Stránka 3 z 7

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 12:51
od expwy
Na úseku R2 od hraníc s ČR cez Drietomu po križovatku s D1 Chocholná nikdy žiadny tunel Drietoma nebol plánovaný. Ešte raz opakujem je to len niekoho fikcia. Tunel Drietoma zatiaľ neexistuje a pochybujem, že bude. Mohol byť plánovaný jedine na starom úseku D1, keď D1 smerovala ešte po starej federálnej trase. Išla by od hraníc, severne od Drietomy asi tunelom (neviem to iste) a napájala by sa v mieste dnešnej križovatky Trenčín.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 13:10
od Branco
Moja odpoveď smerovala k položenej otázke, či je potrebné stavať aj cestné tunely, alebo nie.
Ak sa diskutuje o imaginárnych Donovaloch, neviem, prečo by sa nemalo diskutovať aj o ďalších tuneloch, či už plánovaných, alebo navrhovaných.

Pre MH: Tento tunel na R2 by vskutku pripadal do úvahy v prípade, že by prepojenie cez Trenčín bolo diaľničné. Škoda, že diaľničné prepojenie SR-ČR cez TN bolo zmenené v roku 1999 zo strany ČR.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 13:24
od kaviarista
Branco napísal:Moja odpoveď smerovala k položenej otázke, či je potrebné stavať aj cestné tunely, alebo nie.
Ak sa diskutuje o imaginárnych Donovaloch, neviem, prečo by sa nemalo diskutovať aj o ďalších tuneloch, či už plánovaných, alebo navrhovaných.


ak to smerujes na mna, tak ja som predtym nereagoval konkretne na tvoj prispevok, ten je OK.

Ide len o to, ze niekto sa tu zacal hrat na pana boha a maze svojvolne prispevky, ktore vyvracaju jeho nazor. A ja nemam ani cas ani chut pisat prispevky o ktorych vopred viem, ze budu diktatorsky zmazane. To len urciti "nadsamci" si zacali mylne namyslat, ze ich cas je ten najvzacnejsi na svete .
Takto mozno z kontextu vyplynie, co v danej teme povazujem za blabol.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 14:22
od johhan
Vieš Kaviarista ked ty prezentuješ svoj názor ako jediný správny a najsprávnejší a ostatný sú hlupáci. A tvrdohlavo si ho hájiš za akúkoľvek cenu a pritom sa jedná o dosť nepodstané hádanie sa lebo tu nič nevyriešime. A potom sa čuduješ že ľudom tu zlyhávajú nervy.

Napríklad:

kaviarista napísal:akurat , ze na rozdiel od nasho Visnoveho alebo Ovciarska si Millau dokaze sam na seba zarobit. Na Slovensku je len jediny cestny projekt , ktory by dokazal sam na seba zarobit - Donovaly


už len to slovko že jediný ma slušne nasralo. Napríklad tunel Soroška by si na seba skorej zarobil ako také Donovaly. Tak isto Sitiny alebo Višňové

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 22:29
od Alexander Velky
kaviarista napísal:Ide len o to, ze niekto sa tu zacal hrat na pana boha a maze svojvolne prispevky, ktore vyvracaju jeho nazor. A ja nemam ani cas ani chut pisat prispevky o ktorych vopred viem, ze budu diktatorsky zmazane. To len urciti "nadsamci" si zacali mylne namyslat, ze ich cas je ten najvzacnejsi na svete .
Takto mozno z kontextu vyplynie, co v danej teme povazujem za blabol.


Pokiaľ sa jedná o mazanie tvojich útokov na mňa, tak v tomto Caesara podporujem. Ja som ho požiadal, aby ten príspevok odstránil a od teba čakám ospravedlnenie, ale to chcem asi moc veľa. To ty sa tu hráš na boha.

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 01:20
od aquila
kaviarista, vazne sa zacni slusne vyjadrovat. debatovat sa da roznymi stylom. konstruktivne ale aj destruktivne. iste dlhe obdobie si debatoval velmi konstruktivne, ale teraz posobis vysoko destruktivne. ak budes v tomto trende pokracovat, budu vyvedene dosledky ...

a nie neber to ako vyhrazanie, je to len konstatovanie.

