Stránka 254 z 254

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2024 22:27
od Miro
https://maps.app.goo.gl/j3HG93T7D2uKtidr7
Vie niekto rozlúštiť toto?
Môžem tam vojsť autom, keď tam chodím nakupovať nepravidelne?

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2024 02:54
od asdf
Hank: Presne na to som sa vlastne chcel spýtať. Oni to Rakušáci majú v normách, že každé priecestie musí mať min. 4 výstražníky, na každej strane dva. S ohľadom na konštrukciu toho svetelného signálu asi nevyhnutnosť (teraz myslím stran viditeľnosti apod., neprítomnosť dvojvláknových žiaroviek nepredpokladám). To je ďalšia kopa peňazí na každé priecestie v okamihu keď sa ŽSR rozpadajú samotné trate.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2024 09:44
od Hank
Holt, realna bezpecnost nieco stoji.
Zdanie bezpecnosti je lacne.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2024 14:42
od asdf
Hank: Na väčšine križovatiek je len jedna červená. To je tiež zdanie bezpečnosti?

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2024 15:39
od pa3ck
Tú väčšinu križovatiek vieš aj podoprieť nejakou konkrétnou analýzou? Lebo ja nemám pocit, že na väčšine križovatiek nie je druhá červená vľavo, resp. nad vozovkou. Plus je tu ten faktor, že červená na priecestnom návestidle/výstražníku platí na rozdiel tých pred križovatkami aj pre chodcov, ktorí na cestách bez chodníka chodia vľavo.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2024 00:19
od asdf
pa3ck: Vlastne hej. Asi moc hodín. Moja chyba, beriem späť. Ale ako je vidieť, človek síce jazdí ale proste ho vôbec netrkne že to svetlo hore je. Až keď zastaví v ľavom pruhu vedľa autobusu a nevidí. Tak asi toľko k tomu.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2024 15:34
od Miro
https://maps.app.goo.gl/dz2x2JXkqmhvQW6q6
Za touto dopravnou značkou je dom, kde som ubytovaný (ako hosť). Predpokladám, že tam legálne nemôžem vojsť, pretože nie som rezident ani dopravná obsluha, som "len návštevník".

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2024 09:42
od Miro

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2024 14:49
od sendvo
pekne stlporadie :D
https://www.zilinak.sk/clanky/foto/28021

a perlicka od bratov cechov - priekopnikov v dopravnom znaceni. nepaci sa ti znacka vo vyhlaske? sprav si vlastnu
https://www.google.at/maps/@50.6606561, ... ?entry=ttu

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2024 08:09
od Miro
Hlavne, že vodiči vedia, čo platí, a čo nie:
https://kosice.korzar.sme.sk/c/23307348 ... ery_227021

To prečiarkovanie neplatnej časti dopravnej značky je tiež super (foto 1 a 5 v článku).

Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2024 20:33
od KN.SK
Parkovanie čiastočne i na chodníku u nás v Komárne. Predtým nesmeli vozidlá parkovať na chodníku a tak blokovali často dopravu, vznikali nebezpečné stavy. A tak bola Komenského ulica premaľovaná:
49439 49440 1909

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2024 10:45
od Vlados
Roky to tak fungovalo a tak to mala samospráva legalizovať... a po termíne aj legalizovala. Ešte by to chcelo zlepšiť údržbu o zeleň - nech kríky nezasahujú (toľko) do chodníka. Žiaľ prvý rok budú vyzerať ako postihnuté.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2024 11:05
od sendvo
https://www.google.at/maps/@48.1214882, ... ?entry=ttu

ked ti vodici nerespektuju zakaz zastavenia musis ho povysit na prisny zakaz zastavenia :D

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2024 11:28
od Hank
KN.SK napísal:Parkovanie čiastočne i na chodníku u nás v Komárne. Predtým nesmeli vozidlá parkovať na chodníku a tak blokovali často dopravu, vznikali nebezpečné stavy. A tak bola Komenského ulica premaľovaná:
49439 49440 1909


Wau, zvisle znacky so sipkami umiestnene spravne (sikmo), palec hore!

