Stránka 1 z 2

D1 Havran

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 14:23
od Adaios
Tento tunel sa bude nachadzat na useku D1 Turany - Hubová. Jeho dlzka je 2,7 km.

Viac info najdete tu: http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 14&lang=sk

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2006 00:59
od Adaios
Keby mal niekto pripomienku k tomu ze tento tunel sa uz nachadza v tejto teme: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2475 tak ja to viem a dal som tento tunel samostatne pre jeho dlzku. Keby aj napriek tomu boli akekolvek vyhrady - kludne tuto temu celu zmazte. :wink:

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2006 11:29
od Koksolam
Na stranke NDS je udaj zaciatok realizacie v roku 2007 a uvedenie stavby do prevadzky v roku 2010.
Nema niekto info o tom, ci uz prebieha prepdrivna faza projektu alebo sa caka na system ako sa cely usek postavi a zafinancuje? Celkovo je o tom tuneli malo info na to ze ma skoro 3 km :shock:

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2006 11:30
od Koksolam
Koksolam napísal:Na stranke NDS je udaj zaciatok realizacie v roku 2007 a uvedenie stavby do prevadzky v roku 2010.
Nema niekto info o tom, ci uz prebieha prepdrivna faza projektu alebo sa caka na system ako sa cely usek postavi a zafinancuje? Celkovo je o tom tuneli malo info na to ze ma skoro 3 km :shock:


Oprava...predpripravna :oops:

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2006 11:33
od Andrej
Koksolam napísal:Na stranke NDS je udaj zaciatok realizacie v roku 2007 a uvedenie stavby do prevadzky v roku 2010.
Nema niekto info o tom, ci uz prebieha prepdrivna faza projektu alebo sa caka na system ako sa cely usek postavi a zafinancuje? Celkovo je o tom tuneli malo info na to ze ma skoro 3 km :shock:


Pochybujem, zeby sa zacalo stavat uz buduci rok. Stale nie je definitivne rozhodnute, ktory variant Turany-Hubova sa bude realizovat, v pripade tuneloveho cez Korbelku bude mat Havran zapadny portal o nieco juznejsie ako v pripade povrchoveho variantu.
Osobne si myslim, ze tento usek sa zacne na D1 stavat medzi poslednymi :roll:

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2006 18:01
od Lenny
Příští rok se určitě stavět nezačne, bo existují prioritnější stavby jako např. tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2006 19:35
od fh
Andrej napísal:Osobne si myslim, ze tento usek sa zacne na D1 stavat medzi poslednymi :roll:


Tak to vidím aj ja, neteší ma to, ale Višňové-Dubná Skala je stále v štádiu "pokecu", takže :roll: , ešte si počkáme.

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2006 07:57
od magnus
Višňové sa tiež nezačne stavať, nie je na to odvaha a ani chuť na kompetentných miestach

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 15:04
od Dialniciar
magnus napísal:Višňové sa tiež nezačne stavať, nie je na to odvaha a ani chuť na kompetentných miestach


V r. 2008 sa začne raziť.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 07:48
od magnus
dialniciar: len aby

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 19:05
od Dialniciar
magnus napísal:dialniciar: len aby


Všetko sa pripravuje od MDPT po NDS tak, aby sa mohlo začať raziť a stavať príslušné úseky.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:35
od magnus
Dialniciar: prave o aktivitach MDPT mam dost pochybnosti.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 22:00
od Dialniciar
magnus napísal:Dialniciar: prave o aktivitach MDPT mam dost pochybnosti.


