Stránka 2 z 2

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 10:20
od johnpavvo
velmi pochybujem ze tento tunel bude mat 1km ... nenie mozne ... keby to bolo 3km ako je uvedene na highways.sk tak to berem ... slanske vrchy su velmi zlozite pohorie ... ta dialnica by musela mat sklon viac ako 4,5%o aby sa dostala do vysky kde by postacovalo prerazit 1km tunel... a to z oboch stran ... neviem ... som dost skepticky k tomuto cislu :$

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 19:59
od eric987
Podla dokumentacie Eia z jari tohto roka ma mat cez 4 km. Alternativou je povodny variant s dlzkou tunela 1050 m a pridavnym pruhom v stupani, kvoli natura 2000 bude ale zrejme pre mzp nepriechodny.

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2017 18:23
od i15
4km tunel cez kopec s nadmorskou výškou 473 m n. m. ? OK, ak chceme ďalej dotovať korupčno-kartelovskú mafiu

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2017 05:50
od ondrejko_t
tento tunel na rozdiel od Sorosky je rentabilny? isiel som tade len par krat, ale povedal by som ze tu je lahsi a bezpecnejsi prejazd ako soroska. ci?
nechcem spochybnovat tento tunel, spochybnujem len utvar hodnoty za peniaze (napad dobry, realizacia na...)

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2017 07:45
od dragon
Ked uz sme pri tom, "Hodnotu za peniaze" vobec nezaujima bezpecnost na nejakom useku, ci nebodaj zivotne prostredie, pracuju skor s intenzitami a ich metodika je tym padom katastrofalna....

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2017 08:09
od Vceliak
Ak nezverejnia numerické hodnotenie všetkých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, aby sme si to mohli porovnať, tak akýkoľvek rezultát od týchto tzv. odborníkov je iba na mútenie vody. Chcem tabuľku, v ktorej ku každému úseku definujú buď cenu, alebo intenzitu dopravy, za ktorú by to bolo už rentabilné. Ak také niečo nezverejnia, tak ich hodnotenie nemá ani cenu papiera(hardisku), na ktorý to napíšu !

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2017 10:29
od lamiska
ondrejko_t napísal:tento tunel na rozdiel od Sorosky je rentabilny? isiel som tade len par krat, ale povedal by som ze tu je lahsi a bezpecnejsi prejazd ako soroska. ci?


Urcite, celkovy prejazd od Kosickeho Klecenova po Dargov je kratsi ako prejazd Soroskou, a je tam aj nizsie prevysenie. Navyse na Dargove je trojpruh v oboch smeroch az po priesmyk, to je luxus co Soroska nema. Dargov je asi najmenej zlozity horsky priechod pre vodicov na Slovensku.

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2017 21:38
od bodrik
i15 napísal:4km tunel cez kopec s nadmorskou výškou 473 m n. m. ? OK, ak chceme ďalej dotovať korupčno-kartelovskú mafiu

Ten kopec má ale zo strany Východoslovenskej Nížiny (od Sečoviec) bázu vo výške cca 300 m n. m., resp. tesne pod ňou. To je teda po vrchol nejakých 180 m prevýšenie. Ak si porovnáme podobné Branisko, to má zo Spišskej strany (od Levoče bázu vo výške cca 550 m n. m., resp. pár metrov pod touto výškou a vrchol (sedlo s I/18) vo výške necelých 750 m n. m. To je teda rozdiel cca 200 m výškových. Branisko má dĺžku cca 4800 m, takže tunel Dargov s niečo vyše 4km dĺžky nieje žiadne sci-fi. Už tu bola snaha šetriť na dĺžke tunela umiestnením portálov do väčšej výšky, s budovaním prístupovej cesty k nim vo svahu a nedopadlo to dobre. Viď tunel Čebrať.

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 05:28
od i15
Neverím vlastným očiam, keď čítam príspevky na tomto fóre. Diaľnice netreba, ale Soroška má byť v plnom profile a najnovšie sa obhajuje 4km tunel cez kopček Dargov, ktorý za čias Chomu chceli riešiť aj povrchovo. Ja samozrejme nie som za povrchový variant. Vrcholový tunel dĺžky okolo 1km vyzerá optimálne.

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 08:13
od nevo83
tiez si myslim ze dargov je najmensi problem co sa tyka horskych priechodov, tie peniaze by mohli investovat do useku dargov-michalovce, bol by to vacsi uzitok

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 18:42
od bodrik
i15, nič neobhajujem, porovnal som Dargov a Branisko, to je všetko. Suché fakty, nič viac, nič menej. Kompetentní začali konečne používať hlavy, keď vidia aké problémy má tunel Čebrať, povrchový variant Turany - Hubová, aj trasa D8 v Českom Stredohorí.. Asi sa už poučili v "šetrení" na tuneloch, ktoré v konečnom dôsledku žiadnym šetrením nieje.

