R2 tunel Soroška

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 16:19

random napísal:toto ale nevyriesi problem sorosky ...iba ho oddiali ... raz tam bude musiet stat cestny tunel ... snad rovno aj dvoj rurovy (alebo jednorurovy pre 2+2 pruhy) ... neskor bude nutne bude rozsirit zeliznicny (toto by ale asi nepreslo) alebo dalsia rura pre zeleznicu... no toto je hudba buducnosti ale dneska som trosku optimistickejsi a predpokladam ze razit by sa mohlo zacat aj skor ako 2015 ...


A kto to zaplati :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 16:21

Presnejsie z coho by sa to malo zaplatit a planuje sa uz tento usek stavat :?:

Nemoze niekto prist a povedat - tu sa bude stavat. Je r. 2006, najskor by sa mohlo zacat v r. 2010, ale to sa z financnych dovodov asi nezacne a akeby aj ano, tak sa bude niekolko rokov stavat. Skor ako v r. 2015 by ten tunel realne nestal a na 2 rury uz vobec nie. A za to by sa dalo postavit inych usekov na R2 viac. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 22. Feb 2006 16:21

random napísal:toto ale nevyriesi problem sorosky ...iba ho oddiali ... raz tam bude musiet stat cestny tunel ... snad rovno aj dvoj rurovy (alebo jednorurovy pre 2+2 pruhy) ... neskor bude nutne bude rozsirit zeliznicny (toto by ale asi nepreslo) alebo dalsia rura pre zeleznicu... no toto je hudba buducnosti ale dneska som trosku optimistickejsi a predpokladam ze razit by sa mohlo zacat aj skor ako 2015 ...


Na co další železniční tunel. Co by tím tunelem jezdilo, když současný stačí. Jeden stačí a dlouho postačovat bude.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod random » 22. Feb 2006 16:47

Adoas napísal:Presnejsie z coho by sa to malo zaplatit a planuje sa uz tento usek stavat :?:

Nemoze niekto prist a povedat - tu sa bude stavat. Je r. 2006, najskor by sa mohlo zacat v r. 2010, ale to sa z financnych dovodov asi nezacne a akeby aj ano, tak sa bude niekolko rokov stavat. Skor ako v r. 2015 by ten tunel realne nestal a na 2 rury uz vobec nie. A za to by sa dalo postavit inych usekov na R2 viac. :wink:


osobne to nieje moja vec ... ale soroska bude po trevrtani tunelov na D1 prijoritov no.1 spolu s tunelom pod karpatmi a co ja viem cim setkym este ... realne bys som odhadoval ze stavba bude trvat asi 36mesiacov teda 3roky ... aj koli peniazom ... ale az tak tragicky byu som to nevydel ... uvidime ako sa rozhdnu stavat ci 2ruri naraz alebo najprv 1 a po rozsireni vsetkych ostatnych 1rurovych tunelov na D1 prip D3 sa postavy aj druha rura ... ten tunel je tam potrebny uz iba koli bespecnosti ... ako som spominal dade na zaciatku je to cesta smrti ... v zime je soroska casto neprejazdna a cele sa to koplikuje ... 1+2 + 2+1 nepomoze ... teraz sa tam da aspon na roznavskej strane nadherne predbioehat ...ale ked to bude 1+2 ci 2+1 ci co ... tak to bude vrazda ... kamionu trva 30-60minut kym sa dostane z jednej strany na druhu ... cela soroska pritom nema viac ako 10km!!!! ... skrizene kamiony su tam na dennom oriadku (aj ked ja osobne som tam nic take nezazil) ... jedine mozne riesenie je tunel ... ine neprichadza do uvahy s toto vravia radny a s tym sa aj celkom ztotoznujem ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod kstano » 22. Feb 2006 17:04

random napísal: 1+2 + 2+1 nepomoze ... teraz sa tam da aspon na roznavskej strane nadherne predbioehat ...ale ked to bude 1+2 ci 2+1 ci co ... tak to bude vrazda ...


