Stránka 5 z 21

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 17:18
od Caesar
Antimander napísal:
Caesar napísal:Isteže, aj stavbári sa pomýlia. Je prípad, že raz na D1 sa postavil most a výsledkom bolo, že z jednej strany bol o 12 nižšíe než druhá strana a okrem toho bol o 1,5 m posunutý vľavo, ... je to už veľmi dávno, no stane sa. Opravilo sa to na náklady stavebnej spoločnosti, samozrejme.


Caesar,

pokiaľ viem, tak bol o 1,2 m nižšie. :roll:


Ano, je to tak. Myslím. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 18:47
od magnus
Caesar napísal:magnus,

v názore na NDS s tebou súhlasím. Ale :arrow:

problemom je volba technologie a jej dodrziavanie. O slovenskych stavbaroch nemam moc valnu mienku, zazil som ich aj na Horelici, aj na Visnovom, aj na Ovciarsku, aj na Sitinach, cize viem, ze gro problemov si vyrobia sami. A potom to prezentuju ako problem napr. s vodou a podobne. Objektivne vsak vyskyt podzemnej vody nie je ziadny problem. Treba byt jednoducho pripraveny. A disciplinovany.


Prečo píšeš toto smerom na mňa?

Osobne sa ma to dotklo.

Ja zase nemám napr. mienku o geológoch dobrú, pretože koľkokrát ste vyzývaní, aby ste sa vyjadrili, aby ste dali približné odhady, ... a vy, geológovia nič. Kto povedal, kto sa ozval, že štúdia na Sitinách nie je spravená dostatočne?

Okrem toho Sitina - tam nie je veľa slovenských stavbárov. Tam na vedúcich postoch nie sú Slováci a ak tak len ako "asistenti". A Branisko máš kde, tam sa najviac prešustrovalo, tam si nebol?

Isteže, aj stavbári sa pomýlia. Je prípad, že raz na D1 sa postavil most a výsledkom bolo, že z jednej strany bol o 12 nižšíe než druhá strana a okrem toho bol o 1,5 m posunutý vľavo, ... je to už veľmi dávno, no stane sa. Opravilo sa to na náklady stavebnej spoločnosti, samozrejme.

Voda v tomto tuneli spôsobí problém. Ty píšeš o technológiách. Vieš použitie technológií niečo stojí a tento štát tak stavať nechce, lebo na to nemá. Poznáš snáď systém? Asi ano, lebo si super geológ.

Ja si vážim každého jedného robotníka, architekta, geológa, projektanta, stavebný dozor, ... všetkých a nikdy by som nikoho neočiernil takým spôsobom ako ty, ... že máš skúsenosti so stavbármi. Tak si ich maj. 8)


No, mna caesar nesmierne mrzi, ze sa ta to osbne dotklo. Ale moj nazor je naozaj hodne skepticky. Co sa tyka geologov: so geologovia a geologovia. A co sa Sitin tyka - pokial budu konkurzu na prieskum dostavat urcite spriaznene firmy, tak sa potom necudujme, ze vysledky su take ake su. Pocas stavby je uz neskoro odvolavat sa na geologov :-)
To plati o vsetkych stavbach. Zaujimave je, ze geologia je vzdy na poslednom mieste, a az ked sa nieco poserie, potom sa nou vsetci ohanaju :-) Pokial mas zaujem, mozme si to osobne prediskutovat a dokazem ti, ako boli presustrovane peniaze za temer nepouzitelny prieskum. Za tazke metodicke chyby.
Branisko som nespomenul, pretoze na tej stavbe som sa osobne nezucastnil, mohol by som podavat iba info z druhej ruky. Ale na ostatnych som bol priamo. Aj ked aj tam viem o vseliakych veciach.
A co sa ociernovania tyka - nemenoval som nikoho, aka sa niekto urazil, tak potom na to treba uplatnit porekadlo ze trafena hus zagaga.
Pisal som to smerom na teba, ale iba ako odpoved, neociernujem teba osobne. Netusim, koho zastupujes a cim si. Vyjadril som svoj skepticky nazor na slovenske stavebnictvo: pocnuc velkymi a drahymi stavbami, konciac osadzovanim plastovych okien na panelakoch. Vsade treba striehnut, aby sa to neodflaklo. Ako som bol napisal, mam dost zle skusenosti. Ak si to beries na seba, tak sa ti ospravedlnujem, nechcel som ta urazit.
Nepovazujem sa za supergeologa, nemienim sa vyvysovat nad niekoho, ale pokial nechce stavat tento stat tak ako sa ma, tak nech radsej nestavia, lebo to potom naozaj stoji viac ako by malo :-) A co sa chyb tyka, to beriem, su chyby a kazdy ma na ne pravo. Otazne je, ci sa opakuju alebo ci sa z nich niekto pouci. Zatial si myslim, ze moc ani nie.

