Stránka 2 z 5

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 20:44
od Miro
johhan napísal:
aquila napísal:johhan, to mam ako chapat ze sa planoval povrchovy variant cez strecno ? s nejakymi odstrelmi skal pocitam ?

nieco ako na trase D1 v CR kde sa v jednom useku uvazovalo tunel vs. odstrel skal. cenovo to vychadzalo zhruba na rovnako a potom urobili odstrely => kvoli udrzbe a bezpecnosti ...



Nie tam boli dva krátke tunely + mosty a estakády a tok dunaja bol križovaný asi 7 krát mostom


Chcel si zrejme povedať tok Váhu :shock:

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2005 00:18
od johhan
Miro napísal:Chcel si zrejme povedať tok Váhu :shock:


:-) Sorry jasne že Váhu ... len akurat vtedy som si prezeral prestavbu prístavneho mosta - tak som to zblbol :-)

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2005 16:41
od aquila
johhan: ked si to tak nadsrtol, mohol by si sa trosku rozviest o prestavba pristavneho mosta ? :) dufam, ze to bude aspon 4+4 ;)

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2005 16:39
od Adaios
aquila napísal:johhan: ked si to tak nadsrtol, mohol by si sa trosku rozviest o prestavba pristavneho mosta ? :) dufam, ze to bude aspon 4+4 ;)


Pristavny most je planovany pri prestavbe na 4+4 pruhy. A uvazuje sa ze by mohol byt uplne prestavany az na 5+5 pruhov, kde ten jeden pruh v kazdom smere by bol vyhradne pre MHD.

Ale takyto stav tak skoro nebude, hlavne, ked sa teraz opravil povrch a investovalo sa do paralelneho mosta Apollo.

S mostami je na dlhsi cas koniec v Bratislave. Na rade je MHD a ked tak sa bude modernizovat Stary most. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 13:23
od Nevedko
Adoas napísal:
aquila napísal:johhan: ked si to tak nadsrtol, mohol by si sa trosku rozviest o prestavba pristavneho mosta ? :) dufam, ze to bude aspon 4+4 ;)


Pristavny most je planovany pri prestavbe na 4+4 pruhy. A uvazuje sa ze by mohol byt uplne prestavany az na 5+5 pruhov, kde ten jeden pruh v kazdom smere by bol vyhradne pre MHD.


Ano, rovnako sa uvazuje o rozsireni dialnice po Trnavu na 4+4, po Zilinu na 3+3.

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 13:27
od Adaios
Nevedko napísal:Ano, rovnako sa uvazuje o rozsireni dialnice po Trnavu na 4+4, po Zilinu na 3+3.


To je mozne ze sa planuje, ale nie v realnom casovom horizonte 30 rokov.

Neviem o tom uplne podrobnosti, ale nesuhlasim s tym, ja si to preverim, lebo neplanuje sa v celej dlzke riesit D1 BA-ZA na 3+3 pruhy.

To je len sen mnohych ludi. Nie realny plan. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 21:02
od Caesar
Nevedko napísal:Ano, rovnako sa uvazuje o rozsireni dialnice po Trnavu na 4+4, po Zilinu na 3+3.


Uvažuje sa ... :roll: ... konkrétna linka na štúdiu prosím.

D1 BA-TT sa plánuje v strednodobom horizonte rozšíriť na 3+3 pruhy a úvaha na 4+4 pruhy je v rovine nereálnej a len úvahy. Nie reálnej úvahy.

Je iné ak sa niečo reálne plánuje a iné je ak sa to plánuje "možno raz".

Keď bude D1 BA-TT na 3+3 pruhy v r. 2015 hotová tak to bude zázrak.

A čo sa týka rozšírenia D1 BA-ZA na 3+3 pruhy, tak áno, ale nie v celej svojej dĺžke. Len niekoľko úsekov a môžem povedať, že všetky ktoré sa teraz stavajú, tak nie sú na to pripravené. Takže cena bude závratná.

Napríklad úsek TT-TN sa neplánuje. 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 13:07
od Nevedko
Caesar napísal:
Nevedko napísal:Ano, rovnako sa uvazuje o rozsireni dialnice po Trnavu na 4+4, po Zilinu na 3+3.


Uvažuje sa ... :roll: ... konkrétna linka na štúdiu prosím.

