Stránka 5 z 12

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2006 21:34
od Jarda
Tak nějak jsem to také myslel. Určitá výhoda by měla být v tom, že už tam je železniční tunel, takže by měly být využitelné poznatky získané při jeho budování.

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 20:09
od Jarda
Jaroslav Štemberk napísal:Tak nějak jsem to také myslel. Určitá výhoda by měla být v tom, že už tam je železniční tunel, takže by měly být využitelné poznatky získané při jeho budování.


O Jablonovském tunelu si můžete přečíst zde http://rail.sk/skhist/tunely/160/03.htm

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 22:23
od johhan
Ano Jablonovský tunel ukázal presné geologické zloženie.
.
Ale "úsmevné" je že za minulej vlády vznikol aj druhý variant prechodu Slovenského krasu a to estakádový variant cez Sorošku

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 19:10
od mel
vazny: napísal: K rozvoju rožňavského regiónu by mala podľa vlády prispieť aj podpora cestovného ruchu a výstavba južného ťahu rýchlostnej komunikácie. Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho vláda uložila jeho ministerstvu do roku 2010 pripraviť projekt modernizácie cesty v úseku Gombasek - Včeláre za asi 15 miliárd korún.

Stavba by mala byť podľa Vážneho ukončená do roku 2013, pričom počíta aj s riešením problematického horského prejazdu Soroška. Zatiaľ však nebolo stanovené, či pôjde o stavbu tunela, alebo rozšírenie súčasnej komunikácie, poznamenal Vážny. (viac tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5166)


Uz sa to sepkalo, ze Soroska dostane vyssiu prioritu, ale ked si to normalny clovek precita, tak z toho vyplynie, ze tato vlada jedine doriesi otvorene problemy, teda tunel vs. rozsirenie a realizacia na tejto vlade nebude, ale az na dalsej (dalsich) ... preto si mozu dovolit davat taketo deklarativne vyjadrenia...

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 19:21
od Dialniciar
mel napísal:
vazny: napísal: K rozvoju rožňavského regiónu by mala podľa vlády prispieť aj podpora cestovného ruchu a výstavba južného ťahu rýchlostnej komunikácie. Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho vláda uložila jeho ministerstvu do roku 2010 pripraviť projekt modernizácie cesty v úseku Gombasek - Včeláre za asi 15 miliárd korún.

Stavba by mala byť podľa Vážneho ukončená do roku 2013, pričom počíta aj s riešením problematického horského prejazdu Soroška. Zatiaľ však nebolo stanovené, či pôjde o stavbu tunela, alebo rozšírenie súčasnej komunikácie, poznamenal Vážny. (viac tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5166)


Uz sa to sepkalo, ze Soroska dostane vyssiu prioritu, ale ked si to normalny clovek precita, tak z toho vyplynie, ze tato vlada jedine doriesi otvorene problemy, teda tunel vs. rozsirenie a realizacia na tejto vlade nebude, ale az na dalsej (dalsich) ... preto si mozu dovolit davat taketo deklarativne vyjadrenia...


Prípravné práce dnes zaberú 2/3 realizácie diaľničného úseku. :idea:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 07:27
od johhan
mel napísal: Uz sa to sepkalo, ze Soroska dostane vyssiu prioritu, ale ked si to normalny clovek precita, tak z toho vyplynie, ze tato vlada jedine doriesi otvorene problemy, teda tunel vs. rozsirenie a realizacia na tejto vlade nebude, ale az na dalsej (dalsich) ... preto si mozu dovolit davat taketo deklarativne vyjadrenia...


No myslím že presunutie Sorošky z 2020 na 2010 je dosť závažný posun - keď to tak zobreš tak len projektová príprava a výkup bude trvať min 2,5 roka, teda už si v polovici roku 2009.

