Moderátor: Moderátori
Miro napísal:Neviem, prečo nie je značka "križovatka s vedľajšou cestou". Tiež ma to prekvapilo. Domnievam sa, že vyhláška 30/2020 Z.z. má ambíciu priblížiť naše dopravné značenie západným krajinám, napr. Rakúsku alebo Nemecku (napr. v tom, že križovatka už nebude ukončovať obmedzenie rýchlosti alebo hlavnú cestu).
Ako tak pozerám, tak Rakúšania majú značku "križovatka s vedľajšou cestou", ale "spomaľovací prah" tam nevidím. Zato ma tam zaujala značka 14a - "Achtung Falschfahrer".
https://de.wikipedia.org/wiki/Bildtafel ... 6sterreich
Nemci nemajú ani križovatku s vedľajšou cestou.
https://de.wikipedia.org/wiki/Bildtafel ... _seit_2017
Celkovo sa mi vidia naše značky viac inšpirované Nemeckom.
badger-FB napísal:Chodcov naozaj treba edukovať. Aby keď je niekde značka, že tadiaľ chodec prechádzať nemá a sú tam metre po použitie najbližšieho prechodu (...) Zmazaný priechod alebo značenie všeobecne, to nejdem komentovať. Preto tam to ZDZ je, aby bolo viditeľné vždy.
badger-FB napísal:Za nebezpečné považujem priechody, ktoré idú šikmo.
badger-FB napísal:Ale chodci a cyklisti (šliapajúci po priechode) sú vplyvom preplnených miest už fakt najviac ohrození na živote. A aj tvoria polovicu mŕtvych..
pa3ck napísal:Miro napísal:Zato ma tam zaujala značka 14a - "Achtung Falschfahrer".
Zaujímalo by ma, ako sa používa - či sa zobrazuje ako premenná, ak nejaký automatický systém deteguje vozidlo v protismere na danom úseku, alebo skôr sa používa ako trvalá na miestach, kde často dochádza k takýmto návštevám (aj keď to by sa chcelo skôr zamyslieť nad úpravou danej križovatky)
Miro napísal:Aj tá bodkovaná deliaca čiara je zaujímavá.
Miro napísal:Naozaj, to som si ešte nevšimol, že značka "križovatka s vedľajšou cestou" už nie je.
Miro napísal:Ako tak pozerám, tak Rakúšania majú značku "križovatka s vedľajšou cestou", ale "spomaľovací prah" tam nevidím. Zato ma tam zaujala značka 14a - "Achtung Falschfahrer".
https://de.wikipedia.org/wiki/Bildtafel ... 6sterreich
Nemci nemajú ani križovatku s vedľajšou cestou.
https://de.wikipedia.org/wiki/Bildtafel ... _seit_2017
Miro napísal:To nové delenie značiek mi robí problémy - predtým platilo, že všetky trojuholníkové značky sú výstražné. Teraz je to dosť rozhádzané.
Jaakub napísal:Neviem, či to už bolo. Tá dodatková tabuľa (dokonca použitá aj samostatne) má symbolizovať v kombinácii s týmito značkami čo?
https://www.google.sk/maps/@48.151076,1 ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1529286, ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1513866, ... 384!8i8192
Kvík napísal:Tých 25% neverím, prešiel som tade trikrát a hádal by som najviac polovicu. 25% má možno zvážnica. Hlavný problémom bol otrasný stav cesty hlavne na krásnohorskej strane, ale po rekonštrukcii to už zrejme nebude ono, ak ju teda niekedy aj dokončia. A na zákruty je lepšia Súľová + Grajnár. Soroška je len o málo horšia než Dargov.
ondrejko_t napísal:Podľa tejto fotky ma to namotalo tam ísť na bicykli, to môže byť paráda.
Autom ma to tam nejako neláka
StVO napísal:Naozaj tam na krátkych úsekoch špičkový sklon dosahuje takéto závratné hodnoty, Akurát, že keď ideš non-stop v stúpaní, kde 10 percent je bežný štandard, ktorý už začínaš vnímať ako rovinu, tak Ti to už tých krátkych 25 ani nepríde takých strmých. Len na porovnanie - celkový priemer je cca 9 percent, a to sú tam aj úseky, kde cesta prejde zo stúpania do klesania a zase naspäť. Donovaly majú polovicu, Čertovica má na juhu cca 4 a na severe cca 5 percent priemer.