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2024 14:30
od pa3ck
Vlados napísal:Roky to tak fungovalo a tak to mala samospráva legalizovať... a po termíne aj legalizovala. Ešte by to chcelo zlepšiť údržbu o zeleň - nech kríky nezasahujú (toľko) do chodníka. Žiaľ prvý rok budú vyzerať ako postihnuté.

Má to, čo zostalo z chodníka, dostatočnú šírku pre chodcov? Z fotografie mám pocit, že nie

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2024 11:23
od StVO
asdf napísal:Hank: Presne na to som sa vlastne chcel spýtať. Oni to Rakušáci majú v normách, že každé priecestie musí mať min. 4 výstražníky, na každej strane dva. S ohľadom na konštrukciu toho svetelného signálu asi nevyhnutnosť (teraz myslím stran viditeľnosti apod., neprítomnosť dvojvláknových žiaroviek nepredpokladám). To je ďalšia kopa peňazí na každé priecestie v okamihu keď sa ŽSR rozpadajú samotné trate.

Si robíš srandu? To tak majú všade v civilizovanom svete, nie iba v Rakúsku a dôvodom je bezpečnosť, čo je myslím pri porovnaní nehodovosti na priecestiach u nás a v Rakúsku vcelku zjavne viditeľné. A nič v zlom, ale naše výstražníky sa s rakúskymi lampami nemôžu ani vzdialene porovnávať, čo sa týka vizuálnych charakteristík - pritom tie rakúske "iba" spĺňajú EN 12368, o ktorej sa náš správca infraštruktúry zjavne ešte nedozvedel.

No a dvojvlákové žiarovky, tak to už dávno nikto mimo tretieho sveta nepoužíva, odkedy sú na trhu LED svietidlá. Tam je tých diód za šošovkou iks a dokiaľ nezhorí aspoň štvrtina z ních (čo trvá tak 10+ rokov), tak to funguje perfektne. A ešte aj keď zhorí viac ako štvrtina, tak už to síce nie je perfektné, ale furt to svieti.

Čo sa týka rozpadávajúcich sa tratí... no, vidiel som faktúry trebárs za "brúsenie koľajníc". Keby bola realita to, čo sa vyfakturovalo, tak už sú všetky koľajnice dávno zbrúsené až na podvaly - bavíme sa o takých peniazoch že ešte aj ostrieľaní smeráci by to považovali za úctyhodnú ryžu. Takýchto "nevyhnutných činností údržby" sú mrte a zatiaľ sa nám POTR-y utešenie množia po celej krajine a nikoho to nesere. Podľa môjho skromného názoru, firma, ktorá nevie za 2 roky opraviť posunutú geometriu koľaje, by mala ísť do likvidácie a nie mať monopol na správu infraštruktúry.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2024 15:51
od asdf
Takže z civilizovaného sveta škrtám Talianov, Francúzov, USA a pár ďalších krajín, kde nie je požiadavka na použitie viac ako výstražníku v prípade, že to nevyžadujú uhly približujúcich sa komunikácii. Rozumiem. A tá EN 12368 to je nejaká značka kvality? Dráha má svoju normatívu, predsalen ťažko v tej EN 12368 bude napr. biele svetlo, že áno. Naviac ruku na srdce, okrem AT/DE asi moc iných výstražníkov po Európe nebude navrhnutých v súlade s EN pre cestné svetlá. Nová TNŽ 34 2650 sa vraj píše, takže do toho roku 2029 sa na Slovensku výstražníkov AT/DE naozaj dočkáš. Tak si to potom nezabudni opripomienkovať, aby to tam bolo zapracované/odcitované.

Dávno? No to dávno je pár rokov a aj to skôr na väčších investičných akciách, predsalen dvojvláknová žiarovka stojí 3€, redundantné LED svetlo stojí v lepšom prípade 300€. Áno, vydrží o dosť dlhšie ale tiež to nie je tak jednoduché ako to popisuješ, nie je to o tom, že sa vypáli ľubovoľná štvrtina LED, ale sú tam nejaké dohľadové obvody, LED sú zapojené do vetiev a musí existovať dohľad aspoň X/Y vetiev (pričom sú závady jednej LED, ktoré so sebou "vezmú" celú vetvu) čo o.i. vyžaduje množstvo elektroniky okolo, ktorá tak, aspoň z drážnej skúsenosti, obmedzí život zariadenia viac, než samotné LEDky. Naviac pre plnohodnotné využitie to často vyžaduje zmenu použitej kabeláže, takže zasa zbohom nejaký lacný retrofit. Ostatne S&B a všetci výrobcovia majú výstražníky vzor AT/DE aj so žiarovkami. Vrátane bárs AltPro, ktoré to vyvíjalo pár rokov dozadu. Asi tretí svet... Ja som za LEDky, u nás to vyrábame, dokonca si kolegovia ako prví v ČR "trúfli" na to, že už výstražník so žiarovkami nebudú ponúkať vôbec. Ale či je to perspektíva hromadnej výmeny u PZS/PZZ na ŽSR?

