Stránka 7 z 12

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2009 09:36
od random
geologicke podmienky su zname ... SK kras ma dobre preskumanu geologiu ... je to ale problematickejsie ... voda, kaverny a zlomy ... toto je v krase normalne ale dnesne technologie to zvladaju v pohode ale je to drahsie ... moznost normalneho riesenia tu je asi dost mizerna takze som zvedavy ako to to nakoniec cele bude

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2009 19:35
od johhan
Andrej napísal:Skvele. Takze namiesto posunutia o niekolko desiatok metrov o radsej presunme rovno o niekolko km s predlzenim o vyse 1 km a neznamymi geologickymi podmienkami :roll:


súbežné tunely železnice a cesty moc nemajú radi - teda ak sa nerobia naraz v jednej stavbe - ako mi povedali lepšie je potom spraviť kríženie - niekde vo švédsku sa 2 tunely krížia asi s 3,5 m rozdielom
.
ale to by asi Magnus vedel lepšie osvetliť a vysvetliť a povedať názor

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2009 20:16
od Thomas
v čem je lepší křížení? Pokud jsou problémem otřesy při ražbě, pak je lepší prostě stavět s větším odstupem, nebo se pletu?

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2009 23:04
od random
nemyslim si ze krizenie je to najlepsie riesenie ... ale istotne to stavbu zretelne nepredrazi ... ani subezna stavba nieje nic hrozneho oba tuneli by boli dost daleko od seba na to aby sa pri razbe neposkodila vymurovka druheho tunela...

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2009 13:45
od perets
pokial sa razia dve rury sucastne tak je urcity odstup celieb razby aspon 50 -70 metrov a odstrely urcite neprebiehaju sucasne

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2009 16:49
od random
hej to je pravda ... ale ked sa stavaju dva sucasne nemas sekundarne ostenie ktore je vlastne vymurovka z kamennych kvadrov 50rokov starych ... setko zalezi od veku a stavu tunela ... ak sa razia dva sucasne je to ine ... ale vseobecne bez nejakych extremne vaznych problemov mozes razit jeden tunel len niekolko metrov od druheho ale musia byt na to projektovane .. iba z bespecnostneho hladiska sa robia vacsie odstupy tunelovych rur aj tak v kazdom tuneli sa zrani alebo zabije nejaky ten pracovnik ... je to rizikova praca ... tie odstreli niesu nijak velke .. a su s vyraznou smerovou charakteristikou teda trhaju a lamu len to co maju ale otrasy sa mozu prejavovat ...

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 14:35
od Dialniciar
Týmto sa zbytočne zaťažujete, tu do r. 2014 nezavrtne ani 1 stroj.

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 14:48
od joe1024
Mas nejake signaly, ze uz o 5 rokov sa tu nieco zacne diat ?

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 14:54
od Dialniciar
joe1024 napísal:Mas nejake signaly, ze uz o 5 rokov sa tu nieco zacne diat ?


Nie. Ani som to tak nemyslel. Ale do 2014 sa tu z kapacitných dôvodov nič robiť nebude. Prednosť majú tunely na D1 a D3 a tých je viac. Napr. rýchlejšie sa rozostavia Dargov ako Soroška.

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 17:35
od joe1024
Dargov ? To su tam tak vysoke intenzity ?

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 17:38
od Dialniciar
joe1024 napísal:Dargov ? To su tam tak vysoke intenzity ?


Ani tunel Branisko sa nemusel stavať vtedy, keď sa staval, lebo tam neboli také intenzity. :wink:

Dargov sa pripravuje do výstavby tak, aby sa začal raziť v období, keď bude pred dostavbou obchvat Prešova, pretože horský priechod Dargov je jedna z bodových závad na ceste KE-MI. Podrobnosti (technické parametre, trasovanie, cenu) nepoznám.

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 17:45
od joe1024
OK, vdaka za info o suvise s obchvatom PO. Co myslis - bude skor tunel pod PO alebo Dargov ?

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 17:48
od Dialniciar
joe1024 napísal:OK, vdaka za info o suvise s obchvatom PO. Co myslis - bude skor tunel pod PO alebo Dargov ?


PO

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 18:44
od i15
ked sa dokonci spojenie obchvatov Figy a Ozdan, Soroska bude velmi vyrazna bodova zavada na 140km LC-KE, cize by vtedy uz mal byt tunel vo vystavbe

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 19:15
od Dialniciar
i15 napísal:ked sa dokonci spojenie obchvatov Figy a Ozdan, Soroska bude velmi vyrazna bodova zavada na 140km LC-KE, cize by vtedy uz mal byt tunel vo vystavbe


A bude to pred 2014 :?:

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2009 22:35
od random
no neviem .... ale z celej SR je to najnehostinejsia "bodova" zavada tak snad to aj stihnu s financovanim EU ... to b ma tesilo ... a este viac by nas tesilo keby SSS prizvali na dokumentaciu krasovych dutin ktore budu stat v ceste dielu hoc ake bude ... lebo to bude jedine dokumentovanie prierezu endokrasu ...

