A ešte raz sa spýtam na zelené šípky. Do platnosti vyhlášky 30/2020 platilo, že doplnkový signál v tvare šípky umožňuje vodičovi ísť v smere šípky v prípade, ak dá prednosť všetkým v kolíznom smere.
Od 30/2020 platí, že:
"Zasvietený doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky alebo šípok umožňuje vodičovi pri dodržaní pravidiel cestnej premávky pokračovať v jazde v smere šípky alebo šípok aj vtedy, ak svieti signál červenej farby v tvare plného kruhu." - čo znamená, že ak šípka svieti vpravo a zároveň protiidúce autá majú signál voľno vľavo, mám prednosť, je tak? Teraz neriešim, či je takto navrhnutá križovatka navrhnutá správne. Máme takých dosť.
Zároveň mám otázku:
https://goo.gl/maps/hejzc5EcPvrMtVFG8Ak idem cez prepich, ktorý nie je riadený svetelnou signalizáciou, iba značkou daj prednosť v jazde, vpravo, ale zároveň protiidúce autá majú plný kruhový signál voľno a idú vľavo, kto má prednosť? S viacerými vodičmi som o tom polemizoval, známy v autoškole mi vravel, že tí semaforoví, pričom jazdím v týchto prípadoch defenzívne a dávam prednosť, no nenašiel som jednoznačné ustanovenie, ktoré tento stav ošetruje. Je pravda, ale, že som to riešil ešte pred 30/2020 a polemika zahŕňala aj šípkový semafor.
Jediné, na čo som narazil je toto:
"
§ 14
Prednosť v jazde vyplývajúca zo svetelných signálov je nadradená prednosti v jazde určenej dopravnými značkami.
"
Každopádne, vodič idúci na kruhový zelený signál vľavo dáva prednosť protiidúcim vozidlám, ja, idúci cez prepich bez signálu ale so značkou daj prednosť v jazde idem vpravo, čiže v kolíznom bode sme si rovnocenní, takže by som mal mať prednosť. Dobre dedukujem?