Stránka 2 z 3

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 12:21
od miš
Dialniciar napísal:
miš napísal:čiže mesto nemá chuť riešiť problémy daňových poplatníkov :(
keď si už vydupali JVO,mali si do vyvolaných investícií zahrnúť to parkovisko. :D


Nepoznám osobne celý zoznam vyvolaných investícií, ale skôr tam budú figurovať dôležitejšie veci ako jedno nič neriešiace parkovisko (počas výstavísk chýba 5000 parkovacích miest) ako sú napojenia na cestnú sieť v meste, vyriešenie ťahu Nitra-Nové Zámky, aby tento tranzit, pokiaľ ide na trasu R1, aby neišiel cez mesto, ale na obchvat.

Parkovisko je predsa vec majiteľa výstaviska. Nie mesta. To len môže riešiť rôzne iné veci ako napr. dať pozemky za 1 SKK a podobne.


Áno, máš pravdu je to vec majiteľa,ale do akej mieri je potom vec mesta, že počas výstav je mesto upchaté? Kto má riešiť takéto veci? Však aj zapchaté mesto "spadá" pod dopravu a je to problém mesta nie vystavovateľa. Potom ma napadá otázka, do akej mieri je schopné mesto poprípade súkromný investor ovplyvniť výstavbu D/R ? Myslím konkrétne napojenie Agrokomplexu na R1. Má zapracovať štát, mesto? Aj napr. žilinské alebo popradske letisko sa tak isto bude napájať na dialnicu. Nie je toto podobný príklad?
Ináč, Agrokomplex bol zriadený ako príspevková organizácia, tak teraz naozaj neviem či je štátny alebo súkromný.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 12:26
od Dialniciar
miš napísal:Áno, máš pravdu je to vec majiteľa,ale do akej mieri je potom vec mesta, že počas výstav je mesto upchaté? Kto má riešiť takéto veci? Však aj zapchaté mesto "spadá" pod dopravu a je to problém mesta nie vystavovateľa. Potom ma napadá otázka, do akej mieri je schopné mesto poprípade súkromný investor ovplyvniť výstavbu D/R ? Myslím konkrétne napojenie Agrokomplexu na R1. Má zapracovať štát, mesto? Aj napr. žilinské alebo popradske letisko sa tak isto bude napájať na dialnicu. Nie je toto podobný príklad?
Ináč, Agrokomplex bol zriadený ako príspevková organizácia, tak teraz naozaj neviem či je štátny alebo súkromný.


Mesto bude upchaté počas výstav vždy. To sa nedá zvládnuť. Respektíve by sa museli postaviť samé 4+4 jazdné pruhy a aj tak ti garantujem, že by to boli plné cesty, keďže sem prichádza za jeden deň 100.000 návštevníkov a to už tu je veľa vystavovateľov. Mesto z tohto ťaží, podnikateľom sa viac darí a čo som si ja všimol, tak mesto opravilo väčšinu ciest v blízkosti výstaviska, investuje do MHD atď. To je zodpovednosť mesta.

Zodpovednosť štátu je zabezpečiť Nitre rýchlostnú cestu a riešiť dopravnú situáciu na cestách I. triedy a znovu opakujem, že ja neviem, či nebude nejaké nepojenie na Agrokomplex. Nikde som nepovedal, že bude alebo nebude, je to vec súčasných dní, kedy sa to dohaduje. Ak si Nitran, zájdi si na Mestský úrad, máš právo na informácie.

Ak chceš pokračovať v téme mesta Nitra a dopravy, tak nie v téme k tunelu Nitra, ale tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3788 . Ďakujem. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 12:36
od miš
Ďakujem za odpoveď. :D

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 10:35
od salute
Co sa tyka toho napojenia z JVO na akademicku resp. na vystavisko tak neni zaujem zo strany pana Svihela/riaditela Agrokomplexu/, niekolko krat sa mali stretnut spolu mesto+Svihel ale neprisiel !!! Jeho nezaujem len stazuje dopravnu situaciu pocas vysstav(autosalon a hlavne nabytok zaznamenali velmi vysoky rast navstevnosti), je to velka skoda !!!

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2007 15:28
od Dialniciar
Už len doplním, že Agrokomplex vlastní štát, konkrétne ministerstvo pôdohospodárstva SR. Práve v tomto roku chce niektoré nepotrebné objekty predať za 17 mil. SKK a financie sa investujú do rozšírenia parkovísk a opráv ostatných budov a tiež na historické múzeum starých strojov v NR.

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2007 22:14
od salute
dik, za info

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2007 10:57
od Jurislav
Tento tunel sa bude raziť?

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2007 11:44
od Dialniciar
Jurislav napísal:Tento tunel sa bude raziť?


No, tak bude sa niekedy. Ale keďže je na severnej variante R1 a stavať sa bude južná, tak to tak skoro nebude. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2007 12:35
od kvalitná dialnica
A je ten tunel až taký potrebný?

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2007 21:35
od ELZ
kvalitná dialnica napísal:A je ten tunel až taký potrebný?


