R2 tunel Soroška

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 11. Feb 2007 13:23

Honda napísal:
teoretik napísal:vo vcerajsom vydani dennika Korzar sa spomina tunel Soroska... teda ze bude :)

autorka zjavne cerpala zo stranky NDS, kde sa realizacia planuje na roky 2013-2016:

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=114


Prečo až tak neskoro ? Prečo sa to nemože začať už v r. 2011 :?:


je to jediny usek na trase Tornala - Kosice, ktory je rozpracovany na stranke http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=426 . Z toho usudzujem, ze sa tato cast R2 bude stavat az na zaver :roll: Usek okolo Sorosky bude aj tak medzi prvymi odovzdanymi.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 14:22

teoretik napísal:
Honda napísal:
teoretik napísal:vo vcerajsom vydani dennika Korzar sa spomina tunel Soroska... teda ze bude :)

autorka zjavne cerpala zo stranky NDS, kde sa realizacia planuje na roky 2013-2016:

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=114


Prečo až tak neskoro ? Prečo sa to nemože začať už v r. 2011 :?:


je to jediny usek na trase Tornala - Kosice, ktory je rozpracovany na stranke http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=426 . Z toho usudzujem, ze sa tato cast R2 bude stavat az na zaver :roll: Usek okolo Sorosky bude aj tak medzi prvymi odovzdanymi.


Táto vláda zase len odkladá presne jak aj tie pred ňou .. cesta BA-SC bude nová ale až v r. 2011 sa začne stavať .. vzdušný zámok.

Prípravné práce trvajú 4-5 rokov. Dneska je rok 2007+5rokov=2011.

Tak začnem stavať v r. 2011 a do r. 2015 tam je tunel. :P
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod i15 » 12. Feb 2007 14:20

Celkovo si myslim, ze dlhodobejsie projekty, ktore prekonavaju narocne useky by sa mali zacat co najskor. Ale do toho sa ziadnej vlade nechce, lebo volebny cyklus je 4 roky :) Som si isty, ze pred volbami 2010 sa bude velkolepo otvarat Sverepec – Vrtizer a ak bude snaha, tak aj kompletna R1. V tomto duchu by aspon poklepanie zakladneho kamena tunelu Soroska nemuselo byt zly napad.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Honda » 12. Feb 2007 14:30

teoretik napísal:Celkovo si myslim, ze dlhodobejsie projekty, ktore prekonavaju narocne useky by sa mali zacat co najskor. Ale do toho sa ziadnej vlade nechce, lebo volebny cyklus je 4 roky :) Som si isty, ze pred volbami 2010 sa bude velkolepo otvarat Sverepec – Vrtizer a ak bude snaha, tak aj kompletna R1. V tomto duchu by aspon poklepanie zakladneho kamena tunelu Soroska nemuselo byt zly napad.


Presne tak, ja som si tiež myslel ked som pozeral vystúpenia v parlamente pri výmene vlád a pri nástupe novej vlády a pri programovom vyhlásení a pochopil som z toho ,že R4 KE-Milhosť a R2 s tunelovým variantom Soroška sa začnú stavať ešte v tomto volebnom období v r. 2009-10. Ale tak sa mi zdá že to bude na konci volebného obdobia, ale stále je to lepšie jako keby to malo byť niekde na papieri v r. 2011-2013 a to z toho dovodu, že potom by bola aj menšia snaha pri prípravných prácach a ďalšia vláda by sa zase mohla vyhovárať na to, že nemá zásobník s pripravenými úsekmi.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 16:40

Honda napísal:Prečo až tak neskoro ? Prečo sa to nemože začať už v r. 2011 :?:


Pretože okolo tohto roka je plán masívne investovať do D1 a ciest a D4 pri BA v tandeme SSC+NDS.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 16:42

teoretik napísal:Celkovo si myslim, ze dlhodobejsie projekty, ktore prekonavaju narocne useky by sa mali zacat co najskor. Ale do toho sa ziadnej vlade nechce, lebo volebny cyklus je 4 roky :) Som si isty, ze pred volbami 2010 sa bude velkolepo otvarat Sverepec – Vrtizer a ak bude snaha, tak aj kompletna R1. V tomto duchu by aspon poklepanie zakladneho kamena tunelu Soroska nemuselo byt zly napad.