V podstate neskoro ale som rád že sa začalo z realizáciou princípu že D1 sa bude stavať smerom do KE a R2 smerom z KE.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 10:10
od kstano
Trosku mimo, ale mozno bolo lepsie stavat to naopak. Teda R1+R2 smerom DO Kosic, D1 OD Kosic. Teda R1 v useku za Nitrou by bol hotovy. A vo vysledku by bolo dobre prepojenie BA-KE: BA-Nitra-ZH-ZV-RK-PP-PO-KE.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 10:44
od Dialniciar
johhan napísal:
mel napísal: Uz sa to sepkalo, ze Soroska dostane vyssiu prioritu, ale ked si to normalny clovek precita, tak z toho vyplynie, ze tato vlada jedine doriesi otvorene problemy, teda tunel vs. rozsirenie a realizacia na tejto vlade nebude, ale az na dalsej (dalsich) ... preto si mozu dovolit davat taketo deklarativne vyjadrenia...


No myslím že presunutie Sorošky z 2020 na 2010 je dosť závažný posun - keď to tak zobreš tak len projektová príprava a výkup bude trvať min 2,5 roka, teda už si v polovici roku 2009.

V podstate neskoro ale som rád že sa začalo z realizáciou princípu že D1 sa bude stavať smerom do KE a R2 smerom z KE.


Nejako mi to uniká ... a kde je spojnica, súvislá :?: :roll:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 10:45
od Dialniciar
kstano napísal:Trosku mimo, ale mozno bolo lepsie stavat to naopak. Teda R1+R2 smerom DO Kosic, D1 OD Kosic. Teda R1 v useku za Nitrou by bol hotovy. A vo vysledku by bolo dobre prepojenie BA-KE: BA-Nitra-ZH-ZV-RK-PP-PO-KE.


Keď sa to bude stavať takto tak doprava medzi ZA a RK sa dostane do totálnych kolapsov, pod toto sa nepodpíše žiadny zodpovedný človek.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 10:49
od devil
na soroske by sa skor ziadalo predlzit 3. pruh z KE strany az po zaciatok NP a popri tom filozofovat (estakada vs. tunel). zda sa mi akoby tu estakadu niekto silou mocou pretlacal, zda mi dost nevhodne tahat estakadu krizom cez NP.

Trosku mimo, ale mozno bolo lepsie stavat to naopak. Teda R1+R2 smerom DO Kosic, D1 OD Kosic. Teda R1 v useku za Nitrou by bol hotovy. A vo vysledku by bolo dobre prepojenie BA-KE: BA-Nitra-ZH-ZV-RK-PP-PO-KE.


ved tak sa to ma robit. napokon aj Branisko, Svinia-PO a Vazec-Mengusovce-Janovce su na vychode. :)

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 12:31
od kstano
Nemohol by niekto pridat temu s hlasovanim, akou cestou momentalne ide medzi Bratislavou a vychodom: a) severom cez Zilinu b) juhom cez Donovaly
Celkom by ma to zaujimalo, lebo momentalne je problem s vystavbou pred Zilinou a problem PB. Juhom sa casto dlho caka na krizovatke v Nitre a na Donovaloch su semafory. Po dokonceni dialnice do Ziliny to uz bude ine, ale co je momentalne lepsie? Lebo zakazdym ked idem, tak v Ruzomberku pred krizovatkou sa rozhodujem.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 12:46
od ELZ
Moja osvedcena trasa BA - NR - BB - Podbrezova - Certovica - Hybe ... . Dlhsie som uz ale tade nesiel, ale boli problemy s kvalitou cesty ZH - Budca a na Certovici z liptovskej strany.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 12:46
od B;
Samozrejme mohol.
Napr. ty! :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 13:19
od kstano
Ja na to nemam pravomoci. Alebo ano? Pozriem sa na to a prip. pridam :)

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 14:39
od johhan
ELZ napísal:Moja osvedcena trasa BA - NR - BB - Podbrezova - Certovica - Hybe ... . Dlhsie som uz ale tade nesiel, ale boli problemy s kvalitou cesty ZH - Budca a na Certovici z liptovskej strany.


