D1 tunel Ovčiarsko

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Jurislav » 25. Sep 2007 14:48

kvalitná dialnica napísal:veď ani sa im nedivím sú to požierači peňazí

kto? tunely alebo Fico a Vážny? :lol:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Bager3 » 26. Jan 2010 12:25

Čo znamena ta prelomena dnova doska v priekumnej stôlne?
Je to zavazny problem alebo bezna vec ?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod Zolohoj » 26. Jan 2010 12:45

To by aj mňa zaujímalo. Ale predpokladám, že to nie je závažný problém a že vôbec prieskumná štôlňa nie je tak spevnená. No som zvedavý, čo nám niekto zainteresovaný na to odpovie.
Obrázok používateľa
Zolohoj
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 11
Založený: 24. Sep 2009 13:18
Bydlisko: Handlová

Odoslaťod magnus » 26. Jan 2010 16:46

Prelomena doska znamená, že dochádza k uzatváraniu výrubu, k tzv. konvergencii. Toto sa deje v kazdom materialy, ked do neho spravite otvor. Zmena napatosti produkuje vznik deformácii a snahu otvor uzavriet. Pri podzemnych stavbach je to samozrejme neziaduci jav a znamena tolko, ze vystuz tunela v jeho dolnej casti bola nedostatocna na to, aby deformacie zastavila, pripadne ze tam vystuz (protiklenba) chyba alebo je chybne spravena.
Stolna Ovciarsko je vystuzena celkom dost, vzhladom na to, ze bolo uvazovane, ze bude sluzit ako unikova chodba, kedze povodne sa mala stavat len jedna tunelova rura. Ked si spomeniem, ake boli problemy pocas razenia stolne som dost milo prekvapeny, ze tie deformacie po 10 rokoch boli tak male, radovo do niekolko dm.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Zolohoj » 30. Jan 2010 18:39

S tym som ratal, ze samozrejme su tam tlaky, ale zhruba som pocital s tym, ze ta vystuz je v prieskumnej stolni slabsia. Takze kto vie, uvidime, ako to dopadne.
Obrázok používateľa
Zolohoj
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 11
Založený: 24. Sep 2009 13:18
Bydlisko: Handlová

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Dialniciar » 13. Apr 2010 16:07

Diaľnica D1 Hričovské Podhradie – Dubná Skala, III. balík PPP projektov :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13360

*odborný článok; z hľadiska stavebných objektov
*vizualizácie tunelov, odpočívadla, MÚK atď.

Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod LubosG » 14. Apr 2010 10:38

Ako je to s rozostupmi medzi jednotl. vstupmi tunelových rúr. Aj podľa obrázka hore (či v prípade tunela Višňové), je ten rozostup väčší ako u tunelov už sprejazdnených (Bôrik, Sitina). Má na to vplyv dĺžka tunela?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod pohodak » 14. Apr 2010 13:40

skor nadlozie
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod magnus » 15. Apr 2010 06:36

Má na to vplyv najma horninove prostredie a geomorfologia, ale samozrejme aj miestne priestorove pomery.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod rado » 15. Apr 2010 09:22

Pri Bôriku som čítal, že malý odstup medzi tunelovými rúrami bol požiadavkou z toho dôvodu, aby sa v prostredí Tatier minimalizoval vplyv na okolité prostredie (aby skrátka portály zabrali menej priestoru). Preto sa vlastne aj samotné razenie vykonávalo špecifickým spôsobom, bol o tom pekný článok, ale teraz ho neviem nájsť.

EDIT: Niečo o razení Bôriku je v tomto článku:
:arrow: http://actamont.tuke.sk/pdf/2009/n1/3cizik.pdf
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod magnus » 16. Apr 2010 06:34

Na Boriku sa preto nahradil horninovy pilier betonovym
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2010 19:05

magnus: čo to je horninový pilier ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Isildursk » 26. Apr 2010 09:03

To znamena ze sa nechava medzi tunelovymi rurami iste mnozstvo vlastnej horniny (neveim kolko je predpis) ktora nesie tiaz nadlozia aby sa nepreborilo na obe rury, pri beonovani je vytazena aj hornina medzi rurami a tato sa nahradza betonovym pilierom, ktory nahradza samotnu horninu. Betonovy piliet mozne byt uzsi lebo je pevnejsi ako samotna hornina a tak sa mozu tunelove rury stavat blizsie pri sebe. Dufam ze som to napisal spravne ... som iba laik :)
Obrázok používateľa
Isildursk
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 25. Jan 2010 09:17

