Stránka 2 z 4

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2011 18:20
od michael89
Zdravím.
Potrebujem ísť z KE do PP s prívesným vozíkom ( náklad 600 kg ), avšak auto, ktoré má ťažné, nemá diaľničnú známku.
Je podľa vás lepšie ísť cez Krompachy ( po II/547 a II/536 ) do Spišskej novej vsi a potom po I/18 do PP, alebo ísť cez PO ( I/68 + I/18 ) a so zaťatými zubami prejsť horský priechod Branisko ?
Cez Krompachy je to asi oveľa horšie a preto mi pripadá lepšie ísť cez PO, ibaže dobre viem, ako zdržujú takéto autá hlavné ťahy a preto uvažujem, či sa radšej nespratať na okresky a ísť si v kľude.
Vďaka za pomoc :wink:

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2011 19:13
od i15
Raz som siel cez PO a nie po dialnici, ale len na vyskusanie prejazdu cez Branisko (lebo mam "smolu" a zavrety tunel som este nezazil :) ) . Casovo sa to urcite neoplati, lepsie je ist cez Krompachy

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2012 19:40
od michael89
Už to tu na fóre určite bolo, no po včerajšej skúsenosti som sa rozhodol napísať malú "recenziu".
Študujem v severnom Nemecku a cestujem z Košíc. Doteraz som to robil vždy s prespaním u známeho v BA alebo v Prahe a potom ďalej cez Drážďany a Berlín.
Včera som vyskúšal ísť cez Poľsko s tým, že do cieľa prídem bez prenocovania počas cestovania.
Cesta viedla z KE cez PO a Starú Ľubovňu.

Popravde - mal som strach, kam na Ural sa to po prekročení hraníc s Poľskom dostanem, a keď som ich prekročil a prestali mi drkotať zuby z našich ciest, prvú hodinu som nedokázal uveriť že som v Poľsku. Cesty prvej triedy na Kraków sú výborne značené, majú výborný povrch aj parametre ( len chýbajú odbočovacie pruhy čo občas spôsobuje zdržanie ).
Od Krakowa po A4 a potom A18 ( už je dokončená až po hranice ). Dvakrát zastávka kvôli mýtu, ale ináč super, akurát bola dosť hustá premávka ( to možno kvôli končiacim sa sviatkom ).

Každopádne, oddnes je pre mňa najlepšia možnosť ako sa dostať z východu SR na sever Európy cez Poľsko.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2012 23:15
od eucitizen
A18 je prerobena len smer do Nemecka, opacny smer je stale v povodnon stave bez odstavneho pasu, postavena este za Hitlera. Ale inac ja by som tiez zvolil takuto cestu z KE alebo dokonca z PP,podla mna cez CZ je to obchadza.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 09:00
od devil
toto ale DrX tusim uz velakrat spominal. nakoniec tusim naozaj dospejeme k tomu ze medzinarodny vyznam ZA-PO je akurat tak pre spojenie s ceskom.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 10:28
od Miro
Prečo hľadáte v diaľniciach medzinárodný význam? Diaľnice by mali mať v prvom rade národný význam.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 10:47
od devil
heh noved prave, ZA-PO resp. E50 nevedie ani do BA (co je prvorady narodny vyznam) a nie je optimalna ani do nemecka (co je prvorady medzinarodny vyznam).

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 13:03
od DrX
no, som rad, ze sa michael89-ovi zacinaju otvarat oci. zilina a bratislava proste na spojenie vychodu s nicim okrem ceska nie su uzitocne. a zvlast severna europa je cez zilinu jasne naokoloblizsie. kazdopadne, tu cestu do krakowa ja robim vacsinou cez podspady. po dokonceni polskej S7 po Nowy Targ (a pripadne po dotiahnuti privadzaca po Kezmarok) tam bude vlastne len asi 50km diera, kedy treba ist po cestach 1.tr, inak suvisla dialnica Kosice-sever/severozapad europy. akurat skoda, ze kvoli hadkam s miestnymi sa vystavba polskej Zakopianky (S7) spomalila.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 14:27
od devil
ja ti podspady neberiem, tu ide AJ o to aby do/cez Pl mohli prechadzat aj nakladiaky a na to sa riesi most cez rieku poprad. inac pokial ides do mnichova atd...tak je lepsie ist cez BA ako cez Hu lebo to je tiez blizsie naokolo.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 15:11
od DrX
si si isty? pokial som to jazdieval ja, tak ke-vie je cez BP (cez mesto) len o 25km viac nez po nasej R1+R2 (a o 40km kratsie nez po nasej D1). a kedze madarske dialnice este nadlho budu radovo lepsie nez nasa R1+R2, spojenie KE-Vieden (a tym padom KE-kamkolvek za viednou, napr do MUC) sa vyrazne viac vyplati cez BP (25 extra km je zanedbatelnych v porovnani so stresom nasich ciest).