Moja BA - TN - PD - MT - RK - PO :-)

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 15:27
od Lenny
U Sorošky se budou stavět dva tubusy nebo jen jeden :?:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 19:30
od johhan
Lenny napísal:U Sorošky se budou stavět dva tubusy nebo jen jeden :?:


Po skúsenostiach s Braniskom sa majú stavať rovno 2 tubusy - ak samozrejme NDS nepretlačí povrchový variant estakádou a zárezom.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 19:47
od random
joj .. skoro by som zabudol ... tu diplomku som dostal do ruky ... v podstate ide o pracu venovanu R2 Kosice - roznava ale hlavna vaha bola na tunely Soroska... autorka z troch variantov (jeden povrchovy a dva tunelove (1. s vyuzitim jestvujucej cestya druhy s uplne novym trasovanim)) venovala tomu najlacnejsiemu a teda tunelovemu s vyuzitim I/50 ... tunel navrhovala ako jednorurovy ale nepametam si s akym vetranim ... oba portaly su umiestnene od 120 do 170m severne od zeleznicneho tunela a asi 20 - 40m pod jeho nivelitov... tunelova rura je sklonena k vychodu do 2,5% (co znamena upadnicove razenie z roznavskej strany :( vieme aky je tam problem pri takomto razeni vid D1 Ovciarko ) sirka vozovky 7,5m ...

... podla mna NDS ak postavy tento tunel postavy jednu ruru a bude to prezentovat ako uspech a bude ukazovat kolko penazi sa tym usetrilo a ak sa bude pindat na to ze je viac zatvoreny ako otvoreny tak tam nebudu na druhu ruru intenzity ...

ale aj ta jedna rura by bola lepsia ako nejake pototo zarezi a hovadske eskady ... mali by si uvedomit ze su v chranenom uzemi stupna 5! ... na toto zeleny netoto ale na to ze niekto robi solidny vyskum v krase tak to im oci kole! tfuj!

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2006 10:53
od Branco
Zdá sa, že tunel Soroška nie sú len reči politikov.
NDS vyhlásila ešte na začiatku septembra verejnú súťaž pre vypracovanie technickej štúdie a zámeru EIA: :arrow:
http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=metoda06&retazec=jablonov&aalebo=a

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2006 15:40
od Lenny
Branco napísal:Zdá sa, že tunel Soroška nie sú len reči politikov.
NDS vyhlásila ešte na začiatku septembra verejnú súťaž pre vypracovanie technickej štúdie a zámeru EIA: :arrow:
http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=metoda06&retazec=jablonov&aalebo=a


K realizaci je to ještě stále daleko, pokud si dobře pamatuji tak zbytek R2 má zpracovanou technickou studii a záměr EIA.

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2006 21:57
od Branco
Lenny napísal:
Branco napísal:Zdá sa, že tunel Soroška nie sú len reči politikov.
NDS vyhlásila ešte na začiatku septembra verejnú súťaž pre vypracovanie technickej štúdie a zámeru EIA: :arrow:
http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=metoda06&retazec=jablonov&aalebo=a


K realizaci je to ještě stále daleko, pokud si dobře pamatuji tak zbytek R2 má zpracovanou technickou studii a záměr EIA.


Máš pravdu, nie som si len istý úsekom Dérerov mlyn /ZH/-Prievidza.

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 11:31
od Lenny
Branco napísal:
Lenny napísal:
Branco napísal:Zdá sa, že tunel Soroška nie sú len reči politikov.
NDS vyhlásila ešte na začiatku septembra verejnú súťaž pre vypracovanie technickej štúdie a zámeru EIA: :arrow:
http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=metoda06&retazec=jablonov&aalebo=a


K realizaci je to ještě stále daleko, pokud si dobře pamatuji tak zbytek R2 má zpracovanou technickou studii a záměr EIA.


Máš pravdu, nie som si len istý úsekom Dérerov mlyn /ZH/-Prievidza.


Ten má taky

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 15:29
od Branco
Čiže jedine Soroška nemala TŠ a zámer EIA. resp. možno ho mala a teraz sa musí opakovať znovu, pretože staré EIA už prestalo platiť.

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 13:04
od i15
vo vcerajsom vydani dennika Korzar sa spomina tunel Soroska... teda ze bude :)

autorka zjavne cerpala zo stranky NDS, kde sa realizacia planuje na roky 2013-2016:

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=114

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 13:14
od Honda
teoretik napísal:vo vcerajsom vydani dennika Korzar sa spomina tunel Soroska... teda ze bude :)

autorka zjavne cerpala zo stranky NDS, kde sa realizacia planuje na roky 2013-2016:

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=114


Prečo až tak neskoro ? Prečo sa to nemože začať už v r. 2011 :?: