Moderátor: Moderátori
Ike napísal:a pri tých 130 som sa necítil komfortne.
Ike napísal:Ja sa považujem za dobrého vodiča a pri tých 130 som sa necítil komfortne. Rovnako som sa necítil komfortne ani ako vodič, ktorý prispôsobuje rýchlosť okolnostiam pri napr. pripájaní. Viacerí tam jazdili už šialene v kombinácií s častou zmenou jazdných pruhov. A to treba objektívne povedať, že mnoho o tej zmene nevedelo.
ondrejko_t napísal:kde ísť 130je "o hubu" ak nie si zrovna pretekár.
Kvík napísal:pri 110-115 km/h o dosť adrenalínovejší zážitok,
Práveže netrepem, skoro vždy idem z pravého pruhu D1 do pravého na vetve smerom na D2, aspoň teda kým nie sú kamióny. Lenže pritom treba prejsť cez ľavý z Einsteinovej a to býva občas problém, keď tam už niekto ide 120-130.
Vceliak napísal:Ike napísal:a pri tých 130 som sa necítil komfortne.
Ak sa pri tejto rýchlosti necítiš komfortne, vymeň auto alebo šoféra
U nás je ten problém (inak dosť často dôvod kolízii na diaľnici), že ak niekomu ukazuje tachometer auta 130 km/h, tak viacej " ani bohovi" a blokuje ľaví pruh, dokiaľ neobehne kamióny, ktoré idú 110 GPS. Niekedy aj dlhšie a bezdôvodne.
Môjho kolegu vyhodili zo skúšky na americký vodičák, len pre to, že v pripájacom pruhu na diaľnicu nestihol nadobudnúť maximálnu povolenú na tej diaľnici rýchlosť 65 míľ/h. Dôvod: nebezpečné zaradenie na diaľnicu. Viete o niekom, kto na Slovensku zaplatil pokutu za to, že bol príliš pomalý na diaľnici?
metelesku.blesku napísal:Práveže netrepem, skoro vždy idem z pravého pruhu D1 do pravého na vetve smerom na D2, aspoň teda kým nie sú kamióny. Lenže pritom treba prejsť cez ľavý z Einsteinovej a to býva občas problém, keď tam už niekto ide 120-130.
1. Pri križovaní z D1 na D2 ti stačí zmeniť iba jeden pruh, nemusíš sa tlačiť úplne vpravo. Ten úplne pravý pruh nechaj napr. pre autá z Einsteinovej idúce na D2 a nemusíš sa ani hanbiť, ak ťa niekto z prava obíde, lebo z Einsteinovej nepotreboval meniť pruh a má jednoducho väčšiu rýchlosť ako ty. Je to tam úplne bežné odkedy tá križovatka existuje. Za jazdu v ľavom pruhu na vetve z D1 na D2 ešte policajti nikomu do pneu nestrieľali, ani keď ho niekto obehol sprava.
2. Inak, z Einsteinovej prichádzajú do tej križovatky 120-130 hlavne tí, ktorí si už na Einsteinovej všímajú, aká momentálne platí v strede na D1 rýchlosť a v strede na tej premenlivej tabuli vidia 120, tak sa tomu prispôsobia v predstihu. Alebo proste len ty prichádzaš z tej D1 príliš pomaly a teda si tým kolíznym bodom práve ty, lebo sa nestíhaš prispôsobiť premávke.
Ike napísal:Tam ale svieti non-stop elektromechanická 100ka o veľkosti panvice. Teda, ešte som tadiaľ nešiel tak, že by nesvietila.
Ike napísal:Idem z Einsteinovej, míňam značku koniec Bratislavy, 80 knots, V1, rotate, šlapem na plyn a pred tou ostrou zákrutou smer Lanfranconi je tam panvica 100 km/h. Ale musíš fakt dobre pozerať, aby si ju videl.
Miro napísal:Vie mi niekto povedať, načo sú na portáloch tie panvice, keď 100 km/h sa dá zobraziť aj na svetelných značkách?
sendvo napísal:tieto panvice inak maju na portaloch aj rakusaci
https://www.google.at/maps/@48.1581413, ... 384!8i8192
co som si vsimol otacaju sa ked je portal nefunkcny alebo sa robi oprava/udrzba. kedze su mechanicke staci ich otocit a moze sa vypnut privod elektriny a robit udrzba. ale na viedenskych mestskych dialniciach som ich fakt videl otocene iba ojedinele. aky bol dovod u nas? tipujem aby sa setrili svetelne tabule.. povodne mali byt vraj dole na stlpoch portalov - tam by boli trochu lepsie viditelnejsie. naposledy ked som isiel cez bratislavu husto snezilo a fakt som ich skoro nezbadal ze su otocene
expwy napísal:Miro napísal:Vie mi niekto povedať, načo sú na portáloch tie panvice, keď 100 km/h sa dá zobraziť aj na svetelných značkách?
Princípom každého líniového riadenia je v prvom rade reagovať na aktuálnu dopravnú situáciu z nameraných aktuálnych hodnôt a prispôsobiť rýchlosť dopravného prúdu tak, aby sa čo najviac eliminoval vznik kolón a dopravný prúd bol čo najplynulejší aj za cenu regulácie rýchlosti. Hodnoty zobrazované na svetelných paneloch sú vysvietené len vtedy, ak je potrebné obmedzenie rýchlosti z dôvodu regulácie dopravného prúdu. Čiže priamym dôsledkom líniového riadenia.
Tie "panvice" sú na úsekoch, kde je najvyššia dovolená rýchlosť obmedzená oproti všeobecným pravidlám, bez ohľadu na líniovku. Číže napr. na úseku D1 medzi uzlom Bratislava-Nivy a prípojkou Bratislava-Galvaniho je NDR 100 km/h. Vyššiu rýchlosť nie je možné zobraziť.
Ak nie je na svetelných paneloch žiadna rýchlosť platí štandardná NDR na diaľnici 130 km/h, avšak na predmetnom úseku je potrebné obmedziť na 100 km/h a toto je riešené tými prizmatickými premennými značkami (prizmy), lebo tieto platia vždy, ak líniovka nepovie inak.
Takéto sú princípy líniového riadenia dopravy, ktoré platia v motoristicky vyspelých krajinách. Preto podobnú kombináciu priziem a svetelných panelov možno vidieť napr. v Rakúsku a v Nemecku, kde je NDR obmedzená oproti blanketnému limitu.
Vallov a Doležalov nekompetentný zásah do líniového riadenia dopravy obmedzením NDR na 100 km/h v nočných hodinách (22-6 h), vlastne poprel princíp líniového riadenia, a tie 100-ky sa tam objavujú na svetelných paneloch, čiže môžeme tvrdiť, že funkčnú líniovku sme tu mali až 3 mesiace. Urobili, tak na základe svojich pocitov a názorov, navzdory platnému projektu a určeniu DZ, čiže porušili zákon.
Treba pripomenúť, že celá D1 v Bratislave bola naprojektovaná, postavená a skolaudovaná na NDR 130 km/h, prešla posudzovaním vplyvom na životné prostredie a hlukovými štúdiami. Však na základe asi čoho, boli na D1 medzi diaľnicou a Einsteinovou postavené PHS, diaľnica zapustená pod úroveň terénu, vymenené okná na stovkách bytov v Petržalke a povrch vozovky urobený drenážnym/tichým asfaltom.
Séria debilných politických rozhodnutí na pokračovanie, presne ako bola diaľnica v obci, tak teraz tu je Nachttempolimit. Za chvíľu príde požiadavka obmedziť na 100-ku celú Bratislavu (D1 a D2), a to môžeme hodiť celú líniovku rovno do koša.
Vlados napísal:expwy, na úseku D1 medzi uzlom Bratislava-Nivy a prípojkou Bratislava-Galvaniho je prípojka Gagarinova a tak tam nie sú žiadne značky takže NDR 100 tam nemá byť ako vyžadovaná.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.