Stránka 4 z 23

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 19:30
od konstrukt
grossman napísal:A zasa hluposti.Stredovy pilier betonuje firma TUBAU.
Neviem to potvrdiť, ale ja som tam videl Inžinierske stavby,a.s. závod 06 Prešov. Možno Tubau,a.s. spolupracuje s IS,a.s. Košice pri stavbe tohto piliera.

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 23:46
od bystrik
vybetonovany stredovy pilier na strankach spolocnosti TUBAU

http://www.tubau.sk/es_photos.php?idp=274&type=8

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2007 07:42
od grossman
Prad portalom robia IS.Vsetko co sa tyka tunela robi TUBAU.Asi neviete otom ze tam kde bolo mäke podlozie pod pilierom tak sa vrtali dieri a potom sa injektovali.Viac na buduce.ZDRAVIM.

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2007 08:01
od random
grossman napísal:Prad portalom robia IS.Vsetko co sa tyka tunela robi TUBAU.Asi neviete otom ze tam kde bolo mäke podlozie pod pilierom tak sa vrtali dieri a potom sa injektovali.Viac na buduce.ZDRAVIM.


Je to na jedne z tych snimok v tom odkaze na TUBAU ... takze kto si pozrel celu galerku tak vie o tom ... lebo je to tam napisane - konkretne tu http://www.tubau.sk/es_photos.php?idp=261&type=8

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 20:27
od Dialniciar
grossman napísal:Prad portalom robia IS.Vsetko co sa tyka tunela robi TUBAU.Asi neviete otom ze tam kde bolo mäke podlozie pod pilierom tak sa vrtali dieri a potom sa injektovali.Viac na buduce.ZDRAVIM.


Ďakujeme za informáciu. :P 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 14:06
od grossman
Vychodny portal vyrazenych okolo 113m.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 14:06
od grossman
Sorry zapadny portal.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 18:24
od konstrukt
Západný portál tunela sa dá pekne vidieť aj z hlavnej cesty na Poprad. Vidieť tam niekedy tunelovací bager a iné zaujímavé zariadenia.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 13:08
od grossman
Zacal sa razit velky tunel od vychodneho portalu.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 13:17
od Andrej
grossman napísal:Zacal sa razit velky tunel od vychodneho portalu.

Velky tunel - to znamena obe tunelove rury?
Kedy sa planuje prerazenie prieskumnej stolne, kedy prerazenie tunelovych rur a kedy otvorenie tunela aj s prilahlymi usekmi?

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 13:22
od Stevqo
Andrej napísal:
grossman napísal:Zacal sa razit velky tunel od vychodneho portalu.

Velky tunel - to znamena obe tunelove rury?
Kedy sa planuje prerazenie prieskumnej stolne, kedy prerazenie tunelovych rur a kedy otvorenie tunela aj s prilahlymi usekmi?

hej, aj ja by som rad vediet ;).

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 14:05
od magnus
andrej: na Boriku nie je prieskumna stolna ale pilierova stolna

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 14:07
od random
prieskumna stola sa nerazi .. to co sa vyrazila ta stredova pilierova stola nebude v celom useku ale iba v priportalovych usekoch tunela .. sak sme to tu rozoberali predtym ... prieskumna stola sa nerazi razi sa na plny profil .. neviem ake je clenenie celby ale to je v tomto pripade irelevantne ... ak sa zacalo razit v hlavnych tunelovych rurach bude sa razit asi obdobnym systemom alo v pripade sitiny , teda jedna z rur bude ani nie razena rychlejsie ale bude razena s istym predstihom pred druhou .. ma to viac vyhod ..

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 20:19
od grossman
Hluposti a znova hlupostti.Zacal sa razit hlavy tunel.Ak sa v tom nevyznate ta nemudrujte.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 20:25
od Dialniciar
grossman napísal:Hluposti a znova hlupostti.Zacal sa razit hlavy tunel.Ak sa v tom nevyznate ta nemudrujte.


Na druhú stranu, ak sa vyznáš, tak informuj viac ... a bude menej omylov. (ja ťa inak celkom chápem, ale na tomto fóre to chce hlavne dávku trpezlivosti a vysvetľovania), nuž a priznám sa, že ja sa do výstavby takmer vôbec nevyznám (a sa ani nezapájam do diskusií k nim po odbornej stránke). :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 21:36
od random
grossman: ok ...
// tak mi povedz vcom som povedal hlupost ... chces povedat ze sa pouzije ina technologia razenia ako pri sitine? ak ano tak aka ... to ze sa tredova stola na pilier vyrazila neznamena ze je to prieskumna stola a ze nasledne sa nebude pokracovat v razeni podabne ako pri sitine
// ... podla mna je prieskumna stola banske dielo ktore ma urcit stavbu horninoveho masivu v osi buducej tunelovej rury alebo jej blizkosti (ci ineho mohutnejsieho banskeho diela napr bane) ... a vo svojej prvopodstate vobec nemusi mat spolocne z nejakym tunelom... prieskumnych stoli je na slovensku neurekom a ich spolocna dlzka sa rata az v stovkach km! no koli stavbe tunelov ich az tolko nebolo vyrazenych (neberem do uvahy smerove stole za cias kedy sa nerazilo plnoprofilovo) ... ak to mozem napocitat tak: branisko (5km), ovciarsko (2.5km), visnove (7.4km) a teraz sa razi polana (2km?) ... borik ziadnu prieskumnu stolu nema sitina tiez! a u horelici si nepamatam ci ma alebo nema ale je to iba nejakych 560m ...
//vravis ze sa zacal razit hlavny tunel ... hmm ... co je ten hlavny tunel ? ... prava rura? lava rura? pilierovy tunel .. hmm to asi nie ... podla mna to nie je celkom tak ako hovoris... pravdepodobne si chel povedat ze sa zacali razit tunelove rury - obe tunelove ruryale isto nie obe naraz a ak sa vyznas do razenia tak isto vies aj preco ... ja len dodam tolko ze medzi celbami sa z bespecnosneho hladiska nechava odstup niekolko desiatok metrov - tak ako to bolo pri sitine
// ... ale jedno je iste niesom stavbar tunelov ...

