Stránka 6 z 7

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 13:56
od korfo27
fackov by mohol byt jeden s adeptov

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 14:28
od ANDi
Vzhladom na intezity ich az tak vela nie je... V Nizkych Tatrach len Donovaly, prip. Sturec.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 14:53
od ANDi
pozn.: Sturec nie je v Nizkych Tatrach.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 15:22
od Andrej
Presunute do spravnej temy.

Uz davnejsie sme tu robili zoznam problemovych horskych priechodov, kde by situaciu znacne zlepsil vrcholovy tunel. Najvyznamnejsie su:
Donovaly
Maly Sturec
Fackovske sedlo
Vernar
Biela hora

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 20:57
od Jano1
Dalsi kandidat je Makov 4-5 tisic v./24h v roku 2010, tam by mala cast prebrat R6.
Donovaly 7-7,5 tisic v./24h docasne to vzrastie, kym nebude tunel Visnove
Biela hora 5,7 - 7 tisic v./24h - tu by sa konecne mohli prelomit ľady a zacat stavat cestne tunely
Sturec 3251 v./24h - hlavne treba rekonstrukciu betonky na I/65
Vernar 3201 v./24h
Fackovske sedlo 2454 v./24h - tam bude vyznamny narast az ked bude slusna cesta NR-PD

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 23:28
od Andrej
Mas recht, Makov som zabudol. Samozrejme, bavime sa o horizonte 10 a viac rokov. Ale mohli by sa dostat aspon do uzemnych planov, aspon by sa nevymyslali zbytocne nezmysly v podobe novych RC.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 07:46
od Bager3
Do akej dlzky tunela nieje potrebna pristupova stolna ? Inak myslel som ze tych tunelov bude viac ale 6 ks je naozaj velmi male cislo a doprave a udrzbe by pomohlo vyrazne.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 09:40
od Andrej
Je to sice male cislo, ale jedna sa vacsinou o dlhe tunely, takze cena bude relativne vysoka. A to som este spomenul len cesty I. triedy a horske priechody, ziadne tunelove obchvaty ci cesty nizsej kategorie.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 10:32
od Milos
pozn. Ani Donovaly nie sú v Nízkych Tatrách :)

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 10:55
od Milos
Zabudli ste na Čertovicu - tunel, ktorý by obišiel prakticky celý samotný horský priechod so zákrutami, by mal len 3,1 - 3,2 km. J portál za Jarabou (namiesto prudkej zákruty nad min. prameňom pokračovanie rovno a po pár sto metroch portál tunela. S portál pri Vyšnej Boci vo svahu oproti chate Barbora, krátky most ponad dolinku k súčasnej trase cesty I/72. Zvyšné úseky cesty podľa potreby riešiť úpravou v štýle Bystrá - Piesok, hlavne pár úsekov medzi Malužinou a Kráľovou Lehotou by si to žiadalo. Spolu s obchvatom Podbrezovej (len nie tým paškvilom, ktorý bol pred časom zverejnený :roll: ) by to bola slušná spojnica BB, BR s horným Liptovom, PP a prakticky celým severovýchodom. Plus prepojenie mnohých dôležitých horských stredísk

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 16:47
od ANDi
Donovaly priamo nie, ale cesta zo strany RK lezi na hranici :)

Certovica isto nie, tam su nizke intenzity. To tu mozme potom vymenovat vsetky horske priechody... Myslel som tak, ze kde by sa hodil tunel uz v sucasnej dobe...

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2015 22:50
od bodrik
Cca 2 km tunel by sa zišiel na 1/66 popod Kvetnicu, medzi PP a Hranovnicou, spolu s obchvatom Hranovnice. Tam su dosť vysoké intenzity.

Detto by sa veľmi zišiel tunel popod Dobšinský kopec, na 1/67. Aj keď tam sú nižšie intenzity. Ale je to dôležitý ťah PP - RV, ktorý nemá príliš iných alternatív ani smerom na západ, ani smerom na východ. Spolu s existujúcim krátkym Stratenským tunelom (príp. aj západne od neho, kvôli smerovým pomerom Stratenský tunel 2), v tejto téme už spomínaným Vernárskym tunelom a mnou uvedeným tunelom popod Kvetnicu, by išlo o 4-5 tunelov na trase PP - RV. Ak by však tunel popod Dobšinský kopec mal mať klasicky 1+1 pruh, musel by byť poriadne dlhý, mať takmer 7 km a zacínať už kdesi za Stratenou. Muselo by byť totiž riešené rozdielne výškové položenie dolín Hnilca a Slanej, ktorých výškový rozdiel je takmer 400 metrov! Pri stavbe ciest 1. triedy ak sa nemýlim norma káže, že pri stúpaní 6% a vyššom, musí už byť extra pruh pre pomalé vozidlá.. Teda kratší tunel by musel byť v usporiadaní 2+1 a najviac by sa dal skrátiť na cca 3,5 km, aj to už by sa stúpanie v tuneli pohybovalo cez 10 %, resp. by sa blížilo k 12% a to už môže byť pre premávku v tuneli značne rizikové.. čiže skôr by som predpokladal, že by to bol buď 6,5 - 7 km tunel 1+1, alebo cca 4,5 - 5km tunel 2+1..

K tomu stúpaniu v tuneloch by sa mohol vyjadriť niekto z tunelárov.

Krátky tunel (cca 1km) by bol dobrý popod sedlo Príslop, na Oravskej 1/78, medzi Oravským Podzámkom a Hruštínom. Kedže dostavba R3 je v nedohľadne, po posledných patáliách s mostom, to poľskí kamionisti ocenia..

Potrebný by bol aj tunel ktorý by lepšie sprístupnil Banskú Štiavnicu. Je to turisticky atraktívne mesto. 1/51 by som k mestu neviedol cez Banskú Belú, ale popri žel. trati smerom na Banský Studenec a odtiaľ krátkym cca 0,5 - 1 km tunelom niekam zhruba do priestoru žel. stanice, resp. jej širšieho okolia a tam to napojiť na 1/51 smerujúcu na Sv. Anton a zároveň prepojiť aj s 2/524, čím by vznikol užitočný obchvat mesta a dopravne by sa odbremenilo centrum.

Spomeniem aj jednu cestu 2. triedy, ktorá ale nemá nejaké malé intenzity, a to cesta PN - TO. Tam by bol dobrý tunel popod Čertovu pec, riešený spolu s obchvatom PN (nový most cez Váh) a Banky. Z druhej strany by to nadväzovalo na obchvat Radošiny (postupne aj ďalších obcí smerom na TO). Ten tunel by však musel byť dosť dlhý, cca 4-5km, alebo ak by bol kratší, museli by sa robiť hlboké zárezy a vysoké mosty. To by však ale nebolo k prírode pekné..

Ešte ma napadá tunel popod sedlo medzi Ždiarom a Podspádami, ale tam sú nízke intenzity a tiež, tunel na terénne veľmi exponovanej ceste medzi Liptovskými Matiašovcami a Zubercom, ale tam je cesta 2.tr. a intenzity ešte nižšie..

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2015 00:53
od Milos
Potrebný by bol aj tunel ktorý by lepšie sprístupnil Banskú Štiavnicu. Je to turisticky atraktívne mesto. 1/51 by som k mestu neviedol cez Banskú Belú, ale popri žel. trati smerom na Banský Studenec a odtiaľ krátkym cca 0,5 - 1 km tunelom niekam zhruba do priestoru žel. stanice, resp. jej širšieho okolia a tam to napojiť na 1/51 smerujúcu na Sv. Anton a zároveň prepojiť aj s 2/524, čím by vznikol užitočný obchvat mesta a dopravne by sa odbremenilo centrum.


