R2 tunel Soroška

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Caesar » 15. Máj 2005 18:47

umk napísal:
Anonymous napísal:... rozsirnie o treti pruh na povodnej trase, no neviem ako by sme tu ublizili prirode asi urcite menej ako kamiony a cisterny ktore padli a nepochybne este padnu dole Soroskou. Apropos ochrana prirody po slovensky , tych niekolko desitok tisic kamionov rocne ktore prejdu V.Tatrami a vydrancovane lesy to je podla Vas vporiadku? Rozsirenie povodnej cesty o niekolko metrov uz nie? V pripade DN na Soroske policajti odklanali premavku cez Uhornu a na opacnej strane cez Jablonicu siel som tade ako mnoho ostatnych motoristov a nemam pocit , ze som ublizil prirode.


Uz v roku 2000 existovala studia rozsirenia Sorozky o treti jazdny pruh v smere od Jablonova. V roku 2001 dokonca sa uskutocnilo rokovanie za pritomnosti ministerstiev dopravy a zivotneho prostredia, starostov obcí a ochranarov. A prave ochranari spustili obrovsky krik, ze je to chranená oblast (dnes uz Narodny park), a to par-metrove rozsirenie cesty na ukor skál a rastliniek nepripustia v ziadnom pripade. A tak sa od toho muselo upustit. Kazdy kto ide okolo sa musi tomu smiat, lebo tie posprejovane napisy na skalach su asi chranene... Pritom by sa tym vyriesilo vela: neboli by dlhe kolony za kamionmi ani dopravne nehody z dovodov predbiehania v neprehladnom terene, konecne by sa vyriesilo odvodnenie cesty takisto aj ropnych latok v dosledkoch havarii kamionov a hlavne by to posluzilo na slusny prechod Sorozkou do casu postavenia tunela.

Budovat R2 cez Jablonicu v uzkom a stiesnenom terene lesa (raz som stade prechadzal a ked sme stretli v protismere traktor tak sme museli cuvat asi kilometer ak sme nechceli spadnut do potoka) a dalej po náhornej plošine Národneho parku Slovensky Kras je nezmyselne z dovodov obrovskych objemov stavebnych prac a financii nehovoriac o ochranaroch...

Vystavba tunela iste raz bude (v Aktualnom programe vystavby dialnic a rychl.ciest do r.2013 sa ale nenachadza...). Vychodiskova environmentalna studia trasy R2 Tornala-Kosicke Olsany z 09/2004 hovori jasne o tom, ze na tejto trase je najzatazenejsi usek Sorozka, ktora uz dnes prekracuje pripustnu intenzitu.


Citujem tvoju vetu: "v Aktualnom programe vystavby dialnic a rychl.ciest do r.2013 sa ale nenachadza... "

Myslíš snáď do r. 2015, nie?

Lebo sú aj harmonogramy do r. 2010, 2012, 2013, 2015, 2017, 2020, 2025, 2030, 2035 a 2050. Ale neviem o tom, že by boli prístupné verejnosti, okrem tých r. 2010, 2015 a 2020 či 2025. :lol:
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Vlaky

Odoslaťod random » 15. Máj 2005 20:56

čavo napísal:Šiel som Soroškou iba pár krát a už je tomu pár chvíľ. Mal by som pár otázok na ľudí, ktorý to tam poznajú:

1. Koľko trvá priemernému kamiónu prechod horským priechodom, povedzme z Lipovníka do Jablonova a aj opačne?

2. Nebolo by rozumnejšie naložiť tieto kamióny na vlak a previezť ich existujúcim železničným tunelom na druhú stranu (Medzi Lipovníkom a Jablonovom)?

3. Prípadne, keďže predpokladám, že prakticky všetky kamióny (ba predpokladám i nákladné automobily nad 3,5t) prechádzajú cez Rožňavu a Turňu n. Bodvou, tak ba sa dali kamiónom ušetriť ďalšie pohonné hmoty na stúpaniach, ktoré sa tam nachádzajú a tým i ochota zaplatiť za prevoz. Nebolo by ich rozumnejšie voziť už medzi Rožňavou a Turňou?