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 11:44
od kaviarista
johhan, tym ze sa nalogujem a pisem pod svojim aliasom , akoby som zaroven kazdy svoj prispevok podpisoval "podla mojho nazoru"

Soroska nema a nikdy nebude mat take problemy v zime ako Donovaly z dovodu prirodnych podmienok. A intenzity su porovnatelne.

AV, musis konkretne napisat, co povazujes za utok na teba. Ja ked pisem prispevok, tak si nepredstavujem ziadnu osobu na druhej strane. Zaujima ma len obsah. Presne taky isty prispevok by som napisal, aj keby bol smerovany na hocikoho ineho.
Napis, co konkretne si citil ako utok na vlastnu osobu a az potom sa mozem ospravedlnovat, zatial nemam preco.

aquila, vsak vytiahni ten zmazany prispevok a konkretne uved, co bolo na nom nekonstruktivne. Neboli tam ani nadavky, ani neslusne vyrazy, ani osobne utoky. Zrejme je najjednoduchsie oznacit vsetky prispevky s inym nazorom za pamflet alebo ich rovno mazat a potom sa poklepkavat po pleci, aki sme my velki frajeri.

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 13:16
od aquila
ten prispevok sa mi uz nechce vytahovat, je to zbytocne vela prace na jeden prispevok ;) ja som len konstatoval, nemam rad a nepripustim polarizaciu fora. ako som ti povedal, ty vies aj konstruktivne debatovat.

vies ze ja som docela tolerantny ale ked to prekroci istu hranicu,vyvodzujem dost tvrde dosledky.

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 14:32
od Caesar
kaviarista napísal:bla bla


Kaviarista,

či si myslel týmto?

Ty takto raguješ v poslednej dobe vo viacerých témach. Považuješ to za normálne, ano?

Ja to mazať nebudem, aby ostatní videli, ako ty komunikuješ a znášaš kritiku. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 16:23
od Alexander Velky
Tunel cez Drietomu, to je absolútne nereálne, kým sa nezačne stavať R2 TN-ZH. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 15:59
od Branco
Iba na doplnenie, bez toho, aby som chcel vyvolávať vášnivé diskusie:
flakst v napojení hornej nitry dal dobrú linku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1055,
teda navrhovaný ďalší tunel (už existuje reálna štúdia): Fačkovské sedlo

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 18:46
od Alexander Velky
Branco napísal:Iba na doplnenie, bez toho, aby som chcel vyvolávať vášnivé diskusie:
flakst v napojení hornej nitry dal dobrú linku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1055,
teda navrhovaný ďalší tunel (už existuje reálna štúdia): Fačkovské sedlo


O obchvate Kľačna sa na tomto fóre už viackrát diskutovalo a je to dosť pravdepodobné, že sa aj bude realizovať, keďže tam aj kdesi smeruje investor. Teraz si nie som istý, či tam, alebo do nejakého Pravna, ale skrátka o obchvate Kľačna sa vie. Tu nie je o čom viesť žiadnu vášnivú diskusiu.

Aby sme si ujasnili základné pomery, napojenie Hornej NR, či už na D1 alebo na R1 bude stáť 100 mld. Sk, aby bola napojená celá Horná Nitra, bude treba celý úsek R2 TN-PD-ZH a zároveň aj napojenie na RK R1 a ZA. A to som povedal ešte skromnú sumu, tak že je normálne, že ak sa za 10 rokov postavia obchvaty za 5-10-15 mld. Sk, tak je to "nič", to nie je napojenie, to je len riešenie lokálnej dopravy, ktorá sa bude stále zhoršovať, pretože doprava bude na týchto úsekoch narastať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 18:49
od Alexander Velky
Branco napísal: ... teda navrhovaný ďalší tunel (už existuje reálna štúdia): Fačkovské sedlo


Okrem toho, to že sa navrhne tunel, to je ešte veľmi ďaleko od jeho výstavby. To je len "pre potešenie miestnych obyvateľov" a zároveň je to samozrejme už ušetrená práca do budúcnosti. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 19:02
od Branco
Nno, opomeniem "do nejakého" Pravna.

SSC vyhlásila tender na projektovú dokumentáciu: http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=509, číslo 06328 - MSS.

