Stránka 73 z 73

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2022 12:22
od EmBe

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 22:59
od rempo

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2022 21:07
od EmBe
"Nový zhotoviteľ na 90 % opravil primárne ostenie, kde bol zistený po zoskenovaní tunela výrazne väčší objem prác. Bol tiež vykonaný monitoring drenážneho systému na odvedenie horninovej vody, kde sa takisto zistili vyššie defekty na drenáži a uvedené je v štádiu riešenia," dodala Žgravčáková.


TA 3, 12.8.2022

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2022 12:24
od jarino
Z fotky na Facebook-u (https://scontent.fbts5-1.fna.fbcdn.net/ ... e=6364EC3B) vyplýva, že začali rozoberať prvé posuvné debnenie pre sekundárne ostenie.
Na stavbe vidno pekný posun, ale ešte je tam veľmi veľa práce.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2022 01:51
od jarino
Z časopisu Tunel:
Tunel Višňové s dĺžkou 7450 m je súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a jeho zhotoviteľom je združenie „SKANSKA-VIŠŇOVÉ“. V priebehu októbra 2022 sa na tuneli ukončujú práce na realizácii primárneho a sekundárneho ostenia v tunelových rúrach (obr. 7) a aj priečnych prepojeniach. Celkovo bolo na tuneli Višňové nasadených 5 debniacich vozíkov (3 menšie bez medzistropu a 2 väčšie s medzistropom). Z tohto počtu momentálne pracujú už len dva väčšie vozíky s medzistropom na východnom portáli tunela. Jeden debniaci voz bol demontovaný.

Na realizácii sekundárneho ostenia núdzových zálivov sa ukončujú práce na posledných 4 z celkového počtu 20. V núdzových zálivoch NZ-3J a NZ-3S sa sekundárne ostenie realizuje posuvným systémovým debnením v troch krokoch – 2x bočná stena a samotná klenba zálivu.

Na hotových blokoch sekundárneho ostenia pokračuje injektáž vrchlíka hornej klenby. Hotová injektáž vrchlíka je na 85 % celkovej dĺžky tunelových rúr. Na sekundárnom ostení ďalej prebiehajú práce na betónovaní ozubu pre zákrytové dosky chodníkov, opravné a dokončovacie práce, práce na vyspravení povrchu sekundárneho ostenia a na sanáciach blokov horných klenieb. Pripravujú sa práce na pokládku štrbinových žľabov.

Naplno bežia práce na betonáži podkladnej vrstvy pláne vozovky v oboch tunelových rúrach. Z tunela sa podarilo vyviesť cca 53 000 m 3 rúbaniny a bolo zrealizovaných cca 15 000 m 3 výplňového betónu. Tieto práce si vyžadujú precízne plánovanie logistiky prác v tuneli tak, aby nebol narušený harmonogram výstavby ostatných tunelových objektov. V severnej tunelovej rúre pokračujú opravné práce aj na bočnej rubovej drenáži.

Na západnom portáli tunela sa zrealizoval kolektor vrátane jeho presypania (obr. 8), realizuje sa vstupné schodisko do kolektora a pripravuje sa realizácia káblových šácht KZŠ1 a KZŠ2. Prevádzkovo-technologický objekt (PTO) na západnom portáli je tepelne zaizolovaný vrátane fasády a práce pokračujú vo vnútri objektu na povrchových úpravách stien a na realizácii elektroinštalácie objektu. Na portálových stenách sa realizuje definitívny obklad. Na východnom portáli je pred severnou tunelovou rúrou vybudovaný kolektor a práce pokračujú na stavbe prevádzkovo-technologického objektu (PTO).

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2022 17:47
od Pacho
už by bolo na čase začať s prípravou technologickej časti, ale čo už, náš "fejsbukový" minister na to má času. ako s D4/D1. :D

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2022 11:22
od aquila
tak az koniec januara ..

viewtopic.php?f=35&t=26397

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2022 12:52
od metelesku.blesku
Myslím, že táto info nie je neočakávaná. Smutnejšie bude, ak sa bude posúvať ten januárový termín už po všetkých odpovediach na námietky a vykonaných opravách súťažných podkladov.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2022 23:43
od badger-FB
ale veď som vravel, že vianoce, nový rok a vytriezvenie :D
ak by to posunuli z januára, oni by boli schopní povedať, že ale február je najkratší mesiac a je to málo času.. možno tam už nemajú na to ľudí, len toho jedného, čo všetko posúva..