Je, inak nevies rozumne pokracovat v severnom obchvate R1 (Ibazeby dat R1 na poschodie/do podzemia) ako je sucasna cesta popd Zobor. Toto riesenie je podla mna lacnejsie co sa tyka dokoncenia obchvatu NR voci postaveniu juzneho obchvatu.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 07:09
od devil
to by som si netrufol povedat. JVO je tiez jednoznacne potrebnejsi.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 08:54
od aquila
ELZ, ale radsej nemat kusok severneho a kompletny juzny, ktory hodne poriesi ako mat cely severny a doprava by sa trepala cez mesto ...

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 11:16
od devil
vyhody JVO : okrem smeru z-v riesi napojenie I/64 na NZ, II/542 na SA a I/51 na LV.
vyhoda dokoncenia SO : smer z-v, smer HC a TO su uz vyriesene.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 11:59
od ELZ
Nebavim sa o vyhodnosti sever-juh. Len hovorim, ze tunel je potrebny, ak sa ma dokoncit severny obchvat a doprava ist mimo nitrianskych krizovatiek. Mal som este tu cest isty cas pobudnut v NR pri obrane vlasti, takze viem o com to tam je. Ten severny obchvat sa tak ci tak raz dostavia.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 12:22
od devil
...aj JVO sa tak ci tak raz rozostavia. dnes ide o to ktory je vhodnejsi a potrebnejsi teraz.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 12:41
od Dialniciar
devil napísal:...aj JVO sa tak ci tak raz rozostavia. dnes ide o to ktory je vhodnejsi a potrebnejsi teraz.


V takom prípade, severný: doba výstavby 3 roky, náklady nižšie, R1 pri NR doriešená, celý tranzit TT-BB mimo Nitru. :idea:

A pre samotný NR to bude mať výborný vplyv na ŽP.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 12:52
od devil
dnes sa uz severny obchvat neda stihnut skor ako juzny a vplyv na ZP sa prilis nezlepsi, pretoze smer LV, NZ a SA SO nevyuzije.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 13:07
od Dialniciar
devil napísal:dnes sa uz severny obchvat neda stihnut skor ako juzny a vplyv na ZP sa prilis nezlepsi, pretoze smer LV, NZ a SA SO nevyuzije.


Ale severný by odľahčil dnešnú dopravu a to značne. Celý tranzit TT-BB by išiel mimo mesta. Mimo centra, ani nad ním ani kúsok od neho.

A južný sa nestavia. A bude drahší.

Severný sa dá začať stavať v r. 2008 bez problémov. :!:

devil, klasika, zavádzaš ako vždy. Nevyužije sa, ale intenzity v NR by na mnohých úsekoch klesli a južný by sa staval neskôr. A to ako obchvat SSC.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 13:19
od aquila
ja si myslim, ze juzny je daleko osoznejsi ako severny ..

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 13:28
od devil
SO sa v 2008 zacat jednoducho nemoze. nie su povolenia a nie su pozemky. nie je znama cena takze sa neda tvrdit ze je lacnejsi. vplyv na ZP mesta slaby. zapchami na sev. obchvate mesto trpi ovela menej ako zapchami v centre ktore SO vobec neodlahci.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 16:10
od Dialniciar
devil napísal:SO sa v 2008 zacat jednoducho nemoze. nie su povolenia a nie su pozemky. nie je znama cena takze sa neda tvrdit ze je lacnejsi. vplyv na ZP mesta slaby. zapchami na sev. obchvate mesto trpi ovela menej ako zapchami v centre ktore SO vobec neodlahci.


Doslova: netrep, nakoľko ani južný ešte nemá všetky veci vysporiadané. Tak povolenia ako aj pozemky. :!:

Cez NR ide značná časť áut, ktorá ide len na trase TT-BB. Takže po SO sa títo presunú na SO a odľahčí sa mestu ako takému.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 16:50
od devil
Doslova prestan urazat. naco je to dobre ? vies velmi dobre ze mesto NR -ktore vie lepsie co je pren lepsie- na sev. obchvat povolenie nevyda, a zaroven JO vyriesi viac.

zaroven prosim admina zmenit nazor temy z "R1 Tunel Nitra" na "Tunel Nitra".

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2007 20:14
od kvalitná dialnica
Aj ja som za severný obchvat, a dúfam že sa dajú také finančné injekcie že ho aj včasne postavia, resp. dostavia. Nitra má fakt husto v meste a urýchlene treba na odľahčení pracovať.

Devil : Fakt treba byť objektívny :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2007 06:47
od devil
ak niekto trvdi ze severny obchvat odlahci mesto viac ako juzny bud nepozna NR alebo klame.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2007 08:12
od aquila
v tomto ma devil pravdu. SO by dokonceim tunela riesil radovo menej problemov ako cely juzny obchvat ...

a ak by sa nebodaj privadzac selenec urobil, tak ako bolo povodne planovane t.j. s ciastocnou MUK, tak tunel by nebolo treba este dobre dlho ...