Stránka 1 z 1

STA - Tunely sú potrebné

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2009 11:23
od Dialniciar
Slovenská tunelárska asociácia spustila do prevádzky novú internetovú stránku, ktorá vysvetľuje potrebnosť tunelov v dopravnej infraštruktúre. :arrow:

http://www.tunelysupotrebne.sk/

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2009 11:25
od Dialniciar
Zaujímavá informácia, ktorú som si nevedomil ani ja je, že v mesiaci jún sa otvorili dva najvýznamnejšie tunely cestnej infraštruktúry: Sitina a Branisko. :idea:

Aj preto sa od 15. júna do 15. júla určil "Mesiac tunelov" na Slovensku.

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2009 18:12
od Branco
Asi najkomplexnjšia stánka o našich tuneloch. Sú tam napríklad vizualizácie Havrana, Čebrate, či Ovčiariska. Mohli by byť doplnené o Dargov. Prešov má dva tunely, Okruhliak a Bikoš, myslím že správna a platná vizualizácia je tunel Okruhliak, Bikoš je zrejme alternatívna trasa.

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2009 18:38
od i15
su tam drobne chyby, napr. tunel na useku D1 Krompachy - Kysak :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2009 14:30
od Tomas PO
i15 napísal:su tam drobne chyby, napr. tunel na useku D1 Krompachy - Kysak :lol:

To je planovany zel tunel predsa.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2009 14:34
od Tomas PO
Branco napísal:Asi najkomplexnjšia stánka o našich tuneloch. Sú tam napríklad vizualizácie Havrana, Čebrate, či Ovčiariska. Mohli by byť doplnené o Dargov. Prešov má dva tunely, Okruhliak a Bikoš, myslím že správna a platná vizualizácia je tunel Okruhliak, Bikoš je zrejme alternatívna trasa.

Ja myslim, ze na buducej R4 cez PO budu dva tunely, kedze tam su dva kopce.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2009 16:58
od milosD
Tomas PO napísal:
Branco napísal:Asi najkomplexnjšia stánka o našich tuneloch. Sú tam napríklad vizualizácie Havrana, Čebrate, či Ovčiariska. Mohli by byť doplnené o Dargov. Prešov má dva tunely, Okruhliak a Bikoš, myslím že správna a platná vizualizácia je tunel Okruhliak, Bikoš je zrejme alternatívna trasa.

Ja myslim, ze na buducej R4 cez PO budu dva tunely, kedze tam su dva kopce.

realizovať by sa mal Bikoš, je totiž súčasťou ružového variantu 1, pre severný obchvat Prešova
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=357

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2009 17:02
od racto
Tomas PO napísal:
i15 napísal:su tam drobne chyby, napr. tunel na useku D1 Krompachy - Kysak :lol:

To je planovany zel tunel predsa.


to sa plánuju na SVK aj železničné tunely. Však železnice ledva dýchajú.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2009 18:28
od magnus
no smiesne na tom je ze v Operacnom porgrame doprava su k dispozicii krasne peniaze na rozvoj zelenice. Bohuzial, je jasne, ze sa nevycerpaju, pretoze nasi uradnici ...su nasi uradnici. Ked im z toho nemam nieco kvapnut, tak nech to radsej ani nie je, naco by sa obtazovali vypisovanim ziadosti a dokladovanim projektov. A ked mam parafrazovat slova mojho znameho - v roku 2015, ked sa skonci moznost cerpat financie z EU fondov, tak tato krajina bude periferiou Europy, akymsi ostrovom bez modernej infrastruktury.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2009 20:15
od Dialniciar
magnus napísal:no smiesne na tom je ze v Operacnom porgrame doprava su k dispozicii krasne peniaze na rozvoj zelenice. Bohuzial, je jasne, ze sa nevycerpaju, pretoze nasi uradnici ...su nasi uradnici. Ked im z toho nemam nieco kvapnut, tak nech to radsej ani nie je, naco by sa obtazovali vypisovanim ziadosti a dokladovanim projektov. A ked mam parafrazovat slova mojho znameho - v roku 2015, ked sa skonci moznost cerpat financie z EU fondov, tak tato krajina bude periferiou Europy, akymsi ostrovom bez modernej infrastruktury.


Na tú modernú dopravnú infraštruktúru ale nepostačujú ani eurofondy, ani PPP, a už ani štátny rozpočet do r. 2015. Tu sa spravili generačné chyby: predaj majetku skoro zadarmo (Mečiar), predaj majetku a neinvestovanie peňazí späť do napr. diaľnic (Dzurinda) a príliš veľké spoliehanie sa na PPP na úkor iných zdrojov (Fico).

Dokladujem aj fakty: EÚ dá do r. 2015 spolu od predvstupových fondov na dopravu možno 200 mld. SKK. Je to krásna sumička. Ale, :arrow:

Len dostavba D1-D4 a R1-R8 bude stáť asi 700 mld. SKK.

A skončili sme s modernou infraštruktúrou. ... A pokazím ešte náladu:

Železničné koridory a trate - 100-150 mld. SKK.
Cestné obchvaty, cesty I. triedy - 120 mld. SKK.

Blížime sa k biliónu SKK ... a to ešte nerátam modernú MHD v našich mestách.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2009 20:34
od racto
no nič treba zalobovať´u hnojárov vBruseli že potrebujeme na diaľnice :D

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2009 06:37
od magnus
Problem je to, ze nevycerpame ani to co mozme

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2009 11:30
od Dialniciar
magnus napísal:Problem je to, ze nevycerpame ani to co mozme
Ja si myslím, že v pohode áno. Na diaľnice určite. Však už 75% sa čerpá na 10 mld. SKK na D1 v PB a to je 1. väčší tender, ďalší bude na D3, v ešte vhej sume a keďže ide o časť koridorov EU, tak čerpanie bude zas 75% atď. (čerpanie do 2015).

100% nebude, ale to nevadí - to nie je takmer nikdy a pochybujem, že tí prví to mali (Portugalsko, Španielsko, Írsko).

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2009 13:15
od magnus
No, ked uz spominas Portugalsko, tam to inac frcalo, ekd mali moznost cerpat zdroje.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2009 13:23
od Dialniciar
magnus napísal:No, ked uz spominas Portugalsko, tam to inac frcalo, ekd mali moznost cerpat zdroje.
Vyčerpali 100% ?

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2009 06:07
od magnus
to netusim ci vycerpali, ale postavili tam teda mnoho

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2009 11:12
od Dialniciar
magnus napísal:to netusim ci vycerpali, ale postavili tam teda mnoho
ale treba povedať aj druhú vec a síce že mali k dispozícii oveľa väčšie peniaze - vstúpili Port., Špan. a Grécko :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2009 11:13
od Dialniciar
Dialniciar napísal:
magnus napísal:to netusim ci vycerpali, ale postavili tam teda mnoho
ale treba povedať aj druhú vec a síce že mali k dispozícii oveľa väčšie peniaze - vstúpili Port., Špan. a Grécko :wink:


nehovoriac o tom, že my tu máme len 2 roky od možného čerpania :idea:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2009 06:27
od magnus
No, ja len dufam, ze to tempo bude vyraznejsie