Stránka 5 z 10

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 20:21
od Andrej
Christian Sch. napísal:Nevite proc skrachovala korbelka ?


Zrejme preto, ze sme na Slovensku a tu sa stale velmi boja vystavby akychkolvek tunelov :cry:

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2006 03:56
od mel
Christian Sch. napísal:Nevite proc skrachovala korbelka ?


pokial ja viem, tak sa tu omielali 2 veci:

1. Mott McDonald povedal ze kombinovany variant (povrch + kratke tunely) bude lacnejsi ...

2. kvoli pravdepod. napojeniu R3 v smere Kralovany - Dolny Kubin

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2006 10:10
od random
a keby sa urobil tunel korbelka a podzemna krizovatka s bocnym tunelom ustiacim pri kralovanoch :)) ... asi by to bol svetopvy unikat ...

PS: berte to iba ako nejaku fantasmagoricku haluz ... :D

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2006 14:10
od aquila
random napísal:a keby sa urobil tunel korbelka a podzemna krizovatka s bocnym tunelom ustiacim pri kralovanoch :)) ... asi by to bol svetopvy unikat ...

PS: berte to iba ako nejaku fantasmagoricku haluz ... :D


nebol ;) uz je viacero takychto rieseni ;)

aj vo viedni taketo nieco zvazovali.

je to ale docela narocne :)

asi najvyznamnejsia stavba v tomto ohlade je big dig v bostone, MA ;)

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2006 14:36
od random
mas na ten big dig linku? ...

... inak v takomto pripade odpada nutnost stavat nadjazdy a podjazdy na takejto krizovatke .. ale dalsi problem je v bespecnosti ... aj ked pri poziary v takomto tuneli je to o cosi lepsie ...

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2006 15:33
od aquila
najlepsie do google big dig ;)

alebo www.bigdig.com

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2006 15:55
od Jonathan
random napísal:a keby sa urobil tunel korbelka a podzemna krizovatka s bocnym tunelom ustiacim pri kralovanoch :)) ... asi by to bol svetopvy unikat ...

PS: berte to iba ako nejaku fantasmagoricku haluz ... :D


Taketo riesenia sa casto pouzivaju v mestkych castiach. Napr. tunel Mrazovka v Prahe ma podzemne krizovanie aj nesledujuci usek na mestskom okruhu (tusim - pelc tyrolka, prazakom sa ospravedlnujem ak som sa netrafil) ma planovane podzemne krizovania. Rovnako Mestsky okruh v Stokholme (linky su v prislusnej sekcii) ma kopec podzemnych krizovani, kedze je takmer cely pod zemou.

Ale mimo miest sa skor preferuje povrchove krizovanie, pripadne ine riesenie. Napr pri Kalovanoch by v pripade postavenia Korbelky R3 zacinala pravdepodobne na MUK Turany

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2006 15:53
od Branco
Nebolo by lepšie vrátiť sa k pôvodnému variantu Korbeľky? Nové projekty, zložité odsúhlasovanie, tendre, atď. môžu len predĺžiť začiatok výstavby.

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2006 21:09
od ELZ
Ak som spravne pochopil zamry nasej novej vlady, na severnej D1 sa dostavaju rozostavane veci a potom sa tam bude len pripravovat a pripravovat a pripravovat ... a zelenu bude mat R1, D1 po Zilinu (a mozno az k Lietavskej Lucke) a D3 ... vlastne, co ine sme cakali :-)

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2006 21:56
od sergej
Jonathan napísal:Ale mimo miest sa skor preferuje povrchove krizovanie, pripadne ine riesenie. Napr pri Kalovanoch by v pripade postavenia Korbelky R3 zacinala pravdepodobne na MUK Turany


Ešte stále nie je isté, kadiaľ R3 pojde. Čiže je celkom možné, že žiadna R3 v Kraľovanoch nebude. Múdrejší budeme vraj čoskoro.

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2006 23:50
od aquila
R3 mozno bude ciastocnie zdielat zopar kilometrov s D1. skratka zaustia ju zo severu pri ruzomberku ale pokracovat bude od martina

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 21:48
od johhan
Všetko je už v takej fáze že by projekty mali byť pripravené ku koncu roku 2007

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 22:35
od aquila
a bude korbelka? asi ee

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 23:19
od Koksolam
aquila napísal:a bude korbelka? asi ee


No money, no funny 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2006 08:23
od magnus
Myslim, ze po geologickom prieskume bude doporucene vratit sa k jednotunelovemu variantu (Korbelke). Minimalne bude dana poziadavka na predlzenie tunela Rojkov a jeho zasunutie viac do masivu zaroven s presunutim portalov. Kto navrhoval variant ktory ide teraz do prieskumu, tomu sa uprimne cudujem. Ako geolog a geotechnik by som tak neriskoval.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 13:59
od Jarda
Na mapě: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=27690#27690 Korbelka není uvedena. Znamená to, že tento projekt definitivně padl?

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 15:39
od expwy
Jaroslav Štemberk napísal:Na mapě: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=27690#27690 Korbelka není uvedena. Znamená to, že tento projekt definitivně padl?

