Diaľničné tunely áno ale čo cestné?

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Mali by sa na Slovensku začať stavať aj cestné tunely na súčasných horských priechodoch?

Áno, jednoznačne je to potrebné, zjednodušilo by sa cestovanie, najmä v zime.
39
37%
Áno, mali by sa stavať, ale len v tom prípade, aby sa žiadnym spôsobom neohrozila výstavba ostatnej infraštruktúry.
41
39%
Nie, pretože všade tam, kde sú momentálne problémy sa bude stavať nejaká diaľnica a na nej bude aj tunel. Bolo by zbytočné mať potom aj na súbežnej ceste popri diaľnici okrem diaľničného tunela aj cestný tunel.
13
12%
Neviem, na Slovensku toho treba postaviť a opraviť ešte veľa, skôr som proti. Ale určite treba súčasné horské priechody udržovať v lepšej kvalite vrátane zimnej údržby.
12
11%
 
Celkový počet hlasov : 105

Odoslaťod sorgo » 27. Apr 2008 17:31

mikeBoss napísal:Iná vec je ale trasovanie D1, ktoré je nešťastné.


Co ti vadi na trasovani D1?

V profile mas: okolie Žiliny, tak automaticky som dedukoval, ze trasovanie D1 musis schvalovat :)

Dakujem za odpoved.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod fh » 27. Apr 2008 20:19

sorgo napísal:
mikeBoss napísal:Iná vec je ale trasovanie D1, ktoré je nešťastné.


Co ti vadi na trasovani D1?

V profile mas: okolie Žiliny, tak automaticky som dedukoval, ze trasovanie D1 musis schvalovat :)

Dakujem za odpoved.


Sorgo, mikebigBoss je nitran s diagnózou Žilinofóbia, on sa nevie vecne baviť, závidí Žiline,lebo si myslí, že to má mať Nitra :roll: .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Peter Olejár » 27. Apr 2008 20:26

no zialbohu dlhodobo sa uprednostnuju kraje severneho slovenska na ukor kolabujuceho zapadu a nerozvinuteho juhu a vychodu .. niekto to mozno berie aj inac ako mikeboss lebo tam zije a tak aj trosku surovsie napise ako to citi .. :idea:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod johhan » 27. Apr 2008 23:06

Peter Olejár napísal:no zialbohu dlhodobo sa uprednostnuju kraje severneho slovenska na ukor kolabujuceho zapadu a nerozvinuteho juhu a vychodu .. niekto to mozno berie aj inac ako mikeboss lebo tam zije a tak aj trosku surovsie napise ako to citi .. :idea:


No a čo sa to vlastne postavilo v tom žilinskom kraji na úkor iných krajov ?? Teda konkrétne čo sa stavalo a nemalo sa
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Peter Olejár » 27. Apr 2008 23:19

johhan napísal:No a čo sa to vlastne postavilo v tom žilinskom kraji na úkor iných krajov ?? Teda konkrétne čo sa stavalo a nemalo sa


skor inac polozena otazka: co sa presne postavilo v meste Nitra? Co v Banskej Bystrici k 1.1.2008? Co v Presove? dosli by sme k velmi zaujimavym cifram

a nejde o to co sa postavilo ale co sa vsetko planuje stavat naraz v horizonte 10 rokov .. aj D1 aj D3 aj 2+2 na I/18, aj koridor ZA-PL aj koridor BA-ZA-KE, aj investicie do letiska, aj priehrada+elektraren a splavnnovanie na Vahu .. uz mi tam chyba len metro :evil:

1 km na severe 1 miliarda a preto tam tych miliard dame tolko aby sa stavalo vela km naraz .. 1 miliarda na juhu plnoprofilovych 2,5 km ale tam tych penazi dame len trosku a zaratame to na celu trasu R1 a R2 .. trosku dost chore :?

ja nemam nic proti vystavbe visnoveho .. lebo teraz je zbytocne uz pozastavovat vystavbu .. ale aj ZA by sa mohla trosku krotit :idea:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod i15 » 27. Apr 2008 23:31

ZA nema kolektivnu vinu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sorgo » 28. Apr 2008 06:50

fh napísal:Sorgo, mikebigBoss je nitran s diagnózou Žilinofóbia, on sa nevie vecne baviť, závidí Žiline,lebo si myslí, že to má mať Nitra :roll: .