Ak máš podozrenie na nezákonné konanie, tým skôr korupciu/klientelizmus, oznám ho. Čím skôr tým asi lepšie, stav OČTK sa za Smeru asi zlepšovať tiež moc nebude. Viac ti asi neporadím. Prostredie čo dodávateľov PZZ na Slovensku trhové asi je, je tam niekoľko nezávislých dodávateľov, berú sa priecestia od S&B, AltPro, AŽD, Betamont má myslím niečo svoje, dokumentácia priecestia AŽD 71 je defakto "public domain", takže v tom môžeš začať podnikať aj ty. Ale tým viac mi z toho vychádza, že keď teda ŽSR nezvládajú oveľa základnejšie činnosti, prečo preboha po nich chcieť obrovskú akciu na výmenu všetkých PZS/PZZ v republike? Ako prečo nie, ale takto budú v SR zažívať oba typy závor ešte naši pravnuci...

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 10:17
od sendvo
sa mi paci ako si na kazdu odpoved najdes vyhovorku. ty by si mal byt pravnik :D

asdf napísal:Takže z civilizovaného sveta škrtám Talianov, Francúzov, USA a pár ďalších krajín


nepamatam si ze by som niekde v taliansku alebo francuzsku videl jedine priecestie bez zavor. tu ameriku mozme ignorovat to je treti svet co sa tyka zeleznic

asdf napísal:A tá EN 12368 to je nejaká značka kvality?


nie ale urcite budem viac verit norme, ktora prisla po desatrociach skusenosti a vyskumov z krajiny ktora ma 33 000 km zeleznic a 16 391 priecesti. a vymyslu z roku 1971 s blatovymi svetlami kde jedine vylepsenie za 50 rokov bolo ze dali tej ciernej krabici biely okraj.

asdf napísal:vyžaduje množstvo elektroniky okolo, ktorá tak, aspoň z drážnej skúsenosti, obmedzí život zariadenia viac, než samotné LEDky.


mi pripominas jedneho znameho, ktory si odmieta kupit novsie auto lebo "je tam prilis vela elektroniky". ale vobec ti nevadi ze to je priemyselna elektronika, ktora musi nieco vydrzat a vsetko je modularne. vsetko je vymyslene staci to len kupit a namontovat.

asdf napísal:keď teda ŽSR nezvládajú oveľa základnejšie činnosti, prečo preboha po nich chcieť obrovskú akciu na výmenu všetkých PZS/PZZ v republike? Ako prečo nie, ale takto budú v SR zažívať oba typy závor ešte naši pravnuci...


to nikto od nikoho nechce. ved aj v nemecku stale najdes stare priecestia aj na hlavnych tratiach. len by bolo fajn keby sa uz konecne rozhybali. doteraz nemuseli nic robit a zrazu ked im treba zdvihnut zadok tak to je problem. kolko sa za posledne 4 roky rekonstruovalo priecesti, ktore uz mohli byt po novom...

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 15:44
od asdf
sendvo: To nie je výhovorka, to je iný pohľad na vec :wink:

sendvo napísal:nepamatam si ze by som niekde v taliansku alebo francuzsku videl jedine priecestie bez zavor

Tož kašlime na svetlá a pome riešiť závory.

sendvo napísal:nie ale urcite budem viac verit norme, ktora prisla po desatrociach skusenosti a vyskumov z krajiny ktora ma 33 000 km zeleznic

To skoro znie ako že by sme v tom mali mať pomaly väčšie skúsenosti u nás :idea: Takže kto tu má prístup k rôznym (medzi)rezortným pripomienkovým konaniam, tak nech si dá bacha až tam nová 34 2650 pôjde a dohliadne na to aby sa to ošetrilo. Ja pôsobím v ČR a Slovensko pre nás fakt nie je významný trh, takže na toto mám pramalý vplyv.

sendvo napísal:mi pripominas jedneho znameho, ktory si odmieta kupit novsie auto lebo "je tam prilis vela elektroniky". ale vobec ti nevadi ze to je priemyselna elektronika, ktora musi nieco vydrzat

Aj tá priemyselná elektronika vydrží len odtiaľ potiaľ, návestné svetlo je v plne vystavené poveternostným podmienkam, nadmerne vystavené vibráciám (aspoň sa na to, keď už nič, ľahko vybavuje výnimka z RoHS), začasto vystavené atmosférickému prepätiu. A ono spravidla práve ani nejde o nejaké tie zložité integrované obvody, ale napr. o prachobyčajné elektrolytické kondenzátory, ktoré sa nedajú všade nahradiť a to ešte zrovna pri tých elytoch, čo som pochopil od kolegov, občas človek kúpi mačku vo vreci v zmysle, že aj renomovaný distribútor občas predá šaržu napodobenín s nižšou kvalitou (alebo mali u výrobcu fakt zlý deň).

sendvo napísal:a vsetko je modularne. vsetko je vymyslene staci to len kupit a namontovat.

A odpapierovať. To je najdôležitejšie. To som takto dávnejšie bol pri čakaní vo Wolfsbergkogeli na zastávke na vlak náhodou svedkom toho, ako Thalesovia zabezpečujú testovanie I/O obvodov návestných svetiel. Oni proste po 10 minútach súvislého svietenia to svetlo na okamih zhasnú a zasa rožnú. Veľa šťastia s tým odpapierovať niečo také u nás (riziko zámeny s návesťou s kmitavým svetlom). Takto je síce všetko vymyslené a stačí to len kúpiť a namontovať, ale kolegovia si aj tak museli lámať hlavu s tým, ako vymyslieť riadenie jednotlivých vetiev LED tak, aby to nebolo statické a zároveň to voľným okom nebolo poznať na svietení.

sendvo napísal:to nikto od nikoho nechce. ved aj v nemecku stale najdes stare priecestia aj na hlavnych tratiach. len by bolo fajn keby sa uz konecne rozhybali. doteraz nemuseli nic robit a zrazu ked im treba zdvihnut zadok tak to je problem. kolko sa za posledne 4 roky rekonstruovalo priecesti, ktore uz mohli byt po novom...

Ver mi, tí ľudia majú viac než dosť (kór pri tom počte, koľko ich tam je, a kór pri tom, aké peniaze tam berú) práce s inými vecami, ako je riešiť či bude svetlo na priecestí také alebo onaké. Ak som to správne pochopil, tak nová norma sa píše a je pred dokončením, aj vďaka tomu poslednému odsunu termínu by malo byť dosť času na štandardné spripomienkovanie všetkého okolo, takže po doriešení vecí by sme sa najneskôr v tom 2029 (ale možno aj skôr) mali naozaj dočkať tunajším fórom vysnívaných svetiel. Vzhľadom k dlhodobému finančnému deficitu u ŽSR je počet zrekonštruovaných priecestí za posledné roky skôr takým pľuvnutím do mora, než že by to malo byť nejaké podstatné.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2024 16:38
od StVO
asdf napísal:A tá EN 12368 to je nejaká značka kvality?

Áno.

Celkom určite tak 100x viac ako naše prostonárodné normy, v ktorých chýbajú kľúčové technické parametre. Svetlá podľa EN 12368 je vidieť dokonca aj za blbých svetelných podmienok a la slnko na horizonte, odlesky, svetlý background a pod. Na rozdiel od toho, čo je na našich výstražníkoch.

A hlavne, pre koho sú tie svetlá určené? Pre fíru alebo pre vodiča? Nemali by teda takto náhodou spĺňať cestné normy?

asdf napísal:Dráha má svoju normatívu, predsalen ťažko v tej EN 12368 bude napr. biele svetlo, že áno.