ALe úplne zbytočne, ale rozumiem ti, že ako Žilinčanovi ti nie je po vôli, keď nie je na mieste ministra dopravy Žilinčan. :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 07:44
od magnus
Dialniciar: to nie je o tom, ze som Zilincan a ze minister nie je Zilincan. To je o tom, ze sa na tie projekty vyplytvalo mnoho penazi a ludskeho usilia a varianta, ku ktorej sme sa vsetci dopracovali je optimalna - riesi stret viacerych zaujmov a riesi ho elegantne. Bohuzial minister riesi svoje utilitarne zaujmy na ukor zaujmov vacsiny spolocnosti. To mi vadi. A este to, ze nehra fer hru - vymysla skor ako sa Visnove a dalsie useky na severnej D1 nedaju urobit (napriklad trasovanie severnejsie od Ziliny, uvahy o sirsom tunely a pod.) a ako pretlacit realizaciu Donovalov (usetrime zatial peniaze na Visnove a dame ich na realizaciu tunela pod Donovalmi). Ale toto sa na verejnost nedostava. A to mi vadi.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:12
od pohodak
dialniciar je tu zrejme najlepsie informovana osoba a ja mu v tomto 100% verim 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:25
od Dialniciar
magnus napísal:Dialniciar: to nie je o tom, ze som Zilincan a ze minister nie je Zilincan. To je o tom, ze sa na tie projekty vyplytvalo mnoho penazi a ludskeho usilia a varianta, ku ktorej sme sa vsetci dopracovali je optimalna - riesi stret viacerych zaujmov a riesi ho elegantne. Bohuzial minister riesi svoje utilitarne zaujmy na ukor zaujmov vacsiny spolocnosti. To mi vadi. A este to, ze nehra fer hru - vymysla skor ako sa Visnove a dalsie useky na severnej D1 nedaju urobit (napriklad trasovanie severnejsie od Ziliny, uvahy o sirsom tunely a pod.) a ako pretlacit realizaciu Donovalov (usetrime zatial peniaze na Visnove a dame ich na realizaciu tunela pod Donovalmi). Ale toto sa na verejnost nedostava. A to mi vadi.


No veď presne hovorím, že ti prekáža, že sa ide presadiť R3 aj preložka pod Donovalmi, ale to nijako nevplýva na Višňové, len to proste obyvateľ ZA tak nevníma. Ja ti tvoj názor neberiem, ale rok 2008 mi dá za pravdu.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 09:05
od magnus
Dialniciar - mne je jedno, ci budu alebo nebudu Donovaly. Ja si myslim, ze tam sa tunel pyta, to je nespochybnitelne. Ja pisem o tom, co minister prehlasuje verejne a co robi v skutocnosti. Bohuzial, na Visnove to vplyva vyznamne, na tom za zasa nezhodneme :-)

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 10:59
od Dialniciar
magnus napísal:Dialniciar - mne je jedno, ci budu alebo nebudu Donovaly. Ja si myslim, ze tam sa tunel pyta, to je nespochybnitelne. Ja pisem o tom, co minister prehlasuje verejne a co robi v skutocnosti. Bohuzial, na Visnove to vplyva vyznamne, na tom za zasa nezhodneme :-)


Bohužiaľ magnus, nezhodneme sa, pretože pán minister sa nechal presvedčiť a jeho názor poznám jasnejšie než ty, Višňové sa stavať bude.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 23:46
od lufthansa
chcem sa spytat ci tento tunel havran potrebuje prieskumnu stolnu ? alebo sa bude razit hned obive rury na raz ?

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2007 07:31
od magnus
diaľničiar: aj ja poznam nazory pana ministra a nepovazujem ich za odborne ani kompetentne. Minister sa riadi momentalnymi naladami premiera a ten sa ako pravy populista zvrta tak, aby to bolo v zmysle prislovia kam vietor tam plast. Visnove sa stavat snad bude, ale zatial sa nevie kedy ani ako. Stavba je pripravena na NRTM a tlaky su na TBM. Minuly tyzden bolo ohladne toho stretnutie. takze ten buduci rok ako zaciatok vystavby osobne nevidim realny.

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2007 07:32
od magnus
Lufthansa: Tunel Havran ma viac ako dva kilometre, prieskumna stolna by bola velmi vhodna. V ramci setrenia ale asi realizovana nebude.

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2007 08:05
od Jarda
Kolik se ušetří tím, že se nebude razit průzkumná štola? Vyplatí se taková úspora ve srovnání s rizikem, že při ražbě tunelu přijde neočekávaně vážný geologický problém?

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2007 08:48
od aquila
v pripade sitin to bolo pol miliardy .. v pripade havrana bohvie kolko ..

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2007 12:12
od magnus
Jarda: aquila ti nepriamo odpovedal. Prieskum z povrchu ma nevyhodu v tom, ze je to bodova zalezitost, ktora ani pri najlepsej snahe nezhodnoti masiv rovnako kvalitne ako prieskumna stolna. Nehovoriac o dalsich vplyvoch stolne: moznost lepsej logistiky pocas razenia velkeho tunela, kvalitna drenaz, unikova cesta a podobne. Nechcem porovnavat co sa opalti a co nie, ale v pripade dlhych tunelov si myslim, ze prieskumne stolne prinasaju usporu a vyrazne znizuju riziko vystavby.

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2007 10:40
od pablito
Pokial si dobre pamatam tak Havran nebol spominany ani v jednom Vazneho vystupeni pocas tlac. konferencii. Tak teda je tento tunel vobec v jeho planocha a on ho len "zabudol" spomenut???