Stránka 1 z 3

D3 tunel Horelica

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 00:45
od Diaľničiar
Tunel Horelica sa nachádza na diaľnici D3. Je súčasťou obchvatu Čadce. Dľžka razenej časti tunela je 555 m. Celková dľžka tunela s portálmi je 605 m. V úseku budúceho západneho portálu tunela práce začali v apríli 1998. S výstavbou slávnostne začali v júli 2000. Prerazili ho v máji 2002. Slávnostné prerazenie tunela za účasti premiéra M.Dzurindu sa uskutočnilo 7.6.2002. Obchvat Čadce spolu s tunelom Horelica uviedli do prevádzky 29.októbra 2004.
Tunel je jednoprofilový s obojsmernou prevádzkou. Vozovka je cementobetónová. Šírka vozovky medzi obrubníkmi je 9 metrov. Po oboch stranách sú chodníky 1 meter široké. Tunel je prepojený so súbežnou únikovou štôlňou na dvoch miestach. Maximálna výška nadložia je 40 m.

Tento materiál pochádza zo stránky www.highways.sk

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 23:09
od bystrik

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 19:59
od Alexander Velky
Tento tunel pomohol celému regiónu. Je to zaujímavé, ale takéto diaľničné tunely sa stavajú len tam, kde sú (hory) chudobné regióny, či už tento tunel Horelica, čo je región Kysúc, ale aj tunel Branisko, čo je Spiš. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 11:27
od Adaios
Toto je vyborna stavba, kde aj podla mna staci, ze je postaveny jeden tubus. Je to dost. Aj cela dialnica D3 by mohla byt postavena na 1/2 profil, stacilo by to. Len uz tu mala byt. Takto to vidim ja.

Ked sa dostavia dialnica D1 do ZA a KIA bude vyrabat na 100%, tak bude potrebne postavit D3 na plny profil postupne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2005 10:10
od E499.3056
zaujimalo by ma, ako to je teraz s vystavbou celej D3 ci sa vobec stavia a jej cely profil - kolko tunelov, odpocivadiel. Ci to este nie je iste? :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2005 21:53
od Adaios
E499.3056 napísal:zaujimalo by ma, ako to je teraz s vystavbou celej D3 ci sa vobec stavia a jej cely profil - kolko tunelov, odpocivadiel. Ci to este nie je iste? :wink:


Dialnica D3 sa planuje (aspon podla poslednych udajov) stavat na 1/2 profil v celej dlzke, mozno s vynimkou niekolko km pri ZA.

D3 nebude dostavana skor ako v r. 2010. Toto je datum, na ktory chce "tlacit" ZA VUC. NDS, a.s. predpoklada skoncenie vystavby v r. 2014.

Tunelov by malo byt 5 a vzhladom na to, ze D3 bude mat parameter rychlostnej cesty, tak neviem presne co plati ohladom odpocivadiel.

Potom je dost vela info aj na stranke www.ndsas.sk

Inak rozlozenie toho, ze kolko ma byt tunelov alebo ako sa ma stavat tak to si myslim, ze je rozhodnute a moze sa to zmenit samozrejme, ale nepredpokladam to vzhladom na financnu a politicku situaciu ohladom dialnicnej vystavby.

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 16:56
od E499.3056
Ja som bol uz v tom, ze sa to uz stavia. Takze chcem sa opytat expertov - bude tam 130 km/h a aky usek (dialnicny) sa spusti v najblizsiej dobe?

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 17:44
od Lenny
130 bude akorát na úseku Hričov. Podhradie - Žilina Strážov, jinak na polovičním profilu je vmax 90 km/h a v tunelu je omezení na ještě nižší rychlost tušim, že 80 km/h.

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 18:06
od Adaios
E499.3056 napísal:Ja som bol uz v tom, ze sa to uz stavia. Takze chcem sa opytat expertov - bude tam 130 km/h a aky usek (dialnicny) sa spusti v najblizsiej dobe?


Na D3 nebude na ziadnom useku, ktory bude na 1/2 profil 130 km/h.

Inak dost vela info k D3 je na stranke www.ndsas.sk :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2006 11:01
od Jarda
Kdy je reálná dostavba 2. tubusu tunelu Horelica?

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2006 11:49
od aquila
ked to bude do 10tich rokov, tak to bude uspech. skor az ku roku 2020...

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 18:19
od Majkl
Tune Horelica bude uzavrety. Pocas uzavierky ho budete moct navstivit- NDS organizuje Tunnel Open Day. Viac info tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5107

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 22:54
od Dialniciar
Majkl napísal:Tune Horelica bude uzavrety. Pocas uzavierky ho budete moct navstivit- NDS organizuje Tunnel Open Day. Viac info tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5107


Bežte sa pozrieť, odporúčam. :lol:

Nácvik havárie

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2007 08:42
od lopo1
Požiarny záchranný zbor v Čadci organizuje cvičenie núdzových postupov v prípade hromadnej havárie v tuneli Horenica túto sobotu 21.4.´07. Nácvik spolupráce zložiek záchranného integrovaného systému (pozemná ZZS, letecká ZZS, polícajný a požiarny zbor) 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 18:01
od i15
do pondelkoveho rana bude tunel uzavrety:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6931

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2007 15:55
od Jurislav
Horelica ma dopravnu dlzku 605m, svetlu sirku 11,8m, sirku vozovky medzi obrubnikmi 9m, sirku chodnikov 2×1m, vysku prejazdneho prierezu 4,5m+ rezerva 30cm, 0 nudzovych zalivov a 2 unikove cesty.
Tunel sa nachadza v blizkosti mesta Cadca na trase D3. Skusobna prevadzka zacala v oktobri 04, do trvaleho uzivania bol uvedeny 1.5.05.
Paralelna unikova chodba ma dlzku cca 350m.

Tunel Horelica bude cez víkend uzavretý

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2007 13:25
od Miro

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2007 13:58
od sergej
Vedel by mi niekto povedať nadmorskú výšku portálov tunela?

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 13:16
od haluska
Tunel Horelica – vizitka stavebníctva 21. storočia:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=54556#54556

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 13:25
od i15
Tunel je vybudovaný ako dvojpruhový, obojsmerný, má dĺžku 600 m, šírku 12 m a vozovka medzi obrubníkmi je 9 m.


preco sa tunely Sitina a Branisko nebudovali s odstavnym pruhom? A ako to bude v dalsich tuneloch na D1?

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 14:30
od Jurislav
Asi aby ušetrili na betóne a nemuseli budovať tunel širší, čím by ho budovali dlhšie :roll:

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 14:48
od Andrej
Zvycajne je to tak, ze v tuneli kratsom ako 1000 m sa buduje sirka vozovky medzi obrubnikmi 9-10 m a v tuneli nad 1000 m to byva zväcsa 7,5 m. Aj ked napr. Borik, ktory ma 999 m a buduje sa na 7,5 m.
Mohlo by sa vsak dbat aj na intenzitu premavky, Sitina by tak mohla mat 9 m sirku :roll:

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 15:23
od Jarda
V dálničních tunelech se zpravidla buduje souvislý odstavný pruh, jen když se předpokládá, že se dálnice bude někdy v budoucnu rozšiřovat na 3+3, jinak se v delších tunelech budují pro eventuální odstavení porouchaného vozidla jen nouzové zálivy.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2008 21:21
od fred

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2008 10:09
od Tomas PO
fred napísal:http://www.chalupabozka.sk/dialnica/horelica.avi
prejazd smer ZA...

Pekne video, takmer identicke s Braniskom.