Stránka 5 z 7

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2008 06:29
od Thomas
Peter Olejár napísal:
Thomas napísal:S tím nemohu v žádném případě souhlasit - na spojnici ZA MT není jiná rozumná alternativa, z TT do NR se dá jet i jinak.

Cesta, kde je intezita překročena dvojnásobně kolabuje, cesta, kde je intenzita překročena mírně má "jen" problémy v plynulosti dopravy, nižší rychlost průjezdu, apod.


TT-NR je bez diskusie pretoze je tam R1 a ta kapacitu prekrocenu nema. :wink: .. takze najprv kuk do mapy a potom treba aj pisat. :wink:


Myslel jsem samozřejmě úseky za NR, přepsal jsem se, na pointě to nic nemění, tedy buď tak laskav a nechytej mě za slovo.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2008 11:03
od Peter Olejár
Thomas napísal:Myslel jsem samozřejmě úseky za NR, přepsal jsem se, na pointě to nic nemění, tedy buď tak laskav a nechytej mě za slovo.
to som ja nemohol vediet ani to z toho textu nevyplynulo :wink:

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2009 09:44
od zoom
Ako je to s mpr na nemeckých dialničných tuneloch? Tiež tam majú 80 reps. 100 ?
A čo v Taliansku...tam je tých dialničných tunelov mnoho a ked sa v každom z nich vlečiete 80 alebo 100, tak to neni bez nervov, si myslím.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2010 14:22
od JaNY
Dufajme ze za par mesiacov budeme mat co pisat o vystavbe tunelov. Myslim ze 6 tunelov ktore by mali byt ako zaklad v SK cestnej sieti su. Visnove, Korbelka, Branisko, Donovaly, Certovica a Soroska. Ze ich vystavba sa ukonci ktovie kedy, je ina vec. Pretoze tunel je obrovska investicia na malom uzemi, ale tiez obrovska vyhoda, mal by byt podla mna spoplatneny hned na "mieste cinu".
Zoberme si take Branisko.Prejst ho vrchom je spotreba okolo 1 liter viac ako tunelom. Cize toll by mohol byt 1 euro a vodici by neboli vobec ukrivdeny. U nakladnej davam 3 eura. Intenzity su okolo 10 000/24h. Odhadujem 7 000 aut a 3 000 kamionov.
Takze za pracovny den prijem: 16 000 eura.
Vykendove dni: 8 000 x 8 dni.
Za mesiac okolo 400 000, za rok 4 800 000.
30 rokov: 144 mil. atd.
A to pocitam 30 rokov rovnake mito a rovnake intenzity.
Na takomto principe by sa hadam dalo rozhybat vystavbu tunelov. Neni to samozrejme nic revolucne, len rozmyslam ci by sa to dalo na Slovensku. Rad si precitam vas nazor.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2010 03:19
od Driver
No možno v Amerike by sa dalo, ale na Slovensku určite nie. Tu keď bude spoplatnený tunel a vedľa poľná cesta zadarmo tak 80% pôjde zadarmo, stavíme sa?

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2010 04:31
od JaNY
Ked by nemali na vyber tak hadam by ten tunel pouzili. Alebo by presli 2x polnu cestu a zistili by ze predsa ten tunel je rychlejsi a mensia spotreba. Stavit sa mozme, ale tazko nejake fakty ukazat. Co pijes?

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2010 04:45
od Driver
No proste som chcel poukázať na to,že Slováci šetria kde sa dá.
Proste raz za rok si známku kúpim,ale žeby som mal platiť každý tunel, no to je trošku veľa
Ináč kvalitná hruštička môže byť :lol:

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2010 13:31
od michael89
Podľa mňa ak by s tým bola spojená dostatočná osveta, zmysel by to malo. Proste urobiť poriadnu kampaň, v ktorej bude ľuďom vysvetlené, že ak pôjdu po starej ceste, bude ich to stáť rovnako ( ak nie viac ), a že cez tunel ušetria kopu času. A predsalen také 1€ za prejazd tunelom Branisko nie je vôbec veľa.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2010 10:17
od Tomas PO
Myslim si, ze Branisko je take miesto, kde by ludia myto neobchadzali. Tunel je neuveritelne skratenie trasy, nie je len pohodlnejsie, bezpecnejsie a nesetri len pohonne latky, ale aj brzdy, pneumatiky, motor, atd. A to tiez vela vodicovm, ktori radi setria, odradi od jazdy horskym priechodom. Mohla by sa za to napriklad financovat druha rura. To by bolo perfektne.
Keby ale takychto tunelov bolo na D1 viac ako dve (Visnove, Branisko), asi by to bolo uz prilis..

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2010 18:45
od Zipso
Este by som pridal postreh ze plynulost tunelom :). Zaplatit 1 ecko a viem ze nebudem sa trepat 20 KM/hod za kamionom je tiez dostatocna motivacia.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2010 22:47
od JaNY
Az sa ide z PO do BA. Benzin stoji zhruba 30 euro. To by bolo vela zaplatit este 3 eura za 3 tunely? Pocitam 3 lebo dufam v Korbelku.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2010 14:28
od Tomas PO
Ak chodis kazdy tyzden, to mas 6 eur za tyzden, 24 eur za mesiac. A to jen skoro rocna nalepka..