Preco? Ved prave to by mohlo byt velmi skoro a velmi by pomohlo. Preco po rozsireni na 1+2 sa to zhorsi? Nechapem :?
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 17:06

random napísal:1+2 + 2+1 nepomoze ...


Tak toto nie je pravda. Ja mam info od stavbarov zo SR na tuto temu a odporucenie je realne pridat +1 pruh nez "inaginarne stavat cestny tunel".

Tunely su prioritou na D1 a D3. Potom na R3 a v ramci BA. Nic viac nie je priorita. R2 ani nie je v sieti EU. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 22. Feb 2006 17:07

kstano napísal:
random napísal: 1+2 + 2+1 nepomoze ... teraz sa tam da aspon na roznavskej strane nadherne predbioehat ...ale ked to bude 1+2 ci 2+1 ci co ... tak to bude vrazda ...


Preco? Ved prave to by mohlo byt velmi skoro a velmi by pomohlo. Preco po rozsireni na 1+2 sa to zhorsi? Nechapem :?


Rozšíření o stoupací pruh velmi pomůže průjezdu přes Sorošku, už se nebudeš muset táhnout do kopce za pomalujedoucím autem.

Na tunel nejsou peníze, takhle se dá poměrně levně zajistit aspoň trochu přijatelný stav. :wink:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod random » 22. Feb 2006 17:10

Lenny napísal:
Na co další železniční tunel. Co by tím tunelem jezdilo, když současný stačí. Jeden stačí a dlouho postačovat bude.


patri to sice inam ale otazka je tu...

to je dobra otazka ... avsak problem nevytazenosti je ten ze tato trat nie je v plnej dlzke zdvojkolajnena a elektrifikovana uz vobec nie ... kedysi (v casoch ked sa staval tunel) sa uvazovalo o vystavbe dvojkolajnej trate (aj s tunelom pod soroskou) s predpokladom na jej elektrifikaciu, tak aby sa odlahcila trat druzby ale dosli peniaze a poklesol tok tovaru po zeleznici aj na trati druzba (severna zeleznica) ... teraz sa vsak znovu uvazuje o prestavbe trate na 2 kolajnu (chyba asi 91km druhej kolaje) a o jej elektrifikacii (elektrifikacia bude urcite koli rope a ZPv tejto oblasti ... tunem soroska je na to pripraveny ... nivelita tunela je 6500mm) lebo koridor V je znovu vytazeny a na druhej strane tato trat ma lepsie smerove a vyskove rozlozenie pre pripadne (pri prestavbe sa k tomuto kroku urcite prikloni) zvysenie rychlosti. tadeto by mala ist aj vysokorychlostna trat ktora sa planuje ... no a hadajte preco ... (recnicka otazka) ...

... tato trat je taky zabudnuty "klenot" slovenskych zeleznic ... pocas "madarskej okupacie" juzneho slovenska pocas IIsv sme o nu prisli ... preto sa peniaze z tejto csti presunuli na sever a zapad ... no je uz viac ako 55rokov nasa a nikto nam ju uz nezobere ale okrem tunela a zdvojkolajnenia niektorych casti sme nic na nej neurobili :(... ale jej cas estelen pride ... inak nova rura bude severna ... juzna je ta terajsia ... bude zaujimave sledovat o 10-15 mozno 20 rokov ako si s tymto problemom poradia pretoze svah je na severnej strane kolajiska ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Lenny » 22. Feb 2006 17:17

random napísal:patri to sice inam ale otazka je tu...