Ludia, ktori ma poznaju, vedia, ze som velmi zaryty skeptik, takze vseobecne sa pozeram na vec skor cez negativa. Pretoze si myslim, ze treba diskutovat skor o tych chybach, aby sa vyvoj posuval dalej. Co je dobre, to sa chvali samo, o tom uz netreba viest diskusie. Ale urcite nechcem nikoho osobne urazat. Preto sa ti Caesar este raz verejne ospravedlnujem.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 19:16
od Caesar
magnus,

budem reagovať. :arrow:

Ale moj nazor je naozaj hodne skepticky.


Tak to sa ja s tebou zhodnem. Platenie načas tento štát nepozná, ... projekty sa líšia od skutočnosti, lebo sa zmenia podmienky, ... štát vodu káže a víno pije. Takže ja síce sa snažím byť optimistom, ale realita je iná. Teraz sa to mierne lepší, mňa bude zaujímať, čo bude po voľbách.

A co sa Sitin tyka - pokial budu konkurzu na prieskum dostavat urcite spriaznene firmy, tak sa potom necudujme, ze vysledky su take ake su.


Termín spriaznená firma ešte predsa neznemaná, že daná firma nič nevie. A pozor, nehodnotím to, že je spriaznená.

Zaujimave je, ze geologia je vzdy na poslednom mieste, a az ked sa nieco poserie, potom sa nou vsetci ohanaju :-)


Myslím, že sa mýliš. Nie je na poslednom mieste. A ani zďaleka to nie je jediná "časť", na kt. sa zvalí vina - avšak tam nejde pri Sitinách o geológov, ale o tú štúdiu a o to, že NDS na nej šetrila. To je rozdiel. Ja ti dám iný príklad: stavbár môže postaviť lepšiu a horšiu cestu - to spoznáš napr. na kvalite vozovky. Záleží od peňazí, nie od stavbárov. Na to je stavebný dozor, ...

Pokial mas zaujem, mozme si to osobne prediskutovat a dokazem ti ...


Cením si ponuku, ale neprijímam, nie je to nič osobné. Ja ti verím.

A co sa ociernovania tyka - nemenoval som nikoho, aka sa niekto urazil, tak potom na to treba uplatnit porekadlo ze trafena hus zagaga.


Myslím, že sme sa nepochopili - ja som tiež reagoval na geológov a ty si sa toho hneď chytil. A tiež som nemyslel priamo teba.

Netusim, koho zastupujes a cim si.


Veď to ani nie je podstatné. Dôležitý je obsah mojich príspevkov. Podľa mňa. :lol:

Ak si to beries na seba, tak sa ti ospravedlnujem, nechcel som ta urazit.


V poriadku, ... mne sa tá veta s tými stavbármi proste nepáčila. Tebe sa zase nepáčila keď som písal o geológoch - tiež píšeš, že sú takí a a takí.

A co sa chyb tyka, to beriem, su chyby a kazdy ma na ne pravo. Otazne je, ci sa opakuju alebo ci sa z nich niekto pouci. Zatial si myslim, ze moc ani nie.


Ten príklad s tým mostom, čo sa stal - tam sa daná firma poučila. Lebo to sú dosť veľké finančné straty, ten most sa musel čiastočne zbúrať, postaviť na novo, bol tam časový sklz, ... a slušnej firme záleží na povesti. ... ja tvrdím, kto nerobí chyby, ten v skutočnosti nič nevie. Presnejšie, taký človek reálne by nemohol pracovať. Tam pri tom moste zlyhali všetci.

Ludia, ktori ma poznaju, vedia, ze som velmi zaryty skeptik, takze vseobecne sa pozeram na vec skor cez negativa.


Ano, ja tiež veľmi často skôr porovnávam s celým obdobím, povedzme porovnám roky 1995 až 2005 a vidím, že sa to od r. 1998 veľmi zhoršilo v oblasti diaľničnej výstavby - až teraz je tu menšia zmena k lepšiemu. Ťažko to ale hodnotiť, lebo je rok pred voľbami.

Preto sa ti Caesar este raz verejne ospravedlnujem.


