Stránka 1 z 18

Odpočívadlá

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 12:11
od eucitizen
Chcem vediet ako to ze stale niektore odpocivadla su prazdne ,tj bez benzinovej pumpy, a to aj niekolko rokov. To sa tyka hlavne Hradok a Jarovce. Zlate Piesky som cital ze by sa malo stavat tento rok na jar, ked sa nemylim.
Inac odpocivadlo Jarovce ma na jednej strane pumpu a to ked sa prichadza z A a z H ale ked sa ide von zo SLovenska tak sa moze co najbliz pred hranicou len pri Auparku. Ale ked bude dokonceny Pristavny most- Viedenska cesta tak potom sa mzoe tankovat az niekolko km pred hranicou ked sa nechce vychadzat z dialnice. Ze by cakali na dokoncenie rakuskej dialnice A6?
dialsi dotaz preco na znackach odpocivadla neni aj tabulka ktora ukazuje kolko km chyba k buducej pumpe? Tak to maju skoro vsade, aj v Madarsku. Sa o tom vobec rozmysla?Ved to neni niaka velka investicia.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 13:36
od Branco
No, pokiaľ viem, tak Zlaté piesky sú už dávno hotové, ale minimálne rok a pol sú betónové kocky na prístupovej ceste k odpočívadlu, odpočívadlo teda vôbec nie je prístupné. Je to škoda, lebo podľa mňa je to jedno z najmodernejších odpočívadiel u nás. Čo hovoríte na Dechtáre?

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 21:02
od aquila
smerom na dialnicny priechod kitsee chodim docela casto a to odpocivadlo udiera do oci. lebo je vlastne este stale na trase smerom do madarska, takze nie je to len na dialnicu do rakuska. faktom je, ze je to skoda

co sa dechtarov tyka, tam som vazne davno nebol, ale vzdy ked mam moznost sa tam zastavim, lebo tam robia vazne uzasne halusky a kefir maju bozii :)

RE: Dechtáre

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2005 09:48
od johhan
Ak si dobre pamatám tak pripájacie pruhy na Dechtáre sa mali začať prerábať niekedy v roku 2003 .. ale ako vidim nikde nič ... asi sa tam policajtom dobre vyberá na tej 100

Odpočívadlá a ostatná infraštruktúra diaľnic.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 17:25
od Diaľničiar
Nepodarilo sa mi zistiť, koľko peňazí je vyčlenených na odpočívadlá tento rok, ale v r. 2006-2009 sa má dať na odpočívadlá zo štátneho rozpočtu 12-10-15-12, čo už je slušná suma. Ale ako som ďalej zistil, tieto sumy sa použijú aj na systém tiesňového volania.

Inak, odpočívadlá, to je dlhodobý problém na Slovensku, najkrajšie sú na nových úsekoch D1, ale stále je ich málo a stále chýba pri diaľniciach aj ďalšia menšia infraštruktúra ako napr. obchody, motely, menšie čerpacie stanice, tak ako je to v západnej Európe.

Možno časom to tak bude.

Re: Odpocivadla

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 17:52
od bystrik
eucitizen napísal:dalsi dotaz preco na znackach odpocivadla neni aj tabulka ktora ukazuje kolko km chyba k buducej pumpe? Tak to maju skoro vsade, aj v Madarsku. Sa o tom vobec rozmysla?Ved to neni niaka velka investicia.


Dialniciar neviete na toto odpoved?

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 17:56
od bystrik
Vie niekto napisat ci je na kazdom dialnicnom odpocivadle naplanovana CSPH?

Bystrik, pumpy, tabuľky.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 18:04
od Diaľničiar
Bystrík, ja nie som ministrom MDPT a ani gen.riad. SSC. To neberte tak, že sa urážam, ale neviem všetko.

Viem len, že ČS(PH) sa nechystajú a neplánujú na každom odpočívadle.

