D1 Rajecký variant PB - Višňové

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod magnus » 18. Jan 2007 09:01

jarda: Rajecka varianta by predsa tiez musela prekonat STrecniansku uzinu alebo masiv Malej Fatry aby sa dostala do MT, takze Visnove z toho vynechaj. Potom uz je porovnatelna trasa cez Ovciarsko a cez Velku Ciernu.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod bodrik » 21. Feb 2007 04:45

Dialniciar napísal:Tak variant PB-MT definitívne padol, je neprijateľným v EÚ pre poškodenie ŽP a SR inak než cez EÚ fondy alebo EIB diaľnice prakticky nestavia, takže takýto náročný úsek sa už stavať nebude. A bola chorá tá hlava, čo toto vymyslela.


Budem trochu OT, ale v súvislosti s týmto ma napadla jedna vec: čo povie EÚ na náš súčasný (povrchový) variant úseku Turany - Hubová, ktorý prechádza priamo územiami NP Malá Fatra a NP Malá Fatra..? resp. ako SR obháji a zabezpečí financovanie tohto variantu z fondov EÚ? :lol:
:arrow: Ide o časť povrchovej varianty dialnice nachádzajúcu medzi obcami Šútovo - Kraľovany - Stankovany
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 22. Feb 2007 18:51

bodrik napísal:NP Malá Fatra a NP Malá Fatra


Samozrejme je to preklep.. Myslel som NP Malá Fatra iba raz, teda v jednom úseku.. :lol:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 18:43

bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Tak variant PB-MT definitívne padol, je neprijateľným v EÚ pre poškodenie ŽP a SR inak než cez EÚ fondy alebo EIB diaľnice prakticky nestavia, takže takýto náročný úsek sa už stavať nebude. A bola chorá tá hlava, čo toto vymyslela.


Budem trochu OT, ale v súvislosti s týmto ma napadla jedna vec: čo povie EÚ na náš súčasný (povrchový) variant úseku Turany - Hubová, ktorý prechádza priamo územiami NP Malá Fatra a NP Malá Fatra..? resp. ako SR obháji a zabezpečí financovanie tohto variantu z fondov EÚ? :lol:
:arrow: Ide o časť povrchovej varianty dialnice nachádzajúcu medzi obcami Šútovo - Kraľovany - Stankovany


Nič nepovie, D1 má celkovú výnimku, ale stavať rajecký variant znamenalo stavať doslova cez čistú prírodu. :idea:

Nič nehovorí ani na Rakúsko, Francúzsko, Taliansko, kde sa stavajú tunely krížom cez Alpy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 03. Mar 2007 15:37

dialniciar, a od HP po Dubnu skalu sa uz nebude stavat cez cistu prirodu?

Rajecky variant bol rozumny a logicky a nestaval sa len kvoli politickej prostitucii s Bytcou
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod johhan » 04. Mar 2007 01:03

kaviarista napísal:dialniciar, a od HP po Dubnu skalu sa uz nebude stavat cez cistu prirodu?

Rajecky variant bol rozumny a logicky a nestaval sa len kvoli politickej prostitucii s Bytcou


A aj tam zohlala závažnú úlohu PB :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 04. Mar 2007 01:09

kaviarista napísal:dialniciar, a od HP po Dubnu skalu sa uz nebude stavat cez cistu prirodu?

Rajecky variant bol rozumny a logicky a nestaval sa len kvoli politickej prostitucii s Bytcou


Nie, pretože tam sú ísté priestory zastavané stavbami typu Nováky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 04. Mar 2007 01:19

Dialniciar napísal: Nie, pretože tam sú ísté priestory zastavané stavbami typu Nováky.


Podzemné armádne továrne v okolí PB neboli dôvodom na zmenu trasy - to bolo čisto politické rozhodnutie.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 04. Mar 2007 01:24

johhan napísal:
Dialniciar napísal: Nie, pretože tam sú ísté priestory zastavané stavbami typu Nováky.


