Stránka 5 z 6

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2015 22:45
od DZ1
minulý týždeň sa prerazila prvá zo 4 tunelových rúr(tzv. jednotka) v kalote. Dokončenie prerazenia na plný profil sa predpokladá budúci týždeň. Rovnobežná tunelová rúra (trojka) by mala byť prerazená odhadom za tri? týždne.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2015 18:12
od Xenon
DZ1, super! Gratulácie a ten tak ďalej! :wink:

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 13:06
od miro2786
Nové info ohľadom tunelov okolo Žiliny, plus kopec zaujímavých informácií tu http://www.ita-aites.cz/files/tunel/201 ... _tunel.pdf, aj keď trochu pozadu oproti realite dnes je už všade vyrazené viac našťastie:-) a zaujímavé info čo všetko razí Žilinská firma Tucon-najdlhší a najhlbšie položený podmorský tunel na svete,aspoň niekto ďalší nás vo svete zviditeľňuje poriadne.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 16:25
od plš
Perlička z časopisu Tunel 03_2015, čo pridal Miro2786, citujem z článku
Technológia, postup a špecifiká razenia tunela Považský Chlmec
Ing. Anton Petko, Ing. Vít Pastrňák, HOCHTIEF CZ a. s. zo str. 81:
... Po prerazení severného a južného tunela zo západu a stredu bude
kapacita zo západného portálu presunutá na východný portál
a bude sa tu raziť východným smerom oproti postupujúcemu razeniu
zo stredového portálu východným smerom. Dĺžka úseku razeného
tunela od stredového portálu na západný portál je 1199 m a na
východný portál 1025 m.
Na prvý pohľad to vyzerá ako jednoduché riešenie. Pokiaľ je
málo času, použije sa väčší počet ľudí a strojov, aby bola úloha
zvládnuta. Je však nutné si uvedomiť, že to znamená značnú koncentráciu
kapacít na malom území a to prináša nemalé problémy.
Po prvé je potrebné zaistiť na relatívne krátky čas značný počet
robotníkov. Na šesť čelieb razených v nepretržitej prevádzke to
znamená mať podľa plánu celkovo 200 robotníkov – razičov,
strelmajstrov, banských elektrikárov a mechanikov. Bohužiaľ,
negatívne sa prejavuje fakt, že v okolí Žiliny je vo výstavbe 7
tunelov a je v chode razenie na 12 ďalších čelbách. Profesia tunelového
robotníka či strojníka je v dnešnej dobe vysoko špecializovaná
a počet kvalifikovaných zamestnancov zo Slovenska či
Česka, ktorí sú k dispozícii, začína byť už vyčerpaný. K tomu
takisto prispieva i súčasný tunelový boom v nemecky hovoriacich
krajinách a v Škandinávii, ktorá významnú časť tuzemských
kapacít odčerpáva. Zárobky zo zahraničia sú stále výrazne vyššie
než na tuzemských stavbách a nie je ľahké tuzemské kapacity
vrátiť späť domov.
Obdobný problém je i so zaistením techniky. Je potrebné nasadiť
päť až šesť vŕtacích vozov, striekacích strojov, tunelových bagrov
a ďalšiu potrebnú techniku. Na jednej stavbe súčasne, ale iba
relatívne krátko. Sú to všetko stroje, ktoré sa síce bežne vyskytujú,
ale nikdy v takej koncentrácii na jednej malej stavbe v jednom
čase. Väčšina existujúcich kapacít materského koncernu a našich
partnerov je nasadená na prebiehajúcich zákazkách. Preto sa
mnoho strojov muselo pre túto akciu kúpiť či prenajať.
Prenajímané mechanizmy sa zbierali doslova z celého sveta. Sú tu
i stroje požičané zo Spojených štátov amerických či z Thajska.
Zaistenie techniky a personálu bol od prípravárov stavby heroický
výkon.
Posledným z hlavných obmedzení, ktoré vzniklo v dôsledku
krátkeho času výstavby, je priestor. Stavba je situovaná na okraji
Žiliny, nie v jej centre. Mohlo by sa teda zdať, že s priestorom
nebude na stavbe problém. Bohužiaľ, pre zhotoviteľa je opak pravdou.
Pôvodné technické riešenie investora nepočítalo s takým
nasadením kapacít a tomu zodpovedajú i priestory pre stavbu
vyhradené. Zhotovitel sa, samozrejme, snažil zaistiť i ďalšie plochy
pre zariadenie staveniska, ale konfigurácia terénu a okolitej zástavby
značne limituje a rozlohy zariadenia stavenísk sa príliš zväčšovať
nedajú. Najväčší problém to prináša v oblasti stredovej jamy
(obr. 4). Tu sú v prevádzke štyri čelby. Pokiaľ z tunela vyjde všetka
technika, zariadenie staveniska vyzerá ako parkovisko, ale už sa
tam nedá nič robiť. Stroje sa tam skrátka nevojdú. Preto je nevyhnutné
všetky operácie spojené s plánovanou údržbou strojov starostlivo
plánovať a všetko, čo je možné vykonávať priamo
v stredovej jame alebo v tuneloch. Západný a najmä východný portál
je zas limitovaný mostmi, ktoré bezprostredne nadväzujú na
tunel. Medzi razeným portálom na východe a západe a oporou
východných a západných mostov je priestor široký iba 10 až 20 m.
Miesta pre zázemie razieb je tu minimum a takisto je nutné koordinovať
jeho využitie a stavebnú činnosť v predportálí s kolegami
v združení, ktorí ich potrebujú na výstavbu mostov.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2015 21:22
od miroslaw
Prvá prerážka tunela Považský Chlmec.
Minulý týždeň stavbári úspešne prerazili južnú tunelovú rúru tunela Považský Chlmec. K prerazeniu došlo v úseku medzi západným portálom a strednou stavebnou jamou, kde mocnosť skalného nadložia presahuje 50 m. Postupne môžme čakať ešte tri ďalšie prerazenia.
Na východnom portáli tunela pokračujú práce na zaistení stability portálového svahu, kde sa čaká na začiatok razenia obidvoch tunelových rúr smerom k strednej stavebnej jame. Tunel Považský Chlmec bude jedným z mála tunelov tejto dĺžky (2 218 m), ktoré sú razené z ôsmich čelieb.
Gratulujeme stavebnej firme Hochtief CZ
Zdroj+foto: https://www.facebook.com/zilisnkedialnice