D1 BA-TT sa plánuje v strednodobom horizonte rozšíriť na 3+3 pruhy a úvaha na 4+4 pruhy je v rovine nereálnej a len úvahy. Nie reálnej úvahy.

Je iné ak sa niečo reálne plánuje a iné je ak sa to plánuje "možno raz".



Vidim, Caesar, ze si ma pochopil. Chcel som iba povedat, ze rovnako, ako sa uvazuje o Pristavnom moste na 5+5, uvazuje sa aj o dialnici po Zilinu na 3+3. Inymi slovami - bolo by to pekne, ale tak skoro to nebude. Ale to sme uz riadne odbocili od Rajeckeho variantu. :-) Mimochodom, vedel by niekto ponuknut linku na nejake studie tykajuce sa takychto odmietnutych trasovani, ako je Rajecky variant alebo D1 cez udolie Vahu pri Strecne? Len tak pre zaujimavost.

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 23:34
od Adaios
Nevedko napísal:Mimochodom, vedel by niekto ponuknut linku na nejake studie tykajuce sa takychto odmietnutych trasovani, ako je Rajecky variant alebo D1 cez udolie Vahu pri Strecne? Len tak pre zaujimavost.


Nevedko,

tak mozem ti dat links, kde nemas pristup ... ale mozem dat links aj tam, kde pristup mas a kde nieco o tomto je:

http://www.mia.sk/DE_TL/Stav/DT_200007/20_07_07.htm - niekde v strede textu a je tu krasne popisane, co su to "metrovi dialniciari" typu feroslav atd.

http://www.strazov.sk/povodny/dialnica/zs.htm - tiez niekolko info

http://mesta.slovenska.sk/m_portaly/dow ... hp?id=1218

http://www.skreality.sk/old_site/dialnice_za_2002.html

A dalsie info po slovensky nepoznam a ani neviem teraz najst. Musi este niekto iny, ked ti (alebo aj ostatnym) to nebude stacit. :wink:

Rajecký variant D1

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2005 17:30
od Ludo
V nasledujúcom príspevku pár slov ku rajeckému variantu. Príspevok súvisí s príspevkom o doprave v meste Žilina v téme Oblast Ziliny, Bytce a Kysuckého nového Mesta. Jeho cieľom je doplniť komplexný obraz o rajeckom variante. Dnes je už tento variant bezpredmetný, pretože sa realizuje variant považský.

Použité skratky :

SÚP – Smerný územný plán
ÚPD – Územno-plánovacia dokumentácia
VD – vodné dielo

Považská trasa diaľnice D1 v úseku od Ladcov po Višňové a na ňu naväzujúca diaľnica D3 bola navrhnutá ešte v šesťdesiatych rokoch 20.storočia bratislavským Urbinom v tzv.rajónovom pláne. Už vtedy však autori SÚP Sídelných útvarov Žilina a Považská Bystrica vedeli, že táto trasa je nepriechodná. Preto bola v Stavoprojekte Žilina, kde sa spomínané SÚP vypracovali, vybraná, schválená a geologicky aj stavebnými uzáverami pripravená trasa Rajecká. Jej zásadné prednosti sú :
- plne rešpektuje SÚP Žiliny a Považskej Bystrice
- je kratšia
- nachádza sa na nej jeden razený tunel Malá Čierna s dĺžkou 1220m
- je omnoho lacnejšia
- diaľnica D3 sa na ňu napája východnou tangentou okolo žilinskej aglomerácie, na ktorú sa priamo pripájal výrobný a skladový areál (dnes KIA), zriaďovacia stanica Teplička a koncový prístav vážskej vodnej cesty na VD Žilina

Po roku 1989 presadila vláda staronovú považskú trasu diaľnice D1.

Dôvody :
- napojenie budúceho medzinárodného letiska Žilina - Hričov na diaľnicu
- nespokojnosť politických predstaviteľov Považskej Bystrice a Bytče s tým, že ich diaľnica „bude obchádzať“
- údajné ohrozenie vzácnych mokradí pri Rajci
- poškodenie „nedotknutej prírody“ rajeckej doliny

