Moderátor: Moderátori
KN.SK napísal:Parkovanie čiastočne i na chodníku u nás v Komárne. Predtým nesmeli vozidlá parkovať na chodníku a tak blokovali často dopravu, vznikali nebezpečné stavy. A tak bola Komenského ulica premaľovaná:
1909
Vlados napísal:Roky to tak fungovalo a tak to mala samospráva legalizovať... a po termíne aj legalizovala. Ešte by to chcelo zlepšiť údržbu o zeleň - nech kríky nezasahujú (toľko) do chodníka. Žiaľ prvý rok budú vyzerať ako postihnuté.
asdf napísal:Hank: Presne na to som sa vlastne chcel spýtať. Oni to Rakušáci majú v normách, že každé priecestie musí mať min. 4 výstražníky, na každej strane dva. S ohľadom na konštrukciu toho svetelného signálu asi nevyhnutnosť (teraz myslím stran viditeľnosti apod., neprítomnosť dvojvláknových žiaroviek nepredpokladám). To je ďalšia kopa peňazí na každé priecestie v okamihu keď sa ŽSR rozpadajú samotné trate.
asdf napísal:Takže z civilizovaného sveta škrtám Talianov, Francúzov, USA a pár ďalších krajín
asdf napísal:A tá EN 12368 to je nejaká značka kvality?
asdf napísal:vyžaduje množstvo elektroniky okolo, ktorá tak, aspoň z drážnej skúsenosti, obmedzí život zariadenia viac, než samotné LEDky.
asdf napísal:keď teda ŽSR nezvládajú oveľa základnejšie činnosti, prečo preboha po nich chcieť obrovskú akciu na výmenu všetkých PZS/PZZ v republike? Ako prečo nie, ale takto budú v SR zažívať oba typy závor ešte naši pravnuci...
sendvo napísal:nepamatam si ze by som niekde v taliansku alebo francuzsku videl jedine priecestie bez zavor
sendvo napísal:nie ale urcite budem viac verit norme, ktora prisla po desatrociach skusenosti a vyskumov z krajiny ktora ma 33 000 km zeleznic
sendvo napísal:mi pripominas jedneho znameho, ktory si odmieta kupit novsie auto lebo "je tam prilis vela elektroniky". ale vobec ti nevadi ze to je priemyselna elektronika, ktora musi nieco vydrzat
sendvo napísal:a vsetko je modularne. vsetko je vymyslene staci to len kupit a namontovat.
sendvo napísal:to nikto od nikoho nechce. ved aj v nemecku stale najdes stare priecestia aj na hlavnych tratiach. len by bolo fajn keby sa uz konecne rozhybali. doteraz nemuseli nic robit a zrazu ked im treba zdvihnut zadok tak to je problem. kolko sa za posledne 4 roky rekonstruovalo priecesti, ktore uz mohli byt po novom...
asdf napísal:A tá EN 12368 to je nejaká značka kvality?
asdf napísal:Dráha má svoju normatívu, predsalen ťažko v tej EN 12368 bude napr. biele svetlo, že áno.
asdf napísal:Naviac ruku na srdce, okrem AT/DE asi moc iných výstražníkov po Európe nebude navrhnutých v súlade s EN pre cestné svetlá.
asdf napísal:Nová TNŽ 34 2650 sa vraj píše, takže do toho roku 2029 sa na Slovensku výstražníkov AT/DE naozaj dočkáš. Tak si to potom nezabudni opripomienkovať, aby to tam bolo zapracované/odcitované.
asdf napísal:Dávno? No to dávno je pár rokov a aj to skôr na väčších investičných akciách, predsalen dvojvláknová žiarovka stojí 3€, redundantné LED svetlo stojí v lepšom prípade 300€. Áno, vydrží o dosť dlhšie ale tiež to nie je tak jednoduché ako to popisuješ, nie je to o tom, že sa vypáli ľubovoľná štvrtina LED, ale sú tam nejaké dohľadové obvody, LED sú zapojené do vetiev a musí existovať dohľad aspoň X/Y vetiev (pričom sú závady jednej LED, ktoré so sebou "vezmú" celú vetvu) čo o.i. vyžaduje množstvo elektroniky okolo, ktorá tak, aspoň z drážnej skúsenosti, obmedzí život zariadenia viac, než samotné LEDky. Naviac pre plnohodnotné využitie to často vyžaduje zmenu použitej kabeláže, takže zasa zbohom nejaký lacný retrofit. Ostatne S&B a všetci výrobcovia majú výstražníky vzor AT/DE aj so žiarovkami. Vrátane bárs AltPro, ktoré to vyvíjalo pár rokov dozadu. Asi tretí svet... Ja som za LEDky, u nás to vyrábame, dokonca si kolegovia ako prví v ČR "trúfli" na to, že už výstražník so žiarovkami nebudú ponúkať vôbec. Ale či je to perspektíva hromadnej výmeny u PZS/PZZ na ŽSR?
asdf napísal:Ak máš podozrenie na nezákonné konanie, tým skôr korupciu/klientelizmus, oznám ho. Čím skôr tým asi lepšie, stav OČTK sa za Smeru asi zlepšovať tiež moc nebude.
StVO napísal:A hlavne, pre koho sú tie svetlá určené? Pre fíru alebo pre vodiča? Nemali by teda takto náhodou spĺňať cestné normy?
StVO napísal:Inak nepoznám zbytočnejšiu vec ako biele svetlo na priecestí - pre vodiča z neho nevypláva vôbec nič pokiaľ ide o správanie, s výnimkou tej podivuhodnosti o dovolenej rýchlosti (naša miestna špecialitka).
StVO napísal:Tak to by si bol prekvapený. Parametre tej EN-ky sú bežne citované v technických smerniciach. Nie samozrejme u nás.
StVO napísal:2029? V podmienkach ŽSR scifi, veď 5 rokov trvá len kým pero chytia do ruky. Mimochodom, aktuálne tam o vizuálnych vlastnostiach svietidiel nie je ani slovo a dovolím si vysloviť dôvodnú pochybnosť, že sa tam čosi také zapracuje.
StVO napísal:Toto na dráhe milujem. Len čo niekto vymyslí niečo jednoduché, lacné a spoľahlivé
StVO napísal:Mimochodom, čo sa týka výmeny - už len rozdiel na spotrebe elektriny ju zaplatí.
StVO napísal:Si rob srandu.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.