Nemusíš sa, nechaj tak nabudúce - radšej cez súkromnú správu nabudúce. Mňa sa dotkla len tá jedna veta. Nemôžeš hádzať všetkých stavbárov do jedného vreca - iné je stavať dom, iné meniť okná a iné je stavať diaľničný úsek - ... 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 09:57
od Andrej
V tuneli Sitina sa začali prípravy na stavbu vozovky

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1590

plánované otvorenie - koncom budúceho roka :arrow: pravdepodobne pred voľbami :lol:

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 17:17
od Antimander
Andrej napísal:V tuneli Sitina sa začali prípravy na stavbu vozovky

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1590

plánované otvorenie - koncom budúceho roka :arrow: pravdepodobne pred voľbami :lol:


NDS tvrdí:

Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.


Tu by som snáď len upresnil, že nie priamo Japosnko, ale japosnké banky a v tom je dosť rozdiel. Tu je vidno prístup zo strany štátu, ... nikomu nezáleží na mld. SKK, ...

Okrem toho, ak sa má dodržať tento pomer, ... tak som zvedavý ako zdôvodnia to navýšenie o 1 mld. SKK.

A len doplním, Andrej, že voľby budú pravdepodobne pred letom, takže Sitina sa dovteda zrejme nestihne otvoriť ani na jednu rúru, o tom dosť silno pochybujem. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 17:10
od Adaios
Uz aj spolocnost Skanska zistila, ze ako to na Slovensku funguje, ze su nedostatocne geologicke studie atd., a ma aj tu schopnost, ze da jasne najavo, ze je ochotna stavbu aj zastavit - k tomu ale nedoslo, Skanska mala zjavne zaujem tunel dokoncit a poradila NDS kde vziat chybajuce peniaze. Stalo sa a o to rychlejsie, ze boli problemy aj na moste Apollo a a este o to rychlejsie, ze sa jedna o hlavne mesto. :wink:

Preklep update by B;

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 13:34
od Adaios
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1846

To je co za tunel - Frantiska? To je tam nejaky druhy? To som ani nevedel. :roll:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 13:36
od aquila
Adoas napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1846

To je co za tunel - Frantiska? To je tam nejaky druhy? To som ani nevedel. :roll:


to je tunel sitiny ;) ale na slovensku je zvyk pomenovat tunel pocas vystavby nejakym zenskym menom ako ochrancu banikov ;)

a toto je meno primatorovej zeny ;)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 20:04
od Adaios
aquila napísal:
Adoas napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1846

To je co za tunel - Frantiska? To je tam nejaky druhy? To som ani nevedel. :roll:


to je tunel sitiny ;) ale na slovensku je zvyk pomenovat tunel pocas vystavby nejakym zenskym menom ako ochrancu banikov ;)

a toto je meno primatorovej zeny ;)


No neviem. Podla mna je ochranca banikov a tunelarov Sv. Barbora. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 20:11
od aquila
adoas: ano aj ;) ale vzdy si vyberu aj ochrancu pre ten ci onen konkretny tunel.

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 20:15
od Adaios
aquila napísal:adoas: ano aj ;) ale vzdy si vyberu aj ochrancu pre ten ci onen konkretny tunel.


Hmmm, ... ale nazvat tunel Frantiska? Ked je to v celom svete aj v NDS aj vsade, tunel Sitina? ... To bol ten redaktor asi banik ... lebo tunelar by take nieco nenapisal - ak tak by to upresnil. Ved to je smiesne ten clanok - aspon teda mne. :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 10:09
od Branco
Adoas napísal:
aquila napísal:adoas: ano aj ;) ale vzdy si vyberu aj ochrancu pre ten ci onen konkretny tunel.


Hmmm, ... ale nazvat tunel Frantiska? Ked je to v celom svete aj v NDS aj vsade, tunel Sitina? ... To bol ten redaktor asi banik ... lebo tunelar by take nieco nenapisal - ak tak by to upresnil. Ved to je smiesne ten clanok - aspon teda mne. :lol:


Tiež neviem.... Vo všetkých doterajších článkoch sa spomínal názov Sitiny, naše tunely majú vbšeobecne názvy podľa horských masívov, pod ktorými prechádzajú - Branisko, Horelica, Lučivná, pripravovaný Bôrik, atď...
Žeby bol "tunel Františka" prvou lastovičkou pri pomenovávaní nových tunelov?
Mne osobne tiež viac "reže" starý názov Sitiny.

