Moderátor: Moderátori
kaviarista napísal:Caesar,
problem je ten, ze o trasovani D1 na useku Turany-Hubova este nie je definitivne rozhodnute. Bud sa bude stavat 5 km tunel Korbelka popod V.Fatru, alebo trasa bude viest povrchovo porpi Vahu. Pri povrchovom variante sa zvazuje, ci sa neurobi prekladka zeleznicnej trate a namiesto nej by sa stavala dialnica. Nove tunely by sa potom razili pre zeleznicu , lebo zevraj elektrifikovane vlaciky nemaju taky neblahy dopad na ziv. prostredie ako motorove splodiny.
O profesionalite nasho mudreho ministerstva ziliny svedci to, ze verbalne vyhlasuju rok 2010 rokom dokoncenia D1 po KE, pricom v roku 2005 nie je odsuhlasene ani definitivne trasovanie celej D1. Treba prijat trestnopravne nasledky za klamlive politicke vyhlasenia a hned by to vyzeralo vsetko inak.
V takom Chorvatsku keby neotvorili 1. jula dialnicu Zahreb-Split v planovanom termine, mozme si byt isti, ze minister by bez dalsieho vysvetlovania odstupil. U nas sa len beztrestne pustaju ruzove verbalne baloniky do vzduchu v style "po nas potopa"
kaviarista napísal:Mna by zaujimalo, preco sa vobec pochybuje o tom, ci ma Korbelka stat. Vsetky podstatne argumenty hovoria predsa pre nu.
1. Nebude velky cenovy rozdiel oproti povrchovemu variantu, lebo okolie Krpelanskej priehrady predstavuje velmi tazky teren.
2. Radikalne skracuje dlzku povodnej trasy. Mojim odhadom cca 3 km, co je pri 10 km dlzke dost.
3. Priaznive ekologicke vyhody povrchoveho variantu v praxi nenastanu, lebo to skratenie tunelom je fakt radikalne a je aj dost pravdepodobne, ze povrchovy variant bude s obmedzenymi rychlostnymi limitmi. Nehovoriac o tom, kolko stromov padne za obet pri povrchovom variante.
Mozno mi to odbornici vyvratia, ale ja fakt nevidim jediny podstatny argument proti Korbelke.
kaviarista napísal:AV si si isty , ze cena? Tipujem, ze povrchovy variant ovela lacnejsi nebude ako tunelovy. V celom okoli Krpelanskej priehrady je tazky teren
aquila napísal:magnus ono ako napisal jonathan tu
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=3470#3470
tak sa bude usek dubna skala turany stavat podla toho ci pojde turany - hubova ako povrchovy alebo tunelovo. skrakta od 13,5km sa bude stavat len lavy dvojpruh ktory sa bud dostavia do plnej sirky (a bude povrchovy variant) alebo zostane len ako privadzac z I/18
magnus napísal:No, tak som sa vcera zakulisne dozvedel, ze nam ministerstvo dopravy nacisto pochovalo tunel Korbekla Zasa zvitazil uradnicky simel
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.