Stránka 1 z 1

D1 tunel Orechový les (Ďurďošík)

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 14:02
od random
670m dlhy dvojrurovy dialnicny tunel (neoficialny nazov - oficialny nie je stanoveny) nachadzajuci sa na trade dialnice D1 medzi obcami Rozhanovce a Durdosik. Ide o plytky vrcholovy razeny tunel ktorym dialnica D1 prekona torysku pahorkatinu. Ostatne udaje nie su zatial zverejnene a nieje mozne ich ani vycitat z map :( snad sa to casom zmeni... razit by sa malo zacat spolocne so zacatim vystavby useku D1 Budimir-Bidovce.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 18:19
od random
mapa prekreslena do satelitneho snimka
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=926

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 18:34
od Branco
Vďaka za mapku a informácie. Dá sa približne odhadnúť čas výstavby hĺbeného tunela a jeho porovnanie s razeným? Výstavba hĺbeného tunela by mala byť nepomerne kratšia.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 21:09
od random
Branco napísal:Vďaka za mapku a informácie. Dá sa približne odhadnúť čas výstavby hĺbeného tunela a jeho porovnanie s razeným? Výstavba hĺbeného tunela by mala byť nepomerne kratšia.


never tomu ... samozrejme zalezi od horniny a vysky nadlozia ... pri hlbenom tunely nie je potrebne robit podrobny geologicky prieskum kedze cela hornina z nadlozia je uplne odstranena ... po vybudovani kompletneho tunela (takyto tunel nema primarne a sekundarne ostenie ale iba jedno ostenie =vybetonovanu klenbu tunela a spodok= s hydroizolaciou) je postupne na klenbu navazany material buduceho nadlozia ... zavacsia je to ten povodny ktory bol z miesta tunela na zaciatku vytazeny ... neviem presne ci musi splnat neake predpoklady ale zatial co som vydel tak ide o zmes hliny a strku ... takto je mozne navrsit horninu az do mocnosti 30 az 40m(?) (mohlo by to byt aj viac ale to sa uz viac oplati razit) ... pri hlbenom tuneli moze byt neprijemnym probllemom sudrzna skala ... potom treba bagre vymenit za vrtne supravi a previest povrchove trhacie prace ktore si s tymto problemom poradia hravo ... ale hlbene tunely sa stavaju iba tam kde je na to predpoklad a sedimenty siahaju hlboko pod povrch (pod nivelitu tunela) ... cela vystavba takehoto tunela moze byt preto dlhsia ako rovnako dlheho razeneho tunela z ktoreho iba vyvazaju vylamanu horninu a do predom (pri razeni) pripravenej formy (primarne ostenie) je vybetonovane sekundarne ostenie ....

tunel Orechovy les bude ale razeny aj ked hlbka nadlozia nie je vyssia ako asi 40m ...

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 15:42
od sorgo
Viete mi niekto objasnit trasovanie tohto useku? Podla vsetkych zdrojov tento usek pokracuje "rovno" z konca dialnicneho useku z Presova, ale na stranke NDS v mape je to nejak zvlastne zakreslene, treba vidiet.

Dik

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 16:05
od Andrej
Akekolvek zdroje zo stranky NDS netreba brat vazne :)
D1 bude samozrejme pokracovat priamo na juh
Ci sa bude stavat variant s tunelom Orechovy les, netusim. Ale nakoniec sa tusim zvolil iny variant.

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 18:21
od i15
tento tunel bol s najvacsou pravdepodobnostou nahradeny klasicky - dlhsia estakada a zarez

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 19:36
od sorgo
Andrej napísal:Akekolvek zdroje zo stranky NDS netreba brat vazne :)
D1 bude samozrejme pokracovat priamo na juh
Ci sa bude stavat variant s tunelom Orechovy les, netusim. Ale nakoniec sa tusim zvolil iny variant.


Andrej, dik. Takze sa nemam ani tesit na predcasne odovzdanie do uzivania KE-Milhost v 2010? :cry:

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 08:42
od joe1024
A co by tak asi mohli dat o rok na R4ke do predcasneho uzivania ? Rozpocet dojde do leta a je X stavieb kde treba strihat pasky. Ja som fakt strasne zvedavy, kde sa na splatky PPP uberu prachy, no ved coskoro uvidime.

Dolezite je, ze sa budu snazit to dokoncit do volieb. Bars by sme uz koncom r.2014 mali R4ku v oboch profiloch. Ale aj polprofil tam bude dlhe roky stacit - domaci pojdu aj tak po starej ceste a ostatni budu radi, ze nemusia ist 80% cesty rychlostou 45 kmh, co je na tak rovnom useku obzvlast depresivne. Hoc by sa nedalo predbiehat na tom polprofile, ale ked clovek pojde tou 90-tkou, tak to bude stacit, ved na takom krakom useku ziska oproti 130tke kolko - minutu ?

Len tam su planovane MUK, takze sa obavam, ze aj ked bude polprofil, tak bude len dlhe roky stat v poli ako NK v PO odnikial nikam (pokial tam nebude aj provizorne napojenie na Kechnec).

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 08:54
od i15
joe 45kmh je este vela, ja ked idem na bicykli, mam len 25kmh

sorgo asi myslis trasu na tejto mape? http://www.ndsas.sk/mapa/12389s To vyzera, ako keby sa niekto hral s paitbrushom. Jediny relevantny zdroj informacii je forum dialnice.info 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2009 08:02
od sorgo
joe1024 napísal:Hoc by sa nedalo predbiehat na tom polprofile, ale ked clovek pojde tou 90-tkou, tak to bude stacit, ved na takom krakom useku ziska oproti 130tke kolko - minutu ?


pozeraj aj na bezpecnost. krizovatka pri "Arzenale" je cisty zabijak. v jednom smere 150 KE auta a z vedlajsich KS... hotove nestastie

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2009 08:57
od i15
ta krizovatka je velmi nebezpecna a uz mohla byt davno vyriesena, keby sa nesaskovalo s R4kou