Stránka 19 z 23

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2011 12:13
od dragon
http://video.markiza.sk/archiv-tv-marki ... viny/64482 prispevok c.11 , slubuju aj odstranenie dalsich obmedzeni na useku, ine tunely sa nespominaju.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2011 12:44
od i15
na konci je pozitivna sprava od Janosika, ze sa chysta zvysenie rychlosti v tuneli na 100 km/h

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2011 13:31
od Andrej
Inac, myslim, ze ani nie je dôvod hovorit o zvyseni rychlosti v ostatnych tuneloch, kedze jedine Bôrik je nas jediny dialnicny dvojrurovy tunel mimo intravilanu. Cize da sa snad ocakavat zavedenie MPR 100 km/h aj v ostatnych dvojrurovych tuneloch, najblizsie postavene by mali byt Sibenik a Cebrat.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2011 13:47
od aquila
toto je velmi dobra sprava... Konecne ich to napadlo ;)

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2011 14:39
od Tomas PO
Ako spomenul Janosik, nefunguju prve dve PDZ v tuneli, iba v smere BA. V smere PO je normalne 80ka. Tiez som na tabule pozeral jak na zjavenie, ze ci fakt tam je 60ka, na vyse do tabul sa opieralo slnko a 60ka a 80ka vyzeraju dost podobne. Neporozumel som, preco ale na tretej, teda prvej fungujucej tabuli uz nebola 80ka. Zeby nevedeli nastavit rozne rychlosti v tuneli? Okrem toho bola na predposlednej tabuli zapnuta vystraha, ktovie preco (nikde ziadny problem).
Na tejto casti dialnice je v prvom rade potreba
1, odstranit nezmyselnu 100ku medzi MUK Tatry a PP zapad
2, Borik na 100
3, Lucivnu bez obmedzenia na 130 (resp. kvoli zvyseniu ostrahy vodicov na 120, ci 110)
4, dalsie nezmyselne 120ky, ktorych tam je neurekom (najma na mostoch), pozmenit bud dodanim doplnkovych tabul "za dazda", alebo len modrou, odporucanou rychlostou. Problemom moze byt ale zima a namrzanie na mostoch, ktore je v tomto vysokohorskom terene bezne. O PDZ asi mozme snivat, tak cez zimu sa trvalemu obmedzeniu nevyhneme (obmedzenie na 120ku je ale podla mna aj tak nezmysel, ved to nie je skoro ziadna zmena rychlosti).
5, pri klesani od PP ku Vazcu (zda sa mi, ze za nedokoncenym odpocivadlom Strba), je pomerne dlha 100ka, pravdepodobne kvoli dazdu. Klesanie je dost prudke, da sa ist na neutrali a clovek zrychluje, za dazda je tam aj napriek odvadzacom vody pruser ist 130, za sucha ale no problem...
6, dokoncit odpocivadlo s CSPH.

Borik na 100km/h Lucivna 130km/h

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2011 19:07
od zvonec
Ked sa stavala Sitina v Bratislave, bolo spomenute, ze sa tam nakupilo stare premenlive znacenie. Nevie niekto, ake je na Boriku? Borik treba dat jednoznacne na 100km/h tam nikdy nebude vytazenost ako v Sitine, snad sa to podari dotiahnut do konca.
Lucivna detto, vsetky Biokoridory na A6 v AT su bez obmedzenia, Lucivna je aj tak vysvietena ako vianocny stromcek, ta 100km/h je tam uplne zbytocna... Snad sa to podari zmenit.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2011 08:45
od Andrej
...momentálne uvažujú o možnosti zvýšiť rýchlosť prejazdu cez tunel Bôrik na 100 kilometrov za hodinu.


viewtopic.php?f=35&p=127744#p127744

Plan zvysenia rychlosti na 100 km/h bol od zaciatku oktobra, doteraz sa tak nestalo.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2011 15:26
od expwy
Bude to až na jar. Na 1 mesiac to nemalo význam a mohlo to vodičov zmiasť, keď od 1. novembra mal byť opäť zimný režim s 80 kmh.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2011 20:21
od michael89
Ináč, toto ja nechápem... Ako ich to mohlo zmiasť ?
Veď aj keď tadiaľ jazdím denne, tak predsa na tie značky stále preventívne pozerám... Či vy jazdíte všetko popamäti, keď raz bolo tak, tak bolo tak a už na značky nepozeráte ?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2011 05:51
od aquila
vodici jazdia bohuzial po pamati, vid aj nehody co sa staly hned po premalovani lafranconiho ..

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2011 08:06
od eucitizen
Mohli by dat do tunelu take DPZ ako je v Rkausku v tuneloch ze ked auto ide rychlejsie nez je MPR v tunely, tak to znacenie zacne intezivne blykat ked auto prechadza.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2011 16:39
od i15
Zasnem nad predchadzajucumi prispevkami. V Boriku je predsa premenlive dopravne znacenie a vodicov nema preco prekvapit, ani keby sa menilo z hodiny na hodinu :roll: :roll: :roll:

