D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
167
69%
Dubná skala
23
10%
Hoblík
8
3%
Goleštan (Goldstein)
7
3%
Malá Fatra
37
15%
 
Celkový počet hlasov : 242

Odoslaťod konstrukt » 04. Feb 2007 20:00

magnus napísal:doprastavak: Zavisi od dlzky tunela a geologickych pomerov. Na zeleznici sa pripravuju projekty s dostatocne dlhymi tunelmi, kde uz pouzitie TBM bude dost zaujimave.
Ja to chápem, ale ešte neni isté či sa to bude raziť TBM. Pretože ak 1 firma vyhrá napr. stavbu 13 km tunela a kúpi na ražbu TBM, tak ho bude chcieť aj patrične využiť a nielen na 1 tunel ale čo najviac a ako unás v SR býva zvykom, nie každá nová stavba začína hneď po ukončení druhej a nie je isté že ju tá dotyčná firma bude aj realizovať. Takže je o tom ešte skoro hovoriť.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Honda » 04. Feb 2007 21:33

doprastavak napísal:
magnus napísal:doprastavak: Zavisi od dlzky tunela a geologickych pomerov. Na zeleznici sa pripravuju projekty s dostatocne dlhymi tunelmi, kde uz pouzitie TBM bude dost zaujimave.
Ja to chápem, ale ešte neni isté či sa to bude raziť TBM. Pretože ak 1 firma vyhrá napr. stavbu 13 km tunela a kúpi na ražbu TBM, tak ho bude chcieť aj patrične využiť a nielen na 1 tunel ale čo najviac a ako unás v SR býva zvykom, nie každá nová stavba začína hneď po ukončení druhej a nie je isté že ju tá dotyčná firma bude aj realizovať. Takže je o tom ešte skoro hovoriť.


Stroj sa dá požičať a nemusí sa hned kupovat a aj naopak može sa stroj prenajať niekam inde.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod konstrukt » 04. Feb 2007 21:52

Honda napísal:
doprastavak napísal:
magnus napísal:doprastavak: Zavisi od dlzky tunela a geologickych pomerov. Na zeleznici sa pripravuju projekty s dostatocne dlhymi tunelmi, kde uz pouzitie TBM bude dost zaujimave.
Ja to chápem, ale ešte neni isté či sa to bude raziť TBM. Pretože ak 1 firma vyhrá napr. stavbu 13 km tunela a kúpi na ražbu TBM, tak ho bude chcieť aj patrične využiť a nielen na 1 tunel ale čo najviac a ako unás v SR býva zvykom, nie každá nová stavba začína hneď po ukončení druhej a nie je isté že ju tá dotyčná firma bude aj realizovať. Takže je o tom ešte skoro hovoriť.


Stroj sa dá požičať a nemusí sa hned kupovat a aj naopak može sa stroj prenajať niekam inde.
Ak sa nebude platiť zaň vysoké nájomné, tak sa to oplatí.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod magnus » 05. Feb 2007 06:56

Doprastavak: TBM sa zvycajne nekupuju ale poziciavaju.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Jarda » 05. Feb 2007 13:40

Na Višňové by vzhledem k délce zřejmě bylo rentabilní pronajmout dva TBM stroje, jedním by se ražba ani neurychlila oproti NRTM od všech čtyř portálů současně.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod random » 05. Feb 2007 15:07

od Visnoveho nieje vhodne razit TBM, pretoze je tam niske nadlozie a pravdepodobne je tam dost vela poruch ... co TBM vyznamne spomaluje
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod magnus » 05. Feb 2007 16:44

jARDA: Tak to by bolo uz maximalne neefektivne. Aby si mal nasadene dva stroje, musel by ten tunel mat aspon 10 km ak nie viac. Nie, Visnove je prilis kratky tunel. Jedine keby sa oprasila myslienka zapozicat univerzalny stroj do roznych podmienok a vratit sa k navrhu vyrazit nim Visnove, Korbelku, Havran a Cebrat na plne profily. To by bolo aj pre firmy poziciavajuce TBM zaujimave.

