Moderátor: Moderátori
Adoas napísal:A preco taka negativna nalada?
Co je na tom, ved toto su kratke tunely.
Pozorovateľ napísal:Tunely sú krátke (relatívne) to je pravda. Keď idem okolo Dubnelj skaly a vidím tam 4 roky nečinnosť a potom si prečítam o štyroch tuneloch pred RK aj keď kratších stavaných naraz, prepadne ma skepsa. Ideme naraz stihnúť všetko, čo sa mohlo robiť postupne. Uvidíme. Keď pôjdem okolo (nie bližšienaokolo) a budú sa naraz stavať všetky štyri, budem si aj spievať.
Andrej napísal:Negativna nalada? Uz len zvolena varianta je ta najhorsia mozna. Navyse, uvazuje sa na tomto useku financovanie cez EU namiesto PPP. Na 1 z mala usekov ma SR moznost stavat pomocou PPP a bude sa stavat cez EU fondy, ked tie sa daju vyuzit inde!
MMD odporucal na tomto useku uplnu zmenu trasy a namiesto vsetkych tychto tunelov (alebo namiesto Korbelky+Havran) 2 tunely v celkovej dlzke 4,5 km v okoli Lubochnianskej doliny. Preco sa na tuto najkratsiu(a pravdepodobne aj najlacnejsiu) variantu zabudlo?
Inak, co sa tyka samotnych tunelov, podla stranky bude tunel Havran asi jediny tunel razeny pomocou TBM.
Adoas napísal:Nemyslim si osobne ze PPP je lepsie financovanie nez EU fondy.
Andrej napísal:Adoas napísal:Nemyslim si osobne ze PPP je lepsie financovanie nez EU fondy.
Ani ja si to nemyslim, len na tomto konkretnom useku PPP podporujem, kedze nie je poriadne zvolena este ani trasa, je to velmi narocny, ale aj vytazeny usek. EU fondy by bolo najlepsie vyuzit na D1 vychodne od PP a na R2
Pozorovateľ napísal:Že sa na Slovensku pomaly stavalo kôli nedostatku financií je notoricky známy fakt starý 15 rokov. Že je vôľa a možnosti to zmeniť je fakt. Ale je tu mantinelizmus. Najskôr nič a potom hurá všetko naraz-teda 4 tunely. Čo sme si nemohli dovoliť 4 roky dozadu, naraz to ide. Bude PPP,budú EU fondy, vyberte si.
Stále nejaké svetlé zajtrajšky.
Ale ak sa bude stavať, tak dobre. Andrej tu nadhodil otázku trasovania, tu je naozaj cena taká rozhodujúca?
Adoas napísal:Pozorovateľ napísal:Že sa na Slovensku pomaly stavalo kôli nedostatku financií je notoricky známy fakt starý 15 rokov. Že je vôľa a možnosti to zmeniť je fakt. Ale je tu mantinelizmus. Najskôr nič a potom hurá všetko naraz-teda 4 tunely. Čo sme si nemohli dovoliť 4 roky dozadu, naraz to ide. Bude PPP,budú EU fondy, vyberte si.
Stále nejaké svetlé zajtrajšky.
Ale ak sa bude stavať, tak dobre. Andrej tu nadhodil otázku trasovania, tu je naozaj cena taká rozhodujúca?
Pozorovatel,
mylis sa.
Na Slovensku nebol problem rozbehnut dialnicny program pred r. 1998. Nebol problem financovat dialnicnu siet - bol by problem stavat este rychlejsim tempom, ale problem dovtedy nebol.
A mas pravdu, ze narast penazi v r. 2005 o 80% je neprimerany a toto su neziaduce vykyvy - ale snad uz nebude nejaky zasadny pokles.
Nemyslim si ze je nejaky zazrak stavat niekolko kratkych tunelov o celkovej dlzke jedneho Braniska.
A PPP bude riesit D1 - cast, ktora sa odkladala prilis dlho. Bez ohladu na trasu ja si myslim, ze by to malo byt PPP, ktore si stanovi variantu. Lebo to uz potom zasahuje do dalsich moznosti a ak stat nastavi velmi vela podmienok dopredu - tak hrozi ze PPP neprejde, lebo PPP potrebuje istu volnost ... stanovit trasu, stanovit variantu - to uz je velmi vela a este sa ani neprislo k cene.
Dalej - bude EU ale treba zlepsit tendre a proces priprav, lebo nebude co zacat stavat. Bude snad aj PPP ale v prvych rokoch tych usekov vela nebude. A statny rozpocet klesne tymto smerom, lebo to je cielom zaviest PPP. Bude "lepsie zajtrajsky" ale nebude to nic vyrazne okrem r. 2008 kedy sa otvori asi najviac km - snad.
Ja si nemyslim ze pri trasovani je podstatna najprv cena (a hlavne je dolezite pri P3 co bude za 10 rokov ohladom udrzby atd.) - hlavne ked to ma stavat PPP - aby som sa jednoduchsie vyjadril: Ked stat urcuje trasu lebo kupil pozemky - tak potom by aspon moznu variantu toho co sa ma stavat mal nechat na PPP - lebo zase to skonci pri dlhych estakadach atd.
random napísal:chcel by som poprosit tych co su z martina, ziliny alebo ruzomberka (alebo ich okolia) ... skuste pozhanat nejake materiali o studii povrchoveho a tuneloveho variantu ... budem vam povdacny ...
Adoas napísal:random napísal:chcel by som poprosit tych co su z martina, ziliny alebo ruzomberka (alebo ich okolia) ... skuste pozhanat nejake materiali o studii povrchoveho a tuneloveho variantu ... budem vam povdacny ...
Povrchovy je nadzemny
Lebo napriklad tunelovy sa casto oznacuje ako podpovrchovy.
Ale zase nadzemny je spravne estakadovy - ale to by v prostredi pohoria mohol byt aj termin povrchovy.
teoretik napísal:otazka dna - za aky cas je mozne prerazit 2700m dlhy tunel Havran? To je mimochodom viac, nez "obavane" Ovciarsko
Jarda napísal:teoretik napísal:otazka dna - za aky cas je mozne prerazit 2700m dlhy tunel Havran? To je mimochodom viac, nez "obavane" Ovciarsko
Nejsou-li tam mimořádně náročné geologické podmínky, tak samotné proražení tunelu této délky by při použití NRTM - současně oba tubusy od obou portálů - mohlo trvat tak 18-20 měsíců. Včetně "vystrojení" by tunel mohl být realizovatelný za 3 roky.
teoretik napísal:zaujimave, takze to sa da ako-tak stihnut? do volieb by tunel mohol byt aspon prerazeny
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.