A k tým tabuľkám, toto je detail, ale nie je to ani treba (celkovo by to stálo niekoľko 100 tis.sk), pretože hustota čerpacích staníc na Slovensku je jedna z najvyšších v Európe a teda aj vo svete. Keď už budeme riešiť takéto problémy, tak to bude dobre s našou infraštruktúrou, ale zistím vám, či sa to chystá. :wink:

Dechtáre.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 15:53
od Diaľničiar
Konkrétne toto odpočívadlo "preslávilo" Slovákov. Ako vieme, musí sa prejsť podchodom (ten nie je práve v najlepšom stave) a autá sa tam dosť často kradli hlavne nemeckým turistom. Teraz je situácia iná, takmer stále sú tam policajti, ktorí strážia pohyb na parkovisku a zároveň merajú rýchlosť, ktorá tam je obmedzená na 100 km/1h. Inak už tam je aj kamerový systém (na tom parkovisku). :shock:

Inak samé Dechtáre sú super, dá sa tam dobre najesť, aj keď mňa už tam poznajú. :P :arrow: Určite je lepšie najesť sa tam, než napr. v RK ("zaujímavé" vône, aj keď už sa to zlepšuje, SCP RK dosť investuje). :?

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2005 21:11
od eucitizen
Tak sa na jednej strane odpocivadla Zlate Piesky nieco stavia, konecne! :D
LEn skoda ze na druhejstale nic :oops:

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 21:19
od Caesar
Odpočívadlá sú na Slovensku dosť veľkým problémom. Na diaľniciach a rýchlostných komunikáciách sa už s nimi ráta, aj sa postupne budujú na tých starších ČSPH a takisto sa staré odpočívadlá modernizujú a zlepšujú kvalitu ponúkaných služieb. Stále to však nedosahuje ani súčasný európsky štandard. :lol:

Okrem toho, na Slovensku chýbajú odpočívadlá aj na cestách I. triedy alebo aj na ostatných, viac vyťažených+tranzitných, cestách ako je tomu napr. v Maďarsku či Chorvátsku (aj keď tam je problém s odvozom odpadu z týchto odpočívadiel, kde väčšinou nie je nič, max. malý bufet s novinovým stánkom.). :(

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 22:40
od aquila
myslim, ze to do znacnej miery je odvysle aj od ludi .. jednak na slovensku su celkovo docela mizerne sluzby a dalsia vec, motoristi tieto odpocivadla az tak moc nevyuzivaju .. napr v CR je uz vidno velky pokrok.

mno a samozrejme na slovensku zase tych dialnic moc nie je :)

ide o to ze snad mimo zamaroviec , malackami/kutami a dechtarov ani poriadne odpocivadla nie su.

nejake pokusy tu boli, ale je vidno ze aj pri D2 su opustene kompletne odpocitavadla a to tam uz bolo kde co ...

vec sa ma aj tak, ze ludia nie su zvyknuty sa zastavit na odpocivadlach a minut tam peniaze. takze je to taky zacarovany kruh ..

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 10:47
od Caesar
aquila napísal:myslim, ze to do znacnej miery je odvysle aj od ludi .. jednak na slovensku su celkovo docela mizerne sluzby a dalsia vec, motoristi tieto odpocivadla az tak moc nevyuzivaju .. napr v CR je uz vidno velky pokrok.

mno a samozrejme na slovensku zase tych dialnic moc nie je :)

ide o to ze snad mimo zamaroviec , malackami/kutami a dechtarov ani poriadne odpocivadla nie su.

nejake pokusy tu boli, ale je vidno ze aj pri D2 su opustene kompletne odpocitavadla a to tam uz bolo kde co ...

vec sa ma aj tak, ze ludia nie su zvyknuty sa zastavit na odpocivadlach a minut tam peniaze. takze je to taky zacarovany kruh ..


Ľudia sa aj zastavia na odpočívadlách, aj by minuli peniaze, dnes, no nie je tam za čo minúť. Konkrétne D2, to sú teraz zadlžené objekty a ťažko tam je dostať nových majiteľov a nové odpočívadlá sa tam teda zatiaľ nebudujú. No D2 nie je až také kritické, pretože Kúty-BA do 1 hodiny stihneš, nie je potreba oddychovať, keď tak nabrať pohonné látky a to je kde.

Konkrétne v ČR, ja napr. na trase SR-Brno-Praha stojím 3-5x. A miniem asi 500 CZK (okrem benzínu). Cestou naspäť aj za benzín. A v ČR sú tie služby dosť rozvinuté. 8)

A na Slovensku na D1, ale aj na R1 je kde ostať, ver mi. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 14:27
od aquila
moze byt, len ja to beriem trosku aj zo svojho pohladu => BA - poprad za 3 hodiny "pohodovou" jazdou. a to je tak max na jednu zastavku na halusky na dechtaroch. cestou spat zase zamarovce :wink: popr v ZA na dubni 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2005 17:54
od Caesar
Správne odpočívadlo popri diaľnici by malo obsahovať:

Parkovacie priestory, určitá plocha by mala byť vyhradená pre zeleň, ČSPH, reštaurácia (bufet, bistro, kaviareň, ...), dostupné (zadarmo, pre imobilných ľudí) a čisté WC. Doplnkami by malo byť ihrisko pre deti, posedenie pre 12-24 ľudí. A samozrejme by mala byť k dispozícii čistá voda a zabezpečený odnos odpadu. Nad rámec obsahu sú obchody atď.