Podzemné armádne továrne v okolí PB neboli dôvodom na zmenu trasy - to bolo čisto politické rozhodnutie.


Veď ja ani nehovorím o PB, reagoval som na kaviaristu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 04. Mar 2007 08:47

Dialniciar napísal:
johhan napísal:
Dialniciar napísal: Nie, pretože tam sú ísté priestory zastavané stavbami typu Nováky.


Podzemné armádne továrne v okolí PB neboli dôvodom na zmenu trasy - to bolo čisto politické rozhodnutie.


Veď ja ani nehovorím o PB, reagoval som na kaviaristu.


Takze vravis, ze raz sa moze stat, ze vyletim pri ovciarsku do povetria?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 04. Mar 2007 12:50

kaviarista napísal:Takze vravis, ze raz sa moze stat, ze vyletim pri ovciarsku do povetria?


Všetko sa môže stať, hlavne, keď ti bude unikať benzín.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 04. Mar 2007 13:13

kaviarista napísal: Takze vravis, ze raz sa moze stat, ze vyletim pri ovciarsku do povetria?


Ale kdeže pri ovčiarsku :-) - a okrem toho to sú fabriky pri PB, Dubnici na Váhom. Muničné sklady sú umiestňované mimo trás D a R, a raketové silá sú už prázdne.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 06. Mar 2007 01:23

johhan napísal:
kaviarista napísal: Takze vravis, ze raz sa moze stat, ze vyletim pri ovciarsku do povetria?


Ale kdeže pri ovčiarsku :-) - a okrem toho to sú fabriky pri PB, Dubnici na Váhom. Muničné sklady sú umiestňované mimo trás D a R, a raketové silá sú už prázdne.


Ja k tomu asi takto: ani zďaleka to neplatí pre celý vyspelý svet a už vôbec nie pre rozvojový. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: D1 Rajecký variant PB - MT

Odoslaťod Andrej » 05. Jan 2014 16:41

ANDi napísal:Este doplnim Andreja, zaprasena tema (aj s odkazmi na mapky) presne na moju otazku viewtopic.php?f=10&t=650

Navrhujem teda pokracovat v tejto teme, ak sa teda nepytas na trasovanie v okoli Strecna, ale usek PB-Visnove.

O Rajeckom variante sa uvazovalo od zac.80-tych rokov po polovicu 90-tych. Viedol v osi Sverepec-PB-Precin-Velka Cierna-Rajec-Poluvsie-Turie-Zilina, namiesto dnesnej D1, pricom D3 by pokracovala okolo ZA vychodnym obchvatom, resp. dlhe roky by postacovala Lavobrezna.

Strucne (zial neuplne) mapy
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=439
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=1986
Vyhody - podstatne kratsia trasa (rozdiel medzi D1 BA-KE a R1+R2 BA-KE by bol do 20 km), podstatne nizsie naklady (menej km tunelov, lepsie podmienky na razenie, ziadne kompenzacie pre PB), jednoduchy prechod okolo PB (podstatne skorsia vystavba).
Nevyhody - zasah do CHKO Strazovske vrchy a malo dotknuteho okolia Rajca, mozne ohrozenie vodnych zdrojov a neiste vitazstvo pre vtedy este vsemocny Doprastav ;-)

Osobne si myslim, ze pokial by sa staval Rajecky variant s istymi ekolog.opatreniami (kratke tunely v okoli PB, tunel namiesto estakad okolo Precina, drobne opatrenia pre okolite obce, vysadzba stromov, protihlukove steny), mohlo to prejst aj cez enviromentalne hodnotenie a vzhladom na nizsie naklady a kratsiu vzdialenost by to vyslo vyhodnejsie, ako drahe riesenie v okoli Ovciarska spolu s ultradrahym usekom D3 po Brodno, a to nielen z dopravneho a ekonomickeho hladiska (kratsia trasa pre D1, lepsie prepojenie D1-D3 v smere MT-CA), ale aj z politickeho - bol by podstatne väcsi tlak na Visnove a dnes sme uz mohli byt s D1 ovela dalej.