RANDOM: technicky sa da zvladnut razenie TBM aj pri nizkom nadlozi a mnozstve poruch, ale taky stroj je zlozitejsi a drahsi, ako otvoreny TBM, ktory sa pouzil pri razeni stolne a ukazal sa ako nevhodny do tohoto prostredia. Su vsak TBM so stitom alebo dvojitym stitom, ktore nemaju zasadny problem ani pri castom striedani pevnych a rozbitych hornin. Naviac je moznost menit druh dlat frezovacej hlavy aby zodpovedali co najlepsie geologii.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 14:41

Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Andrej » 15. Feb 2007 14:58

Kedy bude definitivne rozhodnute, ci sa bude tunel stavat na 3+3? Ak by sa to tak stavalo, prilahle useky by sa stavali na 2+2 s vyhladom na 3+3?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 15:04

Andrej napísal:Kedy bude definitivne rozhodnute, ci sa bude tunel stavat na 3+3? Ak by sa to tak stavalo, prilahle useky by sa stavali na 2+2 s vyhladom na 3+3?


Existuje nejaká vizualizácia tohoto tunela ?
Ináč plne pochybujem že by SR stavala tento tunel na 3+3 .. :roll:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod fh » 15. Feb 2007 15:20

Radšej čím skôr stavať na 2+2 ako zháňať financie na 3+3 a stále odkladať termíny.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod konstrukt » 15. Feb 2007 16:45

V rokoch 1995-1998 Slovenská správa ciest chcela strojom TBM vyraziť tunely Višňové-7400 m, Korbelka-5700 m,Havran-2670 m,Čebraď-2070 m. Požadovaný priemer tunelovacieho raziaceho stroja mal byť 12 m.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 17:18

doprastavak napísal:V rokoch 1995-1998 Slovenská správa ciest chcela strojom TBM vyraziť tunely Višňové-7400 m, Korbelka-5700 m,Havran-2670 m,Čebraď-2070 m. Požadovaný priemer tunelovacieho raziaceho stroja mal byť 12 m.


A prečo ich teda nevyrazila :?: :roll:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod konstrukt » 15. Feb 2007 17:21

Honda napísal:
doprastavak napísal:V rokoch 1995-1998 Slovenská správa ciest chcela strojom TBM vyraziť tunely Višňové-7400 m, Korbelka-5700 m,Havran-2670 m,Čebraď-2070 m. Požadovaný priemer tunelovacieho raziaceho stroja mal byť 12 m.


A prečo ich teda nevyrazila :?: :roll:
To iba plánovali raziť tieto tunely strojom TBM v budúcnosti, pretože sú tam dobré geologické podmienky na použitie tohto stroja.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod expwy » 15. Feb 2007 22:47

V DSP je tunel v parametroch 2 rúry po 2 pruhy...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod aquila » 15. Feb 2007 23:49

a bum a mame po radosti :lol: ale dalo sa to cakat ... ked sa nestava pri BA na 3+3, uz vidim ako sa bude stavat na 3+3 nas najdlhsi tunel .... co uz no ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Honda » 16. Feb 2007 17:55

aquila napísal:a bum a mame po radosti :lol: ale dalo sa to cakat ... ked sa nestava pri BA na 3+3, uz vidim ako sa bude stavat na 3+3 nas najdlhsi tunel .... co uz no ;)


Tu ale bohate stačí tunel na 2+2, .. okrem iného, bude to o 100% lepšie jako Branisko. Na 3+3 by bolo treba pri Blave ale kdekolvek od TT stačí 2+2 .. R1 berie D1, R7 raz zoberie R1 a tak ďalej.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod expwy » 16. Feb 2007 18:47

Môžme byť vôbec radi, že sa budú stavať hneď dve tunelové rúry...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod sergej » 16. Feb 2007 19:02

Môžeme byť radi, že sa vôbec bude stavať...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 16. Feb 2007 19:02

mozme byt radi :lol: ale to je uz OT, lebo tam z vrchu povedia, ze "mozte nas mat radi" a sme v prdeli :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 17. Feb 2007 16:27

MH napísal:V DSP je tunel v parametroch 2 rúry po 2 pruhy...


A nie náhodou ľavá tunelová rúra - servisný tunel - pravá tunelová rúra ? :-)

hej ževraj kvoli tomu že sa zdynamizuje a skapacitní cesta popod Strečno.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 16:44

MH napísal:V DSP je tunel v parametroch 2 rúry po 2 pruhy...


Čo je DSP ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 18. Feb 2007 16:56

DSP je Dokumentácia pre stavebné povolenie...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 14:54

Sergej napísal:DSP je Dokumentácia pre stavebné povolenie...


No, tak potom je 2+2 v min. dvoch dokumentoch. 3+3 bol jeden návrh vopred rozhodnutý ako neschválený: financie, financie, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 17. Mar 2007 10:06

Tunel sa urýchlene pripravuje na vyhlásenie tendra - boli aktualizované DÚR, DSP aj štátna expertíza cena sa bude pohybovať okolo 25 mld SKK za dielo
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.