Dakujem za objasnenie :) po tomto vysvetleni dostal popis "okolie Ziliny" dost sarkasticky podton :D

Ked vidim tie tony betonu v estakadach, tak to tiez prepocitavam na kilometre po rovine (TT-NR-ZV-KE). Ale to uz je na inu temu. Jednoducho je uz neskoro.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod fh » 28. Apr 2008 06:56

To je na inú tému, to máš pravdu. A mne sa tie tony betónu moc nepáčia, ale to je tiež na inú tému :wink: .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 28. Apr 2008 09:34

jemne OT ...

2 PO: je zaujimave ako sa z jedneho skalopevneho zastanca severnej trasy stal jej odporca ;) mno jo no.. nuda je svina.. ale pritom je vonku tak pekne :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 28. Apr 2008 09:56

aquila napísal:jemne OT ...

2 PO: je zaujimave ako sa z jedneho skalopevneho zastanca severnej trasy stal jej odporca ;) mno jo no.. nuda je svina.. ale pritom je vonku tak pekne :)


cim viac je odporcov, tym viac budu zastanci severnej trasy zaplnat forum arguemntami v jej prospech :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 28. Apr 2008 10:00

mno tam som nenarazal ;) ja rad argumentujem ... vecne, ale nie ked je to argumentacia pre argumentaciu ;) kazdopadne sme uz kusok OT ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 28. Apr 2008 10:06

cestny tunel sa vlastne v dohladnej dobe planuje... pod Donovalmi :) A ak pojde vsetko podla planu, bude hotovy skor, ako napriklad tunel D1 Dargov
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Peter Olejár » 28. Apr 2008 12:12

i15 napísal:cestny tunel sa vlastne v dohladnej dobe planuje... pod Donovalmi :) A ak pojde vsetko podla planu, bude hotovy skor, ako napriklad tunel D1 Dargov
.. to je ale vcelku pochopitelne :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod johhan » 29. Apr 2008 00:06

Peter Olejár napísal:
johhan napísal:No a čo sa to vlastne postavilo v tom žilinskom kraji na úkor iných krajov ?? Teda konkrétne čo sa stavalo a nemalo sa


skor inac polozena otazka: co sa presne postavilo v meste Nitra? Co v Banskej Bystrici k 1.1.2008? Co v Presove? dosli by sme k velmi zaujimavym cifram

a nejde o to co sa postavilo ale co sa vsetko planuje stavat naraz v horizonte 10 rokov .. aj D1 aj D3 aj 2+2 na I/18, aj koridor ZA-PL aj koridor BA-ZA-KE, aj investicie do letiska, aj priehrada+elektraren a splavnnovanie na Vahu .. uz mi tam chyba len metro :evil:

1 km na severe 1 miliarda a preto tam tych miliard dame tolko aby sa stavalo vela km naraz .. 1 miliarda na juhu plnoprofilovych 2,5 km ale tam tych penazi dame len trosku a zaratame to na celu trasu R1 a R2 .. trosku dost chore :?

ja nemam nic proti vystavbe visnoveho .. lebo teraz je zbytocne uz pozastavovat vystavbu .. ale aj ZA by sa mohla trosku krotit :idea:


Ak si dobre pamatám tak prvé čo sa postavilo na dialničnej sieti bola predsa trasa D54 TT - NR, potom D1 okolo Trenčína, potom podtatranská D1, Branisko, potom R1 Budča - potom sa začalo stavať smer ZA a to len kvoli KIA - takže ??
.
V horizonte 10 rokov by mala stáť kompletná D1 - R1 - južná R2 - časť R7
.
Letisko - prečo nejako zabúdate že sa predsa daleko skorej modernizuje letisko v BB ako v ZA a za daleko iné miliardy a v iných horizontoch - nejako som nepočul žeby sa niekto zo ZA, BA alebo KE sťažoval že sa ide robiť nákladná rekonštrukcia letiska BB (je samozrejme nutná)
.
Splavnovanie Váhu - ak sa dostanú po Sereď bude veľký úspech - po ZA nie je tých peňazí kto by to zaplatil
.
Ak poznáš lacnejší variant ako na severe postaviť dialnicu tak sem s ním
.
To že dialnica sa stavia pri ZA je fakt a je daný tým že sa postupuje a D1 sa približuje k ZA tak ako sa bude stavať pri PO za tažké miliardy - aj pri KE sa bude stavať za miliardy
.
Tak ako sa bude stavať v BB protipovodňový tunel za miliardy - západný obchvat BB za ťažké miliardy, tak isto Donovaly za miliardu na km
.
Nitra južný obchvat - západný obchvat - R10 Komárno - Nitra - Topoľčany - Prievidza
.
Takže čo s tým má spoločné ZA ? je tam bohužiaľ najpálčivejší problém momentálne medzi ZA - MT
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Peter Olejár » 29. Apr 2008 00:25