Skutočnosť :
- medzinárodné letisko v Hričove je diskutabilné, leží v stiesnenom údolí Váhu, jeho pristávacia dráha je dlhá len 1200 m a aj po predĺžení dosiahne max 2000 metrov, čo neumožňuje pristávať lietadlám pre viac ako 70 cestujúcich, vzletový a pristávací kužeľ letiska je obmedzený okolitými horskými masívmi. Žilinsko-martinské ťažisko osídlenia mohlo (a ešte stále môže) mať vybudované moderné medzinárodné letisko s odpovedajúcimi parametrami v priestore Turčianskej kotliny, s čím nakoniec počítala aj Štúdia o vývoji osídlenia a komplexnej infraštruktúry na Slovensku
- 13 rokov trvali posudzovania variantov vedenia D1 cez Považskú Bystricu, aby sa v časovej tiesni a z finančných dôvodov vybral najlacnejší a z hodnotenia EIA najhorší povrchový variant
- pri Rajci sa nachádza niekoľko ha mokradí, ktoré nebolo problém obísť posunutím trasy
- „nedotknutá“ Rajecká dolina je jednou z najurbanizovanejších prímestských oblastí na Slovensku, súvislý pás osídlenia od Žiliny až po Rajec, tvoriaci južný aglomeračný priestor Žiliny, cesta 1.triedy I/64 a železnica Žilina – Rajec, cementáreň Lietavská Lúčka, ktorá desiatky rokov znečisťovala ovzdušie a jej otvorené povrchové lomy dodnes hyzdiace krajinu

Dôsledky realizovanej považskej trasy :
- je dlhšia, omnoho drahšia,
- narušila priestor Považskej Bystrice
- narušila priestor najväčšej plánovanej rekreačnej oblasti s kúpaním v Žiline
- odčlenila od mesta už schválené lesoparky Malchovice a Uhliská,
- prechádza cez územie navrhovanej obytnej časti Dúbrava
- neumožňuje priame napojenie obrovského plánovaného výrobného areálu východného sektora (prekladiská prístavu, železnice, nákladnej autodopravy, sklady, výroba – dnes KIA), ale napája tento najviac dopravou zaťažený sektor len na vnútromestskú dopravu
- z ÚPD bol vylúčený plánovaný segment komunikácie IV. Okružnej od letiska Hričov po Bánovú, pretože v tejto trase je dnes vedená diaľnica D1. Mesto Žilina už verejne odprezentovalo urbanistický projekt Žilina – západ, kde má byť vytvorený priestor pre ubytovanie až 40000 obyvateľov, celomestská rekreácia, lesoparky a športoviská. Jediným možným kapacitným napojením tohoto územia na súčasné mesto bude diaľnica D1 ohraničujúca územie z juhu. Nevyhnutným predpokladom je realizácia diaľničnej križovatky v priestore Ovčiarsko – Bitarová. Mesto Žilina nepožiadalo kompetentné štátne orgány o zapracovanie tejto križovatky do projektových dokumentácii a stavebnú ochranu územia križovatky.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2005 20:14
od johhan
Mimochodom to červené čiarkované na tejto mape http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous čo ide spred Višňového ku KIA by mal byť pôvodný koridor D3 pri Rajeckom variante

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 10:51
od Nevedko
Teda Povazska Bystrica tak velmi chcela zabranit tomu, aby ju dialnica obisla, az napokon bude mat dialnicnu estakadu ponad mesto. Tomu vravim ironia.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 14:31
od aquila
to je skoro ako so zenami, tiez nikdy nevedia co chcu :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 17:08
od wazari
aquila napísal:to je skoro ako so zenami, tiez nikdy nevedia co chcu :lol:


a neprestanu, kym to nedostanu :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 19:26
od Lenny
Přidal jsem mapku Slovenska, kde je vidět plánovaný Rajecký variant z roku 1994.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=439

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 21:00
od fh
Rajecký variant, rovnako ako považský (aj s jeho ďaľšími variantami) zasahoval kataster mesta. Je úplne jedno,ktorý by bol zvolený. Vplyv na zmenu trasovania t.j. zmenu rajeckého na považský mala PB mizivý. Že si je PB sama na vine sú drísty,inak to už neviem nazvať. Tam sa hrala iná hra a iní hráči rozhodovali o tom kadiaľ diaľnica pôjde.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 23:38
od aquila
pozorovatel, v tom mas recht. tam ma namocenych viacero "sfer vplyvu" namocene prsty .. problem mesta PB bolo mozno to, ze si dlho mysleli, ze mesto hraju tu najdolezitejsiu ulohu, kym pravda bola niekde inde ;) ale to tu nechcem rozoberat lebo je to kusok OT v tejto teme ..