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2023 22:12
od EmBe
Jazda Tunelom Višňové 6.1.2023
https://www.youtube.com/watch?v=4RK94SA-asc

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2023 17:54
od badger-FB
Video nie je k dispozícii..

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2023 19:49
od badger-FB
amatérske prevedenie jazdy tunelom :D časovo by to mohlo byť to čo tu bolo ale len tipujem
https://www.youtube.com/shorts/Vv16PnP6CbU
https://www.youtube.com/shorts/hee9ZpBzuQE

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2023 12:52
od jarino
Pár informácií (nie úplne čerstvých, ale určite z tohto roka) z časopisu Tunel:

Tunel Višňové s dĺžkou 7 450 m je súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a jeho zhotoviteľom je združenie „SKANSKA-VIŠŇOVÉ“. Práce na dokončení najdlhšieho tunela v Slovenskej republike prebiehajú v nepretržite v dvojsmennej prevádzke. V zimnom období sa práce na portálových častiach tunela utlmili a väčšina stavebných prác prebieha v samotnom tuneli a v drenážnej štôlni. Prevádzkovo-technologické objekty (PTO) nachádzajúce sa na západnom a východnom portáli sú stavebne ukončené vrátane zateplenia, finálnej fasády a povrchových úprav miestností. Na východnom portáli práce prebiehajú na definitívnych obkladových konštrukciách z gabionov. Sekundárne ostenia v severnej a južnej tunelovej rúre vrátane 18 núdzových zálivov realizovaných pomocou debniacich vozíkov sú ukončené (obr. 8). Posledné bloky hornej klenby boli zrealizované v úseku od východného portálu. Debniace vozíky č. 3 a č. 4 svoju úlohu ukončili realizáciou dvoch hĺbených blokov tunela dĺžky 8 m v decembri 2022 a januári 2023. Práce finišujú aj na posledných blokoch núdzových zálivov NZ-3J a NZ-3S, kde sa sekundárne ostenie realizuje posuvným systémovým debnením v troch krokoch – 2× bočná stena a samotná klenba núdzového zálivu. Stavebne bola ukončená realizácia všetkých 10 prestupov do drenážnej štôlne z priečnych prepojení. V samotnej drenážnej štôlni sa realizuje zosilnenie ostenia a výklenky pre zvedenie drenážnych vôd do stredového žľabu.

Na horných klenbách definitívneho ostenia prebiehajú vyspravenia povrchov – brúsenie, čistenie a oprava povrchu. Tieto práce sa realizujú na piatich samostatných pracoviskách. Začiatkom roku boli začaté práce na vnútorných konštrukciách – realizácia výplne výklenkov s osadením šácht, deliacich priečok SOS kabín a priečok do priečnych prepojení. Súčasne v zmysle objednávateľom schváleného rozsahu prác sa realizujú opravné práce na drenážnom systéme tunela po bývalom zhotoviteľovi tunela.

V oboch tunelových rúrach je zrealizovaná hrubá odťažba dna tunela a práce pokračujú na dobetónovaní výplne dna tunela. Z celkovej dĺžky tunela ostáva zrealizovať posledných 1 500 metrov. V súvislosti s realizáciou stavebného objektu vozovky tunela sú naplno rozbehnuté práce na realizácii drenážneho odvodnenia pláne vozovky a priečnych prepojení drenážneho systému pod vozovkou zo zvedením vôd do odvodňovacej štôlne. V južnej tunelovej rúre sa začala realizácia odvodnenia vozovky (štrbinové žľaby, obr. 9).

Tunel Višňové na D1 nie je len veľký stavebný projekt v rámci výstavby diaľničnej siete SR. Je to aj mediálne intenzívne sledovaná stavba, a to na základe jej komplikovanej histórie aj súčasnosti. Predovšetkým je to ale sociálno-spoločenská téma pre všetkých občanov, ktorí v okolí žijú a každodenne trpia zložitou dopravnou situáciou v regióne. Z tohto dôvodu vznikla na ministerstve dopravy SR myšlienka, ako ľuďom vysvetliť zrozumiteľne to, čo sa na stavbe tunela Višňové deje a kam sa stavba posúva. Posledný aktuálny príspevok je možné zhliadnuť na linku https://youtu.be/r2vwHJ_ywmY.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 08:49
od jarino
Pár informácií k 4/2023 z časopisu Tunel:
Tunel Višňové s dĺžkou 7 450 m je súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a jeho zhotoviteľom je združenie „SKANSKA-VIŠŇOVÉ“. Práce na dokončení najdlhšieho tunela v Slovenskej republike prebiehajú v nepretržite v dvojzmennej prevádzke.