Predmetom je: Účelom stavby je zvýšiť výkonnosť cesty I/64 v úseku Pravenec - Nitrianske Pravno - Kľačno ...Rozsah stavby:
predpokladaná dĺžka - asi 7,6 km, resp. 7,9 km (podľa variantov),
mimoúrovňové križovatky, mosty, predpokladané objekty - oporné a zárubné múry, protihlukové steny, ochrany a preložky sietí (voda, plyn), rekonštrukcie liniek, prekládky káblov...

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 19:51
od Alexander Velky
Branco napísal:Nno, opomeniem "do nejakého" Pravna.


Tým som nechel nijako zmenšovať význam, ale je viac druhov, ako Nitrianske Pravno a ešte sú aj iné, sa mi zdá a okrem toho tiež viem, že buď do tohoto daného Pravna alebo do Kľačna ide investor-dodávateľ pre KIA. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 21:33
od flakst
Trošku iba upresním Vaše info. Ten dodavateľ pre KIU sa volá Il-Jin a smeruje do Pravenca (miesto bývalého Tatranábytku Pravenec - to Vám možno bude známe z minulosti). Pravenec je dedinka rozdelená na dve časti a nachádza sa po ceste v smere od PD do ZA (MT) medzi dedinami Nedožery - Brezany a Nitrianským Pravnom. Ak si spomínam dobre tak o tunely pod Fačkovským sedlom by už mala existovať minimálne nejaká štúdia - ide ešte o obdobie komunizmu, kedy sa niečo také plánovalo. :D

V súvislosti s touto investíciou sa spomína aj znovu sprevádzkovanie železničného spojenia do Nitrianského Prava. :D

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 11:15
od Branco
Alexander Velky napísal:
Aby sme si ujasnili základné pomery, napojenie Hornej NR, či už na D1 alebo na R1 bude stáť 100 mld. Sk, aby bola napojená celá Horná Nitra, bude treba celý úsek R2 TN-PD-ZH a zároveň aj napojenie na RK R1 a ZA. A to som povedal ešte skromnú sumu, tak že je normálne, že ak sa za 10 rokov postavia obchvaty za 5-10-15 mld. Sk, tak je to "nič", to nie je napojenie, to je len riešenie lokálnej dopravy, ktorá sa bude stále zhoršovať, pretože doprava bude na týchto úsekoch narastať. :lol:


AV, trochu som sa nad tým zamýšľal: Napojenie hornej Nitry sa môže stavať postupne: Od Prievidze môže pokračovať v trase R2 smerom na TN - obchvat Novák - v trase R2 by mohol byť prvým úsekom s pokračovaním až do blízkosti Hradišťa. Týmto úsekom by sa jednak pokračovalo v R2 do ČR, zároveň by bol spoločný pre všetky alternatívne trasy na hornú Nitru: cez HC, PN a NR. Smerom od Nitry by to mohol byť obchvat Drážoviec. Výhoda-zachovanie existujúcich trás a zároveň odľahčenie dopravy, zhároveň s medzinárodným významom novo stavaných úsekov.

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 16:27
od Caesar
Branco napísal:AV, trochu som sa nad tým zamýšľal: Napojenie hornej Nitry sa môže stavať postupne: Od Prievidze môže pokračovať v trase R2 smerom na TN - obchvat Novák - v trase R2 by mohol byť prvým úsekom s pokračovaním až do blízkosti Hradišťa. Týmto úsekom by sa jednak pokračovalo v R2 do ČR, zároveň by bol spoločný pre všetky alternatívne trasy na hornú Nitru: cez HC, PN a NR. Smerom od Nitry by to mohol byť obchvat Drážoviec. Výhoda-zachovanie existujúcich trás a zároveň odľahčenie dopravy, zhároveň s medzinárodným významom novo stavaných úsekov.


Nováky-Hradište, nech to znie akokoľvek zaujímavo, RK R2 sa plánuje stavať (zatiaľ) skôr v smere od TN ďalej na BN.