Predpokladám, že cena by sa dala prispôsobiť cene, ktorú kamióny zaplatia za PHM, a železnice by na tom neboli stratové. Jediný podstatne limitujúci faktor by som považoval určité zdržanie, ktoré by vznikalo nakladaním (nacúvaním) kamiónov na vagóny. Preto tie moje otázky.


cavo ... no toto ... pekene :) ...
add1 .. neviem ale isto je to dost ... okrem toho po vystupe casto zastavaju na salasi aby sa vychladil motor a vodic si trocha oddychol ... no na tu otazku ti mozno budem vediet odpovedat o par hodin ... spitam sa kompetentnych :)

add2 a 3 ... urcite je to velmi zaujimave ale asi by prestavanie zel stanic stalo nemale prostriedky. neviem ako je to s navratnostou investicii ale aspon 5r ... inak zeleznicna trat pri jablonove a lipovniku je pomerne blisko existujucej cesty takze dostavanie prijazdu a rampy by nebolo tak nakladne ... mozno by trocha bol problem s kolajnicami ... este kupit vagony alebo prerobit stare ... a ide sa ! :) ... z vykladkou a nakladkou nevidim problem prose kamion pride a odide ... no nie som si isty ci sa vprace kamion do tunela ... vyska tunelu je 6m (koli elektrifikacii to aj tak je)... neviem ci sa 4,2m kamion v tesna do toho tunelu, ked vyska vagonu je asi 1,5m! ...
... taketo riesenie sa mi paci ... a isto by sa odlahcilo zivotne prostredie ... iba skoda ze tato cast trate nieje elektrifikovana
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

2050

Odoslaťod Reaktor » 15. Máj 2005 22:16

Caesar, zaujimalo by ma co asi tak moze byt v planoch rozvoje cestnej siete do roku napr 2050. rozsirenie dnes virtualnej D10, na 8 pruhov?;-) alebo
pokracovanie vo vystavbe vesmirnej rychlostnej drahy ?;-))))
REaktor
Obrázok používateľa
Reaktor
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 13. Feb 2005 12:03

Odoslaťod arison » 16. Máj 2005 07:37

Diskutujuci na tomto fore tento problem nevyriesia. Ale na rozdiel od kompetentnych mame aspon snahu, mozno tieto prispevky citaju aj ludia na vlade a MDPT , mozno im svitne v hlavicke a namiesto rozkradania zacnu hned konat, ale teraz vazne. Kamiony na vlaku ? Dobre riesenie , ale co ostatne vozidla problem sa tym nevyriesi ta cesta ostane nebezbecna nadalej aj pre cyklistu /nemzslim premiera/. Prihovaram sa za vsetky verzie ci uz tunel, rozsirenie , alebo obchvat. Kazda s uvedenych verzii je lepsia ako sucasny stav. K ochranarom len tolko vazim si ich aktivitu , ale niekedy sa mi zda ze svojimi zbrklimi napadmi a navrhmi zakonov urobia viac skody ako uzitku, resp. su v zlom case na nespravnom mieste . Moje riesenie je nasledovne do vozidla nalozime clena vlady, ochranara, MDPT a vozime na trase KE RV RS ZV BA v dazdi snehu v horucave v dopravnych zapchach az do pozitivnej zmeny myslenia.
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod aquila » 16. Máj 2005 17:25

arison napísal:Dobre riesenie , ale co ostatne vozidla problem sa tym nevyriesi ta cesta ostane nebezbecna nadalej aj pre cyklistu /nemzslim premiera/.

arison, tiez s tebou suhlasim, ale tato veta ma dostala! you made my day :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čavo » 17. Máj 2005 06:41

arison napísal:Diskutujuci na tomto fore tento problem nevyriesia. Ale na rozdiel od kompetentnych mame aspon snahu, mozno tieto prispevky citaju aj ludia na vlade a MDPT , mozno im svitne v hlavicke a namiesto rozkradania zacnu hned konat, ale teraz vazne.

To mi je jasné, že to tu nevyriešime. Ale možno ak sa tu nájde nejaký dobrý nápad, tak to niekoho trkne a riešiť to bude. (Nehovorím, že to musí byť, ten ktorý som prezentoval.)
arison napísal:Kamiony na vlaku ? Dobre riesenie , ale co ostatne vozidla problem sa tym nevyriesi ta cesta ostane nebezbecna nadalej aj pre cyklistu /nemzslim premiera/. Prihovaram sa za vsetky verzie ci uz tunel, rozsirenie , alebo obchvat. Kazda s uvedenych verzii je lepsia ako sucasny stav.

Problé je niekde inde. Prihovárať sa môžete za akékoľvek riešenie, ale ak ktorékoľvek z nich nebude realizované ( a i realizovateľné) v rozumnom čase, treba nájsť, možno, dočasné riešenie, ale riešenie, ktoré bude realizovateľné (nebude príliš veľa stáť) a vyrieši aspoň určitú časť problému.

