História trás a ciest na území SR

sekcia týkajúca sa relatívne krátkej histórii našich diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2008 11:08

Andrej napísal:Nebolo to tak aj z vojenskych dovodov? Ak by totiz dialnica obchadzala cele mesto, dalo by sa lahsie dobyt.


Nebolo to z vojenských dôvodov. :D Takto predsa viedla diaľnica do srdca mesta. :idea:

Že prečo sa tak stavalo :?: Pre nás dnes nepochopiteľné, vtedy normálne. :arrow:

1. Neexistovali kamióny v dnešnom význame.
2. Bolo málo osobných áut.
3. ŽP sveta nebolo nejako negatívne ovplyvňované, klíma bola stabilná.
4. ŽP sa ani toľko neštudovalo a nepoznali sa rôzne riziká.

Diaľnica stredom mesta nebola plná áut. :idea: Nevznikali zápchy, naopak, pomohlo to vyriešiť dopravu v meste. :idea:

Tak na čo obchádzať mesto, stavať napojenia atď. :?: Na čo zachádzky :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2008 15:07

a za 5. nebral se takový ohled na architekturu a urbanismus
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2008 21:35

Thomas napísal:a za 5. nebral se takový ohled na architekturu a urbanismus


No to sa teda dbalo. Každý (totalitný) režim mal svoje umenie a architektúru. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2008 21:43

Právě jsem měl na mysli hlávně 50.-.80. léta. Ale jo, beru zpět architekturu a nechávám urbanismus. Doby svodobné se vyznačovaly šetrnějšími zásahy, ale např. komunisti bezohledně bourali kvůli panelákům a dopravním stavbám. V Blavě je toho příkladem cukrmandl, Karlovka. Ale i funkcionalismus 30. let nebyl příliš ohleduplný. U nás v Brně klidně na hlavním náměstí (nám. Svobody) postavili budovu banky, která tam na dobových fotografiiích je jako pěst na oko (dnes už zapadá líp).

Socialistické paneláky a unifikované stavby lze za umění považovat jen s oběma očima zavřenýma.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2008 21:48

Thomas napísal:Právě jsem měl na mysli hlávně 50.-.80. léta. Ale jo, beru zpět architekturu a nechávám urbanismus. Doby svodobné se vyznačovaly šetrnějšími zásahy, ale např. komunisti bezohledně bourali kvůli panelákům a dopravním stavbám. V Blavě je toho příkladem cukrmandl, Karlovka. Ale i funkcionalismus 30. let nebyl příliš ohleduplný. U nás v Brně klidně na hlavním náměstí (nám. Svobody) postavili budovu banky, která tam na dobových fotografiiích je jako pěst na oko (dnes už zapadá líp).

Socialistické paneláky a unifikované stavby lze za umění považovat jen s oběma očima zavřenýma.


Hitler zrovnal polovicu Berlína so zemou a prerovnal veľa iných regiónov na "vzor Ríma". Komunisti to nemám slova, ale mali svoj štýl. :idea:

V BA sa zlikvidovalo veľa budov počas výstavby mostov. :idea:

Mne sa nepáčia po Slovensku kultúrne domy ... to je tak otrasný štýl, že nemám slov. Doslova betónové monštrá, kocky týčiace sa do strán, ...

Ale späť k diaľniciam: Diaľnica sa nejako stavala a nejako stavia. Princíp použitia zostal rovnaký, aj princíp výstavby. Existuje veľa štátov, kde diaľnica ide čistým stredom mesta, akurát pod zemou. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

ot

Odoslaťod vaclav » 16. Apr 2011 09:31

DrX napísal:čo, niečo ti na tom nesedí?

keď sa idem pozrieť na poľskú stranu tatier, tak celé okolie je posiate vkusnými drevenými chatami a žije sa turizmom.
keď sa pozriem na slovensko, hory prázdne ale zo skalnatého mám "krásny" výhľad na popradké komíny a panelákové sídliská. a proti zlepšeniu spojenia ždiar-jurgow (ktoré by k nám mohlo dotiahnúť viac poľských turistov a trochu tranzitu) sa tu zásadne bojuje lebo národný park. ale prevrtávať fatry a tlačiť priemysel priamo pod tatry je podľa všetkého skvelý nápad. pri tom, na nížinách máme miesta a miesta....


