Stránka 1 z 10

D1 tunel Korbelka

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2005 15:14
od kaviarista
Mna by zaujimalo, preco sa vobec pochybuje o tom, ci ma Korbelka stat. Vsetky podstatne argumenty hovoria predsa pre nu.

1. Nebude velky cenovy rozdiel oproti povrchovemu variantu, lebo okolie Krpelanskej priehrady predstavuje velmi tazky teren.

2. Radikalne skracuje dlzku povodnej trasy. Mojim odhadom cca 3 km, co je pri 10 km dlzke dost.

3. Priaznive ekologicke vyhody povrchoveho variantu v praxi nenastanu, lebo to skratenie tunelom je fakt radikalne a je aj dost pravdepodobne, ze povrchovy variant bude s obmedzenymi rychlostnymi limitmi. Nehovoriac o tom, kolko stromov padne za obet pri povrchovom variante.

Mozno mi to odbornici vyvratia, ale ja fakt nevidim jediny podstatny argument proti Korbelke.

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2005 15:21
od sergej
Hodilo by sa nejaké info a trasovaní možných variantov riešenia tohto úseku.

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2005 15:37
od kaviarista
Sergej, to je na tom najhorsie, ze sa k niektorym planom dostanes, len ak si ich sam nakreslis :P , ako ja variant F.

Preto sa necudujme, ze je tu tolko korupcie, ked sa veci, ktore maju byt vo verejnom zaujme, casto kuchtia pod pokrievkou. A to narocky, lebo zraky verejnosti skor odhalia pripadne machinacie.

Ja vychadzam len z udajov v automape, kde je cela buduca trasa D1 nacrtnuta, ale ci je to aj oficialna verzia, to netusim.

Kde je problém?

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2005 16:24
od Caesar
A kde je tu konkrétny problém? Ja som asi "pozadu", ale teraz neviem, o čo "ide"? :?

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 08:59
od kaviarista
Caesar,
problem je ten, ze o trasovani D1 na useku Turany-Hubova este nie je definitivne rozhodnute. Bud sa bude stavat 5 km tunel Korbelka popod V.Fatru, alebo trasa bude viest povrchovo porpi Vahu. Pri povrchovom variante sa zvazuje, ci sa neurobi prekladka zeleznicnej trate a namiesto nej by sa stavala dialnica. Nove tunely by sa potom razili pre zeleznicu , lebo zevraj elektrifikovane vlaciky nemaju taky neblahy dopad na ziv. prostredie ako motorove splodiny.

O profesionalite nasho mudreho ministerstva ziliny svedci to, ze verbalne vyhlasuju rok 2010 rokom dokoncenia D1 po KE, pricom v roku 2005 nie je odsuhlasene ani definitivne trasovanie celej D1. Treba prijat trestnopravne nasledky za klamlive politicke vyhlasenia a hned by to vyzeralo vsetko inak.

V takom Chorvatsku keby neotvorili 1. jula dialnicu Zahreb-Split v planovanom termine, mozme si byt isti, ze minister by bez dalsieho vysvetlovania odstupil. U nas sa len beztrestne pustaju ruzove verbalne baloniky do vzduchu v style "po nas potopa"

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 09:28
od kaviarista
Caesar, blizsie tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=276

Zaujimave, ze za zakladny je povazovany povrchovy variant, ale este ani jediny clovek sa nevyjadril, ze by bol aj vyhodnejsi.

Toto je rozsiahly problém

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 10:36
od Caesar
kaviarista napísal:Caesar,
problem je ten, ze o trasovani D1 na useku Turany-Hubova este nie je definitivne rozhodnute. Bud sa bude stavat 5 km tunel Korbelka popod V.Fatru, alebo trasa bude viest povrchovo porpi Vahu. Pri povrchovom variante sa zvazuje, ci sa neurobi prekladka zeleznicnej trate a namiesto nej by sa stavala dialnica. Nove tunely by sa potom razili pre zeleznicu , lebo zevraj elektrifikovane vlaciky nemaju taky neblahy dopad na ziv. prostredie ako motorove splodiny.

O profesionalite nasho mudreho ministerstva ziliny svedci to, ze verbalne vyhlasuju rok 2010 rokom dokoncenia D1 po KE, pricom v roku 2005 nie je odsuhlasene ani definitivne trasovanie celej D1. Treba prijat trestnopravne nasledky za klamlive politicke vyhlasenia a hned by to vyzeralo vsetko inak.

V takom Chorvatsku keby neotvorili 1. jula dialnicu Zahreb-Split v planovanom termine, mozme si byt isti, ze minister by bez dalsieho vysvetlovania odstupil. U nas sa len beztrestne pustaju ruzove verbalne baloniky do vzduchu v style "po nas potopa"


Kaviarista,

ja nechcem príliš ešte prilievať olej do ohňa (čo by som mohol aj inak než len sem písať), ale máš pravdu, D1 v KE v r. 2010 nebude ani na 1/2 profil. Už je to technicky nemožné. To sa mala vláda spamätať v r. 2002 a do r. 2004 pripraviť celú trasu a pozemky a financovanie 25 mld. SKK každý rok od r. 2005 a ešte by sa to dalo. A s prehľadom by sa stavala aj D3, R1 a R4 KE-Milhosť.