to je dobra otazka ... avsak problem nevytazenosti je ten ze tato trat nie je v plnej dlzke zdvojkolajnena a elektrifikovana uz vobec nie ... kedysi (v casoch ked sa staval tunel) sa uvazovalo o vystavbe dvojkolajnej trate (aj s tunelom pod soroskou) s predpokladom na jej elektrifikaciu, tak aby sa odlahcila trat druzby ale dosli peniaze a poklesol tok tovaru po zeleznici aj na trati druzba (severna zeleznica) ... teraz sa vsak znovu uvazuje o prestavbe trate na 2 kolajnu (chyba asi 91km druhej kolaje) a o jej elektrifikacii (elektrifikacia bude urcite koli rope a ZPv tejto oblasti ... tunem soroska je na to pripraveny ... nivelita tunela je 6500mm) lebo koridor V je znovu vytazeny a na druhej strane tato trat ma lepsie smerove a vyskove rozlozenie pre pripadne (pri prestavbe sa k tomuto kroku urcite prikloni) zvysenie rychlosti. tadeto by mala ist aj vysokorychlostna trat ktora sa planuje ... no a hadajte preco ... (recnicka otazka) ...

... tato trat je taky zabudnuty "klenot" slovenskych zeleznic ... pocas "madarskej okupacie" juzneho slovenska pocas IIsv sme o nu prisli ... preto sa peniaze z tejto csti presunuli na sever a zapad ... no je uz viac ako 55rokov nasa a nikto nam ju uz nezobere ale okrem tunela a zdvojkolajnenia niektorych casti sme nic na nej neurobili :(... ale jej cas estelen pride ... inak nova rura bude severna ... juzna je ta terajsia ... bude zaujimave sledovat o 10-15 mozno 20 rokov ako si s tymto problemom poradia pretoze svah je na severnej strane kolajiska ...


Po pádu komunismu poklesl objem nákladní železniční přepravy. "Severní trať" je míň vytíženější než byla. Slovensko by napřed mělo zmodernizovat trať ZA - Poprad - Košice -Čierna nad Tisou až pak se zabývat "júžným tahom". Protože severní trať je vytížené zejména kvůli přepravě do a z Ostravska. Těžko bude jezdit tato doprava júžnym tahom.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod random » 22. Feb 2006 17:19

Adoas, Lenny, kstano ... dobre ... prejdi te sa najprv tadial ... aspon v google erth a zistite preco ... ta zesta je zarezana do svahu uz tak ze sa kamene sypu uz priamo na auta (z roznavskej strany) z kosickej strany je 2+1 hotova po zeleznicne mosty ... tam je to ok ... no za zeleznicnymi mostami je to kvalitna kava ... skalna stena z jednej strany a z druhej murik za ktorym je 100m previsenie na 5tich krokoch (inak povedane zraz alebo "priepast") ... nie vsade samozrejme ... ale toto su casti ktore nedovoluju 2+1 pruhy z kosickej strany za "lacne peniaze" a navyse ZP nepovoli vylamat z tej kamennej steny ani 1g kamena lebo su v nej jaskynne priestory ...
... od roznavi je cestasiroka ze by sa ta zmesitli nie 3 ale mozno pri troche stastia aj 4 pruhy :)))) ... berte to ako zart ... ale to by tie pruhy boli tak akurat pre polsky fiat a nie pre kamion ci bus ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod random » 22. Feb 2006 17:20

Lenny napísal:
Po pádu komunismu poklesl objem nákladní železniční přepravy. "Severní trať" je míň vytíženější než byla. Slovensko by napřed mělo zmodernizovat trať ZA - Poprad - Košice -Čierna nad Tisou až pak se zabývat "júžným tahom". Protože severní trať je vytížené zejména kvůli přepravě do a z Ostravska. Těžko bude jezdit tato doprava júžnym tahom.


o tom som hovoril v dodatku
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Lenny » 22. Feb 2006 17:21

Random, ok.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod random » 22. Feb 2006 17:29

Lenny ... hehe ... hovorim si realista nie demagog ;) ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 17:38

random,

ZP nedovoluje ani stavat tu tunel. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod johhan » 22. Feb 2006 17:40