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 10:09
od LubosG
Ja budem pravdepodobne taky "sviatocny" diskutujúci k týmto dialnicnym temam, som sice laik, ziadny odbornik, ale vystavba dialnic v SR ma velmi zaujima a radsej citam (casto s uzasom) Vase prispevky ako sa v dialniciach vyznate, klobuk dolu pred Vami. A teraz konecne otazka...Preco sa nedaju razit obidve tunelove rury naraz? Skoda, lebo by sa asi vela casu usetrilo.

P.S. Mozem pisat do fora s diakritikou, alebo musim bez?

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 10:34
od Jurislav
Ľuboš Gerža napísal:Ja budem pravdepodobne taky "sviatocny" diskutujúci k týmto dialnicnym temam, som sice laik, ziadny odbornik, ale vystavba dialnic v SR ma velmi zaujima a radsej citam (casto s uzasom) Vase prispevky ako sa v dialniciach vyznate, klobuk dolu pred Vami. A teraz konecne otazka...Preco sa nedaju razit obidve tunelove rury naraz? Skoda, lebo by sa asi vela casu usetrilo.

P.S. Mozem pisat do fora s diakritikou, alebo musim bez?


Vitaj! Píš ako chceš a koľko chceš, ale skús obmedziť tie menej slušné výrazy :wink: (viď kaviarista).
A k otázke asi toľko, že presnú odpoveď neviem, tiež nie som odborník, ale aspoň v SR na tunely nie sú financie a snaha od vlády.

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 13:21
od random
Myslis tym ze preco sa nerazia obe rury zaroven a vedla seba alebo preco sa to robi ako pri branisku?

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 13:22
od random
Pripad braniska je jasny ... Jurislav to napisal celkom pekne

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2007 13:51
od Jurislav
random napísal:Pripad braniska je jasny ... Jurislav to napisal celkom pekne

Diky :wink:

Inak niektore tunelove rury sa nerazia vedla seba, ale aj nad sebou (napr.na prazskom okruhu tusim)

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2007 00:16
od ELZ
Ľuboš Gerža napísal:Ja budem pravdepodobne taky "sviatocny" diskutujúci k týmto dialnicnym temam, som sice laik, ziadny odbornik, ale vystavba dialnic v SR ma velmi zaujima a radsej citam (casto s uzasom) Vase prispevky ako sa v dialniciach vyznate, klobuk dolu pred Vami. A teraz konecne otazka...Preco sa nedaju razit obidve tunelove rury naraz? Skoda, lebo by sa asi vela casu usetrilo.

P.S. Mozem pisat do fora s diakritikou, alebo musim bez?


Pis ako pocujes alias pis ako chces ... :-) Akurat bez diakritiky niekedy treba davat pozor, aby slovo nenadobudlo iny vyznam, ako ma mat (niekedy sa to stava)
Tunelove rury sa pokial viem razia skoro naraz (vid Sitina), v suvislosti s Borikom zapocul, ze to tiez tak bude - druhu ruru budu razit s nejakym oneskorenim. (tak isto sa tusim razila aj Sitina) Tuto technologiu by mohol vysvelit a zdovodnit niekto povolanejsi :-)

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2007 20:42
od magnus
V principe je mozne razit aj obe rury uplne naraz, ale musi to byt osetrene v procese modelovania a projekcie. Suvi si to do znacnej miery s technologiou vystavby - trhacie prace, montaz vystuze a betonovanie - tieto veci sa nesmu navzajom "bit", najma ked su obe tunelove rury velmi blizko seba. Jednotlive tunelove rury sa ovplyvnuju, dochadza k prerozdelovaniu napati okolo vyrubu. Preto projektant naprojektoval vystavbu na urcitu priebeh deformacii masivu pocas razenia. A aby sa dodrzali tieto naprojektovane deformacie a aby sa zamedzilo poskodeniu vystrojenia tunela je potrebne dodrziavat i naplanovany sposob clenenia vyrubu.
Pisem len tak narychlo, je toho samozrejme viac a je to zlozitejsie - je to otazka logistiky, bezpecnosti, vyuzitia strojov a ludi na stavbe a podobne. Proste ten casovy odstup ma urcity vyznam.

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2007 15:30
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2007 09:54
od Nevedko


Tu zrejme doslo k omylu. Toto nie su ani aktualne fotky ani fotky z tunela Borik. Tieto linky vedu na 3-5 mesiacov stare fotky z tunelu Lucivna.