D1 Rajecký variant PB - Višňové

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2014 11:16

Za Macejka uz bolo neskoro na zmenu trasy - padli stavebne uzavery, mozne financovanie z fondov, Natura 2000 (to vsetko v 90-tych rokoch nebolo) a v neposlednom rade jedna firma uz mala podpisanu zmluvu na jeden usek povazskeho variantu a dalsie zmluvy dopredu slubene :) Mohli sa aj na hlavu postavit, uz by to nezmenili.

Mimochodom aj pri Turany-Hubova bola vacsina obci za povrchovy variant.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 10. Jan 2014 16:19

Prečo teda dal robiť štúdiu za 10 miliónov? A aj tak sa ukázalo že Považský variant je vhodnejší. Z Rajeckého variantu je len konšpiratívna legenda že by to bolo "rádovo" hahaha :D :lol: lacnejšie a lepšie bez jediného slušného argumentu, kdežto opodstatnenosť Považského bola jasne preukázaná. Ale legendy si žijú vlastným životom a hodia sa do rôznych konštrukcií ako vidím aj tu :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod ANDi » 10. Jan 2014 17:18

fh a naco sa robi dalsia studia pre Turany-Hubova? Vid. http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=18490
Aj frimy vykonavajuce studie musia z niecoho zit...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2014 17:33

Prečo teda dal robiť štúdiu za 10 miliónov? A aj tak sa ukázalo že Považský variant je vhodnejší. Z Rajeckého variantu je len konšpiratívna legenda že by to bolo "rádovo" hahaha :D :lol: lacnejšie a lepšie bez jediného slušného argumentu, kdežto opodstatnenosť Považského bola jasne preukázaná. Ale legendy si žijú vlastným životom a hodia sa do rôznych konštrukcií ako vidím aj tu :wink:

S tebou sa neda rozumne diskutovat. Nevymyslaj si, nikto tu nehovoril o radovo lacnejsej cene.

Opodstatnenost Povazskeho variantu z dopravneho hladiska nikto nepreukazal, zatial od teba pocuvam iba utoky a udajnu nepotrebnost pre Rajecku dolinu, ziaden rozumny argument.

A preco si dal Macejko urobit opakovanu studiu, ked bol jasne dopredu znamy vysledok? Zrejme to sudi o tom, akym bol ministrom - slabym. 10 mil. korun nie je navyse ani stotina oproti tomu, co sa mohlo usetrit na vystavbe Povazskeho variantu + prislusnych usekov D3 - spolu za 40 mld. Sk a to este bez tunela Visnove.

ANDi, dalsia studia pre Turany-Hubova sa robi preto, ze niekto to v minulosti poriadne pos.al.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 10. Jan 2014 18:05

aquila napísal:
Povodna koncepcia bola radovo lepsia a aj logickejsia kvoli napojeniu na juzny a vychodny priemyselny cluster ziliny, a aj elegantnejsiu obchadzku mesta od vychodu ... Teraz musi mat zilina dialnicny okruh , ktory vyjde nasobne viacej ako rajecky variant...


aquila napísal:
D1 okolo cadce ma z dlhodobeho hladiska radovo horsi prinos ako rajecky variant, aj financne aj prinosom pracovnych miest, najma uz mohlo byt realne niekde inde ...



Síce si tu zrejme aquila mýli Čadcu s Bytčou, ale zmysel je jasný..
Andrej zrejme ti leziem na nervy keď tu mám iný názor ako ty s aquilom, ale či už to berieš osobne, alebo nie ,mne ide o to, že tu bolo kopu nepreností a mýtov a JPP informácií, ja som sa snažil o vecnosť a bez urážania, dal som sem aspoň link, kde je to jasne vysvetlené, odpoveďou je že neviem rozumne diskutovať, že tu nikto nepoužíva slovo rádovo..
V Rajeckej doline to odmietli, ochranári to odmietli, MZP 2 krát, štúdia to odmietla, len vy máte pravdu a ja som zlý že nesúhlasím, že nedržím líniu vedenia fóra..