Zial, posudzovali sa len stare komunisticke projekty s obrovskym zasahom do krajiny (hlboke zarezy, prechody krizom cez obce a pod.). Velke negativa vsak mali v konecnom dosledku vsetky varianty, takze argument o velkom zasahu do krajiny v pripade Rajeckeho variantu az tak neobstoji, ak sme tu dialnicu postavit chceli, obzvlast ked variant Povazsky nas nakoniec vyjde podstatne viac, ako sa pri hodnoteni uvadzalo. To vsak bolo aj zamerom istych firiem ;-)

Kto vie viac, rad sa dozviem dalsie informacie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - MT

Odoslaťod ANDi » 05. Jan 2014 17:08

Tak najskor som len rozmyslal, ci tam nebola nejaka moznost kratsieho tunela ako Visnove a s tym vlastne suvisi cela tato tema. A vyzera to tak, ze to chceli silou mocou tahat na ZA.

Este ked tak kukam na mapu z vacsej vysky, tak sa mi to zapadne trasovania celkovo nepozdava... Samozrejme, ze to je uz davno pase, ale tak... Dajme tomu, ze trasovanie od Ruzomberka po Kosice je vporiadku. Ale ako vhodnejsia trasa by sa mi pozdavalo BA-TT-NR-TO-PD-MT.
Cize od Trnavy stocit na vychod, severne ponad Nitru, potom by vpodstate kopirovala I/64 a niekde za Prievidzou tunelom do Turcianskej kotliny. To by podstatne skratilo celu D1 a islo by to hadam ovela lahsim terenom.

edit: viewtopic.php?p=152162#p152162
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 05. Jan 2014 18:30

Mal by si si trochu počítať toto fórum..napríklad viewtopic.php?f=46&t=7285&start=1750
A mal by si možno aj vedieť, že D1 pôvodne šla z Prahy cez Brno, Trenčín a Žilinu na východ. Keď skončilo Československo, bola potiahnutá aj diaľnica z BA k Hornej Strede, medzi PN a NM. Takže sa odtiaľ pokračovalo ďalej na ZA už ako D1.
Proste sú tu aj historické súvislosti, pozri si sekciu história.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod bzzi » 05. Jan 2014 21:00

Hlavne je nezmysel brať D1 ako spojnicu BA-KE. Dialnice sa budujú tam, kde sú intenzity dopravy, ľudia, priemysel, atď. A to si myslím, že mezdi PB-ZA je viac, než v Rajeckej doline.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod ecce » 05. Jan 2014 21:05

Vo vseobecbosti suhlas, ale Bytca vs. Rajec nie je zasa az taky priepastny rozdiel. Je trosku vacsia, ale zasa kvoli 10k mestu sa nemusi robit zachadzka.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod aquila » 05. Jan 2014 22:07

Rajecka dolina je priemyselnejsia ako od PB po ZA... Cadca mala jedine dolezity cestny prechod smer cesko.. Ale inak tam toho vela nebolo a nerealizaciou rajeckeho variantu ako ciste politickeho rozhodnutia je skoda.. Ale uz to nezmenime...

Povodna koncepcia bola radovo lepsia a aj logickejsia kvoli napojeniu na juzny a vychodny priemyselny cluster ziliny, a aj elegantnejsiu obchadzku mesta od vychodu ... Teraz musi mat zilina dialnicny okruh , ktory vyjde nasobne viacej ako rajecky variant...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod Andrej » 05. Jan 2014 22:49

Absolutny suhlas, rajeckym variantom + D3 vychodnym obchvatom ZA by bolo napojenych viac priemyselnych oblasti vratane KIA+Mobis, pre Bytcu a okolie by pohodlne postacovala aj sucasna I/61 resp. I/18. Sucasna D3 v okoli ZA je absolutne nevyhovujuca pre vybudovanie akehokolvek priemyslu.