Adoas napísal:Inak ovela realistickejsie myslenie a riesenie by bolo dnes vyriesit hosrky priechod Soroška formou pridania jedného pruhu z každej strany, dosiahnutie efektu 1+2, 2+1 pruhy, ... nevznikali by dlhe kolony, priechod by bol priepustnejsi a nebolo by potrebne stavat vobec na tomto useku Rx, ... v r. 2010-15 by sa tak mohlo realne stat. A potom ked by sa mala stavat Rx, tak na tomto useku by bol prejazd zadarmo. :wink:


Pochybujem že niekedy sa na Soroške spraví niečo ako 2+1 je to totiž prechod cez CHKO Slovenský kras. Nikto to tam nepovolí. To je skorej realny ten tunel.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 17:43

Pochybujem že niekedy sa na Soroške spraví niečo ako 2+1 je to totiž prechod cez CHKO Slovenský kras. Nikto to tam nepovolí. To je skorej realny ten tunel.


Znovu - z hladiska ZP nie je povoleny ani tunel. To na tomto forume je stale boj zastancov tunelov vs. estakad. Skuste niekedy trochu reality.

Aj D1 prechadza cez rozne parky - ale EU D1 "zmazala" z kritik a neplanuje sa to rozsirovat na dalsie Dx a Rx. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod johhan » 22. Feb 2006 18:12

Adoas napísal: Znovu - z hladiska ZP nie je povoleny ani tunel. To na tomto forume je stale boj zastancov tunelov vs. estakad. Skuste niekedy trochu reality.

Aj D1 prechadza cez rozne parky - ale EU D1 "zmazala" z kritik a neplanuje sa to rozsirovat na dalsie Dx a Rx. :wink:


Tu vôbec niejde o to či tunel alebo estakada. Ťa musím poopraviť práveže tunel je najprijateľnejšiaforma prechodu chráneného územia ( ak nie je iná možnosť ) a ešte ak má portály vyvedené mimo tak je to riešenie č.1.

K D1 - EU nič nezmazala lebo si to nemôže dovoliť :-) D1 obchádza všetky chránené územia maximálne sa iba dotýka ochranného pásma NP. Jediný problematický úsek je D1 Turany-Hubová ked Tunel Korbeľka pretína NP s portálmi mimo NP a povrchový variant ide v dotyku NP Malá a Veľká Fatra. Takže D1 priamo povrchovo nepretína žiadnu významnú chránenú oblasť :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 18:56

Tu vôbec niejde o to či tunel alebo estakada. Ťa musím poopraviť práveže tunel je najprijateľnejšiaforma prechodu chráneného územia ( ak nie je iná možnosť ) a ešte ak má portály vyvedené mimo tak je to riešenie č.1.

K D1 - EU nič nezmazala lebo si to nemôže dovoliť :-) D1 obchádza všetky chránené územia maximálne sa iba dotýka ochranného pásma NP. Jediný problematický úsek je D1 Turany-Hubová ked Tunel Korbeľka pretína NP s portálmi mimo NP a povrchový variant ide v dotyku NP Malá a Veľká Fatra. Takže D1 priamo povrchovo nepretína žiadnu významnú chránenú oblasť :-)


1. Nie je to pravda, velmi casto je lepsia estakada - pretoze nie je vidiet problem (pod zemou) tak to neznamena ze ziadny nie je. Casto tunel sposobuje vazne narusenie prirody, ZP. Preto je dnes lepsia skor vystavba v kombinaci tunely+estakady a len skutocne tam kde je to potrebne tak sa postavi tunel dlhy 5-15 km. Dnes sa neodporuca vystavba velmi dlhych tunelov (okrem megaprojektov) pretoze naklady su vysoke a jazda tunelom je vzdy vacsie riziko ako jazda po estakade. Aj ked naklady na estakadove riesenie cez zimu nie su male, ale zalezi kde sa stavia a podobne - tam kde je velka premavka, sa stavaju viac tunely.