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 15:56
od devil
madarske dialnice este nadlho budu radovo lepsie nez nasa R1+R2...


v tomto nemozem suhlasit.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 16:01
od sorgo
DrX napísal:si si isty? pokial som to jazdieval ja, tak ke-vie je cez BP (cez mesto) len o 25km viac nez po nasej R1+R2 (a o 40km kratsie nez po nasej D1). a kedze madarske dialnice este nadlho budu radovo lepsie nez nasa R1+R2, spojenie KE-Vieden (a tym padom KE-kamkolvek za viednou, napr do MUC) sa vyrazne viac vyplati cez BP (25 extra km je zanedbatelnych v porovnani so stresom nasich ciest).


Aktualne google maps:
M3 and E-75 503 km, 5 hours 14 mins (priamo cez BP)
E50 and E-75 533 km, 5 hours 52 mins (D1)
E58 476 km, 5 hours 54 mins (R1+R2)

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 16:26
od DrX
devil, ja som tiez za, aby sa urobila R1+R2 poriadne, a potom to bude dobra alternativa pre spojenie Kosice-VIE/MUC/zapad. Ale kym sa na Slovensku budu robit veci tak, ze vsetko na D1 a na R2 nejake pozliepane bodove opravy, tak tazko nejakeho mnichovcana (rozumej zapadniara, ktory nema ziaden emocionalny vztah k Slovensku) presvedcis, aby cestu MUC-KE absolvoval po R2 viac nez raz :-) (ze je nasa D1 uplne bez sance, to dufam nemusim ani pisat). Vsetci pojdu cez madarsko...

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 16:57
od i15
sorgo napísal:
DrX napísal:si si isty? pokial som to jazdieval ja, tak ke-vie je cez BP (cez mesto) len o 25km viac nez po nasej R1+R2 (a o 40km kratsie nez po nasej D1). a kedze madarske dialnice este nadlho budu radovo lepsie nez nasa R1+R2, spojenie KE-Vieden (a tym padom KE-kamkolvek za viednou, napr do MUC) sa vyrazne viac vyplati cez BP (25 extra km je zanedbatelnych v porovnani so stresom nasich ciest).


Aktualne google maps:
M3 and E-75 503 km, 5 hours 14 mins (priamo cez BP)
E50 and E-75 533 km, 5 hours 52 mins (D1)
E58 476 km, 5 hours 54 mins (R1+R2)


nie je zapocitana uspora na novej R1. Priemerna rychlost na trase ZV-TT je podla googlu 86km/h

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 17:04
od DrX
maps.bing.com uz R1 ma. odhady:
M3: 502.8 km, 5 hr 16 min
R1+R2: 476.0 km, 5 hr 28 min
D1: 533.6 km, 5 hr 54 min
Zaver: nasa najSAMdolezitejsia dialnica je najdlhsia, najpomalsia, najhorsia (a pre kamiony aj najdrahsia). Ma vsetky superlativy :-)

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 17:25
od Andrej
...najdlhsia, najpomalsia, najhorsia... preco su potom na nej najvyssie intenzity a to napriek tomu, ze ani zdaleka nie je kompletna? ;-)

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 17:27
od DrX
v porovnani s cim? v poronani s madarskou M1+M3 je nasa D1 prazdna. a s neexistujucou R2 sa jaksi porovnavat neda ;-)

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 17:30
od i15
DrX napísal:maps.bing.com uz R1 ma. odhady:
M3: 502.8 km, 5 hr 16 min
R1+R2: 476.0 km, 5 hr 28 min
D1: 533.6 km, 5 hr 54 min
Zaver: nasa najSAMdolezitejsia dialnica je najdlhsia, najpomalsia, najhorsia (a pre kamiony aj najdrahsia). Ma vsetky superlativy :-)


do konca roku 2015 je na nej mozna uspora az 40 minut, mierne sa zrychli trasa cez ZV, takze Budapest zapadne prachom nie len na BA-KE ,ale aj VIE-KE