Ja viem, že sa váha, či tunel Korbeľka alebo len povrchový variant, nebolo by na tom nič zlé, ale tu sa váha už 8 rokov ... :?

Neviem, čo myslíš tým vyjadrením "ministerstvo Žiliny" a nebudem to radšej komentovať, lebo by sme asi "spadli" do topicu. :wink:

S tým HR ti poviem pravdu, Chorváti 2x odsunuli náročné tunely a náročné úseky na spojení Zagreb-Split, lenže oni si to môžu dovoliť, pretože oni postavia ročne viac ako 50 km diaľnic, bežne aj 60-70 km a to my sotva 14 km. Oni na základe úverov, vysokých úverov, lenže im sa to vráti na mýte a na turistickom ruchu. Nám by sa to vrátilo na príleve viacerých investorov. Ja HR cesty poznám veľmi dobre, vrátane niektorých vyšších predstaviteľov v infraštruktúre v HR. 8)

S tou tvojou poslednou vetou súhlasím na 100%. 8)

Re: D1 tunel Korbelka

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2005 11:43
od magnus
kaviarista napísal:Mna by zaujimalo, preco sa vobec pochybuje o tom, ci ma Korbelka stat. Vsetky podstatne argumenty hovoria predsa pre nu.

1. Nebude velky cenovy rozdiel oproti povrchovemu variantu, lebo okolie Krpelanskej priehrady predstavuje velmi tazky teren.

2. Radikalne skracuje dlzku povodnej trasy. Mojim odhadom cca 3 km, co je pri 10 km dlzke dost.

3. Priaznive ekologicke vyhody povrchoveho variantu v praxi nenastanu, lebo to skratenie tunelom je fakt radikalne a je aj dost pravdepodobne, ze povrchovy variant bude s obmedzenymi rychlostnymi limitmi. Nehovoriac o tom, kolko stromov padne za obet pri povrchovom variante.

Mozno mi to odbornici vyvratia, ale ja fakt nevidim jediny podstatny argument proti Korbelke.


Hlavny argument proti Korbelke v ponimani NDS je cena. Z hladiska ekologie je jednoznacne tunelovy variant vhodnejsi, a ako geolog si dovolim tvrdit, ze aj stavebne jednoduchsi ako povrchovy. Svojho casu som v okoli mapoval, takze sa uprimne divim, ze vobec niekoho napadlo tahat tam dialnicu povrchovo. Povazujem to za dost riskantny podnik. Tolko blokovych deformacii pokope hned tak neuvidite, nehovoriac o "obycajnych" zosuvoch. O vplyve na zivotne prostredie v tej oblasti ani snad nemusim hovorit.
Na inom mieste sa ale predsa hovori, ze "dialnicny poradca" preferuje iny variant, s odsunom trasy na juh. A ked sa pozriem na situaciu dialnice Martin - Turany, tak jej koniec je prirpaveny pre povrchovy variant, nie pre tunelovy. takze si na NDS bud volakto serie do huby, alebo jednoducho nevedia co a ako a co so sebou. Co je asi najpravdepodobnejsie. NDS ma totiz panicky strach z tunelovych stavieb. Koncepcia veskera zadna, skor system hura.

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2005 12:24
od aquila
magnus ono ako napisal jonathan tu
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=3470#3470

tak sa bude usek dubna skala turany stavat podla toho ci pojde turany - hubova ako povrchovy alebo tunelovo. skrakta od 13,5km sa bude stavat len lavy dvojpruh ktory sa bud dostavia do plnej sirky (a bude povrchovy variant) alebo zostane len ako privadzac z I/18

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:40
od Alexander Velky
O tuneli Korbeľka sa ešte stále definitívne nerozhodlo.

Problémom je ako vždy hlavne cena. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 09:38
od kaviarista
AV si si isty , ze cena? Tipujem, ze povrchovy variant ovela lacnejsi nebude ako tunelovy. V celom okoli Krpelanskej priehrady je tazky teren

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 13:01
od Alexander Velky
kaviarista napísal:AV si si isty , ze cena? Tipujem, ze povrchovy variant ovela lacnejsi nebude ako tunelovy. V celom okoli Krpelanskej priehrady je tazky teren


Ano som si istý, že cena prekáža NDS. To, čo píšem ohľadom takýchto záležitostí, ja myslím vážne, kaviarista, tu nie sme na kolotoči, aby sme sa tu hrali. :lol:

Dakujem

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2005 06:44
od magnus
aquila napísal:magnus ono ako napisal jonathan tu
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=3470#3470

tak sa bude usek dubna skala turany stavat podla toho ci pojde turany - hubova ako povrchovy alebo tunelovo. skrakta od 13,5km sa bude stavat len lavy dvojpruh ktory sa bud dostavia do plnej sirky (a bude povrchovy variant) alebo zostane len ako privadzac z I/18


Dakujem, tento odkaz som prehliadol. Som fakt zvedavy, ako to cele dopadne.