ANDi, to je krčmový kec, lebo štúdie sa dajú použiť, ale niekedy nevýjdu tak, ako si želal zadávateľ, viď Rajecký variant a Macejko, alebo aj iní ľudia, napríklad aj na fóre :-)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2014 19:52

No vidis, nikto tu nehovoril o radovo vyssej cene celeho variantu, to si si vymyslel sam. Pises o dezinformaciach, ale sam stale prekrucas a pouzivas argumenty, ktore ale boli nasledkom rozhodnutia v 90-tych rokoch. Ani raz si riadne nezdovodnil opodstatnenost Povazskeho variantu z dopravneho hladiska, ale hlavne, ze v kazdom prispevku si utocil. Ani ja vo vsetkych nazoroch nedrzim "liniu vedenia fora" (vid. D3 ci Filialka) a predsa sa tu kvoli tomu nenavazam do aquilu, respektujem jeho nazor.

Vobec mi nevadi, ze nesuhlasis, ale rovnako mi vadi, ked vkladas do ust veci, ktore nikto nepovedal :) Utocit si zacal hned, ako som vyvratil niektore tvoje argumenty, a fakt, ze ide o cca 30% kratsiu trasu si nazval mesikovcinou.

Peace :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod ANDi » 11. Jan 2014 00:13

Prva studia odporucila tunel. Medzitym sa na povrchovom variante zhorsili podmienky (zosuv). Takze logicky v druhej studii tunel musi vyjst este vyhodnejsie.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod aquila » 11. Jan 2014 08:54

no zasmial som sa najma na linii vedenia fora :) ono tu nejaka velka linia nie je, ako aj andrej naznacil. kazdy tu ma narok na svoj nazor a pokial to nebude hnad do extremu ako mesik, alebo dianiciar, tak je to v pohode. vsak ak si si vsimol, fakt mame rozne nazory na rozne veci, ale zase sa neosocujeme ..

co sa tyka rajeckeho variantu, z mojej strany je to tym, ze mame, resp sme mali doma kopu materialov este z povodnych studii zo 60tych a 70tych rokov, peken na stroji pisanych :)

a aj dalsi rozvoj priemyselneho clustru kde je kia, zriadovacia stanica a sialenych cien usekov HP - zilina strazov, a strazov - zilina brodno, a vlastne aj samotny usek sverpec - vrtizer a dalej tiez dava za pravdu, ze keby sa postupovalo v planoch aj po 1994 nie na bytcu ale rajec, tak mame lacnejsi a funkcnejsi uzol zilina.. teraz je otazkou casu, kedy sa bude stavat aj prepojenie vychodne, visnove - I/18 - VD zilina - KIA ..

kedze od martna - vrutok sa spojenie s nosovicami bude viac a viac prehlbovat .. taktiez VW martin .. je to vidno aj na dlzke tunelov ..

fakt skoda, ze sa rajecky variant nepresadil
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 11. Jan 2014 15:06

V argumentoch za Rajecký variant prevláda nevyčíslené lacnejšie poriešenie Žiliny, presun D3 bližšie k Martinu, kde by sa takisto musela stavať estakáda ponad VD, takže je to zajedno a priblíženie k martinskému VW, ktorý potrebuje ale D1 a nie D3 a vraj luxusné poriešenie cesty PB-BY-ZA...to by asi bolo zadarmo, že :-) a bohorovné tvrdenie, že by stačilo pár jednoduchých zásahov, nejaký tunelík a prešlo by to aj cez ekológov aj EU..a čo keď nie? A možno by sa to aj predražilo. A posledná vec že by sa to skrátilo.. až o 18 %.. cez vyrúbané lesy horskou skratkou, lebo južný cluster.. Stále nevidím tie výhody...len niečo na spôsob Donovalov, veď aj to je horská skratka, načo D1 cez Žilinu, keď sa to dá skrátiť cez BB, veď cez Považie to luxusne porieši zlepšenie parametrov cesty.. :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod Andrej » 11. Jan 2014 22:27

Konecne argumenty :)

PB-BY-ZA by postacovala v parametroch, ako je postavena, t.j. C11,5/80 v celom useku. Bola by znacne odlahcena a jej kapacita okolo 15 tis.voz by po odlahceni o tranzit nebola naplnena ani zdaleka.