Myslím si, že na horských priechodoch sú najväčší problém kamióny a nedisciplinovani vodiči. Prvý problém sa dá riešiť vlakom, druhý, jedine políciou. Pretože je ešte priveľa vodičov na cestách, ktorí si myslia, že sú na tej ceste sami.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod aquila » 17. Máj 2005 13:53

inak konkretne na R2, soroske to riesenie s dalsim pruhom ako aj nova kanlizacia by to dobre riesilo. toto myslim ze aktivisti trosku prestrelili.

nebolo by to narocne a faktom je ze to uz mohlo byt. tunel cez sorosku v tom najlepsom pripade bude okolo roku 2020, a aj to pochybujem ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 19. Máj 2005 21:01

aquila napísal:inak konkretne na R2, soroske to riesenie s dalsim pruhom ako aj nova kanlizacia by to dobre riesilo. toto myslim ze aktivisti trosku prestrelili.

nebolo by to narocne a faktom je ze to uz mohlo byt. tunel cez sorosku v tom najlepsom pripade bude okolo roku 2020, a aj to pochybujem ..


To rozšírenie na ďalší pruh je dobrý nápad, to by sa tam mohlo reálne zrealizovať, aj keď by to asi "úplne odstavilo" tunelový variant, ale aj tak, prísne kritériá EÚ na ochranu ŽP to celé sťažia, aj s tým pruhom, prípadným. Aj keď doprava by sa radikálne zlepšila. 8)

Pruh by bol do r. 2010, tunel by sa začal stavať po r. 2020, čo sa asi aj tak začne. Možno aj v po r. 2030. :lol:
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Vlaky

Odoslaťod Čavo » 05. Jún 2005 14:11

random napísal:
čavo napísal:Šiel som Soroškou iba pár krát a už je tomu pár chvíľ. Mal by som pár otázok na ľudí, ktorý to tam poznajú:

1. Koľko trvá priemernému kamiónu prechod horským priechodom, povedzme z Lipovníka do Jablonova a aj opačne?

2. Nebolo by rozumnejšie naložiť tieto kamióny na vlak a previezť ich existujúcim železničným tunelom na druhú stranu (Medzi Lipovníkom a Jablonovom)?

3. Prípadne, keďže predpokladám, že prakticky všetky kamióny (ba predpokladám i nákladné automobily nad 3,5t) prechádzajú cez Rožňavu a Turňu n. Bodvou, tak ba sa dali kamiónom ušetriť ďalšie pohonné hmoty na stúpaniach, ktoré sa tam nachádzajú a tým i ochota zaplatiť za prevoz. Nebolo by ich rozumnejšie voziť už medzi Rožňavou a Turňou?

Predpokladám, že cena by sa dala prispôsobiť cene, ktorú kamióny zaplatia za PHM, a železnice by na tom neboli stratové. Jediný podstatne limitujúci faktor by som považoval určité zdržanie, ktoré by vznikalo nakladaním (nacúvaním) kamiónov na vagóny. Preto tie moje otázky.


cavo ... no toto ... pekene :) ...
add1 .. neviem ale isto je to dost ... okrem toho po vystupe casto zastavaju na salasi aby sa vychladil motor a vodic si trocha oddychol ... no na tu otazku ti mozno budem vediet odpovedat o par hodin ... spitam sa kompetentnych :)

Podarilo sa získať nejaké informácie?
random napísal:add2 a 3 ... urcite je to velmi zaujimave ale asi by prestavanie zel stanic stalo nemale prostriedky. neviem ako je to s navratnostou investicii ale aspon 5r ... inak zeleznicna trat pri jablonove a lipovniku je pomerne blisko existujucej cesty takze dostavanie prijazdu a rampy by nebolo tak nakladne ... mozno by trocha bol problem s kolajnicami ... este kupit vagony alebo prerobit stare ... a ide sa ! :) ... z vykladkou a nakladkou nevidim problem prose kamion pride a odide ... no nie som si isty ci sa vprace kamion do tunela ... vyska tunelu je 6m (koli elektrifikacii to aj tak je)... neviem ci sa 4,2m kamion v tesna do toho tunelu, ked vyska vagonu je asi 1,5m! ...
... taketo riesenie sa mi paci ... a isto by sa odlahcilo zivotne prostredie ... iba skoda ze tato cast trate nieje elektrifikovana

Nemyslím si, že tunel popod Sorošku sa bude stavať skôr ako o 15 až 20 rokov, takže by sa to stihlo určite vrátiť.

