Chodcov naozaj treba edukovať. Aby keď je niekde značka, že tadiaľ chodec prechádzať nemá a sú tam metre po použitie najbližšieho prechodu, tak ten chodec na drzovku aj tak ide krížom cez cestu.. cez 3 pruhy a podobne. Lebo on nemôže prejsť o 25 metrov tam a 25 metrov naspäť a čakať na semafore. Mesačne nehody lebo niekto niečo neodhadol a v tretine sa zmenila situácia alebo vykúkanie spoza tatrovky. Alebo ešte ťahá vedľa seba bicykel a zdá sa mu to normálne. To iné nie je len "prečo to polícia nerieši" a obratom "Prečo polícia nerieši právo na prejdenie a iks situácii kedy to nie je umožnené". To by všade musel niekto stáť alebo nainštalovaná kamera a denne vyhodnocovať.
V poslednej dobe sa rozmohlo parkovanie tesne pred priechodom. A ten argument "viete lebo celá ulica je plná, dvakrát som ju obišiel". Je zbytočné ďalej to opisovať, jednoducho toto je taký národ. Nedá sa ale nevadí, ja si poradím. Potom sa divia že tam to auto nemajú resp. zábrana na kolese etc. Inak je vysoká miera tolerancie keď sa stojí na vyšrafovanom pred križovatkami, že teda tak o.k., aj keď ten výhľad z bočných je potom zlý. Ale toto s tým že pred priechodom je už vrchol. A niektorí sa postavia tak, že kolesom nejdú do priestoru zebry a argument: ale koleso tam nemám
Že my máme určené metre pred priechodom dotyčný nikdy nevie.
Zmazaný priechod alebo značenie všeobecne, to nejdem komentovať. Preto tam to ZDZ je, aby bolo viditeľné vždy.
Za nebezpečné považujem priechody, ktoré idú šikmo. Zrovna nedávno, asi týždeň naspäť kamión nárazovo brzdil, lebo tam niekto vošiel z opačnej strany a obával sa, že mu to aj tak nevyjde, je sporné, či tam mal nemal ten chodec vojsť, lebo tam boli aj iné okolnosti. Do kamiónu zozadu ťukla dodávka. Nehoda.. frekventovaný ťah. Prišla hliadka, postavila sa do protismeru a zostal tam de facto 1 jazdný pruh pre dva smery. plus ten priechod. Tento národ musí pozorovať čo sa stalo, takže každý z protismeru proti kamiónu mal nutkanie spomaliť aby si pozrel čo sa stalo. Ja som to len pozoroval chvíľu a fakt som si hovoril, za chvíľu sa ťuknú lebo tam bol chaos ale aj sa stalo, osobák si potreboval prezrieť ťukanec, výrazne spomalil, aj ten za ním a ten tretí ešte stojaci na tom inkriminovanom priechode nedobrzdil a ťukol v tom protismere a po priechode išiel pán s kočíkom ako keby sa tam nič nedialo :O . Dve nehody, ale nič, odstavili osobáky bokom - tí sa rozhodli že o nič nejde, ale až po tom čo sa uviedol svedok udalosti
a objasnil im aký bude ďalší postup a zrazu teda že o nič nejde oni sa dohodnú.
A všeobecne sú nebezpečné križovatky ktoré sú z bočných posunuté, a takto je vedený minimálne jeden ten priechod do šikma. Tam všeobecne v tejto krajine je často obtiažne odbočiť vľavo z bočných, že nikdy nie je istota, kto má vojsť do tej križovatky. A keď nastáva špička a ten prieťah je zasekaný, tak sa tam nedá prejsť aj vôbec. Ale rozumiem tomu, že nejde uplatniť pravidlo že sa nechá priestor v križovatke, lebo bočné by to stále zasekávali a ten hlavný by sa neposúval. Bezpečnosť chodca alebo účastníka premávky je tu ale úplne mimo.. toto sa týka dosť veľa miest v tejto krajine. A dokola sa riešia tie isté príčiny nehody na tých istých miestach, lebo stále veľká časť populácie plus tranzit, ktorý to nepozná nevie pustiť, spomaliť, obmedziť sám seba, občasne.
Pri priechodoch sú nebezpečné aj KO, ktoré sú zasekané, keď niekto kto je na ňom dáva prednosť bočnej vetve (nemusí a nemal by) ale ten za ním to nečaká a narazí už som videl odrazené vozidlo do bočnej vetvy až k priechodu.. a chodci sa zásadne nepozerajú do vnútra KO, keď už na neho vstupujú, ale zásadne ešte o čosi skôr, že aká je tam situácia. A potom niekto kto ide okolo povie "no ako sa toto mohlo stať?"
Takto sa dá pokračovať. Ale chodci a cyklisti (šliapajúci po priechode) sú vplyvom preplnených miest už fakt najviac ohrození na živote. A aj tvoria polovicu mŕtvych.. mládež s hudbou v ušiach nepočuje a časti mládeže sa ani nezdá ako nebezpečné vojsť do tej dráhy vozidla, že veď to nič nie je. Pre nich sú to hry z internetu, prípadne "úlohy" za body v rebríčku do partie. (rozbeh do priechodu v nejakej optickej čiare vozidla pred ním a či to stihne prebehnúť a za aký čas). S tým posledným sa robí, prevencia v ZŠ/SŠ, že vieme že sa to deje + edukácia nárazov v kmh a dôsledky, okrem tých tr. pokračovaní, lebo to je nejaký úmysel etc.
Nie je to teda len o značení, aby som vás trochu vyviedol z presvedčenia že je, kým ho nevieme v hlave premeniť na drobné vo význame v tom aká je premávka a riziká.