Preložka cesty I/51 popri žel. trati smerom na Banský Studenec do širšieho okolia žel. stanice v Banskej Štiavnici s napojením na jestvujúci úsek I/51 je naplánovaná, žiaľ bez toho krátkeho tunela, čiže zase len stúpanie so zákrutami a klesanie so zákrutami.. Hoci menej prudké stúpanie a tiahlejšie zákruty než na súčasnej trase, veď inak by to nedávalo žiadny zmysel. Ten krátky tunel popri existujúcom železničnom tuneli by sa tam fakt hodil, tým viac, že ide o historické mesto so stáročnou baníckou tradíciou. Viem, ani relatívne krátky cestný tunel nie je lacná záležitosť, ale banskí inžinieri spred storočí sa budú v hroboch obracať

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2015 11:33
od bodrik
Díky za info, Miloš.
Je škoda, že to plánujú bez tunela. Bol by to pekný symbol nadväznosti na bohatú banskú tradíciu.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2015 19:16
od Maxx787
ja sa vyjadrim ku tunelu pod prislopom...
myslim si ze tunel je tam znacne zbytocne stavat, skor by som bol za rozsirenie cesty I/78 na parametre 9,5 m + pruh pre pomale vozidla na stupani do prislopu aspon po tych dvoch vracackach. bolo by to lacnejsie riesenie, a myslim ze rovnako efektivne, intenzity tam su nie take vysoke ako napr na I/59.
o ostatnych tuneloch sa vyjadrovat nebudem, pretoze nepoznam do detailov dane pomery...

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2015 00:28
od Tomas PO
je vobec mozne stavat pri dnesnych normach cestne tunely bez PDZ a strediska spravy?

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2015 10:19
od Maxx787
to je tiez dobra otazka, ale myslim, ze v taliansku maju cestny tunel co ma len obycajnu znacku 70 km/h a semafor. stredisko spravy tunela moze byt aj na dialku, ved aj o dialnicnych tuneloch sa uvazuje, ze sprava tunelu bude vykonavana z SSUD danej oblasti. Take to tunely by mohli mat technologiu dohladu v stredisku udrzby tusim v okresnom meste...

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2015 17:39
od garip
myslim, ze aj tunel Cebrat bude monitorovany z SSUD Liptovsky Mikulas, takze vsetko sa da...

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2015 20:05
od bodrik
Maxx787 napísal:ja sa vyjadrim ku tunelu pod prislopom...
myslim si ze tunel je tam znacne zbytocne stavat, skor by som bol za rozsirenie cesty I/78 na parametre 9,5 m + pruh pre pomale vozidla na stupani do prislopu aspon po tych dvoch vracackach. bolo by to lacnejsie riesenie, a myslim ze rovnako efektivne, intenzity tam su nie take vysoke ako napr na I/59.
o ostatnych tuneloch sa vyjadrovat nebudem, pretoze nepoznam do detailov dane pomery...


OK, ale v tom pripade by to chcelo zrusit tie serpentiny a nahradit ich miernejsimi smerovymi parametrami. Idealne riesit to spolu s obchvatom Oravskeho podzamku, napojenim na R3 v novej polohe a na druhej strane obchvatmi Hrustina a Babina.

Ono ta cesta nieje nejak dlha, cize potom este obchvat Lokce, Namestova (pravdepodobne novym mostom podnad Oravsku priehradu, dalej obchvat Zubrohlavy a napokon dlhy obchvat "megalopolisu" Rabca - Oravska Polhora a hotovo. Keby to bolo spravene na sirku 11,5m, pokojne to moze sluzit aj ako obchadzkova trasa v pripade nahleho uzavretia D3/S69 napr. v pripade nehody, alebo resp. udrzby tunelov v useku Svrcinovec - Żywiec.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2015 21:11
od Maxx787
chlapce kludni sa, na prislope sa tak lahko nezbavis vracaciek, ano mohli by sa urobit tak aby bol polomer o nieco väcsi. Obchvaty: Hrustin pohoda sa da zrobit. Babin je trochu problemovejsi... Lokca by sla keby siel obchvat zapadne od obce, + napojenie na II/520 od Zakamenneho. Na obchvat NO zabudni bude prietah, Zubrohlava s obchvatom pocita v uzemnom plane. Rabca a Or.Polhora obchvat nerealne, kvoli suvislej zastavbe. Parametre 11,5m sa mi zda aj dost luxusne 9,5/80 by stacilo, ked si to tak vezmeme tak na I/78 je najvacsia sirka 8m :-) cena: keby sa stavalo rozumne, nie po slovensky tak by som to odhadol na 2,5 mil. €/km aj s obchvatmi...nepocitam prietah NO uz. Je to dlzka 31 km po zaciatok Rabce.
mne skor napadla kompletna rekonstrukcia aj s akustickym VDZ + gombiky ako na kysuciach :-) ale cez obce by to bolo tazko zrobit pre malo priestoru :-/ potom jedine obchvaty. ale to su vzdusne zamky...