Neviem, odkial mas cislo 18%, nepoznam presne trasovanie, ale podla map v galerii a porovnani sucasneho variantu mi to vyjde cca 28 vs. 38 km v prospech Rajeckeho a to uz je fakt slusny rozdiel. Rad by som poznal presne cisla. Napojenia na sucasnu trasu pocitam pri Sverepci a medzi LL a Visnovym.

Horskou "skratkou" by sla dialnica v dlzke cca 10 km, to je absolutne porovnatelne s usekom HP-LL, t.j. uzemie bez mozneho vyuzitia priemyslom. Donovaly su 50 km, z toho asi 20 km cez NP. Rajecky variant pretina CHKO v dlzke cca 5 km, z toho 1,5 km tunel, asi 1 km polnohosp.uzemie a zvysok v okoli Precina bud estakada alebo ekologickejsi tunel. Pre razenie su tu ovela lepsie podmienky ako Ovciarsko ci nebodaj tunel Zilina.

Keby som to mal porovnat s inymi usekmi, napada ma usek D8 cez Krusne hory (financovany z KF) alebo rakuska A9 cez pohorie Koralm, oba pripady su skratky cez horske prostredie, ekologicky zasadene do prostrenia namiesto drahych usekov pozdlz (urbanizovaneho) udolia riek.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 11. Jan 2014 23:08

Andrej napísal:Pre razenie su tu ovela lepsie podmienky ako Ovciarsko ci nebodaj Zilina.


Mohol by si uviesť nejaký zdroj? Alebo možno Magnus by vedel, ale toto je zatiaľ len tvrdenie.
Stále sa mi nechce veriť, že to zamietli preto, lebo by boli všetci niekym ovplyvnení. A čo tá štúdia? Tiež klamali znovu?
Ak by bol Rajecký variant tak jasne lepší ako to tu prezentujete (a ja mám opačný názor),tak by nebolo tak jednoduché zmiesť ho zo stola.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod Andrej » 12. Jan 2014 00:30

Ohladom geol.podmienok mozeme samozrejme pockat na potvrdenie od odbornika. Avsak neverim, ze zlepence (tunel Male Lednice, pripadne Precin) by mohli mat horsie podmienky na razenie ako zosuvne a nehomogenne prostredie Ovciarska a Ziliny (ilovce a pieskovce).

Dovody zamietnutia strucne spisal johhan a nieco bolo spisane aj v Trende. Hlavnym argumentom bolo nepripojenie I/18 od Makova, co je vsak dnes irelevantne. Dalsim dovodom bol lobbing PB a Bytce vs. nezaujem Rajca a obci pozdlz Rajeckeho variantu a jednak uz urbanizovane prostredie Povazia. S tym sa samozrejme da suhlasit, avsak ci to bol naozaj dostatocny dovod na realizaciu drahsieho, dlhsieho a dopravne menej vhodneho variantu, nie som osobne presvedceny. Obzvlast, ked sme hrubo zasiahli do krajiny v okoli Hricova (to je imho jedno z najhorsich rieseni dialnice v SR) a takmer do centra PB.

Na zaklade toho, co spisal johhan to vidim tak, ze kompetentnym sa nechcelo bojovat voci tolkym zucastnenym - skor sa hladali argumenty proti, to vidno aj v clanku v Trende. Otazne je, kto vsetko tam bol zucastneny (obce, politici, stavebne firmy?). Keby vtedy tusili, kolko problemov narobi len samotny prechod cez PB, mozno by zmyslali inak. Rajecky variant by tiez vytvoril ovela vacsi tlak na Visnove, pretoze by koncil v podstate kratko pred tunelom, nebol by kvoli nemu potrebny dalsi drahy usek HP-LL.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 12. Jan 2014 09:32