johhan: :arrow:

Ak si dobre pamatám tak prvé čo sa postavilo na dialničnej sieti bola predsa trasa D54 TT - NR, potom D1 okolo Trenčína, potom podtatranská D1, Branisko, potom R1 Budča - potom sa začalo stavať smer ZA a to len kvoli KIA - takže ??


vynechal si useky na D2 a D4 :wink: .. a k tomu takze? ide hlavne o nepomer pri vydavkoch, tazke miliardy na sever, lahke stomiliony na juh takze o tom . :wink:

V horizonte 10 rokov by mala stáť kompletná D1 - R1 - južná R2 - časť R7


tomu sam neveris :wink: Kompletna D1 neni po KE ale po UA, R1 budis, ale juzna R2 kompletna znamena na plny profil :wink:

Letisko - prečo nejako zabúdate že sa predsa daleko skorej modernizuje letisko v BB ako v ZA a za daleko iné miliardy a v iných horizontoch - nejako som nepočul žeby sa niekto zo ZA, BA alebo KE sťažoval že sa ide robiť nákladná rekonštrukcia letiska BB (je samozrejme nutná)


to neni letisko v BB ale v Sliaci a modernizovane je z prostriedkov NATO a MO SR, nie z prostriedkov MDPT :wink: .. nezavadzaj :wink:

Splavnovanie Váhu - ak sa dostanú po Sereď bude veľký úspech - po ZA nie je tých peňazí kto by to zaplatil


preco je v planoch a preco sa o nom hovori a teda drazdi slovenska verejnost mimo ZA kraja? :?:

Ak poznáš lacnejší variant ako na severe postaviť dialnicu tak sem s ním


niekde som cital tvoje navrhy o 3+3 tak nastastie to sa robit nebude .. lacnejsie: nestavat v horizonte 10 rokov D3 od ZA na sever a D1 medzi ZA a RK preklasifikovat stavebne na rychlostnu cestu :wink: .. princip zostane 4 pruhy smerovo oddelene

To že dialnica sa stavia pri ZA je fakt a je daný tým že sa postupuje a D1 sa približuje k ZA tak ako sa bude stavať pri PO za tažké miliardy - aj pri KE sa bude stavať za miliardy


pri KE: bude sa ale otazka je ze kedy a v horizonte 10 rokov to teda nebude

Tak ako sa bude stavať v BB protipovodňový tunel za miliardy - západný obchvat BB za ťažké miliardy, tak isto Donovaly za miliardu na km


proti tomu som nic nenapisal .. ale je to len dorovnanie nakladov ktore dostanu teraz ZA ci NR alebo PO

Nitra južný obchvat - západný obchvat - R10 Komárno - Nitra - Topoľčany - Prievidza


este stale sa nestavia ani jedno :!: a R10 - v horizonte 10 rokov vsak? ved SSC nema ani na udrzbu cesty I. triedy .. a horko tazko sa realizuje dostavba obchvatu TO

Takže čo s tým má spoločné ZA ? je tam bohužiaľ najpálčivejší problém momentálne medzi ZA - MT
takze vsetko s tym ma spolocne region ZA lebo sa tam hovori o sumach len na D1 okolo 50 miliard Sk .. ja nespochybnujem nutnost vystavby D1 na tomto useku ale idu sa tam robit veci ktore by pockali ako I/18 4 pruhy atd.
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 29. Apr 2008 05:13

P.O.: na highways.sk jsou sečtené intenzity naposledy za r. 2005. Z nich jasně vyplývá, že teď je nutné stavět u ZA. Kdyby nebyly žádné dálnice, muselo by se stavět u BA, pak TT, pak TN (s tím taky k NR). ZA je hlavně na další na trase a mimochodem se dost odrbává - výpad D3 ke KNM už měl stát, spojka na MT (D1) je v nedohledu, teprve se staví D3 západně od ZA. To není moc prořežování. Porovnej si intenzity u KE a u ZA.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod fh » 29. Apr 2008 06:06

aquila napísal:jemne OT ...