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2015 21:12
od zoom
Chcem sa spýtať, či sa ekodukty zvyknu stavať aj na cestách I.triedy. Nie že by som bol z Greenpeace, len som mal predchvilou na ceste dve prekvapenia, tak mi to napadlo.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2015 21:14
od Maxx787
no inak aj ja som uz skoro nabral srnu pri Podzamku, bolo to LTT :-D ale neviem...treba sa pozriet do zapadnej europy :-)

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2015 10:57
od bodrik
Maxx787 napísal:chlapce kludni sa, na prislope sa tak lahko nezbavis vracaciek, ano mohli by sa urobit tak aby bol polomer o nieco väcsi. Obchvaty: Hrustin pohoda sa da zrobit. Babin je trochu problemovejsi... Lokca by sla keby siel obchvat zapadne od obce, + napojenie na II/520 od Zakamenneho. Na obchvat NO zabudni bude prietah, Zubrohlava s obchvatom pocita v uzemnom plane. Rabca a Or.Polhora obchvat nerealne, kvoli suvislej zastavbe. Parametre 11,5m sa mi zda aj dost luxusne 9,5/80 by stacilo, ked si to tak vezmeme tak na I/78 je najvacsia sirka 8m :-) cena: keby sa stavalo rozumne, nie po slovensky tak by som to odhadol na 2,5 mil. €/km aj s obchvatmi...nepocitam prietah NO uz. Je to dlzka 31 km po zaciatok Rabce.
mne skor napadla kompletna rekonstrukcia aj s akustickym VDZ + gombiky ako na kysuciach :-) ale cez obce by to bolo tazko zrobit pre malo priestoru :-/ potom jedine obchvaty. ale to su vzdusne zamky...


Chlapče, som kľudný.
Viac-menej s tebou súhlasim, ale tie obchvaty bude časom nutné postaviť. Už teraz je intenzita nie malá. Ale to už sme OT. Vráťme sa späť k tunelom. Príslop sa dá vyriešiť aj bez tunela a pripusťme teda parameter 9,5m, ale tie prudké zákruty sa dajú vyriešiť miernymi oblúkmi premosteniami cesty na obe strany doliny a hlbšími zárezmi. Plus stúpací dvojpruh. Ak by to bolo medzi Oravským Podzámkom a Hruštínom stavané na 9,5/70, alebo aspoň 9,5/60 v najexponovanejších miestach. To by stačilo. Snehu bude v priesmyku ale pri každej zrážkovo výdatnejšej zime vždy mnoho. Nemám s týmto priesmykom veľa skúseností, aké sú tam veterné pomery? Tvoria sa tam nejaké výraznejšie záveje? Je to pre zimnú údržbu veľmi problémový úsek?

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2015 11:13
od Maxx787
Prislop je v zime dobre udrziavany, co sa tyka zavejov, tak su len na strane do Hrustina (otvorena dolina).Tie zarezy a premostenia by mozno bol problem postavit, pretoze sa cely flysovy svah magury zosuva...lepsie by bolo preto sanovat a rozsirit cestu v trase sucasnej cesty... ale tie vracacky si neviem velmi predstavit ze by zmizli, prislop je velmi pekna cesta prave aj kvoli zakrutam...inak nehody sa tam nestavaju. Vzdy sa stane na rovnejsich usekoch tej cesty. tie zakruty tam mozno maju aj bezpecnostny charakter :-D :-)

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2015 00:40
od okorec
co sa tyka ekoduktov, tak par by sa ich isto uzivilo. na trasach, ktore jazdim byva zver vacsinou na tych istych miestach a ja sice viem, kde ich mam ocakavat, ale ak ide niekto kto to nepozna, tak je riziko zrazky dost vysoke. bohuzial realne je to dost utopia :) a to uz nevravim o cestnych tuneloch... na mam pocit, ze hovorit na Slovensku o stavbe tunela je nieco podobne ako hovorit o vytahu na geostacionarnu orbitu