nejste trochu prisny? neni to dano geografii a rekou vah, ktera tvori prirozeny dopravni koridor od pradavna na ktery se vzdy vazala doprava, obchod a vyroba? polaci tam takovy koridor nemaji, tak tam maji chatky.
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Zulo » 16. Apr 2011 10:09

Václav odpovedal si za mňa a jednoznačne. Pekný deň. :wink:
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod devil » 16. Apr 2011 12:10

Zulo je faktom ze v uzkej doline nema co hladat velky priemysel. OFZ, SCP, chemosvit to dokazuju. aj ZSNP v ziarskej kotline je to iste. poveternostne podmienky na to nie su a priemysel spini dolinu so vsetkymi nasledkami na ZP a zdravie ludi.

vaclav, nastuduj si trochu historiu osidlenia a dopravy. ale nielen od cias zeleznice KE-bohumin ale aj par storoci dozadu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Zulo » 16. Apr 2011 12:21

Devil ešte ma chvíľu presviedčaj, že Považie , Liptov, Spiš a Šariš nie je na dôležitej /pre Slovensko/obchodnej a priemyselnej trase , ktorá vznikla prirodzeným historickým vývojom a uverím Ti. :) Áno je tu aj iná možnosť, viď Brazília a skúsme sa pohrať s mapou a vybudovať nové centrum "slovenskú Brasiliu", a k tej potom naprojektujeme cesty.........ale tam sa to vtedy bohvieako nepodarilo...... :cry: Už tu raz bolo obdobie, že nové hlavné mesto, by mohla byť "Zvolenská Bystrica"................ :idea: Zrušme priemysel v našich dolinách a spravme tu Švajčiarsko. Tento pokus by nám asi tiež nevyšiel. :?
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod devil » 16. Apr 2011 12:43

http://referaty.atlas.sk/vseobecne-huma ... 03/?page=0

Cestnú sieť na Slovensku v 15. storočí tvorili komunikácie nadregionálneho, regionálneho a miestneho významu. Nadregionálny význam mali diaľkové komunikácie, dôležité z vojenského aj hospodárskeho hľadiska (spoje tranzitného, zahraničného obchodu).

pise sa tam npr. o ceskej ceste kt. nasledovnikom je viac-menej dnesny TEN koridor IV. no a dalej sa pise.

Z ostatných ciest nadregionálneho významu boli komunikácie vedúce z Bratislavy (bola významnou križovatkou ciest) cez Trnavu Považím, do Trenčína, Žiliny a ďalej do Sliezska (pozn. dnesna E75), z Budína cez stredoslovenské banské mestá do Krakova (pozn. dnesna E77), z Košíc dolinou Torysy do Prešova, odtiaľ cez Sabinov, prípadne Bardejov do Poľska (pozn. dnesna E71-E371), napokon z Košíc cez Levoču a Kežmarok do Krakova (ciastocne umrtvena trasa). Ich význam sa usudzuje podľa miest s právom skladu (Bratislava, Trnava, Trenčín, Košice, Bardejov, Levoča a Kežmarok) a umiestnenia tridsiatkových staníc, kde sa vyberalo clo (tridsiatok). Cesty regionálneho významu spájali predovšetkým mestá a mestečká (trhové strediská) určitého regiónu, zriedkavejšie správne a hospodárske centrá regiónov.

skus tam najst niekde nejakeho predchodcu zapado-vychodnej E50, a k tomu nejake nadregionalne centra medzi TN a spisou ktore tam pramene asi zabudli uviest. zeby nejaka cesta "regionalneho vyznamu"...

Zrušme priemysel v našich dolinách a spravme tu Švajčiarsko. Tento pokus by nám asi tiež nevyšiel.


vid. prijmy z cestovneho ruchu. blbi svajciari ale aj poliaci vedia ako si udrzat navstevu. mam negativne skusenosti dokonca aj v nasich penzionoch co uplne sedi s predstavami ze alfou a omegou rozvoja su dymiace kominy a olejove suciastky v kazdom okr. meste na kt. odvoz treba dialnicu obsluhucu kazde taketo mesto.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Andrej » 16. Apr 2011 12:53

devil napísal:Zulo je faktom ze v uzkej doline nema co hladat velky priemysel. OFZ, SCP, chemosvit to dokazuju. aj ZSNP v ziarskej kotline je to iste. poveternostne podmienky na to nie su a priemysel spini dolinu so vsetkymi nasledkami na ZP a zdravie ludi.

Ano, preto ma byt priemysel najmä na Povazi, ktore je z 90% dlzky sirky v sirokej kotline - cela BA-ZA, Turiec, ciastocne Liptov, Spis, Saris. Na severe je zase obrovsky potencial v CR, ktory aj generuje znacnu cast premavky - na juhu CR prakticky neexistuje.

Btw, aj zeleznica sa skapacitnovala najprv na Strecne a v okoli Kralovian, hoci to bol najnarocnejsi usek. Detto budovanie dnesnej I/18.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Zulo » 16. Apr 2011 13:22

devil napísal:http://referaty.atlas.sk/vseobecne-humanitne/dejepis/40703/?page=0

Cestnú sieť na Slovensku v 15. storočí tvorili komunikácie nadregionálneho, regionálneho a miestneho významu. Nadregionálny význam mali diaľkové komunikácie, dôležité z vojenského aj hospodárskeho hľadiska (spoje tranzitného, zahraničného obchodu).

pise sa tam npr. o ceskej ceste kt. nasledovnikom je viac-menej dnesny TEN koridor IV. no a dalej sa pise.

Z ostatných ciest nadregionálneho významu boli komunikácie vedúce z Bratislavy (bola významnou križovatkou ciest) cez Trnavu Považím, do Trenčína, Žiliny a ďalej do Sliezska (pozn. dnesna E75), z Budína cez stredoslovenské banské mestá do Krakova (pozn. dnesna E77), z Košíc dolinou Torysy do Prešova, odtiaľ cez Sabinov, prípadne Bardejov do Poľska (pozn. dnesna E71-E371), napokon z Košíc cez Levoču a Kežmarok do Krakova (ciastocne umrtvena trasa). Ich význam sa usudzuje podľa miest s právom skladu (Bratislava, Trnava, Trenčín, Košice, Bardejov, Levoča a Kežmarok) a umiestnenia tridsiatkových staníc, kde sa vyberalo clo (tridsiatok). Cesty regionálneho významu spájali predovšetkým mestá a mestečká (trhové strediská) určitého regiónu, zriedkavejšie správne a hospodárske centrá regiónov.

skus tam najst niekde nejakeho predchodcu zapado-vychodnej E50, a k tomu nejake nadregionalne centra medzi TN a spisou ktore tam pramene asi zabudli uviest. zeby nejaka cesta "regionalneho vyznamu"...

Zrušme priemysel v našich dolinách a spravme tu Švajčiarsko. Tento pokus by nám asi tiež nevyšiel.


vid. prijmy z cestovneho ruchu. blbi svajciari ale aj poliaci vedia ako si udrzat navstevu. mam negativne skusenosti dokonca aj v nasich penzionoch co uplne sedi s predstavami ze alfou a omegou rozvoja su dymiace kominy a olejove suciastky v kazdom okr. meste na kt. odvoz treba dialnicu obsluhucu kazde taketo mesto.

Adrian zaspal si v 15. storočí.........to si ako Šípková Ruženka
dopíš tam ešte 17. storočie , keď cez tento region viedla dôležitá poštová cesta spojujúca Viedeň zo Sedmohradskom počas okupácie Uhorska Turkami
prípadne si tam doplň 18,19,20 a 21. storočie.......a potom, tvrď že východo-západné prepojenie vlastne neexistuje.......to nemyslíš vážne? A intenzity tam naskákali z čoho? .....Prečo nie sú rovnaké ako medzi napríklad Lučencom a Rožňavou? Alebo Bystricou a Ružomberkom?
Švajčiarsko ťaží zo svojho silného bankovníctva a vzor pre nás môže byť ale tento vzor nedosiahneme ani za 200 rokov, máme čo robiť aby sme stíhali za poľským vzorom Zakopané.Ten sa nepribližuje ale skôr vzďaľuje........
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod devil » 16. Apr 2011 13:40

dopíš tam ešte 17. storočie , keď cez tento region viedla dôležitá poštová cesta spojujúca Viedeň zo Sedmohradskom počas okupácie Uhorska Turkami
prípadne si tam doplň 18,19,20 a 21. storočie


no vidis. E50 bola dolezita v obdobi vojen ci za socializmu. pekna vizitka. po vyhnani turkov platilo zhruba co v 15. st co sa tyka ciest ale aj miest. skus pi nastudovat pocty obyvatelov najvacsich miest pred industrializaciou. skus si zistit z ktorych regionov bol historicky najvacsi odchod ludi a kvoli comu sa konala industrializacia tak ako sa konala. ci kvoli nejakym historickym predpokladom alebo zivelne aby ludia hromadne neutekali prec. potom si zisti ze kde stavali komunisti viac sidlisk a zistis suvislost s intenzitami.

to ale nic nemeni na tom ci je trasa naozaj nadregionalna europskeho vyznamu alebo nie. totiz komunistom sa napriek vsetkemu usiliu nepodarilo nafuknut ziadne krpate mesto tak ako bolo porovnatelne hoci s najvacsimy mestami susednych statov.

Švajčiarsko ťaží zo svojho silného bankovníctva


Švajčiarsko ťaží z toho ze je to pravny stat ze je tam vysoka vzdelanostna a kulturna uroven a tradicia samosprav. vo svajciarsku jeden region nechce ukrajovat tomu druhemu.

Na severe je zase obrovsky potencial v CR, ktory aj generuje znacnu cast premavky - na juhu CR prakticky neexistuje.


vidime na prijmoch z CR.....predbiehame v nich mozno UA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Pacho » 16. Apr 2011 14:44

No devil ešte napíš, že fabriky sa majú stavať hlavne na najúrodnejších poliach, čo sa bohužial deje. Načo pestovať paradajky ... veď ich dovezieme, že no logika jak hovado. V súčasnosti sa napr. zemiaky fakticky nepestujú, a čo sa kúpi v marketoch, to sa nedá jesť. A sme všetci štastní, že môžme sa napchávať talianskými makarónmi. :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod DrX » 16. Apr 2011 15:34

vaclav napísal:
DrX napísal:čo, niečo ti na tom nesedí?

keď sa idem pozrieť na poľskú stranu tatier, tak celé okolie je posiate vkusnými drevenými chatami a žije sa turizmom.
keď sa pozriem na slovensko, hory prázdne ale zo skalnatého mám "krásny" výhľad na popradké komíny a panelákové sídliská. a proti zlepšeniu spojenia ždiar-jurgow (ktoré by k nám mohlo dotiahnúť viac poľských turistov a trochu tranzitu) sa tu zásadne bojuje lebo národný park. ale prevrtávať fatry a tlačiť priemysel priamo pod tatry je podľa všetkého skvelý nápad. pri tom, na nížinách máme miesta a miesta....


nejste trochu prisny? neni to dano geografii a rekou vah, ktera tvori prirozeny dopravni koridor od pradavna na ktery se vzdy vazala doprava, obchod a vyroba? polaci tam takovy koridor nemaji, tak tam maji chatky.


no, to tu budu este len zaujimave vecne prispevky. do historie sa radsej nebudem pustat, ale v podstate tak, ako bolo prirodzene ist pozdlz vahu, tak bolo prirodzene ist pozdlz vsetkych slovenskych riek a riecok, a tie v zasade skoro vsetky smeruju na juh do dunaja a do tisy. a konkretne ten koridor po vahu zo spisa na povazie bol kedykolvek v predceskoslovenskej historii totalne bezvyznamny v porovnatelni s koridormi smerujucimi na budapest/krakov/vieden, jednoducho pre to, ze neviedol nikam a naviac neviedol nikam cez geologicky/poveternostne najhorsie uzemie, z ktoreho trebalo cim skor zbehnut do odliny. cize pustat sa do predceskoslovenskej historie je take iste prekrucanie, ako ked niekto v prahe vyhlasi, ze becherovka je povodny "cesky" napoj.

no a co sa tyka polska a zakopianky, tak ta praveze od krakova az po rabku je druhy najhlavnejsi polsky severojuzny koridor, ktory sa pri rabke rozchadza a smeruje dalej na nase trstenne, na zakopane, a od noweho targu je vetva aj na jurgow/zdiar/vychodne slovensko. a premavka az do zakopaneho je tam radovo vyssia nez na nasej dialnici popod tatry, ale vyvolana je turistami nie priemyslom. cize tvrdit, ze je to mensi koridor nez nasa podtatranska dialnica je zas bud neznalost, alebo zasadne prekrucanie.

proste, u nas to trasovanie D1 pod tatry malo logiku za ceskoslovenska, ked sme smerovali vsetko na prahu. dnes to uz neplati, a preto je uplny nezmysel smerovat zapado-vychodne spojenie slovenska cez vsetky tie kopce, ked mame na to spojenie na juhu krasne roviny, ktore (zatial este ;-) ) patria slovensku.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod devil » 16. Apr 2011 17:04

No devil ešte napíš, že fabriky sa majú stavať hlavne na najúrodnejších poliach, čo sa bohužial deje.


akokeby sme mali hustotu zaludnenia vychodnej azie kde kazdy m2 sa pocita a akokeby bezna sk rodina zila z pestovania zemiakov tak ako vietnamska z pestovania ryze.

posledne prispevky presuvam do pr. temy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Zulo » 16. Apr 2011 18:06

DrX,
čo stresuješ, veď cesta z Košíc na juh cez Budapešť bude zachvíľu hotová.............a teda cesta do metropole je prakticky pre KE a okolie vyriešená.........a na R2 si musíme trochu počkať, ale aj tá raz bude. :)
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: História trás a ciest na území SR

Odoslaťod DrX » 16. Apr 2011 19:28

Presne tak. Resp., Budapešť je poriešená už teraz. Ešte potrebujeme Viedeň (R2) a Krakov (I/67) a všetky MESTÁ na okolí máme v suchu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: História trás a ciest na území SR

Odoslaťod Tomas PO » 23. Apr 2011 21:00

ja asi do BA cez BP nepojdem. po dostavani levoce uz naisto iste
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod rohald » 21. Jún 2011 15:38

skuste si zapnut google chrome a pozrite sa, kolko dialnic je na slovensku a koko v takom nemecku, belgicku, abo holandsku :evil:
rohald
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 14. Jún 2011 17:13

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 21. Jún 2011 16:53

alebo rumunsku a bulharsku...zapad sem netahaj, oni stavali cesty kontinualne od 60-ich rokov, my sme do 1990 toho vela nepostavili. tak je to vo vsetkom nielen D.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/67 diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok

Odoslaťod granite01 » 21. Jún 2011 16:57

rohald napísal:skuste si zapnut google chrome a pozrite sa, kolko dialnic je na slovensku a koko v takom nemecku, belgicku, abo holandsku :evil:


A vy môžete si viac popozerať infomácie, ktoré poskytuje Bundestag (Nemecký parlament). Nemci majú skvelé materiály a podklady zákonov, kde je jasné, že silná výstavba bolo v západnom Nemecku v rokoch 1960 - 1970 = vtedy sa u nás dialnice nestavali, u nás sa úsile dávalo do stavania komunizmu. Ďalej silnú výstavbu mali aj v rokoch 80-tych, keď u nás sa znovu spomalila výstavba, pretože hospodárska situácia Československa bola už pomerne zlá atď. Ďalej u nás po roku 1990 výrazne spomalená a zastavená výstavba ciest a dialnic (roky 1991- 1995) atď.
Tam sa stavajú dialnice (to je jedno = Nemecko, Belgicko, Holansko atď.) od 1950 nepretržite. Tiež túto hustotu ciest nedosiahli za 10 rokov. :lol:
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod dusans » 21. Jún 2011 20:20

Je jasné, že diaľničná sieť sa nedá postaviť za 10 rokov, navyše vzhľadom na ekonomickú vyspelosť krajiny. Za komunizmu sa hlavne na Slovensku veľa diaľnic nepostavilo, oproti Česku. Iba úseky BA - Horná Streda, LM - Hybe (aj to hodne kvoli Liptovskej Mare) a KE - PO.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 22. Jún 2011 07:59

no pokial viem CS dialnice sa stavali v pomere 2/1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod granite01 » 22. Jún 2011 10:07

dusans napísal:Je jasné, že diaľničná sieť sa nedá postaviť za 10 rokov, navyše vzhľadom na ekonomickú vyspelosť krajiny. Za komunizmu sa hlavne na Slovensku veľa diaľnic nepostavilo, oproti Česku. Iba úseky BA - Horná Streda, LM - Hybe (aj to hodne kvoli Liptovskej Mare) a KE - PO.


Odporúčam si najskôr pozrieť, ako to v skutočnosti bolo.
Na Slovensku sme mali koncom 1989 189km dialnic, v Čechách to bolo cca 330 km dialnic. V porovnani rozlohy (49:78,8), alebo počtu obyvateľov (5,3:10,5) rozsah dialnicnej siete bol porovnatelny. Možno vzhladom na rozlohu uzemia bolo v Čechach viac dialnic, ale na počet obyvateľov mali Česi zase menej dialnic.
Môžem teda podporiť slová "devila" v tomto smere. Výstavba bola cca v pomere 2:1. Neboli tam nejaké super veľké rozdiely.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na História

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.