2 PO: je zaujimave ako sa z jedneho skalopevneho zastanca severnej trasy stal jej odporca ;) mno jo no.. nuda je svina.. ale pritom je vonku tak pekne :)


A ako tu pekne opakuje "argumenty" jedného "autorského kolektívu" :wink: naokolo a dookola :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod johhan » 29. Apr 2008 08:22

.. a k tomu takze? ide hlavne o nepomer pri vydavkoch, tazke miliardy na sever, lahke stomiliony na juh takze o tom . :wink:


opačné garde z iného prostredia - dotácie - prečo idú ťažké miliardy na juh a ľahké stomiliony na sever - preto že sú tam podmienky na poľnohospodárstvo úrodná zem atď - pre to isté prečo idú v doprave ťažké miliardy na sever a ľahké miliardy na juh - intenzity, je tam priemysel, je tam doprava , preťažené cesty a aj vysoký nárast dopravy - proste nutnosť to káže

tomu sam neveris :wink: Kompletna D1 neni po KE ale po UA, R1 budis, ale juzna R2 kompletna znamena na plny profil :wink:


pardon - po KE - ale prečo nie - ak sa spraví PPP fondy sa predsa budú musieť minúť na dopravu - preto sa robia trasy R2 R4

to neni letisko v BB ale v Sliaci a modernizovane je z prostriedkov NATO a MO SR, nie z prostriedkov MDPT :wink: .. nezavadzaj :wink:


pardon - letisko Sliač - ale v čom je problém to nie sú peniaze ? - to sú také isté investície do infraštruktúry - dialnice sú tiež stavané s prostriedkov EU

preco je v planoch a preco sa o nom hovori a teda drazdi slovenska verejnost mimo ZA kraja? :?:


V odborných kruhoch sa hovorí o možnosti splavnenia až po ZA - realita je niekde inde už len tým že Vážsku kaskádu vlastní Enel a pochybujem že dovolia znížiť výkonosť energetickej sústavy splavnením

niekde som cital tvoje navrhy o 3+3 tak nastastie to sa robit nebude .. lacnejsie: nestavat v horizonte 10 rokov D3 od ZA na sever a D1 medzi ZA a RK preklasifikovat stavebne na rychlostnu cestu :wink: .. princip zostane 4 pruhy smerovo oddelene


a prečo nie 3+3 na niektorých úsekoch - potom riešenie dopadne tak ako 2+2 Mierová - Senecká - hlavne že sme ušetrili - a zabúdaš aj na iné moje návrhy na D5 namiesto R7 a južnej R2 - prestavba R1 TT - NR na D 26,5/150 a iné drobnosti
.
takže reálne - preklasifikovanie na R by trvalo cca 5-10 rokov - nove trasy - nove EIA - nové vykupovanie - alebo je možné to preklasifikovanie úradne, teda zmenou písmenka z D na R
.
ale týmto princípom nemá potom význam prestavovať R1 ZH-ZV však smerove je to oddelené aj keď nesplna parametre R

pri KE: bude sa ale otazka je ze kedy a v horizonte 10 rokov to teda nebude


do 10 bude - tak ako dialnica prišla k ZA príde k MT - PO - KE

proti tomu som nic nenapisal .. ale je to len dorovnanie nakladov ktore dostanu teraz ZA ci NR alebo PO

ako dorovnanie ?? akože nechápem logike - tam sa to stavia lebo to treba nie preto že ZA má toľko BA má toľko KE má toľko - tak ako dialnicu treba pri ZA tak treba cestu cez Donovaly ta tak isto treba protipovodňovú ochranu BB, most v TN, Komárne, Štúrove, R2 ZV - Detva, R4 Košice - MR , Prešov atď

este stale sa nestavia ani jedno :!: a R10 - v horizonte 10 rokov vsak? ved SSC nema ani na udrzbu cesty I. triedy .. a horko tazko sa realizuje dostavba obchvatu TO


ani D1 HP - Ivachnová sa ešte nestavia, tak isto nie je na údržbu I/65, 66, 18 - na východe už vôbec nie - takže to je problém celej siete ciest prvej triedy
.
a R10 je Ficova cesta - takže aby sme sa nedivili

takze vsetko s tym ma spolocne region ZA lebo sa tam hovori o sumach len na D1 okolo 50 miliard Sk .. ja nespochybnujem nutnost vystavby D1 na tomto useku ale idu sa tam robit veci ktore by pockali ako I/18 4 pruhy atd.


vezmime si to globálne z hľadiska národného hospodárstva koľko kde tečie peňazí a koľko sa vracia do ŠR - a zrazu sa dostaneme k iným číslam
.
no ešte mi povedz kto tu je nadšený výstavbou I/18 2+2 ZA - MT , ja som postrehol že aj zarytý žilinčania to považujú za vyhadzovanie peňazí - dokonca aj VUC ZA to považuje za hlúposť + veľa ochranárov
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Peter Olejár » 29. Apr 2008 18:56

Thomas napísal:P.O.: na highways.sk jsou sečtené intenzity naposledy za r. 2005. Z nich jasně vyplývá, že teď je nutné stavět u ZA. Kdyby nebyly žádné dálnice, muselo by se stavět u BA, pak TT, pak TN (s tím taky k NR). ZA je hlavně na další na trase a mimochodem se dost odrbává - výpad D3 ke KNM už měl stát, spojka na MT (D1) je v nedohledu, teprve se staví D3 západně od ZA. To není moc prořežování. Porovnej si intenzity u KE a u ZA.
to thomas: akakolvek cesta ktora ma vycerpanu intenzitu potrebuje novu prelozku/obchvat/dialnicu a to bez ohladu na to v akom rozsahu je intenzita prekrocena, to ti povtrdi kazdy odbornik, napr. aj uznavany prof. Celko zo ZA :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 29. Apr 2008 19:13

johhan: :arrow:

opačné garde z iného prostredia - dotácie - prečo idú ťažké miliardy na juh a ľahké stomiliony na sever - preto že sú tam podmienky na poľnohospodárstvo úrodná zem atď - pre to isté prečo idú v doprave ťažké miliardy na sever a ľahké miliardy na juh - intenzity, je tam priemysel, je tam doprava , preťažené cesty a aj vysoký nárast dopravy - proste nutnosť to káže


bavime sa o doprave, nie o rozlozeni policajnych aut do regionov ani o dotaciach .. ale len tak mimochodom, horske luky a pasienky lezia ladom v 1/3 rozlohe a predsa maju peniaze, juzne regiony maju najvynosnejsie druzstva .. cesty maju prekrocene intenzity velmi znacne v mnohych regionoch a nejdu tam peniaze a to treba riesit .. :wink:

pardon - po KE - ale prečo nie - ak sa spraví PPP fondy sa predsa budú musieť minúť na dopravu - preto sa robia trasy R2 R4


cerpame 60-70%, mame problem docerpat este z obdobia 2004-2006
PPP meska realne 4 roky
myto meska realne 3 roky

je to nerealne

D1 BA-KE mala stat v r. 2005, tvrdil to Meciar, mala stat v r. 2010 tvrdil Dzurinda, mala stat v r. 2010 bez tunelov tvrdi Fico a vsetci vieme ze budeme radi ked to bude bez tunelov v r. 2015 :roll:

obycajna cesta smrti NR-ZM s min. nakladmi na vystavbu sa nedokaze riesit .. :roll:

pardon - letisko Sliač - ale v čom je problém to nie sú peniaze ? - to sú také isté investície do infraštruktúry - dialnice sú tiež stavané s prostriedkov EU


no ze to je Sliac, je to ZV a nie BB :wink: .. su to peniaze, ale nie z MDPT, nebavime sa o policajtoch, armade, poliach ale o dopravnych peniazoch .. najvyssie rezervy su v doprave a konkretne v dialniciach, hned potom nasleduje ekologicka infrastruktura (vodovody, kanalizacia dazdova a splaskova, COV, vodne diela co zasahuje az do energetiky)

z EU na dialnice dotecie 50-60 miliard, aj to neni iste, lebo cerpame slabo

kartel - 1. pozastavenie cerpania
malo usekov - 2. pozastavenie cerpania

V odborných kruhoch sa hovorí o možnosti splavnenia až po ZA - realita je niekde inde už len tým že Vážsku kaskádu vlastní Enel a pochybujem že dovolia znížiť výkonosť energetickej sústavy splavnením


ja napriklad nemam nic proti tomu ked sa spravi maximum pre vodnu energiu, kludne aj zo splavnenim, aj splavnenie moravy sa planuje, nastastie vieme ze to pred r. 2020 nebude ..

a prečo nie 3+3 na niektorých úsekoch - potom riešenie dopadne tak ako 2+2 Mierová - Senecká - hlavne že sme ušetrili - a zabúdaš aj na iné moje návrhy na D5 namiesto R7 a južnej R2 - prestavba R1 TT - NR na D 26,5/150 a iné drobnosti


3+3 ano ale nie v najdrahsom tuneli strednej EU :wink:

ine je trosku hlavne mesto s najvytazenejsimi cestami v EU a ine je jedna z tras ktora pretne SVK v smere zapad-vychod :idea:

prestavba R1 TT-NR, kludne ale sme OT, .. a bavime sa k tunelom a pokial viem tak severny obchvat NR sa stavat nebude tak som to ani nespomenul

ale týmto princípom nemá potom význam prestavovať R1 ZH-ZV však smerove je to oddelené aj keď nesplna parametre R


urcite ze to netreba, kym sa nedostavia suvisla R1 a R2

do 10 bude - tak ako dialnica prišla k ZA príde k MT - PO - KE


hovoril si o kompletnej, ta je az k Ukrajine, ale ja osobne neverim ani tomu ze v r. 2018 bude SUVISLA D1 BA-KE, riziko c. 1: problemy na Branisku, riziko c. 2: obchvat Presova

ako dorovnanie ?? akože nechápem logike - tam sa to stavia lebo to treba nie preto že ZA má toľko BA má toľko KE má toľko - tak ako dialnicu treba pri ZA tak treba cestu cez Donovaly ta tak isto treba protipovodňovú ochranu BB, most v TN, Komárne, Štúrove, R2 ZV - Detva, R4 Košice - MR , Prešov atď


ja tiez nechapem dnesnej logike .. nechapem ze by to Nitre treba nebolo .. ze by to nebolo treba na NR-ZM, na BA-TT, ze by sa nemalo pridat cestam I triedy a celkovo na vystavbu obchvatov .. a potom si dost prelinas cas: DLHO sa dava VELA na sever a co bude na Donovaloch/Nitre/Kosiciach/Humennom/Senici/.. to bude ale otazka je ze ci vobec do r. 2020 ???

tomu sam neveris ..

a R10 je Ficova cesta - takže aby sme sa nedivili


divit sa budes ty, ta cesta sa stavat do 10 rokov ani nezacne .. :wink:

vezmime si to globálne z hľadiska národného hospodárstva koľko kde tečie peňazí a koľko sa vracia do ŠR - a zrazu sa dostaneme k iným číslam


tak spust :wink:
a potom mi este vysvetli nieco k regionalnym rozdielom a ako sa ma k nim pristupovat - odovodni mi preco KIA dostala 8-12 miliard .. :?:

no ešte mi povedz kto tu je nadšený výstavbou I/18 2+2 ZA - MT , ja som postrehol že aj zarytý žilinčania to považujú za vyhadzovanie peňazí - dokonca aj VUC ZA to považuje za hlúposť + veľa ochranárov


aôe stavat sa to ide a o to ide :idea:

fh napísal:A ako tu pekne opakuje "argumenty" jedného "autorského kolektívu" naokolo a dookola
az budes mat aj nieco k veci, ozvi sa :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod fh » 29. Apr 2008 19:44

Peter Olejár napísal:
fh napísal:A ako tu pekne opakuje "argumenty" jedného "autorského kolektívu" naokolo a dookola
az budes mat aj nieco k veci, ozvi sa :wink:


