R2 tunel Soroška

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod random » 30. Mar 2009 09:36

geologicke podmienky su zname ... SK kras ma dobre preskumanu geologiu ... je to ale problematickejsie ... voda, kaverny a zlomy ... toto je v krase normalne ale dnesne technologie to zvladaju v pohode ale je to drahsie ... moznost normalneho riesenia tu je asi dost mizerna takze som zvedavy ako to to nakoniec cele bude
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod johhan » 30. Mar 2009 19:35

Andrej napísal:Skvele. Takze namiesto posunutia o niekolko desiatok metrov o radsej presunme rovno o niekolko km s predlzenim o vyse 1 km a neznamymi geologickymi podmienkami :roll:


súbežné tunely železnice a cesty moc nemajú radi - teda ak sa nerobia naraz v jednej stavbe - ako mi povedali lepšie je potom spraviť kríženie - niekde vo švédsku sa 2 tunely krížia asi s 3,5 m rozdielom
.
ale to by asi Magnus vedel lepšie osvetliť a vysvetliť a povedať názor
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Thomas » 30. Mar 2009 20:16

v čem je lepší křížení? Pokud jsou problémem otřesy při ražbě, pak je lepší prostě stavět s větším odstupem, nebo se pletu?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod random » 30. Mar 2009 23:04

nemyslim si ze krizenie je to najlepsie riesenie ... ale istotne to stavbu zretelne nepredrazi ... ani subezna stavba nieje nic hrozneho oba tuneli by boli dost daleko od seba na to aby sa pri razbe neposkodila vymurovka druheho tunela...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod perets » 31. Mar 2009 13:45

pokial sa razia dve rury sucastne tak je urcity odstup celieb razby aspon 50 -70 metrov a odstrely urcite neprebiehaju sucasne
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Odoslaťod random » 31. Mar 2009 16:49

hej to je pravda ... ale ked sa stavaju dva sucasne nemas sekundarne ostenie ktore je vlastne vymurovka z kamennych kvadrov 50rokov starych ... setko zalezi od veku a stavu tunela ... ak sa razia dva sucasne je to ine ... ale vseobecne bez nejakych extremne vaznych problemov mozes razit jeden tunel len niekolko metrov od druheho ale musia byt na to projektovane .. iba z bespecnostneho hladiska sa robia vacsie odstupy tunelovych rur aj tak v kazdom tuneli sa zrani alebo zabije nejaky ten pracovnik ... je to rizikova praca ... tie odstreli niesu nijak velke .. a su s vyraznou smerovou charakteristikou teda trhaju a lamu len to co maju ale otrasy sa mozu prejavovat ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 14:35

Týmto sa zbytočne zaťažujete, tu do r. 2014 nezavrtne ani 1 stroj.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 01. Apr 2009 14:48

Mas nejake signaly, ze uz o 5 rokov sa tu nieco zacne diat ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 14:54

joe1024 napísal:Mas nejake signaly, ze uz o 5 rokov sa tu nieco zacne diat ?


Nie. Ani som to tak nemyslel. Ale do 2014 sa tu z kapacitných dôvodov nič robiť nebude. Prednosť majú tunely na D1 a D3 a tých je viac. Napr. rýchlejšie sa rozostavia Dargov ako Soroška.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 01. Apr 2009 17:35

Dargov ? To su tam tak vysoke intenzity ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 17:38

joe1024 napísal:Dargov ? To su tam tak vysoke intenzity ?


Ani tunel Branisko sa nemusel stavať vtedy, keď sa staval, lebo tam neboli také intenzity. :wink:

Dargov sa pripravuje do výstavby tak, aby sa začal raziť v období, keď bude pred dostavbou obchvat Prešova, pretože horský priechod Dargov je jedna z bodových závad na ceste KE-MI. Podrobnosti (technické parametre, trasovanie, cenu) nepoznám.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 01. Apr 2009 17:45

OK, vdaka za info o suvise s obchvatom PO. Co myslis - bude skor tunel pod PO alebo Dargov ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 17:48

joe1024 napísal:OK, vdaka za info o suvise s obchvatom PO. Co myslis - bude skor tunel pod PO alebo Dargov ?


PO
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 01. Apr 2009 18:44

ked sa dokonci spojenie obchvatov Figy a Ozdan, Soroska bude velmi vyrazna bodova zavada na 140km LC-KE, cize by vtedy uz mal byt tunel vo vystavbe
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 19:15

i15 napísal:ked sa dokonci spojenie obchvatov Figy a Ozdan, Soroska bude velmi vyrazna bodova zavada na 140km LC-KE, cize by vtedy uz mal byt tunel vo vystavbe


A bude to pred 2014 :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod random » 01. Apr 2009 22:35

no neviem .... ale z celej SR je to najnehostinejsia "bodova" zavada tak snad to aj stihnu s financovanim EU ... to b ma tesilo ... a este viac by nas tesilo keby SSS prizvali na dokumentaciu krasovych dutin ktore budu stat v ceste dielu hoc ake bude ... lebo to bude jedine dokumentovanie prierezu endokrasu ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod i15 » 20. Okt 2009 17:39

Tu je kompletna sprava EIA na usek R2 Gombasek-Vcelare aj s ortofotomapami: http://eia.enviroportal.sk/detail/rychl ... ek-vcelare

Nie je tam nic blizsie k variantom tunela Soroska (preco su take, ake su), pozitivum ale je, ze cela RC je projektovana v kategorii R24,5/120 a tunel je siroky 8m.