Nie, nepadol úplne ešte stále sa zvažuje, či by predsa len nebol lepší ako povrchový variant (hlavne kvoli prevádzkovým nákladom na daný úsek), ale oficiálne sa udáva teraz povrchová trasa...neviem prečo sa to stále mení, ale dúfam, že sa trasovanie v tomto úseku už v najbližšej dobe zadefinuje presne.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 18:57
od Branco
MH, vďaka za spresňujúce informácie.
Nemôžem si však dovoliť nenapísať - Korbeľka a celý úsek Turany-Hubová spolu má už predsa územné rozhodnutie v prípade nového variantu s kratšími tunelmi by predsa znova celý odsúhlasovací proces musel bežať odznovu? Štúdia, EIA, projekty na ÚR.... Nie som si istý, čiby sa naozaj ušetrilo, nehovoriac časovom predĺžení.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:09
od Dialniciar
Branco napísal:MH, vďaka za spresňujúce informácie.
Nemôžem si však dovoliť nenapísať - Korbeľka a celý úsek Turany-Hubová spolu má už predsa územné rozhodnutie v prípade nového variantu s kratšími tunelmi by predsa znova celý odsúhlasovací proces musel bežať odznovu? Štúdia, EIA, projekty na ÚR.... Nie som si istý, čiby sa naozaj ušetrilo, nehovoriac časovom predĺžení.


Poznámka: časové predĺženie neprekáža, pokiaľ úsek nie je rozostavaný. :idea:

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:40
od Branco
Dy, už tu tých diskusií bolo niekoľko. To by bolo predĺženie o šesť-sedem rokov minimálne. nerátal som výkupy pozemkov, ktoré sú s tým spojené a ďalšie náležitosti..... Pozrime sa napr. na Považskú Bystricu. EIA schváleneé v 10/01, ÚR v apríli 2003, stavebné povolenia sa začali vydávať pred rokom, stavať sa ešte stále nezačalo...

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:45
od Dialniciar
Branco napísal:Dy, už tu tých diskusií bolo niekoľko. To by bolo predĺženie o šesť-sedem rokov minimálne. nerátal som výkupy pozemkov, ktoré sú s tým spojené a ďalšie náležitosti..... Pozrime sa napr. na Považskú Bystricu. EIA schváleneé v 10/01, ÚR v apríli 2003, stavebné povolenia sa začali vydávať pred rokom, stavať sa ešte stále nezačalo...


Ale Branco to predsa nemôžeš porovnávať. V PB sa nestavia, teda nie sú tam priame finančné dopady, nepriame sú - zdržanie áut/kamiónov, mŕtvi na cestách, hluk, prach atď. ale nie je to ako úsek D1 Ladce-Sverepec, ke bolo predraženie prakticky 100% alebo D1 Branisko predraženie tiež výrazné, podobne aj D2 v BA. V PD stavba v centre namiesto 250 mil. SKK až 500 mil. SKK, obchvat v Skalici namiesto 350 takmer 450 mil. SKK atď. a toto sú všetko stavby, ktoré sa predražili hlavne preto, že sa odkladalo ich financovanie a to sa dnes deje ešte napríklad na D1 Važec-Mengusovce a na úsekoch D3 (Skalité atď.). Rozostavané, ale nedostavané podľa plánu - o tom hovorím ja, pretože o tomto to je, keď sa povie "časové predĺženie".

To potom časové predĺženie je na D1 celej, lebo v r. 2005 mala byť hotová (vláda Mečiara naplánovala) Alebo na R4 južní vetva už malo dávno stavať, aby bol úsek v r. 2006 odovzdaný (neskôr aktualizácia na rok 2008, dnes sa na tento rok dáva začiatok výstavby) atď.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 20:42
od Branco
Myslím, že si dobre zhrnul problémy,ktoré sa vyskytli a môžu sa vyskytnúť aj v bucúcnosti pri samotnej výstavbe. Ja som mal na mysli časovú náročnosť ocelého procesu odsúhlasovania v prípade, ak sa Korbeľka zavrhne. Počas výstavby sa ešte môžu vyskytnúť tie problémy, ktoré si popísal.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 23:25
od Dialniciar
Branco napísal:Myslím, že si dobre zhrnul problémy,ktoré sa vyskytli a môžu sa vyskytnúť aj v bucúcnosti pri samotnej výstavbe. Ja som mal na mysli časovú náročnosť ocelého procesu odsúhlasovania v prípade, ak sa Korbeľka zavrhne. Počas výstavby sa ešte môžu vyskytnúť tie problémy, ktoré si popísal.


To je v poriadku, ale toto sú náročné finančné stavby a bez ohľadu na lobbing, je v poriadku, ak sa poriadne premyslí, čo si tento štát nakoniec bude chcieť zaplatiť. Teda my všetci. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 19:34
od aquila
aj ked sa zda, ze korbelka je definitivne pochovana. neuvazuje sa aspon teoreticky, ze by sa stavala a bolo by na nej extra myto ? to si myslim, ze by bolo velmi dobre riesenie.

osobne si aj myslim, ze kopu ludi by korbelku vyuzivalo aj z dovodu vyrazneho skratenia trasy ...

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 14:44
od Dialniciar
aquila napísal:aj ked sa zda, ze korbelka je definitivne pochovana. neuvazuje sa aspon teoreticky, ze by sa stavala a bolo by na nej extra myto ? to si myslim, ze by bolo velmi dobre riesenie.

osobne si aj myslim, ze kopu ludi by korbelku vyuzivalo aj z dovodu vyrazneho skratenia trasy ...


Teoreticky - kto by to teoreticky financoval ?