Dopravná vhodnosť Rajeckého variantu je sporná, pretože síce by skrátil vzdialenosť k Višňovému, ale tranzit ( a to tu hovoríme o kamiónoch ) na Poľsko a Severnú Moravu by ostal na starej ceste, lebo tam je to určite kratšie a to by znamenalo upchatosť centra PB kamiónmi plus stále plnú starú cestu, lebo ako je známe, jeden kamión nerovná sa jeden automobil.
D1 cez centrum mesta nie je ideálna varianta, ale tento problém rieši. Rovnako stále veľa kamiónov používa cestu cez Makov, aj teraz pri prerábkach v CA je tam odkláňaná doprava, ja si neviem predstaviť dopravnú situáciu aj keby už Rajecký variant stál aspoň 10 rokov na tomto ťahu ako dobrú.Proste skratka na Višňové nie je všetko, alebo staré problémy by ostali.
Zdržanie v PB bolo veľké, ale zdržanie cez Rajec by mohlo byť ešte väčšie, takže faktor času by som k výhodnosti Rajeckého variantu nezapočítaval.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod Andrej » 13. Jan 2014 12:04

Prave o tranzite D1-Polsko som si povodne myslel, ze je hlavna nevyhoda z dopravneho hladiska. Ale po prepocitani mi to vychadza od Sverepca po Brodno resp. KNM po D1 + D3 v oboch variantoch v podstate rovnake cislo. Nepoznam samozrejme presne cisla, ale rozdiel bude radovo v percentach, nie v desiatkach percent, co je rozdiel medzi hlavnymi smermi BA-ZA-RK a opacne.

Obcasne obchadzky cez Makov su naozaj len obcasne a po dobudovani CA-Svrcinovec zmiznu takmer uplne. Pri infrastrukture nemozeme rozmyslat, co bude najblizsich 5 rokov, ale najblizsich 100 rokov.

Pre mna osobne je najvacsia nevyhoda raj.variantu to, co napisal magnus - bola by skoda krasnej doliny v okoli Precina.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 13. Jan 2014 13:12

Andrej napísal:
Pre mna osobne je najvacsia nevyhoda raj.variantu to, co napisal magnus - bola by skoda krasnej doliny v okoli Precina.


Nuž ako zdravý lokálpatriot môžem len súhlasiť a som rád že si to ľudia všimli a majú pozitívny vzťah k tejto oblasti :wink:
Kto sa tadiaľ niekedy previezol môže len potvrdiť, radšej raz vidieť ajo 100 x počuť (alebo čítať).
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod johhan » 15. Jan 2014 12:30

fh napísal:Dopravná vhodnosť Rajeckého variantu je sporná, pretože síce by skrátil vzdialenosť k Višňovému, ale tranzit ( a to tu hovoríme o kamiónoch ) na Poľsko a Severnú Moravu by ostal na starej ceste, lebo tam je to určite kratšie a to by znamenalo upchatosť centra PB kamiónmi plus stále plnú starú cestu, lebo ako je známe, jeden kamión nerovná sa jeden automobil.

Rajecký variant bol dopravne aj ekonomicky určite vhodnejší ako považský, ono aj ten rajecký by tak isto bol pod Žilinou napojený prívádzačom Lietavská Lúčka ako teraz možno o nejaké "stometre" inak, ale stále by stiahol tú dopravu z I/61 ( prípadne ako aj teraz by bola postavená časť D18 k Žiline ).
.
V dobe rozhodovania rajecký variant viedol cez územie ktoré ešte nebolo chránené ako teraz a vtedy sa spracovávali varianty 1 rajecký vs. približne 16 variantov a subvariantov považských jednoducho jeden "boľševický " variant nemohol prejsť proti cca 16 "ekologickým" :-). Pričom nemal byť problém spraviť porovnanie 10 vs. 10 a keby sa potom povedalo že ozaj nie je vhodné aby sa rozsekala Rajecká dolina tak je to v poriadku - lenže také niečo nebolo :wink:
.
A ako som spomínal paradoxom je že Rajecká dolina vďačí za svoj prírodný stav práve tomu že tam bola naplánovaná dialnica. Čomu som v konečnom dôsledku rád - len potom netreba šomrať že dialnica ide horším a drahším variantom :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.