Farba je ten najmenší problém, to po prvé a po po druhé máme trochromatické súradnice pre všetky signálne farby definované v ďalších EN. Inak nepoznám zbytočnejšiu vec ako biele svetlo na priecestí - pre vodiča z neho nevypláva vôbec nič pokiaľ ide o správanie, s výnimkou tej podivuhodnosti o dovolenej rýchlosti (naša miestna špecialitka).

asdf napísal:Naviac ruku na srdce, okrem AT/DE asi moc iných výstražníkov po Európe nebude navrhnutých v súlade s EN pre cestné svetlá.

Tak to by si bol prekvapený. Parametre tej EN-ky sú bežne citované v technických smerniciach. Nie samozrejme u nás.

asdf napísal:Nová TNŽ 34 2650 sa vraj píše, takže do toho roku 2029 sa na Slovensku výstražníkov AT/DE naozaj dočkáš. Tak si to potom nezabudni opripomienkovať, aby to tam bolo zapracované/odcitované.

2029? V podmienkach ŽSR scifi, veď 5 rokov trvá len kým pero chytia do ruky. Mimochodom, aktuálne tam o vizuálnych vlastnostiach svietidiel nie je ani slovo a dovolím si vysloviť dôvodnú pochybnosť, že sa tam čosi také zapracuje.

asdf napísal:Dávno? No to dávno je pár rokov a aj to skôr na väčších investičných akciách, predsalen dvojvláknová žiarovka stojí 3€, redundantné LED svetlo stojí v lepšom prípade 300€. Áno, vydrží o dosť dlhšie ale tiež to nie je tak jednoduché ako to popisuješ, nie je to o tom, že sa vypáli ľubovoľná štvrtina LED, ale sú tam nejaké dohľadové obvody, LED sú zapojené do vetiev a musí existovať dohľad aspoň X/Y vetiev (pričom sú závady jednej LED, ktoré so sebou "vezmú" celú vetvu) čo o.i. vyžaduje množstvo elektroniky okolo, ktorá tak, aspoň z drážnej skúsenosti, obmedzí život zariadenia viac, než samotné LEDky. Naviac pre plnohodnotné využitie to často vyžaduje zmenu použitej kabeláže, takže zasa zbohom nejaký lacný retrofit. Ostatne S&B a všetci výrobcovia majú výstražníky vzor AT/DE aj so žiarovkami. Vrátane bárs AltPro, ktoré to vyvíjalo pár rokov dozadu. Asi tretí svet... Ja som za LEDky, u nás to vyrábame, dokonca si kolegovia ako prví v ČR "trúfli" na to, že už výstražník so žiarovkami nebudú ponúkať vôbec. Ale či je to perspektíva hromadnej výmeny u PZS/PZZ na ŽSR?

Toto na dráhe milujem. Len čo niekto vymyslí niečo jednoduché, lacné a spoľahlivé, na dráhe zaručene vynájdu spôsob, ako to spraviť komplikované, drahé a v konečnom dôsledku menej spoľahlivé :roll:

Pretože inak nám techniky neznalým skús zrozumiteľne vysvetliť, že ak je to také strašne komplikované a drahé, prečo sa cestné SSZ menia za LED-kové hromadne už dlhé roky, pričom na každej jednej križovatke je násobne až rádovo viac lámp ako na ktoromkoľvek priecestí a ešte aj tých križovatiek je rádovo viac ako priecestí. A prosím vynechaj argument, že na dráhe musí byť vyššia bezpečnosť, to je hameršajse. Na cestné svetelné signalizačné zariadenia sú kladené sakra prísne bezpečnostné podmienky - akurát nie absurdne prísne, len také, aké je treba pre bezpečnú prevádzku.

Mimochodom, čo sa týka výmeny - už len rozdiel na spotrebe elektriny ju zaplatí.

asdf napísal:Ak máš podozrenie na nezákonné konanie, tým skôr korupciu/klientelizmus, oznám ho. Čím skôr tým asi lepšie, stav OČTK sa za Smeru asi zlepšovať tiež moc nebude.

Si rob srandu. Každopádne som tým chcel povedať, je ŽSR nakladajú peniaze vidlami, takže akékoľvek výhovorky typu "nemáme na to" sú naozaj len výhovorky.