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 08:32
od fh
Aquila, tak to nejako vidím aj ja ... :wink: ,

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 08:44
od johhan
Lenny napísal:Přidal jsem mapku Slovenska, kde je vidět plánovaný Rajecký variant z roku 1994.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=439


a malo to 2 úseky D1 Považská Bystrica - Poluvsie a D1 Poluvsie - Višňové

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 00:16
od Adaios
Pozorovateľ napísal:Rajecký variant, rovnako ako považský (aj s jeho ďaľšími variantami) zasahoval kataster mesta. Je úplne jedno,ktorý by bol zvolený. Vplyv na zmenu trasovania t.j. zmenu rajeckého na považský mala PB mizivý. Že si je PB sama na vine sú drísty,inak to už neviem nazvať. Tam sa hrala iná hra a iní hráči rozhodovali o tom kadiaľ diaľnica pôjde.


Pozorovatel,

a odkial cerpas istotu, kde sa vzal skutocne Rajecky variant a kym bol financovany a na co mal sluzit?

EU sa stara o ZP. To je fakt, ktory treba zohladnit, ale zaroven sa tento variant predkladal ako realny.

...

Teraz su uvahy, ze niektori ludia z PB necheli estakadu nad mestom, lebo to "nikde vo svete nie je normalne", ... asi ti dotycni nikde vo svete neboli.

...

Nechajme to tak. Pravda je niekde inde a dolezite je, ze kazdy na forume vie, kde. Aj ked ma mozno kazdy "tu svoju pravdu". :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2006 11:26
od johhan
Po včerajšom rozhovore s jedným ochranárom - ekológom na tému Rajecký variant som získal dosť divný pocit.

Bol to jeden z odporcov Rajeckého variantu, to by nebolo nič zvláštne len Rajecký variant bol navrhnutý tak aby čo najviac pretínal CHKO - teda aby bol nepriechodný bol trasovaný PB - Poluvsie. A navrhli alternatívnu trasu Visolaje Podskalie Pružina ( najužší bod CHKO cca 1800m ) a tam bol dokonca prechod tunelom takže žiadný problém s ochranármi. Je zaujímavé že to neprešlo a bol vybratý variant drahší dlhší a náročnejší.

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2006 14:34
od aquila
podarilo sa mi vyhrabat jednu mapu este z roku 1975 z rajeckeho variantu. jedna sa o useku PB - Poluvsie a cast Male Lednice - Rajec. mal tam byt tunel male lednice (lava rura - 1190m / prava rura - 1250m ). je tam inak aj pekne vidno obchvat Rajca :)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1986

ach jaj, keby komanci postavili len 1/10 co naplanovali, tak sa ani ju es ej nechyta :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 20:26
od Dialniciar
Tak variant PB-MT definitívne padol, je neprijateľným v EÚ pre poškodenie ŽP a SR inak než cez EÚ fondy alebo EIB diaľnice prakticky nestavia, takže takýto náročný úsek sa už stavať nebude. A bola chorá tá hlava, čo toto vymyslela.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 21:48
od Jarda
Dialniciar napísal:Tak variant PB-MT definitívne padol, je neprijateľným v EÚ pre poškodenie ŽP a SR inak než cez EÚ fondy alebo EIB diaľnice prakticky nestavia, takže takýto náročný úsek sa už stavať nebude. A bola chorá tá hlava, čo toto vymyslela.


Myslíš, že by Rajecká varianta byla dražší než Ovčiarisko a Višňové? To snad ne. Ale z hlediska zásahů do velmi cenných krajinných prvků by to opravdu byla katastrofa.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 21:57
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dialniciar napísal:Tak variant PB-MT definitívne padol, je neprijateľným v EÚ pre poškodenie ŽP a SR inak než cez EÚ fondy alebo EIB diaľnice prakticky nestavia, takže takýto náročný úsek sa už stavať nebude. A bola chorá tá hlava, čo toto vymyslela.


Myslíš, že by Rajecká varianta byla dražší než Ovčiarisko a Višňové? To snad ne. Ale z hlediska zásahů do velmi cenných krajinných prvků by to opravdu byla katastrofa.


Najprv životné prostredie a potom cena a v EÚ sa cez ŽP robia aj ceny, táto doba do SR a ČR ešte nedošla.