Stránka 1 z 3

Prepojenie D2 a D1

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 18:35
od Diaľničiar
Je to jedna z najstarších diaľnic na Slovensku, je označovaná za tzv. západnú. Aj keď už to v podstate nie je pravda.

Čo by ste na nej zlepšili? A investovali by ste do nej vôbec nejaké peniaze?

Ešte doplním tú otázku.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 18:58
od Diaľničiar
Bol by som len rád, keby ste po hlasovaní aj uviedli dôvod svojho hlasovanie.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 19:07
od aquila
spojenie tychto dvoch dialnic by bolo samozrejme dobre, len podla mna zatial na tomto useku stavat dialnicu je zbytocne. maximalne cesty zrekonstruovat na cesty prvej triedy, mozno nejake obchvaty. v podstate na spojnici kuty - D1 su dva problemove useky.

ak sa ide cez senicu/jablonicu tak biela hora, kde by momentalne stacilo postavit tunel cez bielu horu, kedze cesta SE - TT je uz vcelku dobra. mierne opravit cestu z kutov do SE.

a na trase kuty - myjava/stara tura - nove mesto je zase problem polana, k de su aj jednak cesty docela v zalostnom stave a zlepsi sa to az teste pred NMV kde sa pripaja na cestu kadial kedysi mala ist D1 z ciech cez uherske hradiste.

p.s. ak chces nieco na prispevku zmenit, tukni na tlacidlo "upravit" pri tvojich prispevkoch. mozes tam aj pridavat dalsie otazky k teme, popr menit text

spojenie D1 a D2

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 20:56
od Diaľničiar
Ja by som bol osobne za takýto variant, ale reálny začiatok výstavby by som navrhol až po dostavaní D1, D3, R1, R2, R4, R5 a R6.

Dovtedy by som vyčlenil finančné prostriedky na opravu cesty od Kútov po Senicu a úpravu cesty od Senice po NM.

nie teraz

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 11:12
od B;
Potrebne resp. uzitocne to je, ale az po po dokonceni uz definovanych R+D.
Dal by som ale spravit studiu uz teraz, lebo to nestoji az tak vela, trva to tiez nejaky cas, ktory teraz mame ( ale nemame financie) a mohli by sa potom rezervovat koridory v uzamnych planoch uz teraz ( po studii)

dialniciar

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 16:39
od Hosť
a R3 si kde nechal? Donovaly - 7 mrtvych cez vikend . Donovaly by mali byt omnoho prioritnejsie ako Ovciarsko. Holt, ziadny statny tajomnik nepochadza z Liptovskej Osady , takze im nacim drzat krok a hubu

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 16:45
od kaviarista
posledny anonym je moj

Re: dialniciar

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 17:33
od johhan
Anonymous napísal:a R3 si kde nechal? Donovaly - 7 mrtvych cez vikend . Donovaly by mali byt omnoho prioritnejsie ako Ovciarsko. Holt, ziadny statny tajomnik nepochadza z Liptovskej Osady , takze im nacim drzat krok a hubu


Môžem ti povedať išiel som cez vikend cez Donovaly mam Audi A6 quatro ale čo si tam predvádzali niektorí šoféri / gro boli maďari / na tých svojích oplíkoch a seatikoch a neviem akých autach tak to som si ja nedovolil - a to jazím trošku razantnejšie. Takže to je len vásledok blbosti arogancie a precenenia svojich sil od niektorých šoférov. Nehoda nie je chyba cesty ale vodiča.

Kaviarista, Johhan

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 19:33
od Diaľničiar
R3 samozrejme tiež, ale nechal som sa poučiť a budeme presadzovať trasu cez MT-TR-BB, je to lacnejší a ekologickejší variant ako keby mala ísť R3 cez Donovaly. Okrem toho sa modernizuje železničné spojenie a v budúcnosti bude premávať cez Donovaly vlak, resp. kamióny, ak budú chcieť ísť cez Donovaly tak jedine vlakom, a preto tam žiadna RC nie je plánovaná. A takisto ani kvôli ŽP, ochrana vôd tam takýto typ cesty nie je vhodný. Nie je to ešte schválené, ale vysoko prevdepodobné. Ale ako vravím, než sa budú stavať nové D a RC, tak sa musí dostavať súčasná plánovaná diaľničná sieť, v budúcnosti sa bude určite rozširovať tak, aby na Slovensku bolo 500-1000 km diaľnic a 1500-2000 km rýchlostných ciest.