StVO napísal:Jaakub napísal:Neviem, či to už bolo. Tá dodatková tabuľa (dokonca použitá aj samostatne) má symbolizovať v kombinácii s týmito značkami čo?
https://www.google.sk/maps/@48.151076,1 ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1529286, ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1513866, ... 384!8i8192
Predpokladám, že má symbolizovať neschopnosť projektanta porozumieť písanému textu. Konkrétne "Dodatková tabuľka umiestnená pod značkou Jednosmerná cesta umožňuje cyklistom jazdiť v oboch smeroch (...)".
Inak význam tej značky nie je výstražný, ale informačný: predsa značka neupozorňuje na nebezpečenstvo - a už vôbec nie na také, "ktoré je ťažko včas rozoznateľné aj pri dodržaní primeranej opatrnosti" - len informuje vodiča, že na križovatke sú ostatní vodiči povinní dať mu prednosť v jazde.
Miro napísal:Inak význam tej značky nie je výstražný, ale informačný: predsa značka neupozorňuje na nebezpečenstvo - a už vôbec nie na také, "ktoré je ťažko včas rozoznateľné aj pri dodržaní primeranej opatrnosti" - len informuje vodiča, že na križovatke sú ostatní vodiči povinní dať mu prednosť v jazde.
Na to nám ale stačí značka "hlavná cesta". Podľa vyhlášky 30/2020 Z.z. ani tú netreba, ak už idem po hlavnej ceste. Maximálne ak hlavná cesta nepokračuje priamo, tak značka "hlavná cesta" s dodatkovou tabuľkou č.510 "priebeh hlavnej cesty".
Takže značka 301 je vlastne zbytočná.
ondrejko_t napísal:StVO napísal:Jaakub napísal:Neviem, či to už bolo. Tá dodatková tabuľa (dokonca použitá aj samostatne) má symbolizovať v kombinácii s týmito značkami čo?
https://www.google.sk/maps/@48.151076,1 ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1529286, ... 384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@48.1513866, ... 384!8i8192
Predpokladám, že má symbolizovať neschopnosť projektanta porozumieť písanému textu. Konkrétne "Dodatková tabuľka umiestnená pod značkou Jednosmerná cesta umožňuje cyklistom jazdiť v oboch smeroch (...)".
U nás medzi SN a Hrabušicami spravili nový cyklochodník, ktorý je viac krát križovaný poľnou cestou. každé kríženie je zo smeru poľnohosp. vozidiel označené značkou daj prednosť v jazde a tou dodatkovou tabuľou dnes hádam pojdem na bike tak odfotím
Z 302 Hlavná CESTA označuje súvislý úsek, kde mám prednosť, pokiaľ nepríde Z 303, Z 201 alebo Z 202, zatiaľčo Z 301 KRIŽOVATKA s prednosťou vjazde upravuje režim iba v danej križovatke a na ďalšej musím očakávať, že bude bez značiek s prednosťou sprava.
StVO napísal:Ja som tam úplne prvý krát šiel na bicykli Bolo to myslím v 1986, spravili sme si takú Tour ...
pa3ck napísal:Práveže podľa starej vyhlášky mali Križovatka s vedľajšou cestou a Hlavná cesta rovnaký význam (to, že sa jedna používala "mimo obce" a druhá "spravidla v obci" pre vodičov nič nemenilo). V súčasnosti sa však líšia (resp. budú líšiť, keď skončí prechodné obdobie) - to napokon vyplýva už z ich názvu. Z 302 Hlavná CESTA označuje súvislý úsek, kde mám prednosť, pokiaľ nepríde Z 303, Z 201 alebo Z 202, zatiaľčo Z 301 KRIŽOVATKA s prednosťou vjazde upravuje režim iba v danej križovatke a na ďalšej musím očakávať, že bude bez značiek s prednosťou sprava.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.