Mestá HC a PN sú "spokojné", pretože sú pri D1. Tým stačí obchvat, po TT by mali nasledovať aj PN. To, čo treba zlepšiť je cesta HC-NR. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 18:44
od Alexander Velky
Branco napísal:AV, trochu som sa nad tým zamýšľal: Napojenie hornej Nitry sa môže stavať postupne: Od Prievidze môže pokračovať v trase R2 smerom na TN - obchvat Novák - v trase R2 by mohol byť prvým úsekom s pokračovaním až do blízkosti Hradišťa. Týmto úsekom by sa jednak pokračovalo v R2 do ČR, zároveň by bol spoločný pre všetky alternatívne trasy na hornú Nitru: cez HC, PN a NR. Smerom od Nitry by to mohol byť obchvat Drážoviec. Výhoda-zachovanie existujúcich trás a zároveň odľahčenie dopravy, zhároveň s medzinárodným významom novo stavaných úsekov.


Branco,

môže sa všetko, ak sú peniaze. Len si treba uvedomiť, že RK R2 je v pôsobnosti TN a len TN "tlačí" na to, aby sa začal stavať aspoň úsek TN-BN, takže zrejme sa od PD stavať nezačne. Totižto, nemalo by to zmysel, PD je spojená s Novákmi a okrem toho sa plánuje riešiť obchvaty okolo ZH a Handlovej, takže sama PD sa bude musieť na dlhšiu dobu "uspokojiť" s MÚK.

Inak sa dá s tebou samozrejme súhlasiť, ale je to len sen na dlhšiu dobu.

Horná NR bude blízko D1, R1 a R3 a napojí ju až R2 na túto sieť. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 12:22
od Adaios
Ano, mali by sa, tak aby sa bez narusenia tempa stavala dialnicna siet, opravovala sa cestna siet a tak aby sa aj nadalej stavali cestne obchvaty.

Na zapadnom Slovensku by boli potrebne dva tunely. Male Karpaty. Obchvat okolo BA a tunel Biela Hora. Oba su v plane. Prvy sa ma stavat po r. 2010, druhy po r. 2020.

Ostatne tunely nemam v prehlade, ale mnohe spadaju do dialnicnych tunelov.

Osobne by som bol skor za pridavanie cestnych pruhov, pretoze uprimne SR je chudobna krajina na take nieco, aby davala rocne 10 mld. SKK na cestne tunely a to by bola realna suma, aby sa tu situacia zlepsila za 10 rokov. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2006 19:38
od Dialniciar
Z takto položenej otázky som hlasoval za možnosť č. 2, keby tam nebola táto, tak by som hlasoval za možnosť č. 1, jednoznačne nie všade je plánovaná D/RC a tunelové riešenie by veľmi pomohlo tak doprave ako aj ochrane ŽP.

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2007 19:22
od Jurislav
Ja som jednoznačne za tunely aj na klasických cestách prvej triedy, ale skôr s nejakou min. povolenou rýchlosťou, aby tadiaľ nejazdili nejaké vraky a radšej išli "starou cestou" lebo by vznikali kolóny v tuneli kde by isto bol zákaz predbiehania. Ale zase viac by sa investovalo do tunela na údržbu a tak ako na horský prechod, a vraj ani HP Branisko nie je tak dobre udržiavaný (neviem, nejazdím tadial) a zrazu zavretý tunel- a je to zlé. Alebo by som cca 1-2 km pred tunelom dal už 2+2 aby sa dali lahšie obehnúť kamiony.

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2007 16:28
od kvalitná dialnica
S tými 2+2 úplne súhlasím a pomohlo by to aj pred horskými priechodmi kde nebude tunel . . .

A čo sa týka tunelov... treba zvážiť či by lacnejšie nebolo postavenie inej trasy(okolo problémového úseku ) alebo prípadné rozšírenie vozovky viď Donovali ...

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2007 17:12
od i15
Hlasoval som za moznost 4, najprv treba postavit dialnicne tunely a dialnicnu siet vseobecne - a to este potrva poriadne dlho. Problematicke horske prechody, kde dialnica planovana nie je by stacilo riesit rozsirenim vozovky, najlepsie pridanim stupacieho pruhu.

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2008 17:36
od mikeBoss
NR - HC je cesta plná kamiónov, je úzka a zvlnená- tá sa mala robiť namiesto I/61 pri Žiline napríklad. Alebo cesta smrti medzi NR a ZM. Alebo kopec iných úsekov. Bohužial nie každé mesto má páky na to.

A súhlasim s tým, že treba dostavať dialnice najprv až potom riešiť tunely mimo dialnic. Iná vec je ale trasovanie D1, ktoré je nešťastné.