Postaviť jeden až dva kilometre kolajníc ako vlečku v mieste miestnych železničných staníc, by nemalo byť technicky ani finančne nejak výnimočne náročné. Ale možno sa mýlim.

Pokiaľ viem tak na takéto účely existujú špeciálne vagóny so zniženým dnom. Takže, ak je výška tunelu šesť metrov, tak by to nemal byť problém.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod random » 05. Jún 2005 15:12

jasne podarilo sa :) ... len som to zabudol sem napisat ...
... je to porovnatelny cas s osobnym autom (v prvom rade je si treba uvedomit ze kamiony maju urcite obmedzenia) ale to iba v takom pripade ked ide o nejake to zihadlo a je prazdne ... ak je to nejaky "rumun" tak to moze trvat aj viac ako 1/2h ...

.. naklady na take nieco predstavovali viac ako 100mil.SKK takze neviem neviem ...
.. tunel nema strop ale klenbu ... takze aj ked je vyska klenby 6m tak sa tam da dostat nanajvys zo 5m vysokym kolajovym vozidlom ... takze ak kamion ma vysku 4m (to akoze ma) tak ak je nalozeny na vagone s vyskou plosiny 1,5m tak proste uz tam nevleze .. iba ak na styl AJETO ;)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Čavo » 06. Jún 2005 13:24

Našiel som takúto informáciu ohľadom výšky ROLA vozňov: http://www.telecom.gov.sk/index/go.php?id=369 najnižší je 1170 mm nad úrovňou kolajníc. Na Slovensku ich máme asi 277ks a vraj sa už moc nepoužívajú. Že by sme im našli využitie? ;-)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod random » 06. Jún 2005 15:12

aj tak by tam vosli iba nakladiaky do vysky 3,8m co je sice uz viac ako 90% ... no neviem ako by sa to chovalo keby na plosinu nabehol taky 40t (len naklad) kamion ... ale iste by to bolo lepsie ako sa terigat hore a dole tym kopcom ... a hlavne menej nehod ... inak tie vagony s tou malou vyskou su nepouzitelne pre taketo uceli ale tie ostatne nieje problem ... este jedna vec ... niesu tie vagony nahodou kontajnerove? mne sa to tak zda ... a to meni celu situaciu ... pretoze ich treba prerobit ...pridat skladacie bocnice a tak...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: 2050

Odoslaťod Caesar » 06. Jún 2005 20:07

Reaktor napísal:Caesar, zaujimalo by ma co asi tak moze byt v planoch rozvoje cestnej siete do roku napr 2050. rozsirenie dnes virtualnej D10, na 8 pruhov?;-) alebo
pokracovanie vo vystavbe vesmirnej rychlostnej drahy ?;-))))


Je tam "všetko možné", ale len samé reálne dopravné plány, nie je to len o diaľniciach. Z hľadiska ceny tu diaľničná a cestná sieť zaberajú už len 25-30%, inak dominuje železničná sieť, letiská a vodná doprava.

Neviem o tom, že by mala byť D1 8-prúdová, bude max 6-prúdová, zatiaľ, reálne na úseku BA-TT do r. 2020. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 19:54

V tomto som realista:

Tunel je treba, ale skôr než tam bude v r. 2020-30, tak by som radšej uvítal pruh pre pomalé autá v r. 2010 a tunel aj v r. 2030-40. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod random » 01. Júl 2005 21:56

pruh pre pomale vozidla tam nebude ani o 30rokov ... iba ten ktory je pna useku pumpa zeleznicny most ... vysie uz to nejde ... jeden dovod je ZP a druhy nedostatok miesta ... a ak aj je dostatok tak je to poriadne pokuskovane... 3 pruh sa tam proste neda postavat .... inak by tam uz davno bol
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod johhan » 02. Júl 2005 02:44

Tunel Soroška by mal byť jeden z prioritkých projektov na trase R2 ZV - Košice
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 13:05

johhan napísal:Tunel Soroška by mal byť jeden z prioritkých projektov na trase R2 ZV - Košice


Problémom bude ŽP, ale tam stačí pruh pre pomalé vozidlá, ktorý už bol nejeden krát navrhnutý. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod johhan » 02. Júl 2005 13:43

ŽP je problémom v tej lokalite pri akomkoľvek riešení, myslím že tunel je najprijateľnejšie riešenie.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 13:50

johhan napísal:ŽP je problémom v tej lokalite pri akomkoľvek riešení, myslím že tunel je najprijateľnejšie riešenie.