A Johhan, ja mám teda 2 autá, teraz v zime jazdím skoro stále na BMW X5, tiež jazdím rýchlejšie a razantnejšie (no zodpovedne, nemal som ani 1 nehodu), ale Maďari na horách jednoducho jazdiť nevedia. Niekto vie, čo môže a niekto to neodhadne. Napríklad ja idem na diaľnici od 120-180km/1h, záleží od podmienok, párkrát som išiel cez 200, ale to bolo len niekoľko km, aby som videl "čo to dá".

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 21:30
od johhan
Nejde o to kto na čom jazdí, skorej som chcel povedať že keď je na ceste 20 cm čerstveho snehu a neupravena cesta a nejaky blbec zabije seba a dalších okolo seba preto lebo išiel 80 km/h po neupravenej ceste tak to nie je preto že tam nie je postavena R3 ale preto že je to totalny blb ktorý mal ísť 40 km/h.

Tak ja si tiež niekedy rád dupnem na plyn, ale obyčajne si to dovolím len v Nemecku kde je elementárna slušnosť na cestách na daľeko vhej úrovni a hlavne neobmedzená rýchlosť. Takže 338 km/h Mníchov - Ingolstadt. Tiež som nespôsobil žiadnu nehodu - zatial, človek nikdy nie je prorokom.

Ja som to pochopil s tým jazdením.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2005 00:17
od Diaľničiar
johhan napísal:Nejde o to kto na čom jazdí, skorej som chcel povedať že keď je na ceste 20 cm čerstveho snehu a neupravena cesta a nejaky blbec zabije seba a dalších okolo seba preto lebo išiel 80 km/h po neupravenej ceste tak to nie je preto že tam nie je postavena R3 ale preto že je to totalny blb ktorý mal ísť 40 km/h.

Tak ja si tiež niekedy rád dupnem na plyn, ale obyčajne si to dovolím len v Nemecku kde je elementárna slušnosť na cestách na daľeko vhej úrovni a hlavne neobmedzená rýchlosť. Takže 338 km/h Mníchov - Ingolstadt. Tiež som nespôsobil žiadnu nehodu - zatial, človek nikdy nie je prorokom.



Ale ty si začal, aké máš auto, tak sa mi zdalo normálne reagovať takým istým spôsobom. Napríklad ja to vidím skoro každý deň po celom Slovensku ako sa jazdí. A potom, keď prídu ťažšie úseky, horské prejazdy, tak sa to prejaví v podobe vážnych dopravných nehôd v zime znásobených o 100%.

Napr. ja idem na diaľnici 130-150 km/1h, veľa áut ma predbehne, diaľnica sa skončí (BA-ZA-...), a ja postupne veľa tých čo ma predbehli predbehnem, lebo za 1. poznám každú zákrutu, celú cestu a idem 90-120 km/1h. A nájdu sa aj taký čo ma predbehnú znovu, ale tí už riskujú a večer v správach potom len pozerám ... No škoda hovoriť. Cesty sú možno preťažené, ale toto je o kultúre a spôsobe jazdy. Úplne ťa chápem.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 15:25
od JG
Kaviarista tu ste prestrelil. Nechapem preco do R3 pletiete ludi zasypanych lavinou. Zabilo sa tam 5 Madarov na ceste, to je vynimocna situacia, ktora sa ale stala uz niekolkokrat na snad kazdom 50 km useku cesty I.triedy. Co potom s cestou I/18 Bytca - Makov, kde bolo v autobuse 16 mrtvych?

Kto môže za nehody na úseku BB-RK?