Každá vláda by mala vládnuť tak, aby aspoň jej 80% časti vládlo min. 2x po sebe. To znamená aj na diaľniciach stavať tak ako je to potrebné a nie tak "všelijako".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 23. Júl 2008 14:50

aby sa nezabudlo, odkaz davam aj sem:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10595

Soroska zda sa nie je prioritou, aj keby bola, sef NDS nepredpoklada dokoncenie skor, ako v roku 2015
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 30. Okt 2008 11:09

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

R2 Lipovník – Jablonov nad Turňou

a) reálny priebeh projektu

Technická štúdia dodaná 12/2007. V súčasnosti sa vypracováva zámer EIA s termínom dodania 30. 11. 2008.

Termín predloženia SP na RO podľa rozhodnutia ministra DPT SR č. 42/2008 : 01/2013.

b) priebeh prípravy ŽoNFP

Termín predloženia ŽoNFP na EK podľa rozhodnutia ministra DPT SR č. 42/2008: 11/2012.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 26. Mar 2009 08:53

ako uz bolo napisane bola tu technicka studia z roku 2004 (R2 Tornala - Kos.Olsany) tunel dlzky 3.650 m. na RV strane sa mozno dal skratit ale nevedno ci by to bolo pripustne kvoli sklonu (cela RV strana je vyssie polozena ako KE strana). najvacsou vyhodou tohto trasovania je blizkost zeleznicneho tunela = znama geologia.

vlani sa po uzneseni vlady vypracovala nova studia (R2 Gombasek-Vcelare) s variantnym riesenim tunela dlzky 4.650 resp. 4.980 m a uplne nepochopitelnymi oblukmi v jednom pripade napriec smeru zeleznice a druhom uplne mimo trasy. zrejme sa niekomu aj 3.650 m. zdalo prilis kratke.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod joe1024 » 26. Mar 2009 09:39

3650m - to by sa mohlo zmestit do 5 mld SKK, vsak ? Geologia je tu znama.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod random » 26. Mar 2009 10:22

musim povedat ze ma ta studia vskutku zarazila ... vo vseobecnosti tu nieje problem so znalostou geologickycch pomerov no je jasne ze v pripade tunela veduceho subezne s tunelom zeleznicnym by to bolo podstatne lacnejsie... niesom celkom spokojny skor som az podrazdeny ... oba varianty sa budu nutne potykat s vaznymi problemami hlavne na kosickej strane ... spomeniem problem s vodou a krasovymi dutinami ... setko sa da ale kolko to bude stat ... korbelky sa boja ale skoro 5km tunelu sorosky nie ... tu je vidiet aka je to demagogia ... filcko si ide postavit dialnicu BAKE do 2010 a preto sa musia podriadit setky projekty tomuto zameru aj tak to nestiha aj tak tak neviem preco to tak silia ked lepsie je tam postavit tunel a prirodu nechat prirodou ... vyhli sa tomu aby EU nam nedala z EU fondov ani cent lebo si sami znicime chranene uzemia ... a to vdaka PPP ... ja som za dialnicu ale nie za devastaciu ... co sa tyka sorosky je to vlasne jedno kade povedie ale v kazdom pripade to nebude ani jednoduche ani lacne riesenie na dargove im stupanie v tuneli nevadi ale u sorosky ano ... truhlici ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod DrX » 26. Mar 2009 10:30

devil napísal:ako uz bolo napisane bola tu technicka studia z roku 2004 (R2 Tornala - Kos.Olsany) tunel dlzky 3.650 m. na RV strane sa mozno dal skratit ale nevedno ci by to bolo pripustne kvoli sklonu (cela RV strana je vyssie polozena ako KE strana). najvacsou vyhodou tohto trasovania je blizkost zeleznicneho tunela = znama geologia.

vlani sa po uzneseni vlady vypracovala nova studia (R2 Gombasek-Vcelare) s variantnym riesenim tunela dlzky 4.650 resp. 4.980 m a uplne nepochopitelnymi oblukmi v jednom pripade napriec smeru zeleznice a druhom uplne mimo trasy. zrejme sa niekomu aj 3.650 m. zdalo prilis kratke.