Sekundárne ostenie v severnej a južnej tunelovej rúre vrátane núdzových zálivov realizovaných pomocou debniacich vozíkov je ukončené (obr. 4). V polovici apríla 2023 bola dobetónovaná posledná horná klenba v núdzovom zálive NZ-3S v severnej tunelovej rúre (blok S151 s napojením do vetracieho kanála). Sekundárne ostenie sa tu realizovalo posuvným systémovým debnením v troch krokoch – 2x bočná stena a samotná klenba núdzového zálivu. Týmto bolo ukončených všetkých 478 horných klenieb, ktoré boli predmetom dokončovacích prác na sekundárnom ostení. V núdzových zálivoch NZ3-J a NZ-3S bude nasledovať realizácia medzistropov a realizácia definitívnych prác vo vetracích kanáloch a vetracej šachte. Na betonáže sekundárneho ostenia bolo použitých celkovo 5 debniacich vozíkov, pričom bolo celkom 81 346 m 3 betónovej zmesi do základových pásov a horných klenieb. Na blokoch sekundárneho ostenia, vrátane blokov prevzatých po predošlom zhotoviteľovi, v súčasnosti prebiehajú povrchové úpravy ostenia a tiež realizácia železobetónových stien v SOS výklenkoch. V rozsahu schválenom objednávateľom sa vykonávajú opravné práce na drenážnom systéme tunela po predošlom zhotoviteľovi tunela. Koncom marca 2023 boli ukončené aj betonáže horných klenieb vo všetkých priečnych prepojeniach. V priechodných priečnych prepojeniach sa budujú vnútorné konštrukcie – výplne dna prepojení, deliace konštrukcie, stavebná pripravenosť pre technologické vybavenie tunela a finalizujú sa povrchové úpravy betónových konštrukcií (obr. 5).

V drenážnej štôlni sa vykonáva zosilnenie ostenia na vstupných úsekoch, betonáže dna a výklenky pre zvedenie drenážnych vôd z tunela do stredového žľabu. Práce na portálových častiach sa po zimnom období opäť rozbehli. Ukončuje sa realizácia obkladových konštrukcií na západnom a východnom portáli tunela. Ďalej prebiehajú práce na výstavbe káblových šácht a káblovodov s prepojením tunela na prevádzkovo-technologické objekty na oboch portáloch.

V oboch tunelových rúrach bola vykonaná hrubá odťažba dna tunela a práce pokračujú na betónovaní výplne dna tunela v posledných úsekoch od priečneho prepojenia PP-OV-T 25 na východný portál v dĺžke približne 1250 m. Naplno sú už rozbehnuté práce na inštalácií drenážneho odvodnenia pláne vozovky, priečneho prepojenia drenážneho systému pod vozovkou so zvedením vôd do odvodňovacej štôlne. V úseku 2250 m v južnej tunelovej rúre bola dokončená betónová pláň vozovky s pokládkou 350 m 3 betónovej zmesi za deň. Kontinuálne pokračujú práce aj na kladení štrbinových žľabov odvodnenia vozovky v oboch tunelových rúrach.

Očakávaný termín ukončenia stavebnej časti tunela je na konci roku 2024.
Dôležitým faktorom ovplyvňujúcim termín odovzdania diaľnice s tunelom Višňové do prevádzky je prebiehajúce verejné obstarávanie na zhotoviteľa technologického vybavenia tunela. Obálky s ponukami boli otvorené v marci 2023, čaká sa na vyhodnotenie ponúk a výber zhotoviteľa.

https://www.ita-aites.cz/files/tunel/20 ... 23-def.pdf

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2023 17:26
od rado
Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu na dodanie technologického vybavenia tunela Višňové. Víťazným uchádzačom sa stala spoločnosť PPA Controll, a.s.

:arrow: viewtopic.php?f=35&t=26679

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2024 15:03
od EmBe

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2024 00:11
od EmBe
Pasportizácia zrealizovaných konštrukcií tunela Višňové:
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... tizacia-zr