Alexander: Naozaj, NDS prekaza najma cena. Ale to sa malokde hovori, ze mnohe povrchove varianty su v konecnom dosledku drahsie ako tunelove. A zvlast v zlozitom terene. Ako geolog co pozna doverne oblast Kopy (Korbelky), by som naozaj neriskoval a neriesil to povrchovym trasovanim.

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2005 20:58
od Caesar
Ak sa presadí povrchový variant, tak skutočne táto krajina nie je normálna. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2005 22:31
od sergej
Ja chcem vidieť, kadiaľ sa pôjde povrchovo napr. okolo Krpelianskej priehrady. Ak tam chcú robiť zárezy a viadukty, tak to oveľa lacnejšie nebude.

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2005 09:28
od Caesar
Ja si tiež myslím, že ak sa bude robiť povrchový variant, tak to nebude oveľa lacnejšie, ak vôbec a naviac na údržbe sa preinvestuje oveľa viac peňazí ako pri podpovrchovom variante, tuneli, takže by to bolo veľmi nerozumné rozhodnutie z dlhodobejšieho hľadiska stavať niečo iné ako tunel na tomto úseku. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 18:19
od Alexander Velky
Zase tu vznikajú rôzne dohady, ... pretože sa spochybňuje, čo napíšem. Veď v poriadku, máte právo na svoje názory.

Ja som len napísal, že NDS, a.s. presadzuje povrchový variant kvôli cene, pretože je pevne presvedčená, že tunely sú drahé vo všeobecnosti.

Nič viac som nenapísal. Takže ja som nenapísal, že je to môj názor, že povrchový variant v tejto trase je vhodným a najlepším variantom.

Ja zvyknem vo viacerých témach zdôrazniť, ak sa jedná o môj názor.

A v tomto prípade som len uviedol odpoveď na otázku Kaviaristovi, prečo sa váha s tunelom Korbeľka, ... a ten mi zase neverí, že je to práve pre cenu. Tak potom si tu hľadajte niekoho iného, kto vám tu bude odpovedať. Skutočne, ja sa Caesarovi nečudujem, že si myslí, že sa tu s ním hráte. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 06:10
od magnus
No, tak som sa vcera zakulisne dozvedel, ze nam ministerstvo dopravy nacisto pochovalo tunel Korbekla :-( Zasa zvitazil uradnicky simel :-(

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 06:38
od Andrej
magnus napísal:No, tak som sa vcera zakulisne dozvedel, ze nam ministerstvo dopravy nacisto pochovalo tunel Korbekla :-( Zasa zvitazil uradnicky simel :-(



Co??? :shock: :x :cry: To snad nevyhral povrchovy variant?
Este snad sa prehodnoti aj trasa, ktoru navrhol MMD - tunel do Lubochnianskej doliny a juzny obchvat Hubovej rieseny tiez tunelom.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 11:07
od Adaios
Ak je estakadovy variant lacnejsi - a to je z kratkodobeho hladiska, tak ja v tom problem (zasadny nevidim).

Z pohladu dlhodobeho - za 20 rokov sa to prejavi, pretoze estakady su narocne na udrzbu v zimnom obdobi.

Inak je to jedno a ak sa ma usetrit, aby boli dialnice ryhlejsie postavene, tak to nebude nicomu prekazat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 19:04
od magnus
Nuz, na ministerstve si stale myslia, ze povrchovym variantom usetria. Ale to sa teda dobre seknu :-)

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 19:07
od aquila
ak fakt prejde estakadovy variant, tak to bude katastrofa ...

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 19:24
od magnus
aquila: vcera sa o tom rozpravalo na stretnuti u Basler and Hoffmann. boli tam z NDS, takze mam cerstve spravy. Korbelka nebude. Povazujem to za dost velky pruser, pretoze si myslim, ze povrchovy variant tym usekom je dost velkym geotechnickym hazardom. Ak je vobec realizovatelny. Myslim, ze v tomto pripade by mali na ministerstvo zatlacit skor projektanti a stavbari, a trosku im to konecne vysvetlit, ze podobnym sposobom sa usetrit jednoducho neda.
BTW, padla zmienka o tom, ze by sa mal stavat v dohladnej dobe aj Povazsky Chlmec, ale tomu moc neverim.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 19:56
od tob.tob
magnus:

Považský Chlmec za predpokladu že Hyunday skončí v Ostrave alebo Katoviciach.

A Korbelka nie je taká horúca, realne sa bude riešiť až v 2009 či áno alebo nie.


A ďakujem za info ohladom tunelov čo tu píšeš - niektoré veci by bolo dobré už začať robiť poriadne 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 20:01
od aquila
magnus: tak si zolezime obcianske zdruzenie ;)