zlata napísal:... bezpecnost cestnej premavky udava aj vysku standartu dopravy v krajine ...
zlata,
v tomto nesúhlasím. Bezpečnosť cestnej premávky je v štátoch ako Francúzsko, Nemecko, Švajčiarsko, ... na veľmi vysokej úrovni. Oproti takým ako sú krajiny V4 či Rusko, Chorvátsko, Slovinsko, ČR, ...
Avšak, to nič nemení na situácii, že na Slovensku v tuneli Branisko je špičková technológia. Že v ČR v tuneli Valík alebo Panenská je inštalovaná špeciálna technológia. Alebo aj že v Chorvátsku či Slovinsku sa stavajú nové tunely na tej najlepšej úrovni a nešetrí sa na tom.
Problémom však je, že aj nové tunely vo F, D, I sú super, ale staré bezpečné nie sú, jednoducho nie sú ... problémom je, že prestavať a postaviť nové rúry je neuveriteľne nákladné, no s bezpečnosťou cestnej premávky to nemá nič spoločné v rámci štátu ako celku, pretože doprava je v týchto štátoch na veľmi vysokej úrovni, aj správanie sa ľudí pri dodržiavaní DZ/poslúchnutia polície, ... výchovy na školách.
Proste, mať 2-3 tunely v krajine (zo 4 tunelov) na vysokej technologickej úrovni je pekné, no nič to nemení na obraze krajiny, pretože nové tunely sa tak stavajú, práve po tých tragédiách, ktoré boli.
Ale mať 1-2 tunely zo 100 na veľmi dobrej úrovni, to zase nič nehovorí o krajine ako celku a jej doprave, pretože tie tunely tam sú 10-tky rokov. ...