2. Problematickych usekov z hladiska ZP je a bolo na D1 az prilis vela a ak vies nieco o PB a ZP, alebo o BA-TT a ZP alebo o Branisku a ZP tak nemusis nic pisat - vieme obaja. EU chape D1 inak nez ostatne D/R a o tom co si moze a nemoze EU dovolit by som nepisal. Nikdy nebudu mat ocharanari vacsie prava v EU nez stavbari pri dopravnych projektoch. Ide o peniaze, vplyv a moc. Na stavbarov je naviazanych len v EU cca. 10 000 000 ludi. Na ochranarov ovela menej a to su len priame napojenia, o nepriamych ani nehovorim. Ale EU "dava" velky pozor na ZP pri D2, D3 a R3. A aj na ine stavby ktore EU financuje.

Zase zopakovanie "x" krat napisanej info - ZP, to nie je len narodny park alebo inak chranene uzemie. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod DrX » 22. Jún 2006 19:26

Na http://www.telecom.gov.sk/pk/061484/priloha_4.htm je uvedeny ako jeden z usekov bez stanoveneho zaciatku vystavby aj R2 Lipovník - Jablonov nad Turňou. Tusi niekto, ci sa tym mysli tunel Soroska, resp. co na tom useku asi tak mozu postavit za tych 215mil EUR?

Dik,

DrX
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Andrej » 22. Jún 2006 20:04

DrX napísal:Na http://www.telecom.gov.sk/pk/061484/priloha_4.htm je uvedeny ako jeden z usekov bez stanoveneho zaciatku vystavby aj R2 Lipovník - Jablonov nad Turňou. Tusi niekto, ci sa tym mysli tunel Soroska, resp. co na tom useku asi tak mozu postavit za tych 215mil EUR?

Dik,

DrX


Kedze R2 ma v tomto useku len tunelove varianty, tak dufajme, ze to bude vystavba tohto useku aj s tunelom Soroska. 8 mld Sk na 6,5 km mi vsak pripada dost vela, jedine zeby bol tunel dvojrurovy... nechajme sa prekvapit :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod random » 22. Jún 2006 20:58

kamaratka robila diplomovku o tuneli soroska .. takze ked sa mi ju podari od nej vymamit tak to snad vnesie trochu svetla do problematiky nie len mne ale aj vam ;)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Koksolam » 09. Aug 2006 17:36

random napísal:kamaratka robila diplomovku o tuneli soroska .. takze ked sa mi ju podari od nej vymamit tak to snad vnesie trochu svetla do problematiky nie len mne ale aj vam ;)


Uz si to vymamil? 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod random » 09. Aug 2006 21:43

koksolam: este nie ... ale uz to mam slubene len teraz ma ine starosti :))) ... no skusim sa trosku pripomenut asi aj uz zabudla ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Jarda » 10. Sep 2006 20:56

Problém je v tom, že jde o Slovenský kras, kde jak estakáda tak tunel může způsobit trvalé znehodnocení významných přírodních objektů. Podle mého názoru by tady při rozhodování měli mít důležité slovo přírodovědci a technici by se jim měli snažit přizpůsobit.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 10. Sep 2006 21:10

Jaroslav Štemberk napísal:Problém je v tom, že jde o Slovenský kras, kde jak estakáda tak tunel může způsobit trvalé znehodnocení významných přírodních objektů. Podle mého názoru by tady při rozhodování měli mít důležité slovo přírodovědci a technici by se jim měli snažit přizpůsobit.


Soroška sa ale musí nejakým spôsobom prekonať - mal by zasadnúť tím odborníkov - geológovia, stavbári a prírodovedci z jednoduchého dôvodu - prírodovedec nevie, čo môže spôsobiť výstavba estakády alebo tunela, lebo o stavbárskych postupoch nevie nič, ... stavbár zase nevie geologické zloženie, preto nevie posúdiť, čo je lepšie a prírodovedec by mal podľa tohoto rozhodnúť.

Štát by nemal hľadieť na financie. A teda nech vyjde ako potrebné akékoľvek riešenie, malo by sa tak stať. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.