Dnes uz nic nezmenime, kazdopadne vidno, ako za zle rozhodnutie doteraz platime obrovske sumy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod johhan » 06. Jan 2014 00:35

Inak celkom zaujímavé je že ešte v roku 2000 za ministra Macejka bolo prikázané pozastaviť považský variant a robila sa štúdia na rajecký variant pričom sa dokonca vyčísľovala cena opustenia považského variantu napríklad aj preto bolo Ovčiarsko uzavrené a prestalo sa udržiavať na rozdiel od Višňového.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod aquila » 06. Jan 2014 17:43

Skoda ze sa do toho neslo.. Povazsky variant mal jedinu vyraznejsiu vyhodu.. dal sa stavat postupne, kym rajecky sa od PB musel doviest aspon po zilinu, resp po po I/64.. ale zase po rajec to mohlo byt dotiahnute zhruba v tom istom termine aj keby tam boli kratsie tunely, vid ako rychlo sa urobil 25 km usek pod tatrami s dvomi kratsimi tunelmi... Fakt skoda, aj ZA aj PB by viac profitovali z dlhodobeho hladiska.. Takto vlastne PB pretali a ZA efwktivne zabranili rozvoj ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod fh » 07. Jan 2014 13:47

aquila napísal:Rajecka dolina je priemyselnejsia ako od PB po ZA...


Myslím že nie. Od PB po ZA D1priamo obsluhuje priemyselný areál bývalých strojární, kde sú veľké firmy ako Sauer, PSL a kopu menších firiem, plus rozsiahly priemyselný areál v od Orlového, Podhradia, Šebešťanovej a Podvažia, čo sú súčasťou PB. Plus priemyselné podniky od Predmiera, cez Bytču, Hričov, ktoré vznikli aj vďaka D1 a Kii.To jw možné len vďaka Považskému variantu. V prípade Rajeckého variantu by to bola len výhodnejšia skratka, bez obslužnosti územia. Plus multiplikačný efekt diaľnica, železnica, rieka, čo v prípade Rajeckého variantu neexistuje. Cena je tiež diskutabilná, nikto nevie čo by stálo trasovanie v súlade s požiadavkami ochranárov, pretože stačí pár aktivistov, ochranárov a blokuje sa veselo ďalej..a máme tu EU.Pozitívne dopady podľa mňa prevažujú. Možno niekto povie že ho zaujíma kratšia diaľnica do Košíc, ale to je v týchto súvislostiach nepodstatné a marginálne.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod milan_KM » 07. Jan 2014 14:07

Ďalšie náklady by som videl na východnom obchvate D3 ... estakáda ponad vodné dielo a následne tunel z Tepličky až do Brodna... V Zádubní by ústiť nemohol kvôli výškovému rozdielu obcií... Navyše Žilinská kotlina nie je rovina ako okolie Váhu, takže náklady na kilometer by šli hore.. Vyhli by sme sa dvom tunelom ale ďalšie by bolo treba pred Rajcom... Najlepšie ak existuje nejaká štúdia predpokladaných nákladov.. inak si zase budeme každý tvrdiť svoje :D
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 Rajecký variant PB - Višňové

Odoslaťod aquila » 07. Jan 2014 14:32

estakada ponad vodne dielo by nebol az taky problem, vid predkladane napojenie v trase byvalej D3 a napojenie na cestu poza KIA motors ..

co sa tyka PB a jej priemyselneho parku, tam by to bolo podobne ako teraz, ale medzi PB a ZA toho priemyslu moc nie je, a ako bolo napisane, ak by to bol rajecky variant kopu zavodov by bolo skor v rajci a popri dialnici pred PB ..

efekt zeleznice je momentalne taky, ze ziadny .. rieka tvori len obmedzenia .. navyse efekt zeleznice a lepsie napojenie na zriadovaciu stanicu je tiez niekde inde ..

obsluznost uzemia rajecky a povazsky variant je taky isty .. medzi PB a ZA toho vela nie je .. bytcu za relevantnu jednotku nepocitam a PB by bola obsluzena z juhu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.

cron