Ale uz som si zvykol, ze kazda zmena znacenia je proces dlhy niekolko mesiacov, pocas ktoreho sa veselo vyberaju pokuty a vysledok je aj tak nedotiahnuty. A ze na premenlive znacenie pozerame ako na mimozemstanov. Dokazom je KR PZ v Presove, ktore informuje TASR, ked je napriklad na dialnici PO-KE kvoli zlym poveternostnym podmienkam znizena rychlost, alebo ked v Branisku kvoli dymiacemu nakladnemu autu kratkodobo svieil zakaz vjazdu. A TASR nasledne informuje media o tejto nezvycajnej udalosti.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2011 16:43
od eucitizen
No vies asi to na Slovensku prehanaju lebo nechcue zniest zodpovednost a este beru Slovakov za debilov. Mne osobne nerobi nic kd sa menia dopravne znacneia, skor ma hnevaju ked ich znizuju a tazko sa k tomu prisposobujem.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2011 16:44
od i15
beru Slovakov za debilov


presne o tom to je a ti co nie su debili to potom musia trpiet (pardon za vyrazy, ale inak sa to neda)

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2011 15:09
od Tomas PO
Tak tak, alibizmus.
Ale znacenie u nas je slabota a vodici ho ignoruju castokrat aj kvoli jeho nezmyselnosti (zbytocne 60ky, zabudnute 40ky,...)

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2012 11:51
od Andrej
Tunel Bôrik je uz najmenej 2. den uzavrety pre "technicku poruchu". Vie niekto, co presne je pricinou ?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2012 12:20
od sergej
Porucha na kamerovom systéme

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2012 12:21
od eucitizen
Ktory smer? vcera vecer som vysiel pred tunelom smer PP ale auta pokracovali dalej.

Citam na stranke NDS ze ho zatvorili o 22,00 a dnes o 13,00 ho otvoria.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2012 13:53
od eucitizen
uz to predlzili do 16,00 :(

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2012 10:59
od LubosG
Ako vidieť podľa info na webe NDS, zatvorenie tunela sa naďalej predlžuje, momentálne do 07.01.2012. Mimochodom, informácie na slovenský spôsob, píšu tam, že južná tunelová rúra je vraj prejazdná, severná TR v smere PP-LM bola...čo? :roll: Pokračovanie tej informácie sa máme akože kde dočítať?

Edit: Pokračovanie tej vety som našiel v sekcii Zjazdnosť, to skôr patrí do časti Upozornenie, nie náhodou? Každopádne by takéto info, detaily mali byť uvedené aj v sekcii Prejazdnosť tunelov, keďže sa to týka najmä nich.
Nevšimol som si, ešte keď bol tunel komplet uzatvorený, ako sa tento stav uvádzal na webe NDS - Prejazdnosť tunelov, bolo to ako neprejazdný alebo uzavretý? Teraz je stav obmedzený, ale asi prejazdný, stále je tam problém s nejakými detekčnými kamerami, no tento problém asi umožňuje premávku v tuneli.

http://www.ndsas.sk/zjazdnost/368s

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2012 13:54
od Ondra O.K.
Jen pro zajimavost - uplne stejny problem se objevil v Lochkovskem tunelu na Prazskem okruhu o den driv, 4.1. - vypadek kamer a kompletni zavreni tunelu.. odstavka byla 2 hodiny do restartu serveru..

vice napr.:
http://www.novinky.cz/krimi/255199-zava ... okruh.html

P.S. - nemaji stejneho dodavetle technologie? Treba SW nezvladl prechod na rok 2012 :D ...just joke..

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2012 15:06
od aquila
okey, takze dalsie potvrdenie ..

viewtopic.php?f=35&t=16481

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2012 16:17
od Andrej
Toto je velmi podstatna info aj pre ostatne tunely do buducnosti - pada tym argument pomalsej jazdy tunelom ako po subeznej ceste I. triedy.

Btw, v Stratenskom tuneli je sice povolena 90-ka, ale vzhladom na totalne rozbity povrch tam zrejme malokto jazdi viac, ako 60.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2012 18:31
od Tomas PO
Inak celkovo na (najma vychodnych) dialniciach je milion obmedzeni, napriklad za Braniskom (Beharovce) je len polovicna MUK bez pripajacich a odpajacich pruhoch a preto je tam 60ka. Je to ortas, katastrofa, zbytocnost, najma ked si to dame do suvislosti s tym, ze na milion miestach ciest prvej triedy chybaju pripajace a odbocovacie pruhy, intenzity su tam daleko vyssie (do Beharoviec takmer nikto neodbocuje) a vsade je 90ka.
Toto obmedzenie navyse este dlho ostane, kedze usek sa bude dobudovavat az s druhou tunelovou rurou. Cize v Branisko 80, za Braniskom kusok 100, potom spominana debilna 60ka a dalej uz 130 az po Sibenik (pocitam uz s kompletizaciou Studenec-Jablonov a odstraninie zbiehania, kde je tiez 60ka).

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2012 09:49
od i15
Dufam ze ta 100ka bude standard cely rok a upravovat sa bude podla aktualnej situacie. A s ohladom na intenzitu dopravy, ktora je v jednej rure do 7500 denne, cize ako na vela cestach 1.triedy kategorie C7,5 s rozpadnutou krajnicou a obojsmernou premavkou.

viewtopic.php?f=35&t=16604

„Predpokladané zvýšenie rýchlosti bude na 100 kilometrov za hodinu,“ potvrdil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Súčasná prejazdová rýchlosť je podľa Jánošíka v súlade s platnou projektovou dokumentáciou. „Naša spoločnosť podniká v súčasnosti všetky právne kroky, aby sa k zmene rýchlosti pristúpilo v čo najkratšom čase,“ povedal ku komplikovanému schvaľovaciemu procesu. „Predpokladáme, že v druhom polroku tohto roka by sa už mohla rýchlosť zvýšiť,“ dodal Jánošík.