Moderátor: Moderátori
Hank napísal:Nedavno som sa od odbornikov dozvedel, ze naprojektovane je vzdy vsetko dobre, len vodici su jebnuti, ked po takych cestach potom nevedia jazdit.
Miro napísal:Takže podľa teba tu mám dávať prednosť ja? Ja mám podozrenie, že dobre vedia, ako táto značka patrí, ale pretože nemali správnu značku, tak použili túto a mali na mysli, že takto to bude znamenať, že mám prednosť. Všimni si, že z druhej strany pred rozkopávkou je tiež okrúhla značka. Pravdepodobne je tam taká istá, len obrátená tak, ako má byť.
V každom prípade dávať tam značky o prednosti v jazde je úplne zbytočné, pretože a) na ceste zostala dostatočná šírka na stretávanie protiidúcich vozidiel, b) prednosť vyplýva priamo zo zákona (prednosť dáva ten, na koho strane je prekážka).
Ja toto považujem už za verejné ohrozenie, pretože značku na fotografii si vodič môže vykladať rôznymi spôsobmi:
a) mám dať prednosť, len značka je hore nohami
b) je síce použitá nesprávna značka, ale podľa toho, ako je obrátená, mám prednosť
c) taká značka neexistuje, takže ako keby tam ani nebola.
mapman napísal:To je ako keby sa značka Daj prednosť v jazde osadila vodorovnou stranou dolů. To nie je značka. Takže sa musíš správať tak, akoby tam značka nebola a postupovať v súlade s obecnými pravidlami premávky.
Kvík napísal:ondrejko_t napísal:problém by som v tom nevidel, podľa mňa je to OK aj tak aj tak.
Napr. na D1 je toto od kedy si pamätám a to som tam nikdy žiadnu vydru nevidel
https://www.google.sk/maps/@49.0874649,19.545529,3a,15.5y,286.92h,87.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1spJg9sM8OpBhB0DsV80KUzg!2e0!7i13312!8i6656
Vydru (teda značku, nie živú) som si včera prvýkrát všimol aj v Rakúsku.
Toto mi pripadá ako dobrý príklad záležitosti, kde je zákon zbytočne rigidný. Dodatkové textové značky sú podľa mňa všeobecne veľmi nešťastné a nemali by sa používať, ak to ide obrázkom. Po nemecky ešte rozumiem, ale stačí mi zájsť do Maďarska a už musím hádať, čo ktorý zhluk písmen znamená (na kivéve kerékpár som už naučený). Oproti tomu piktogram, pokiaľ nie je spravený úplne dementne, je jasný hádam každému.
Hank napísal:Nedavno som sa od odbornikov dozvedel, ze naprojektovane je vzdy vsetko dobre, len vodici su jebnuti, ked po takych cestach potom nevedia jazdit.
expwy napísal:O použití a umiestnení DZ rozhoduje príslušný cestný správny orgán (CSO), čiže pre cesty I. triedy Okresný úrad v sídle kraja, pre cesty II. a III. triedy Okresný úrad, pre miestne cesty príslušná obec.
Obecné tabule (Z 305 až 308)
Z 305 Obec a Z 306 Koniec obce sa umiestňujú na okraji zastavaného územia obce, nie ďalej ako 100 m od miesta, kde sa stavebné prevedenie cesty a charakter premávky na nej menia (napr. chodníky, zvýšený pohyb chodcov, obstavanosť cesty atď.). V prípadoch, kde cesta síce vchádza do zastavaného územia obce, avšak jej stavebné prevedenie alebo charakter premávky na nej zostávajú prevažne ako v nezastavanom území (napr. cesta prechádza okolo hospodárskych budov na okraji obce alebo nijako neobsluhuje priľahlé budovy, na ceste sa prakticky nevyskytujú chodci a cyklisti a pod.), sa Z 305 a Z 306 umiestňujú až v blízkosti miesta, kde skutočne dochádza k zmene stavebného prevedenia cesty a charakteru premávky na nej.
Z 307 Označenie začiatku obce v jazyku národnostnej menšiny sa používa len spoločne so Z 305 Obec a umiestňuje sa pod ňou; to analogicky platí pre Z 308 Označenie konca obce v jazyku národnostnej menšiny vo vzťahu k Z 306 Koniec obce.
Z 306 Koniec obce sa na 1- a 2-pruhových vozovkách spravidla umiestňuje po ľavej strane vozovky na zadnej strane Z 307 Obec pre opačný premávkový smer. To rovnako platí pre umiestňovanie Z 308 Označenie konca obce v jazyku národnostnej menšiny vo vzťahu k umiestňovaniu Z 306 Koniec obce.
Tam, kde sa v priebehu cesty jedna obec končí a ďalšia obec bezprostredne (najviac do vzdialenosti 100 m) začína, sa nepoužije Z 306 na označenie konca obce, iba Z 305 na označenie začiatku nasledujúcej obce. Rovnako tak sa v prípade obcí, kde sa vyznačuje aj názov obce v jazyku národnostnej menšiny, nepoužije Z 308, iba Z 307.
Značka sa nesmie používať na účel zníženia najvhej dovolenej rýchlosti ešte pred vjazdom do obce: na tento účel slúži Z 253 Najvyššia dovolená rýchlosť.
Rovnako tak je neprípustné umiestňovať obecné tabule podľa hraníc katastrálneho územia a pod.: primárnym účelom značiek nie je informovanie o názve obce či katastra, ale označenie úsekov ciest, na ktorých platia osobitné pravidlá cestnej premávky o jazde v obci.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.