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Pista » 26. Apr 2010 10:38

Až na to, že predpis nieje na nejaké konkrétne číslo, ale hodnota sa vypočítava podľa lokálnych podmienok.
Mimochodom, okrem vlastnej horniny a betónu je možné použiť napr. oceľ (liatinu) (metro Praha, nejaká stanica na linke A) ale to už som dosť OT.
Pista
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 1
Založený: 10. Dec 2008 18:51

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Pacho » 10. Okt 2010 18:08

gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=9504 od tohto portálu tunel sa ťahá ľavým oblúkom?? na západ.?
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Tomas PO » 10. Okt 2010 20:04

inak tie pripravne prace v okoli Zilinskych tunelov su dost vyrazne... najma na portaloch. myslel som si, ze najprv len sanuju vychodny portal Visnoveho, ale vyzera to na tvrdu pripravu na vsetkych tuneloch.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Andrej » 10. Okt 2010 21:20

Ano, pripravne prace v III. baliku zahrnuju aj kompletne pripravy portalov, zrejme aj preto boli drahsie ako v pripade dlhsieho I. balika, kde sa v niektorych pripadoch robili iba odlesnovacie prace (tunely Rojkov ci Havran).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod LubosG » 19. Okt 2010 19:19

Tak bola by škoda nepokračovať v dobre začatej práci, nie :) .
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod aquila » 15. Sep 2014 11:44

viewtopic.php?f=35&t=19631

prekvapilo ma ze prieskumna stolna zostNe nevyuzita a bude len zasypana.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod Lifko22 » 15. Sep 2014 13:06

A nebude rozšírená na priemer jednej tunelovej rúry?
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod bzzi » 15. Sep 2014 13:50

Vypadá, že využitá nebude. Zrejme jej trasa nie je spoločná so žiadnou s konečných rúr. Čo znie divne a príde mi to ako zbytočné mrhanie času i financií.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod random » 15. Sep 2014 15:35

zasypana isto nebude ... neda sa zasypat ... existuje technologia ako vyplnit vyrazeny priestor bezozvysku no v tomto pripade sa tak nestane pretoze je to prilis zdlhave a drahe. Podla toho co som videl tak prieskumna stolna je situovana v strede jednej z tunelovych rur a to je aj najlepsi a najlacnejsi sposob sanacie - proste odtazit bezozvysku ... problem je ze kazdy vyrazeny priestor ovplivnuje napatia v hornine do znacnej vzdialenosti ... ak by ho zasypali dokazu to len z nejakej casi a zvysok ostane ako prazdny priestor ... z vekom sa ostenie zacne bez udrzby rozpadat a do prazneho priestoru sa bude tlacit hornina z okolia to ale moze narusit statiku tunelov v blizkosti takze ked uz bola prieskumna stola vyrazena tak bud bude udrziavana alebo odtazena a stane sa sucastou jednej z tunelovych rur
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod eric987 » 15. Sep 2014 19:56

Ak sa nemylim tak minimalne vecsia cast prieskumnej stolne rozsirena bude, cast mozno vyjde nanivoc (vysledny tunel bude stavany na max rychost 100 km/h, povodne sa uvazovalo s 80). Inak odkial mate to, ze bude zasypana? ;) Co som prebehol ten clanok tak sa pisalo akurat o tom ze sa zasypali vchody do stolne a tz sa nepisalo o tom ze by sa nemalo razit v jej trase ale len o tom ze nebude mat dalsie vyuzitie.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod aquila » 16. Sep 2014 08:15

Samotná prieskumná štôlňa už nebude mať žiadne využitie, ani ako úniková trasa v prípade havárie. „Pre tunel Ovčiarsko budú razené nové tunelové rúry a tie si navzájom budú plniť funkciu záchrannej únikovej rúry,“ povedal šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.


aj ked mozno tiez nevie co hovori ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 tunel Ovčiarsko

Odoslaťod bzzi » 16. Sep 2014 14:26

...album_id=157&image_id=21337 - myslím, že táto fotka by to mohla trochu objasniť. Ak teda tá menšia štola je spomínaná prieskumná.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.