Máš pravdu Johhan, ale dúfam, že vieš, že ŽP sa inak posudzuje na trase D1 a inak na iných trasách. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 13:51

random napísal:pruh pre pomale vozidla tam nebude ani o 30rokov ... iba ten ktory je pna useku pumpa zeleznicny most ... vysie uz to nejde ... jeden dovod je ZP a druhy nedostatok miesta ... a ak aj je dostatok tak je to poriadne pokuskovane... 3 pruh sa tam proste neda postavat .... inak by tam uz davno bol


Random,

pru pre pomalé vozidlá sa dá postaviť všade. Nie je priestor? Tak sa to stavebne vyrieši a upraví - zásah do svahu. Caesar alebo iný expert mi dá za pravdu. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod johhan » 02. Júl 2005 13:57

Alexander Velky napísal:Máš pravdu Johhan, ale dúfam, že vieš, že ŽP sa inak posudzuje na trase D1 a inak na iných trasách. :lol:


Takéto praktiky iného prístupu už končia a časy sa menia.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 21:22

johhan napísal:
Alexander Velky napísal:Máš pravdu Johhan, ale dúfam, že vieš, že ŽP sa inak posudzuje na trase D1 a inak na iných trasách. :lol:


Takéto praktiky iného prístupu už končia a časy sa menia.


Zatiaľ nie, je to zámerom vlády aj iných organizácií. To sa len tak hovorí pre EÚ, ale EÚ nebude nikdy zasahovať výraznými formami do trasy D1.

Časy sa menia zatiaľ už asi 10 rokov len na papieri a nie je to na nejakom ústupe s výnimkou R1, tam sa dbá na ŽP stále viac a viac, ale na D1 nie. Na D3 čiastočne už ano. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 05. Júl 2005 19:44

Aj v tomto prípade má AV pravdu, t.j. ŽP na trase D1 sa inak posudzuje nie v rámci toho, že sa stavajú biokoridory, ale vrámci toho, že sa nijakým spôsobom "nekomentuje" trasovanie D1 narozdiel od všetkých iných D alebo RC.

Na úseku, kde by mal byť tunel Soroška, nebude ani tunel ani pomalý pruh pre pomalé vozidlá min. 10 rokov. Nie je totiž žiaden dôvod budovať práve tu nejaký pruh naviac, keďže takýchto miest je na Slovensku viac a dokonca aj z hľadiska technických možností sú jednoduchšie oblasti, kde je lepší terén pre výstavbu ďalšieho pruhu. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 18:23

Caesar napísal:Na úseku, kde by mal byť tunel Soroška, nebude ani tunel ani pomalý pruh pre pomalé vozidlá min. 10 rokov. Nie je totiž žiaden dôvod budovať práve tu nejaký pruh naviac, keďže takýchto miest je na Slovensku viac a dokonca aj z hľadiska technických možností sú jednoduchšie oblasti, kde je lepší terén pre výstavbu ďalšieho pruhu. 8)


V rámci R2, južného ťahu je toto prekážkou tento úsek jednou z najväčších a tak by dôvod na výstavbu prídavného pruhu pre pomalé vozidlá bol, len nie sú peniaze. Napríklad na (tomto fóre) často spomínanom úseku Biela Hora prídavný pruh netreba, pretože tu nie je až taká premávka a naviac sú tam 2-3 úseky, kde sa dá bez problémov predbiehať. Horšie je to v zime, ale to na celom svete. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod bystrik » 20. Aug 2005 11:03

Z vyjadrenia D. Faktora pre Korzár

Prioritou vlády je dobudovať do roku 2008 úsek rýchlocestu z Bratislavy cez Zvolen do Banskej Bystrice. Trasa Zvolen - Košice sa už medzi priority nedostala. Ak sa niekedy v budúcnosti začne robiť v štvorprúdovom prevedení, D. Faktor si netrúfol povedať, či sa pôjde od Zvolena alebo od Košíc. "Chcem pokračovať v odstraňovaní najkritickejších miest, medzi ktoré sa radia najmä Ožďany a Soroška. Čo sa týka tohto kopca, je tam rozpracovaná tunelová varianta, no ide o dlhodobejší výhľad, do roku 2010 sa s ním určite nepočíta," dodal D. Faktor.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1270
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.