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2015 21:43
od miroslaw
TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC (Daniela) DRUHÉ PRERAZNIE !
Stavbárom na D3 sa podarilo preraziť aj druhú z tunelových rúr. Samozrejme ide , len o "polovičné" prerazenie tunela a to do otvorenej stredovej časti tunela (viď. foto). Od zahájenia razenia, ktoré začalo 2/2015 až do teraz bolo vyrazené 3100m. Momentálne prebieha razenie zo stredovej časti smerom na východný portál (Vranie) a ešte koncom tohto týždňa bude zahájené razenie z východného portálu smerom na strednú časť. Stavbárom ostáva ešte približne 1300m ku konečnému prerazeniu.
Gratulujeme firme HOCHTIEF CZ.
Zdroj+4xfoto: https://www.facebook.com/zilisnkedialnice

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2015 23:38
od mareks96
Wau.. Tam sa naozaj maka... Zeby dalsia prerazka do konca roka?

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2015 08:45
od mirsi

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2015 16:37
od rempo
citácie z najnovšieho čísla časopisu tunel,info staré asi k 31.10.
všetko dám sem až to nie je rozkúskované
TUNELY POĽANA A SVRČINOVEC
Na stavbe úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité súčasťou
stavby sú aj tunely Poľana (890 m) a Svrčinovec (445 m).
Tunel Poľana aj Svrčinovec boli už prerazené a prebiehajú
práce na reprofilácii jednotlivých blokov, betónovanie zákla-
dových pásov a montáž drenážneho odvodnenia. Chýba
posledných 15 m, aby došlo k prerazeniu tuneli únikovej štôl-
ne na tuneli Poľana.
TUNELY OVČIARSKO A ŽILINA
Na úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka súčas-
ťou stavby sú dva tunely: Ovčiarsko (2367 m) a Žilina (651 m).
Na tuneli Ovčiarsko prebieha razenie od západného portálu,
kde v severnej tunelovej rúre je vyrazených 1270 m a v južnej
tunelovej rúre 1170 m v kalote. Na východnom portali začalo
samotné razenie. V severnej tunelovej rúre je vyrazených
278 m a južnej tunelovej rúre 45 m v kalote. V tuneli Žilina
prebieha razenie od západného portálu. V súčasnosti je vyra-
zených na STR 102 m a JTR 140 m. Na východnom portáli
prebieha zaisťovanie portálovej steny.
TUNEL ČEBRAŤ
Na úseku D1 Hubová – Ivachnová , ktorej súčasťou je tunel
Čebrať (1994 m), v súčasnosti prebieha razenie od východné-
ho portálu. V severnej tunelovej rúre je vyrazených 150 m
a v južnej tunelovej rúre 150 m. V súčasnosti sú práce na tune-
li pozastavené.
TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC
Na úseku D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno, ktorého súčas-
ťou je tunel Považský Chlmec (2250 m) došlo k začatiu prác
30. 6. 2014. V súčasnosti bolo dokončené razenie od stredové-
ho portálu na obe strany v oboch rúrach. Prebieha ešte razenie
od stredovej jamy ku východnému portálu na STR 287 m
a JTR 454 m. Pripravuje sa razenie od východného portálu
TUNEL VIŠŇOVÉ
S výstavbou tunela Višňové (7500 m), ktorý je súčasťou
úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, sa zača-
lo dňa 27. 6. 2014. V súčasnosti prebieha razenie od západ
-
ného portálu na severnej tunelovej rúre 278 m a južnej tunelo-
vej rúre 127 m. Razenie od východného portálu na severnej
tunelovej rúre 252 m a južnej tunelovej rúre 45 m.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2015 23:56
od miro2786
rempo dik za info,ale myslím,že tie informácie nebudú k 31.10.2015 , pretože uzávierka 4. čísla časopisu bola k 22.8.2015, takže všade už je toho vyrazené o niečo viac