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 16:20
od Diaľničiar
JG napísal:Kaviarista tu ste prestrelil. Nechapem preco do R3 pletiete ludi zasypanych lavinou. Zabilo sa tam 5 Madarov na ceste, to je vynimocna situacia, ktora sa ale stala uz niekolkokrat na snad kazdom 50 km useku cesty I.triedy. Co potom s cestou I/18 Bytca - Makov, kde bolo v autobuse 16 mrtvych?



Na 90% vždy len kamióny, je to náročný horský prejazd. Preto je viac riešení, to 1. je zakázať úplne prejazd kamionov cez tento úsek, 2. je postaviť novú RC alebo tunel. Lenže 10% nehôd zapríčiňujú vždy len zručnosti šoféra osobného auta. Nehoda, ktorá sa stala, za ňu nemôže kamión a ani preťažená cesta. Pretože to auto sa dostalo do protismeru úplne nečakane (šmyk) a narazilo do autobusu. Je to tragédia, ale sú aj horšie úseky. Napr. Svit-PP. A veľa ďalších. Osobná doprava, presnejšie cestná doprava je najnebezpečnejšou na svete, to je fakt. Ale takmer vždy zlyhá ľudský faktor :? a nie tá cesta. Nehody sa stávajú aj na rovných takmer prázdnych úsekoch našich ciest.

Tento región poznám.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2005 11:31
od Scotty
A myslím si, že do r. 2020 by úplne stačilo, keby sa cesy Kúty-SE-MY-NM a SE-SI stali cestou I. triedy, ale nielen preklasifikovaním, ale aj svojimi parametrami, teda treba do nich investovať peniaze. A zároveň by som nechal postaviť okolo Senice, Myjavy, Holíča a Skalice (aj keď tam už sa stavia) obchvaty. Toto by malo stačiť. A možno v budúcnosti by som dal postaviť (ako minister dopravy PT) takúto RC, ale najprv by som si určite spravil kvalitnú štúdiu aj za 20 mil. sk, ktorá by pokryla všetko. Stále je lepšia štúdia za 20 mil. sk ako potom prázdna RC za niekoľko mld. sk.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2005 22:05
od aquila
ono na tejto ceste by urcite zatial stacil obchvat SE a holica (skalica az taka nutna podla mna nebola, ale co uz no :) ale halvne ak by sa vyriesila biela hora tunelom tak nie je o com :)

Tak tu mám iný názor.

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2005 18:35
od Diaľničiar
aquila napísal:ono na tejto ceste by urcite zatial stacil obchvat SE a holica (skalica az taka nutna podla mna nebola, ale co uz no :) ale halvne ak by sa vyriesila biela hora tunelom tak nie je o com :)


To je asi 1. krát, čo sa s tebou v názore líšim v tejto otázke. V súčasnosti by bolo treba urobiť obchvaty dva: okolo SE (Senica) a SI (Skalica). Okolo Senice je to už nutné. Kto tadiaľ cestuje (ráno od 6.30-8.00 a poobede od 13.30-17.30, mám to aj ja "vyskúšané", to len tak som si overil už niekoľkokrát): SI-SE, 25-30 km, úsek SI-SE 15-20 min., SE jazda v meste 2 km, 10-15 min. V SE od hlavnej svetelnej križovatky v smere na SI už je doprava kritická, podobne aj od tejto križovatky v smere na Čáčov, resp. Delphi. Naviac, ešte sa dopravná situácia v SE zhorší, keď sa otvorí Arcelor, to bude až 250 kamiónov denne naviac. A v SI je mimoriadny nárast kamiónovej dopravy, opravený hraničný prejazd SI-Sudoměřice aj pre kamióny, okrem toho SI je ekonomicky a sociálne na tom stále lepšie ako SE a tam je ten obchvat skutočne tiež potrebný. A čo sa Holíča týka, pokiaľ viem, tak ide cez neho cesta I. tr. vedená na Brno (na SI od SE cesta I. tr. vedená nie je, len po Radošovce), ale z hraničného prejazdu Holíč-Hodonín boli vylúčené kamióny. Takže tam podľa mňa zatiaľ obchvat nutný momentálne nie je.