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2009 17:39
od i15
Tu je kompletna sprava EIA na usek R2 Gombasek-Vcelare aj s ortofotomapami: http://eia.enviroportal.sk/detail/rychl ... ek-vcelare

Nie je tam nic blizsie k variantom tunela Soroska (preco su take, ake su), pozitivum ale je, ze cela RC je projektovana v kategorii R24,5/120 a tunel je siroky 8m.

Zaujimavostou este je, ze v useku medzi Jablonovom n.Turnou a Vcelarmi sa existujuca cesta planuje vyuzit ako jeden profil RC (parametre na to urcite ma :) )

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2009 17:55
od duli
a existuje nejaka nahradna trasa? a ako to bude ked ju pouziju tak bude bez poplatku?

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2009 18:17
od i15
pise sa tam, ze bude treba ciastocne vybudovat novu cestu...

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2009 17:25
od milosD
navrh novej cesty medzi Jablonovom a Dvornikmi vidno na tomto obrazku
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6715

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2009 12:31
od Lionheart
Choma z NDS a Mojš z MDPT na TA3 o tunely pod Soroškou (prepis na stranke NDS):

Situáciu v kraji definitívne zlepší až dokončená diaľnica D1 v smere na ukrajinskú hranicu. A vybudovanie rýchlostnej cesty zo Zvolena do Košíc. Táto časť južného ťahu má však ešte mnoho nejasností. Najmä financovanie, termíny či tunel pod Soroškou.

Natočené:
Igor Choma, riaditeľ NDS: "Stále nie je určená trasa kade presne by mal teda ten tunel viesť."

Milan Mojš, štátny tajomník ministerstva dopravy: "Tie možnosti zdrojov finančných sú ďaleko obmedzenejšie."

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12723

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2009 16:22
od magnus
johhan napísal:
Andrej napísal:Skvele. Takze namiesto posunutia o niekolko desiatok metrov o radsej presunme rovno o niekolko km s predlzenim o vyse 1 km a neznamymi geologickymi podmienkami :roll:


súbežné tunely železnice a cesty moc nemajú radi - teda ak sa nerobia naraz v jednej stavbe - ako mi povedali lepšie je potom spraviť kríženie - niekde vo švédsku sa 2 tunely krížia asi s 3,5 m rozdielom
.
ale to by asi Magnus vedel lepšie osvetliť a vysvetliť a povedať názor


V princípe to nie je az taky problem, ale samozrejme musi tam byt urcita koordinacia. Vzdialenost tunelovych rur urcuje najma charakter horniny a jej schopnost preniest zatazenie. Pokial by dve tunelove rury mali byt velmi blizko (napr. tunel Borik), mali by sa razit v ramci jednej stavby. pokial bude ich odstup dostatocny (40 - 50 m), tak nevidim zasadny problem ani pri etapovitej vystavbe. Koniec koncov - dnes sa da postavit temer vsetko, technologie su vyspele, je to viac-menej len otazka penazi.

Este johhan - svedsko ma neporovnatelne lepsie podmienky pre podzemne diela ako my, to je zly priklad :-)))

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2009 16:53
od mino
magnus napísal: Pokial by dve tunelove rury mali byt velmi blizko (napr. tunel Borik), mali by sa razit v ramci jednej stavby. pokial bude ich odstup dostatocny (40 - 50 m), tak nevidim zasadny problem ani pri etapovitej vystavbe.


Ako sa potom bude razit druha rura v Branisku?

Ja si pamatam tunely z Norska...Aj niekolkokilemetrove bez ostenia, priamo v skale...

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2009 07:30
od magnus
mino napísal:
magnus napísal: Pokial by dve tunelove rury mali byt velmi blizko (napr. tunel Borik), mali by sa razit v ramci jednej stavby. pokial bude ich odstup dostatocny (40 - 50 m), tak nevidim zasadny problem ani pri etapovitej vystavbe.


Ako sa potom bude razit druha rura v Branisku?

Ja si pamatam tunely z Norska...Aj niekolkokilemetrove bez ostenia, priamo v skale...


Druha rura Braniska je predsa v dostatocnej oosovej vzdialenosti od prvej. Nie je problem.
Norsko (Svedsko, Cesko) patria geologicky k tzv. starej Europe. Ta uz nebola postihnuta tzv. alpinskym vrasnenim v takom rozsahu, ako oblasť Karpat (Alp, Pyreneji, Balkanu atd.). Podmienky pre vystavbu tunelov su tam radovo lepsie ako v oblasti nasej.

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2009 09:16
od Andrej
Hm, ani väcsina uzemia Ciech nebola postihnuta alpinskym vrasnenim a nie su tam dobre podmienky na razenie. Naopak, priamo v Alpach su casto relativne dobre podmienky. Alebo to je sposobene inymi faktormi?