. Pri podzemnych stavbach je to samozrejme neziaduci jav a znamena tolko, ze vystuz tunela v jeho dolnej casti bola nedostatocna na to, aby deformacie zastavila, pripadne ze tam vystuz (protiklenba) chyba alebo je chybne spravena.
Stolna Ovciarsko je vystuzena celkom dost, vzhladom na to, ze bolo uvazovane, ze bude sluzit ako unikova chodba, kedze povodne sa mala stavat len jedna tunelova rura. Ked si spomeniem, ake boli problemy pocas razenia stolne som dost milo prekvapeny, ze tie deformacie po 10 rokoch boli tak male, radovo do niekolko dm.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2010 18:39
od Zolohoj
S tym som ratal, ze samozrejme su tam tlaky, ale zhruba som pocital s tym, ze ta vystuz je v prieskumnej stolni slabsia. Takze kto vie, uvidime, ako to dopadne.

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2010 16:07
od Dialniciar
Diaľnica D1 Hričovské Podhradie – Dubná Skala, III. balík PPP projektov :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13360

*odborný článok; z hľadiska stavebných objektov
*vizualizácie tunelov, odpočívadla, MÚK atď.

Obrázok

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2010 10:38
od LubosG
Ako je to s rozostupmi medzi jednotl. vstupmi tunelových rúr. Aj podľa obrázka hore (či v prípade tunela Višňové), je ten rozostup väčší ako u tunelov už sprejazdnených (Bôrik, Sitina). Má na to vplyv dĺžka tunela?

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2010 13:40
od pohodak
skor nadlozie

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2010 06:36
od magnus
Má na to vplyv najma horninove prostredie a geomorfologia, ale samozrejme aj miestne priestorove pomery.

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2010 09:22
od rado
Pri Bôriku som čítal, že malý odstup medzi tunelovými rúrami bol požiadavkou z toho dôvodu, aby sa v prostredí Tatier minimalizoval vplyv na okolité prostredie (aby skrátka portály zabrali menej priestoru). Preto sa vlastne aj samotné razenie vykonávalo špecifickým spôsobom, bol o tom pekný článok, ale teraz ho neviem nájsť.

EDIT: Niečo o razení Bôriku je v tomto článku:
:arrow: http://actamont.tuke.sk/pdf/2009/n1/3cizik.pdf

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2010 06:34
od magnus
Na Boriku sa preto nahradil horninovy pilier betonovym

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2010 19:05
od Dialniciar
magnus: čo to je horninový pilier ?

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2010 09:03
od Isildursk
To znamena ze sa nechava medzi tunelovymi rurami iste mnozstvo vlastnej horniny (neveim kolko je predpis) ktora nesie tiaz nadlozia aby sa nepreborilo na obe rury, pri beonovani je vytazena aj hornina medzi rurami a tato sa nahradza betonovym pilierom, ktory nahradza samotnu horninu. Betonovy piliet mozne byt uzsi lebo je pevnejsi ako samotna hornina a tak sa mozu tunelove rury stavat blizsie pri sebe. Dufam ze som to napisal spravne ... som iba laik :)

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2010 10:38
od Pista
Až na to, že predpis nieje na nejaké konkrétne číslo, ale hodnota sa vypočítava podľa lokálnych podmienok.
Mimochodom, okrem vlastnej horniny a betónu je možné použiť napr. oceľ (liatinu) (metro Praha, nejaká stanica na linke A) ale to už som dosť OT.

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2010 18:08
od Pacho
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=9504 od tohto portálu tunel sa ťahá ľavým oblúkom?? na západ.?

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2010 20:04
od Tomas PO
inak tie pripravne prace v okoli Zilinskych tunelov su dost vyrazne... najma na portaloch. myslel som si, ze najprv len sanuju vychodny portal Visnoveho, ale vyzera to na tvrdu pripravu na vsetkych tuneloch.

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2010 21:20
od Andrej
Ano, pripravne prace v III. baliku zahrnuju aj kompletne pripravy portalov, zrejme aj preto boli drahsie ako v pripade dlhsieho I. balika, kde sa v niektorych pripadoch robili iba odlesnovacie prace (tunely Rojkov ci Havran).

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2010 19:19
od LubosG
Tak bola by škoda nepokračovať v dobre začatej práci, nie :) .

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2014 11:44
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=19631

prekvapilo ma ze prieskumna stolna zostNe nevyuzita a bude len zasypana.

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2014 13:06
od Lifko22
A nebude rozšírená na priemer jednej tunelovej rúry?

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2014 13:50
od bzzi
Vypadá, že využitá nebude. Zrejme jej trasa nie je spoločná so žiadnou s konečných rúr. Čo znie divne a príde mi to ako zbytočné mrhanie času i financií.

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2014 15:35
od random
zasypana isto nebude ... neda sa zasypat ... existuje technologia ako vyplnit vyrazeny priestor bezozvysku no v tomto pripade sa tak nestane pretoze je to prilis zdlhave a drahe. Podla toho co som videl tak prieskumna stolna je situovana v strede jednej z tunelovych rur a to je aj najlepsi a najlacnejsi sposob sanacie - proste odtazit bezozvysku ... problem je ze kazdy vyrazeny priestor ovplivnuje napatia v hornine do znacnej vzdialenosti ... ak by ho zasypali dokazu to len z nejakej casi a zvysok ostane ako prazdny priestor ... z vekom sa ostenie zacne bez udrzby rozpadat a do prazneho priestoru sa bude tlacit hornina z okolia to ale moze narusit statiku tunelov v blizkosti takze ked uz bola prieskumna stola vyrazena tak bud bude udrziavana alebo odtazena a stane sa sucastou jednej z tunelovych rur

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2014 19:56
od eric987
Ak sa nemylim tak minimalne vecsia cast prieskumnej stolne rozsirena bude, cast mozno vyjde nanivoc (vysledny tunel bude stavany na max rychost 100 km/h, povodne sa uvazovalo s 80). Inak odkial mate to, ze bude zasypana? ;) Co som prebehol ten clanok tak sa pisalo akurat o tom ze sa zasypali vchody do stolne a tz sa nepisalo o tom ze by sa nemalo razit v jej trase ale len o tom ze nebude mat dalsie vyuzitie.

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2014 08:15
od aquila
Samotná prieskumná štôlňa už nebude mať žiadne využitie, ani ako úniková trasa v prípade havárie. „Pre tunel Ovčiarsko budú razené nové tunelové rúry a tie si navzájom budú plniť funkciu záchrannej únikovej rúry,“ povedal šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.


aj ked mozno tiez nevie co hovori ..

Re: D1 tunel Ovčiarsko

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2014 14:26
od bzzi
...album_id=157&image_id=21337 - myslím, že táto fotka by to mohla trochu objasniť. Ak teda tá menšia štola je spomínaná prieskumná.