Okrem toho, tí noví odborníci nevedia po slovensky ani písať, takže tunel nazývajú "Sorožka". Dúfam, že im Slota dá pokutu. Ale k veci: podľa vládneho operačného programu Doprava (http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=17111) schváleného EU je tento úsek v zásobníku projektov. Tak som zvedavý, či sa s ním do 2013 aj pohne.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod random » 26. Mar 2009 10:45

2013? ... zabudni .. este pridu dalsie 3 studie s kratsimi a dlhsimi tunelmi .. pripadne to pozeniem cez silicu nejakym zavrtom do podzemia a vyustenie bude nedaleko gombaseckej jaskyni ... sade sa urobia hlboke zarezi a bude dokonane
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod ELZ » 26. Mar 2009 14:24

random napísal:musim povedat ze ma ta studia vskutku zarazila ... vo vseobecnosti tu nieje problem so znalostou geologickycch pomerov no je jasne ze v pripade tunela veduceho subezne s tunelom zeleznicnym by to bolo podstatne lacnejsie... niesom celkom spokojny skor som az podrazdeny ... oba varianty sa budu nutne potykat s vaznymi problemami hlavne na kosickej strane ... spomeniem problem s vodou a krasovymi dutinami ... setko sa da ale kolko to bude stat ... korbelky sa boja ale skoro 5km tunelu sorosky nie ... tu je vidiet aka je to demagogia ... filcko si ide postavit dialnicu BAKE do 2010 a preto sa musia podriadit setky projekty tomuto zameru aj tak to nestiha aj tak tak neviem preco to tak silia ked lepsie je tam postavit tunel a prirodu nechat prirodou ... vyhli sa tomu aby EU nam nedala z EU fondov ani cent lebo si sami znicime chranene uzemia ... a to vdaka PPP ... ja som za dialnicu ale nie za devastaciu ... co sa tyka sorosky je to vlasne jedno kade povedie ale v kazdom pripade to nebude ani jednoduche ani lacne riesenie na dargove im stupanie v tuneli nevadi ale u sorosky ano ... truhlici ...


Tu je jednoducha odpoved ... lebo Bystrozraky ;-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod i15 » 26. Mar 2009 17:32

Chcel by to vidiet celu spravu EIA, lebo podla nakresu je to - mierne povedane - dost nestastne vedenie tunela Soroska. Nie ani tak ani kvoli dlzke (to moze byt kvoli mensiemu zasahu do okoliteho prostredia), ale kvoli tym prudkym oblukom pri portaloch tunela.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 26. Mar 2009 17:43

tu je nakres z technickej studie z roku 2004, tunel vedie s subehu so zeleznicnym a zapadne od neho:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=909

Rad by som vedel, preco toto zavrhli. Aktualny variant so 4650m tunelom sa podoba na tento starsi, ale kosicky portal je umiestneny vychodnejsie, cize tunel je dlhsi, pri Jablonove n.T. je prudsi obluk, cesta vedie blizsie k obci, dialnicny tunel krizuje zeleznicny - to su hned 4 nezmysly.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Thomas » 27. Mar 2009 07:20

pozitivní je, že se něco děje i na této stavbě, byť příprava moc daleko není ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod i15 » 27. Mar 2009 07:27

Pozitivne je, ze sa nieco deje... len preco take varianty. Paranoici si mozu mysliet, ze ich vymysleli naschval, aby sa vystavba oddialila :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Thomas » 27. Mar 2009 07:31

no, varianty se netýkají Sorošky, ale vedení u Rožňavy ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod i15 » 27. Mar 2009 07:32

Thomas, tieto aktualne varianty myslim: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5743
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Thomas » 27. Mar 2009 07:33

jo, špatně jsem se díval, máš pravdu ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod joe1024 » 27. Mar 2009 10:08

Co je vlastne pravdepodobnejsie do r.2020 ? Druha rura na Branisku alebo toto ? Obe urcite nebudu.

Prave dumam, ci ta druha rura vobec je pod PPP ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Matus » 27. Mar 2009 11:51

Myslim, ze druha rura Braniska v 1. baliku PPP nie je, takze tak skoro nebude.
Matus
diskutujúci
 
Príspevky: 57
Založený: 02. Mar 2009 16:29
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod johhan » 29. Mar 2009 19:09

i15 napísal:tu je nakres z technickej studie z roku 2004, tunel vedie s subehu so zeleznicnym a zapadne od neho:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=909

Rad by som vedel, preco toto zavrhli. Aktualny variant so 4650m tunelom sa podoba na tento starsi, ale kosicky portal je umiestneny vychodnejsie, cize tunel je dlhsi, pri Jablonove n.T. je prudsi obluk, cesta vedie blizsie k obci, dialnicny tunel krizuje zeleznicny - to su hned 4 nezmysly.


Zatrhli to železnice pretože išiel v trase možného zdvojkoľajnenia.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2009 21:30

Skvele. Takze namiesto posunutia o niekolko desiatok metrov o radsej presunme rovno o niekolko km s predlzenim o vyse 1 km a neznamymi geologickymi podmienkami :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.