Tento región poznám. Mám tam veľa priateľov, časť rodiny a sem-tam tadiaľ aj dosť jazdím. Takže prehľad mám, musím ho mať, keď chcem, aby sa zlepšila doprava na Záhorí a myjavských kopaniciach. 8)

Opravujem svoje niektoré myšlienky.

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2005 21:47
od Diaľničiar
Mám niekoľko novších informácií:

Obchvat okolo Skalice už je čiastočne v prevádzke v smere na ČR, už chýba len dokončenie obchvatu, čo sa týka jeho napojenia na cestu v smere na Holíč. 8)

A hraničný prejazd Holíč-Hodonín je prejazdný znovu už aj pre kamióny a v takomto prípade je obchvat nutný aj okolo mesta Holíč. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 10:16
od aquila
cez SI moc casto nechodim, ako je vedeny vlastne obchvat ? resp do SI chodime akurat tak na "budu" ked znamy oslavuje narodky a sem tam cez leto :)

SI

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 12:49
od Diaľničiar
aquila napísal:cez SI moc casto nechodim, ako je vedeny vlastne obchvat ? resp do SI chodime akurat tak na "budu" ked znamy oslavuje narodky a sem tam cez leto :)


Od mesta, od nemocnice ako je kruhový objazd sa ide v smere na ČR už po novej 4-prúdovke (nemám to ešte potvrdené) a ešte ostáva napojiť cestu od Holíča na tento obchvat a tým sa bude dať mestu SI úplne vyhnúť aj v smere od Holíča, ak pôjdeš do ČR týmto smerom. 8)

Inak SI a "búdy", t.j. vínko moje obľúbené ... to mi ani nehovor, tam ja chodím pravidelne na oberačku ... :P

Re: SI

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 15:13
od aquila
Diaľničiar napísal:
aquila napísal:cez SI moc casto nechodim, ako je vedeny vlastne obchvat ? resp do SI chodime akurat tak na "budu" ked znamy oslavuje narodky a sem tam cez leto :)


Od mesta, od nemocnice ako je kruhový objazd sa ide v smere na ČR už po novej 4-prúdovke (nemám to ešte potvrdené) a ešte ostáva napojiť cestu od Holíča na tento obchvat a tým sa bude dať mestu SI úplne vyhnúť aj v smere od Holíča, ak pôjdeš do ČR týmto smerom. 8)

Inak SI a "búdy", t.j. vínko moje obľúbené ... to mi ani nehovor, tam ja chodím pravidelne na oberačku ... :P


wow, takze dokonca 4 prudovka, tak to v SI vedeli zatlacit. ale aspon nam nezobrali zo SE sud :)aj ked uz bolo blizko :)

asi tam pojdem mrknut ako to tam vyzera ked budem cez velku noc pozriet SE.

Re: SI

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 15:52
od Diaľničiar
aquila napísal:
Diaľničiar napísal:
aquila napísal:cez SI moc casto nechodim, ako je vedeny vlastne obchvat ? resp do SI chodime akurat tak na "budu" ked znamy oslavuje narodky a sem tam cez leto :)


Od mesta, od nemocnice ako je kruhový objazd sa ide v smere na ČR už po novej 4-prúdovke (nemám to ešte potvrdené) a ešte ostáva napojiť cestu od Holíča na tento obchvat a tým sa bude dať mestu SI úplne vyhnúť aj v smere od Holíča, ak pôjdeš do ČR týmto smerom. 8)

Inak SI a "búdy", t.j. vínko moje obľúbené ... to mi ani nehovor, tam ja chodím pravidelne na oberačku ... :P


wow, takze dokonca 4 prudovka, tak to v SI vedeli zatlacit. ale aspon nam nezobrali zo SE sud :)aj ked uz bolo blizko :)

asi tam pojdem mrknut ako to tam vyzera ked budem cez velku noc pozriet SE.