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2010 15:27
od JaNY
To mas pravdu Tomas, to sa casom nazbiera.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2010 17:24
od Pacho
inač všetko OT sme vsekcii cestné tunely. Pri daňovom zaťažení motoristov, od dane z uhlohydrátov, cez cestnú daň.... kďe motoristi sú asi najviac daňovo zaťažovaný po alkoholikocha a fajčiaroch, uvažovať, ešte zdaniť tunely je úplne choré, a nelogické

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2010 18:48
od michael89
Ak niekto chodí každý týždeň, dá 60 € na benzín ( tam aj späť ), to je za mesiac 240 €. Ak niekto mesačne minie na benzín 240 €, tých 24 € za prejazd tunelmi je nič.
Ale podľa mňa by sa to mohlo raz vyriešiť tak, že by ostali diaľničné známky ako také permanentky, a ten, kto známku nemá, mohol by prejsť tunelom za to 1 €.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2010 01:33
od JaNY
Michael mas na to podobny nazor ako ja.
Pacho to neni chore ked to funguje niekde inde. Ked mito volas zdanenie tunela, tak to vyznieva zle. Ale na prevadsku tunela a splacanie pozicky treba vela penazi.
Zaujimal by ma nazor Dialniciara, ale ho uz tyzden niet.

Re: Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2010 08:10
od devil
presne, tak to funguje v x krajinach, nadstandart sa spoplatni nadstandartne. co sa tyka braniska tam ma Tomas PO pravdu, vzdy treba uvazovat kolko casu, PHM ci nervov usetri dany usek. v pripade klukateho horskeho prechodu sa oplati vyuzit branisko, a sorosku tiez keby existovala. potom tunely ako obchvat miest sitina, cebrat su/budu tiez dobra uspora. ale visnove, rojkov (korbelka), havran a podobne uz zdaleka nie, tam radsej pojdu ludia zadara. donovaly su zvlastny pripad cez zimu by asi bol vyuzivany dost kym cez rok asi pomenej. o cestnych tuneloch nema vyznam debatovat horske prechody mimo tranzitnych tahov su vytazene minimalne.

vlastne tato tema je zaujimava len v pripade OT, zalozil ju nejaky cestarsky klon na propagaciu...

Re: Cestne tunely

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 16:14
od ANDi
feroslav napísal:Prvy cestny tunel na Slovensku (300 m) mimo miest bol medzi Stratenou a Dobsinskou Ladovou Jaskynou na ceste I/67.

http://www.youtube.com/watch?v=kn2JCGFvZBI&t=6m54s
Akurat prebiehali upravy povrchu...

R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 08:12
od Bager3
AK mozem prespiet mojim osobnym nazorom mysli ze Donovalom by uplne stačil vrcholovy tunel niekde od konca Korytnice v mieste prudkeho stupania od Ružomberka a na BB strane kam to vyde. Tym by sa znacne zlachcila doprava pre TIR a zaroven by sa odbreminilo aj sedlo. Jazdim pravidelne cele slovensko z dodavkou a ak mozem donovalom sa vyhybam pretoze pravdepodobnost zaseknutia za kamionom je obrovska a z dodavkou kamion bez rizkovania nepredbehnem ani do kopca ani z kopca. Myslim ze Donovali su rovnako dolezite ako Certovica, Kremnica alebo ktorykolvek iny prechod na ceste prvej triedy. Osobne my skor chyba projekt typu (cast operacneho projektu) urobit vyrcholove tunely na vsetkych prechodov na ceste prvej triedy a myslim ze by ich az tak vela nebolo.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 08:20
od ANDi
Jo, spravne. Vrcholovy tunel sa tu uz kedysi davno spominal, ale iba na fore...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 11:00
od Andrej
Bager, velmi dobry postreh. Je sice otazne, ci tam bude vrcholovy tunel priechodny pre ochranu zdrojov pitnej vody (ako vidno, pri Korbelke to niektori povazuju za nepriestrelny argument proti), ale urcite by bolo velmi prospesne akekolvek riesenie v prospech plynulosti kazdeho horskeho priechodu. Aj rozsirenie na 2+1 v dalsich usekoch by velmi pomohlo, ale musi byt umoznene predbiehat oboma smermi, samozrejme pokial je dobry vyhlad.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 11:36
od ecce
Aky dlhy tunel by tam bol potrebny?

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 11:47
od Andrej
Odhadom 3-4 km na to, aby sa eliminovalo najvacsie stupanie. Ale moznosti je tu viac, bolo by dobre preskumat rozne riesenia a ich efektivitu, prinosy, negativa a naklady. Idealne aj komplexne spolu s R3, cim by sa mohlo posudit aj vylucenie dopravy nad 12 t cez Donovaly po dostavani R3.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 12:25
od aquila
v tomto je taka svetla vynimka snad len biela hroa medzi jablonicou a trstinom na I/51 ... a takto by sa malo podla mna postupovat na viacerych miestach ..

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2015 12:54
od Bager3
Presne ako Biela hora (zatial je myslim ukoncene len EIA),treba vytvorit projekty vyrcholovych tunelov na cetach I triedy, ak ma niekto chut moze vytvorit zoznam prechodou na ktorych by bol potrebny takyto tunel.