Rozkaz pán nadstrážmajster :lol: A teraz tú o tom, že nie si Diaľničiar :lol: . To že tu papagájuješ feroslavove stránky bližšienaokolo je veľmi k veci, bolo to tu premleté 100x. Mimochodom nevšimol som si ako vysvetlíš aquilovu poznámku o tvojom názorovom obrate. Ale čo čakať od spammera, ktorý zbiera štatistiky a trieska ich hlava nehlava do fóra, mysliac si, že čísla sú všetko, názor je nič. Na mňa si vyskočíš, admina a moderátorov sa bojíš :roll: . Cestné tunely je názov tejto témy, tak sa tu pozerám, moc sa tu o nich nediskutuje, nakoniec to u nás nie je žiadna sláva. Dnes som išiel cez fačkovské sedlo a sú úvahy o tuneli tadiaľ, tu by som sa rád dozvedel niečo viac od odborníkov ( to znamená, že nie od Petra Olejára :wink: ).
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Peter Olejár » 29. Apr 2008 21:06

fh napísal:Rozkaz pán nadstrážmajster :lol: A teraz tú o tom, že nie si Diaľničiar :lol: . To že tu papagájuješ feroslavove stránky bližšienaokolo je veľmi k veci, bolo to tu premleté 100x. Mimochodom nevšimol som si ako vysvetlíš aquilovu poznámku o tvojom názorovom obrate. Ale čo čakať od spammera, ktorý zbiera štatistiky a trieska ich hlava nehlava do fóra, mysliac si, že čísla sú všetko, názor je nič.
a znovu balast ale co ine cakat od cloveka ako ty vsak? admina sa nebojim, akurat mam respect ked povie ze sa mam drzat temy ale ty take nepoznas :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod fh » 29. Apr 2008 21:16

2PO:Téma sa volá cestné tunely, ja tu píšem o tuneli pod Fačkovským sedlom a ty o splavnení Váhu po Žilinu, tak nekecaj a drž sa témy :wink: .

Tak a späť k téme. Existujú štúdie k tomuto tunelu a predstavy kedy by sa mohol realizovať?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Thomas » 29. Apr 2008 21:16

Peter Olejár napísal:
Thomas napísal:P.O.: na highways.sk jsou sečtené intenzity naposledy za r. 2005. Z nich jasně vyplývá, že teď je nutné stavět u ZA. Kdyby nebyly žádné dálnice, muselo by se stavět u BA, pak TT, pak TN (s tím taky k NR). ZA je hlavně na další na trase a mimochodem se dost odrbává - výpad D3 ke KNM už měl stát, spojka na MT (D1) je v nedohledu, teprve se staví D3 západně od ZA. To není moc prořežování. Porovnej si intenzity u KE a u ZA.
to thomas: akakolvek cesta ktora ma vycerpanu intenzitu potrebuje novu prelozku/obchvat/dialnicu a to bez ohladu na to v akom rozsahu je intenzita prekrocena, to ti povtrdi kazdy odbornik, napr. aj uznavany prof. Celko zo ZA :wink:


S tím nemohu v žádném případě souhlasit - na spojnici ZA MT není jiná rozumná alternativa, z TT do NR se dá jet i jinak.

Cesta, kde je intezita překročena dvojnásobně kolabuje, cesta, kde je intenzita překročena mírně má "jen" problémy v plynulosti dopravy, nižší rychlost průjezdu, apod.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Peter Olejár » 29. Apr 2008 22:38

Thomas napísal:S tím nemohu v žádném případě souhlasit - na spojnici ZA MT není jiná rozumná alternativa, z TT do NR se dá jet i jinak.

Cesta, kde je intezita překročena dvojnásobně kolabuje, cesta, kde je intenzita překročena mírně má "jen" problémy v plynulosti dopravy, nižší rychlost průjezdu, apod.


TT-NR je bez diskusie pretoze je tam R1 a ta kapacitu prekrocenu nema. :wink: .. takze najprv kuk do mapy a potom treba aj pisat. :wink:

fh napísal:2PO:Téma sa volá cestné tunely, ja tu píšem o tuneli pod Fačkovským sedlom a ty o splavnení Váhu po Žilinu, tak nekecaj a drž sa témy
ja tu diskutujem s johhanom a ten mimochodom zacal aj k polnohospodarstvu :wink: ty sa drz temy lebo to cu tu predvadzas je ozaj hodne na sobotnajsi trh na povazi :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.