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 12:53
od eric987
Nic v zlom, ale porovnavat skrtanie tunelov a miesto toho vedenie po nestabilnych svahoch medzi Turanmi a RK so 4 km tunelom ktory je tam len preto, aby D nemusela ZASIAHNUT do chraneneho vtacieho uzemia aspon mne osobne pride dost scestne. Kategoria pri oboch variantoch je D26,5/120, kat. tunela pri 4 km 2T7,5/100, pri 1,05 km T7,5/100, T11/100, cize ani parametrovo ziadna vyhra. A 2 kratsie estakady (obe do 500 m) v spojeni s vrcholovym tunelom (s normovanym sklonom cca 4%, nie cez 6 ako na Krivan - Mytna) rozhodne nie je ziadna tragedia.

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 13:20
od eric987
EDIT: Vdaka nepozretiu oznamenia o ZNC som zavadzal, tak to poopravim: variant s vrcholovym tunelom obsahuje estakadu na kosickej strane dlzky 1.073 m, tunel dlzky 1.161 m a estakadu na michalovskej strane dlžky 291 m a je o cca 0,5 km dlhsi. Variant s dlhym tunelom obsahuje estakadu na kosickej strane dlzky 110 m a tunel dlzky 4.008 km.

Tu je este nakres: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=37692

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 13:49
od aquila
A aj ta estakada by sa mozno dala zredukovat keby sa slo na kant s prevysenim, roznej nivelite jazdnych smerov a pruhom pre pomale vozidla...

Vobec nevidim dovod tam stavat at 4km tunel... Resp su tam zosuvove pasma ako pri cebrati? A s tym vtacim uzemim to vidim vacsi problem..

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 16:53
od i15
bodrik napísal:Kompetentní začali konečne používať hlavy, keď vidia aké problémy má tunel Čebrať


Problémy s prístupovou cestou majú zanedbateľný vplyv na cenu diela a nulový vplyv na prevádzkové náklady. Pripadá ti normálne stavať 4x dlhší tunel, aby sme ušetrili na prístupovej ceste a počas prevádzky platili niekoľkonásobne viac za osvetlenie, vetranie a platy pracovníkov údržby?

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 17:15
od bodrik
Odkiaľ berieš takú istotu že trasovanie má nulový vplyv na prevádzkové náklady? Keď pred desaťročiami až stáročiami viedli cestu Strečnianskou úžinou, nemali vtedy vedomosti ktoré sú bežným poznatkom dnes. Netušili preto aké problémy bude mať tá cesta v roku 2017. Prečo ale ignorovať vedomosti a riskovať problémy, ak je možné riešiť trasovanie bezpečnejšie? Neovulkanity typu Slánskych vrchov patria všeobecne k územiam náchylným k zosuvom. Pozri tu: http://www.geology.sk/new/sk/sub/ms/geof/svah_def ..Na východnom Slovensku je to spolu s Vihorlatom a Busovom skrz zosuvné územia najrizikovejšia geomorfologiacká jednotka. Aj po desaťročiach od dokončenia sa môžu aktivovať zosuvné zóny a prakticky zničiť diaľnicu. V andezitoch môže byť paradoxne ľahšie navŕtať tunel, ako správne naprojektovať a potom monitorovať a udržiavať bez deformácií tak rozsiahle líniové inžinierske dielo, ako je diaľnica. Určite by k tomu viac vedel napísať Magnus.

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 17:22
od i15
Západný portál oboch variantov sa nachádza v rovnakom zosuvovom území... Navyše, modrý variant by sa možno dal provizórne napojiť na starú cestu pri západnom portáli, takže počas servisných uzávierok nebudú trpieť obyvatelia Svinice a Klečenova

Re: D1 tunel Dargov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 18:47
od Maxx787
no tak co sa tyka tych zosuvovych uzemi oba varianty prechazdaju malo tektonicky porusenym uzemim. teda zosuvy by nemali byt zlomove ale pripadne len lokalne zosuvy pody ktore ale hrozia vsade nie len tu.
rozhodne sa dargov neda porovnavat s turany hubova. v blizkosti vrchu Ploska (602 m n. m.) sa nachadzaju dva zlomy, oba varianty prechadzaju jednym z nich. na tom nakrese od erika cerveny variant v tuneli pretina zlom veduci severo juznym smerom vychodne od vrchu ploska, modry variant pretina na povrchu (neviem ci tam bude most alebo nie) zlom veduci Z-V smerom juzne od vrchu ploska. v uzemi sa nenachadza ziaden zosuvovy blok ktory by bol dodnes zanamenany, IGHP bol urobeny v tomto useku? mozno by bolo vhodnejsie si pockat nan. co sa tyka razenia v tuneli tak vulkanicke horniny su tvrde obtiaznost razenia bude isto nizsia ako v tuneli zilina, ci polana.