Ja ti hovorím, že SI je silný ekonomický región: Nafta Gbely, INA, Grafobal, ... víno, trdelník, ... väčšia priem. mzda než je celoslovenský priemer, cca. 110%. Záhorie je silný región: MA+SI+SE, časť BA. 8)

Na Veľkú Noc idem aj ja do SE. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 16:23
od aquila
to je fakt, SI je docela dobre na tom ekonomicky. vsak aj rozpocet maju vyssi ako SE. na naftu gbely som uplne zabudol :) gbely tusim mali aj polnonakup ci ako sa tomu po novom nadava, ale ten uz vazne neviem ako na tom stoji. len si pamatam ze tam boli sila z vitkovic a nebolo to obetonovane ako v senici, ale kazdopadne to nic nemeni na veci :)

inak ja budem mozno v SE cely tyzden (treba aj relax :) asi od 20.3. ak by si tam bol ten tyzden tak daj vediet.

Veru tak.

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 16:30
od Diaľničiar
aquila napísal:to je fakt, SI je docela dobre na tom ekonomicky. vsak aj rozpocet maju vyssi ako SE. na naftu gbely som uplne zabudol :) gbely tusim mali aj polnonakup ci ako sa tomu po novom nadava, ale ten uz vazne neviem ako na tom stoji. len si pamatam ze tam boli sila z vitkovic a nebolo to obetonovane ako v senici, ale kazdopadne to nic nemeni na veci :)

inak ja budem mozno v SE cely tyzden (treba aj relax :) asi od 20.3. ak by si tam bol ten tyzden tak daj vediet.


Aj ten rozpočet majú vyšší a majú menej obyvateľov, cca. 15 000 (inak všetky tieto informácie sú na www.senica.sk tam je na hornej lište (keď na ňu klikneš) výber možností, zvolíš si Podnikatelia, Zámery mesta a tam sa dozvieš najaktuálnejšie sociálno-ekonomické záležitosti ohľadom mesta SE a celej spádovej oblasti, t.j. SE+SI+MY. 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2005 20:26
od Caesar
Nemyslím si, že je na úseku SE-MY-NM až taká vysoká premávka, aby sa tam musela stavať RC. Stačila by tam kvalitná cesta I. triedy, podobne by som tak spravil aj na úseku Kúty-SE, čím by som zabezpečil tento výnimočný región kvalitným spojením medzi 2 diaľnicami, D1 a D2. Je to jediný región na Slovensku, zatiaľ, ktorý sa nachádza práve medzi 2 diaľnicami. A okrem toho by som na hlavnom ťahu cesty I. triedy TT-SE-Holíč vybudoval na úseku medzi Jablonicou a Senicou, tzv. Biela Hora, jednoznačne cestný tunel, ktorý by zjednodušil cestovanie najmä v zime, ale aj v lete. Okrem toho je na tomto ťahu ešte aj v zlom stave prevýšenie v obci Jablonica v smere na Senicu pri konci obci.

Celkovo by som opravil a prebudoval celú základnú cestnú sieť v obvode SE s napojením na SI, Holíč, Kúty, MY (NM) a TT, ale RC by som nestaval. Aj keď viem, že plánovaná je na trase TT-SE-Holíč v jednom z plánov po r. 2050. Dovtedy by však mali byť hotové obchvaty okolo TT, SE, Radošoviec a Holíča.

Ak vás zaujíma, prečo viem tak veľa o tomto regióne, je to práve pre korene Diaľničiara a naviac tam žije veľa mojich priateľov, no ja viem dosť aj o iných častiach SR, len tu nie sú takéto témy. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 17:47
od Alexander Velky
Na otázku som odpovedal tak, že by som nechal najprv vypracovať štúdiu. Je to síce zatiaľ jediný región, ktorý je medzi dvomi diaľnicami, ale ani na D2 od MA po hranicu s ČR nie je vysoká premávka, takže stavať nejakú RK od Kútov po NM by bolo zbytočné.

Stačí keď tak opraviť zásadným spôsobom cestu SE-MY-NM a vymeniť povrch na úseku SE-Kúty a spraviť obchvat okolo SE. :lol: