magnus napísal:no smiesne na tom je ze v Operacnom porgrame doprava su k dispozicii krasne peniaze na rozvoj zelenice. Bohuzial, je jasne, ze sa nevycerpaju, pretoze nasi uradnici ...su nasi uradnici. Ked im z toho nemam nieco kvapnut, tak nech to radsej ani nie je, naco by sa obtazovali vypisovanim ziadosti a dokladovanim projektov. A ked mam parafrazovat slova mojho znameho - v roku 2015, ked sa skonci moznost cerpat financie z EU fondov, tak tato krajina bude periferiou Europy, akymsi ostrovom bez modernej infrastruktury.
Na tú modernú dopravnú infraštruktúru ale nepostačujú ani eurofondy, ani PPP, a už ani štátny rozpočet do r. 2015. Tu sa spravili generačné chyby: predaj majetku skoro zadarmo (Mečiar), predaj majetku a neinvestovanie peňazí späť do napr. diaľnic (Dzurinda) a príliš veľké spoliehanie sa na PPP na úkor iných zdrojov (Fico).
Dokladujem aj fakty: EÚ dá do r. 2015 spolu od predvstupových fondov na dopravu možno 200 mld. SKK. Je to krásna sumička. Ale,
Len dostavba D1-D4 a R1-R8 bude stáť asi 700 mld. SKK.
A skončili sme s modernou infraštruktúrou. ... A pokazím ešte náladu:
Železničné koridory a trate - 100-150 mld. SKK.
Cestné obchvaty, cesty I. triedy - 120 mld. SKK.
Blížime sa k biliónu SKK ... a to ešte nerátam modernú MHD v našich mestách.