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 17:38
od DrX
zbozne prianie. ale pochybujem, ze na nasej D1 alebo R2 sa veci pohnu dostatocne rychlo na to, aby medzi casom madari nedokoncili severozapadnu M0 a nepridali par obchvatov na ceste c.3. kazdopadne, dam sa prekvapit a budem iba rad, a ja budem do Viedne po R2 chodit aj teraz. Ci to ale odporucim cudzincom, to si nie som tak isty...

ps: fico dnes zas potvrdil, ze sa vraciame do ruskeho narucia a ze sa sirokorozchodna ide stavat. aspon nieco z tych sudruhov mame :-)

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 18:15
od devil
Zaver: nasa najSAMdolezitejsia dialnica je najdlhsia, najpomalsia, najhorsia (a pre kamiony aj najdrahsia). Ma vsetky superlativy


no ale trasa cez madarsko ma podobny problem ako sever. dlha a tym padom draha. E58 je fakticky vzdusna ciara aj do rakuska a juzneho nemecka. a je mi úúúúplne jedno ze mnichovcan s mnichovskymi prijmami pojde cez madarsko. nasinec tadial nema az taky dovod ist a uz vobec nie exportovat tovar. a to je podstatne. ZV-KE potrebuje mat zabezpecenu priemerku cez vyse 80 km/h stabilne cely den.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 18:45
od i15
DrX na D1 bezia tendre resp. sa stavaju useky, ktore usetria tych 40 minut. Medzi PP-KE odhadujem moznych 15 minut a DS-Turany + HU-IV po 12 minut. Medzi ZV a Krivanom bezi zaverecna faza pripravy. Neviem odhadnut kolko minut ta R2 vie usetrit. Ale vsetky tieto useky maju velku sancu byt hotove do roku 2015. SZ obchvat Budapesti sa nepripravuje a je odlozeny na neurcito.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 18:59
od Andrej
Zabudol si na Nabreznu v PO, MUK vo ZV a bodova zavada pred Ozdanmi. Na severe vsak pri raste intenzit bude zase spomalenie v okoli Ziliny, Strecna a Lubochne, cize 40 minut je IMHO optimistickych.

S devilom absolutne suhlasim, a na to by sme sa mali aj zamerat na E58 - postavit ZV-Krivan, Mytna-Lovinobana, Ruzova Osada a od ZV po RS je de facto jedina obec - Pincina, nasledne Ozdany-Zacharovce-Batka-Figa a odtial velmi kvalitna cesta az po KE s vynimkou Sorosky.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2012 19:41
od i15
v 15 minutach medzi KE a PP pocitam aj zrychlenie v PO. Moj optimisticky pohlad je, ze v roku 2015 sa za 2 hodiny dostanem ku Kralovanom a potom bude nasledovat 3-4 pruh az po vyjazd zo Ziliny smerom na BA. Mimo najvacsich spiciek a s disciplinovanymi vodicmi naokolo to bude +/- ok.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2012 12:22
od peterle
Keby mal brať človek týchto dvoch devila a DrX vážne, tak by im pripomenul, že podľa ich logiky ("D1 netreba, lebo sa dá cez Poľsko" a "vnútroštátne spojenie je nedôležité") je aj R2 zbytočná, veď sa dá po maďarskej dialnici KE-BA. Ale brať ich vážne, to znamená zavŕtať sa do absurdnej debaty bez konzistentnej logiky. Takže ako by som nič nenapísal :wink:

No vážne, po dobudovaní D1 a R1/2, prípadne aj R7, bude mať Slovensko dve rýchle spojenia východ-západ, ktoré budú od seba nezávislé, takže v prípade nezjazdnosti jednej vetvy, bude zjazdná druhá. Nebude tak hroziť český scénár s D1. Takže stavať hore aj dolu a rýchlo.

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2012 13:28
od DrX
Celkom zabavne, ked sa niekto zamota az tak, ze mne (a devilovi) prisudzuje co sme nikdy netvrdili, a ako svoje prezentuje nase nazory. Pozri sa na akekolvek nase vyjadrenie posledne 3 roky, bratm, a uvidis, ze sme vzdy hovorili, ze sa maju davat peniaze 60:40 na sever a juh, nie 150:0.5 ako to bolo za meciara a ako to tu aj ty standardne obhajujes.