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 11:38
od bonik-r

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 14:21
od Xenon
Super správa! Možno by Hochtief a spol. mali nasadiť aj na Višňové, lebo tam asi to tempo nie je bohvieaké.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 14:45
od mirsi
NDS sa zlepsuje v PR - celkom dobre video na:
http://ndsas.sk/aktuality-prerazka-tune ... 372s49165c

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 14:47
od cargobull
hochtief spravil original video

https://www.youtube.com/watch?v=Sv-u8EcBhPo

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 15:42
od EmBe
Chápať to, že sú vyrazené už obe rúry?

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 16:32
od milan_KM
Nie, prerazená je iba južná tunelová rúra (pravá z BA :-D). Každý deň chodím okolo východného portálu a severnú rúru odtiaľ raziť ešte nezačali, očividne čakali na prerážku JTR

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 17:26
od Xenon
Zo stranok Hochtiefu CZ:

28.1.2016 http://www.hochtief.cz/pro-media/aktual ... atu-ziliny
(prerazenie južnej tunelovej rúry)
21.12.2015 http://www.hochtief.cz/pro-media/aktual ... d3-za-nami
(začali betónovať sekundárne ostenie)

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 09:29
od mirsi

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 10:12
od Peterman
Ďakujeme za link na ASB - veľmi dobrý a vyčerpávajúci članok

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2016 13:10
od cargobull

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2016 19:31
od plš
Dokončím viacnásobnú citáciu zo Žilinských dialníc aj informáciou z dneška od miestnej fotoúderky pre tento tunel http://zilinskedialnice.sk/v-povazskom- ... ace-prace/ :
"Začiatkom roka sme vás informovali o úspešnom prerazení tunela Považských Chlmec, ktorý bol prerazený v JTR 28. januára tohto roka. Stal sa tak prvým prerazeným “žilinským” tunelom a to po necelých 10 tich mesiacoch od začiatku jeho razenia. V tom čase však ešte ostávalo v STR posledných 300 metrov do kompletného prerazenia celého tunela. Dnes už vieme, že stavbári budu čoskoro oslavovať túto udalosť , pretože do úplneho prerazenia tunela ostáva posledných 25 metrov.
Tunel Považský Chlmec je dvojrúrový diaľničný tunel, ktorý je súčasťou diaľničného úseku D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno). Dosahuje dĺžku 2,2 km a razený bol netradične až zo 6-tich miest súčasne. V najhlbšom mieste sa nachádza až 125 metrov pod zemnou. Termín dokončenia je naplánovaný na 30. 6. 2017."

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2016 21:22
od plš
Čo nového na STR? 12. mája chýbalo preraziť 25 m. Odvtedy ubehlo 8 dní. Posledné metre by mali zhotoviť zvonku od Kysuce, aby náhodou na portáli nevystrelili nepeknú a príliš veľkú dieru. Na mieste STR z VP /od Kysuce/ v mieste bielej vyhladenej steny by už mala byť tunelbagrom pekne do obla vydlabaná diera http://zilinskedialnice.sk/video-d3-zil ... na-brodno/ . Čo nato miestna fotoúderka?

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 10:40
od Xenon
plš napísal:Čo nového na STR? 12. mája chýbalo preraziť 25 m. Odvtedy ubehlo 8 dní. Posledné metre by mali zhotoviť zvonku od Kysuce, aby náhodou na portáli nevystrelili nepeknú a príliš veľkú dieru. Na mieste STR z VP /od Kysuce/ v mieste bielej vyhladenej steny by už mala byť tunelbagrom pekne do obla vydlabaná diera http://zilinskedialnice.sk/video-d3-zil ... na-brodno/ . Čo nato miestna fotoúderka?


milan_KM v téme D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno, príspevok z 27.5.2016, http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=44&t=622&start=1150: "....čo sa týka časti od stredovej jamy po východný portál, tak tam sa momentálne nerazí. Chýba posledných zhruba 20m do prerazenia. Vyčkáva sa na plnú aktiváciu kotiev na východnom portáli, vykazoval priveľké deformácie. Vraj zhruba do mesiaca by to malo byť prerazené. Pre urýchlenie razenia sa severná rúra razila aj od prvého priečneho prepojenia od východného portálu na obe strany".

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 16:11
od relix
Miestna fotoúderka potvrdzuje prechadzajúci príspevok. Ďaľšie fotky a článok prinesieme v deň prerazenia :)

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 16:00
od Xenon
Stránka hochtiefu: "Ražby na tunelu Považský Chlmec byly úspěšně dokončeny", http://www.hochtief.cz/pro-media/aktuality/razby-na-tunelu-povazsky-chlmec-byly-uspesne-dokonceny. Dokončili to 11.8., sú tam aj 2 fotky.