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 10:47
od expwy
Netreba sa ľakať, Františka nie je nový názov. Oficiálny názov tunela je a bude Sitina. To len baníci si ho pomenovali Františka počas výstavby.

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 10:52
od B;
Este prebehlo aj nejake "pokrstenie" tunela zo strany Japoncov, co tam maju prsty.
Presne uz neviem co to bolo, asi nejaka mantra.
Takze mozno mam aj nejake dalsie meno.

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 11:01
od Adaios
MH napísal:Netreba sa ľakať, Františka nie je nový názov. Oficiálny názov tunela je a bude Sitina. To len baníci si ho pomenovali Františka počas výstavby.


MH,

ale preco? Aky dovod na to mali - to je ten ochranca banikov v tejto lokalite? :roll:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 11:14
od Lenny
Ochránkyně tunelářů je sv. Barbora.

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 11:43
od Adaios
Lenny napísal:Ochránkyně tunelářů je sv. Barbora.


Ale to ja viem - ale preco teda tunel Sitina je pomenovany po Frantiske?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1846

Alebo nech mi teda priamo niekto povie, ze nevie preco to tak je a je to jasne - medium sa pomylilo, lebo na to nie je ziadny logicky dovod. Ochranca tunelov/banikov/robotnikov v tuneli je len jeden - Sv. Brabora. A ak to je nejaka miestna ochrankyna - OK - ale keby mi niekto uviedol zdroj takehoto tvrdenia, lebo mne sa to proste nezda. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 11:50
od Lenny
Někde jsem četl, že tuneláři si pojmenovávají tunely podle ženských jmen, ale proč nevím. Je to nějaký zvyk.

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 11:52
od Adaios
Lenny napísal:Někde jsem četl, že tuneláři si pojmenovávají tunely podle ženských jmen, ale proč nevím. Je to nějaký zvyk.


Je vidiet ze ja stavbar nie som.

Je to mozne. ... Len som si to nevsimol ani nikde vo svete - aj ked je pravda, ze som si to doteraz ani nevsimal. OK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 12:53
od slim
Frantiska je meno manzelky primatora Bratislavy.

Slim

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 13:03
od aquila
ako som uz napisal skorej (staci citat ;) kazdy tunel si banici/tunelari pomenuju zenskym menom ako sekundarnu ochrankynu pre ten konkretny tunel ;) tak isto bol pomenovany aj tunel branisko (ale meno si uz ani za boha nespomeniem ;) )

btw. tento konkretne je frantiska podla primatorovej zeny ;)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 13:05
od Adaios
Dakujem pekne za odpovede.

Nakoniec, spravne, primator Bratislavy riesi aktivne dopravnu situaciu v meste. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 19:29
od Branco
Podobný článok, tentokrát so správnym názvom:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=12805#12805

Hmm, ale vozovka so šírkou 7,13 m je hotová. To znamená, že iba v jednej rúre tunela.

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 19:35
od Adaios
Branco napísal:Podobný článok, tentokrát so správnym názvom:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=12805#12805

Hmm, ale vozovka so šírkou 7,13 m je hotová. To znamená, že iba v jednej rúre tunela.


Mna zaraza nieco ine: "Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana." ... tu je vidiet ten princip rozmyslania: to nedava Japonsko len tak, to je uver.

Vo svete je uplne normalne, ze sa zverejni, ze napr. 80% penazi ide na stavbu z uverov - ale povie sa to hned. Vy si asi hovorite, ze toto je uplny detail (lebo tak usudzujem, ze GR NDS hovori to, co si Slovaci myslia) - akurat ze tu je prave ten postoj: Ze takyto funkcionar by mal riadit financie tak, ako by boli jeho a nie ako keby boli statne - ... preto mal hned povedat, ze japonska banka. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 22:25
od Caesar
Tunel Sitina veľmi pomôže doprave v BA. To bude už 3. významná stavba za posledné roky - od mosta Apollo a D1.

Doprava v BA sa viac zvoľní a aj rozširovanie hlavných cestných ťahov už pomaly finišuje. Aj systém parkovania. Aj oprava mostov s výnimkou Starého, ale tam už zasahuje MHD.

MHD treba razantne riešiť, horšie je, že mesto BA si vzalo úver 6 mld. SKK na dopravné účely, ale už nezostala celá suma na NS MHD. Bude musieť pomôcť štát, ale uvidíme.

A ja som tiež zvedavý aká bude kvalita CB krytu v takej dĺžke a nie len v tuneli, lebo tam je hlučnosť vo všeobecnosti väčšia a aj je tam taká "iná atmosféra". 8)