Zaujimavostou este je, ze v useku medzi Jablonovom n.Turnou a Vcelarmi sa existujuca cesta planuje vyuzit ako jeden profil RC (parametre na to urcite ma :) )
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod duli » 20. Okt 2009 17:55

a existuje nejaka nahradna trasa? a ako to bude ked ju pouziju tak bude bez poplatku?
duli
diskutujúci
 
Príspevky: 226
Obrázky: 5
Založený: 21. Jún 2009 13:19
Bydlisko: Lipt.Mikulas

Odoslaťod i15 » 20. Okt 2009 18:17

pise sa tam, ze bude treba ciastocne vybudovat novu cestu...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod milosD » 21. Okt 2009 17:25

navrh novej cesty medzi Jablonovom a Dvornikmi vidno na tomto obrazku
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6715
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Odoslaťod Lionheart » 30. Nov 2009 12:31

Choma z NDS a Mojš z MDPT na TA3 o tunely pod Soroškou (prepis na stranke NDS):

Situáciu v kraji definitívne zlepší až dokončená diaľnica D1 v smere na ukrajinskú hranicu. A vybudovanie rýchlostnej cesty zo Zvolena do Košíc. Táto časť južného ťahu má však ešte mnoho nejasností. Najmä financovanie, termíny či tunel pod Soroškou.

Natočené:
Igor Choma, riaditeľ NDS: "Stále nie je určená trasa kade presne by mal teda ten tunel viesť."

Milan Mojš, štátny tajomník ministerstva dopravy: "Tie možnosti zdrojov finančných sú ďaleko obmedzenejšie."

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12723
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod magnus » 03. Dec 2009 16:22

johhan napísal:
Andrej napísal:Skvele. Takze namiesto posunutia o niekolko desiatok metrov o radsej presunme rovno o niekolko km s predlzenim o vyse 1 km a neznamymi geologickymi podmienkami :roll:


súbežné tunely železnice a cesty moc nemajú radi - teda ak sa nerobia naraz v jednej stavbe - ako mi povedali lepšie je potom spraviť kríženie - niekde vo švédsku sa 2 tunely krížia asi s 3,5 m rozdielom
.
ale to by asi Magnus vedel lepšie osvetliť a vysvetliť a povedať názor


V princípe to nie je az taky problem, ale samozrejme musi tam byt urcita koordinacia. Vzdialenost tunelovych rur urcuje najma charakter horniny a jej schopnost preniest zatazenie. Pokial by dve tunelove rury mali byt velmi blizko (napr. tunel Borik), mali by sa razit v ramci jednej stavby. pokial bude ich odstup dostatocny (40 - 50 m), tak nevidim zasadny problem ani pri etapovitej vystavbe. Koniec koncov - dnes sa da postavit temer vsetko, technologie su vyspele, je to viac-menej len otazka penazi.

Este johhan - svedsko ma neporovnatelne lepsie podmienky pre podzemne diela ako my, to je zly priklad :-)))
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod mino » 03. Dec 2009 16:53

magnus napísal: Pokial by dve tunelove rury mali byt velmi blizko (napr. tunel Borik), mali by sa razit v ramci jednej stavby. pokial bude ich odstup dostatocny (40 - 50 m), tak nevidim zasadny problem ani pri etapovitej vystavbe.


Ako sa potom bude razit druha rura v Branisku?

Ja si pamatam tunely z Norska...Aj niekolkokilemetrove bez ostenia, priamo v skale...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod magnus » 04. Dec 2009 07:30

mino napísal:
magnus napísal: Pokial by dve tunelove rury mali byt velmi blizko (napr. tunel Borik), mali by sa razit v ramci jednej stavby. pokial bude ich odstup dostatocny (40 - 50 m), tak nevidim zasadny problem ani pri etapovitej vystavbe.


Ako sa potom bude razit druha rura v Branisku?

Ja si pamatam tunely z Norska...Aj niekolkokilemetrove bez ostenia, priamo v skale...


Druha rura Braniska je predsa v dostatocnej oosovej vzdialenosti od prvej. Nie je problem.
Norsko (Svedsko, Cesko) patria geologicky k tzv. starej Europe. Ta uz nebola postihnuta tzv. alpinskym vrasnenim v takom rozsahu, ako oblasť Karpat (Alp, Pyreneji, Balkanu atd.). Podmienky pre vystavbu tunelov su tam radovo lepsie ako v oblasti nasej.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Andrej » 04. Dec 2009 09:16

Hm, ani väcsina uzemia Ciech nebola postihnuta alpinskym vrasnenim a nie su tam dobre podmienky na razenie. Naopak, priamo v Alpach su casto relativne dobre podmienky. Alebo to je sposobene inymi faktormi?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.