Táto úprava by mala začať fungovať na Slovensku od r. 2010. Možné bude prechodné obdobie ďalších 5 rokov, ale 50% odpočívadiel už bude musieť túto podmienku v r. 2010 splniť.

tajne dohody

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2005 17:58
od bystrik
inak si myslim, ze podobne ako na urcite dialnicne useky existuju gentlemanske dohody aj na prevadzkovatelov CSPH na odpocivadlach - ved taka CSPH je dobry kseft 8)

Re: tajne dohody

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2005 20:04
od aquila
bystrik napísal:inak si myslim, ze podobne ako na urcite dialnicne useky existuju gentlemanske dohody aj na prevadzkovatelov CSPH na odpocivadlach - ved taka CSPH je dobry kseft 8)

len za istych okolnosti.. CSPH zase nie az take terno.

pumpar ma v tom lepsom pripade -1-3 koruny z ceny benzinu. a ked nemas na cerpacke obrat, tak smola

Re: tajne dohody

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2005 20:22
od Caesar
aquila napísal:
bystrik napísal:inak si myslim, ze podobne ako na urcite dialnicne useky existuju gentlemanske dohody aj na prevadzkovatelov CSPH na odpocivadlach - ved taka CSPH je dobry kseft 8)

len za istych okolnosti.. CSPH zase nie az take terno.

pumpar ma v tom lepsom pripade -1-3 koruny z ceny benzinu. a ked nemas na cerpacke obrat, tak smola


Iste, ale pri diaľniciach a cestách I. triedy tento problém nie je. Podobne ani v mestách a pri hlavných ťahoch po celom Slovensku. 8)

SR má pomerne hustú sieť ČSPH. V takom HR keď 1-2x zaváhaš, tak si nahraný. :lol:

Čím lepšie služby pri ČSPH a čím lepšia poloha, tým lepšie.

Cena benzínu: 60% DPH, 30% firma, 10% priamo benzínka. Toto je približná cena 1l benzínu (nafty). Takže ten pumpár má pri cene 35 SKK, max. 3,5 SKK z 1 litru a ešte aj to sa zdaní. :shock: :?

Re: tajne dohody

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 08:20
od wazari
Caesar napísal:Čím lepšie služby pri ČSPH a čím lepšia poloha, tým lepšie.

Cena benzínu: 60% DPH, 30% firma, 10% priamo benzínka. Toto je približná cena 1l benzínu (nafty). Takže ten pumpár má pri cene 35 SKK, max. 3,5 SKK z 1 litru a ešte aj to sa zdaní. :shock: :?


To DPH je spotrebna dan a DPH.

Re: tajne dohody

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 08:29
od Caesar
wazari napísal:
Caesar napísal:Čím lepšie služby pri ČSPH a čím lepšia poloha, tým lepšie.

Cena benzínu: 60% DPH, 30% firma, 10% priamo benzínka. Toto je približná cena 1l benzínu (nafty). Takže ten pumpár má pri cene 35 SKK, max. 3,5 SKK z 1 litru a ešte aj to sa zdaní. :shock: :?


To DPH je spotrebna dan a DPH.


Dobre, ok, ja tým len prezentujem, čo tvorí cenu. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2005 09:57
od Majkl
V ČR k téme odpočivadiel pristúpili tak, že napr na D1 ich veľký počet uzatvorili. Odpočivadla sa stali nebezpečné najmä pre vodičov kamionov pri povinných prestávkach. Odpočívadla sa začali sústreďovať na miestach ked je aj CSPH a myslím, že to bol dobrý zámer. Je tam dobrá možnosť na občersvenie a vyhovujúca úroveň WC a služba nonstop.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2005 11:12
od Caesar
Majkl napísal:V ČR k téme odpočivadiel pristúpili tak, že napr na D1 ich veľký počet uzatvorili. Odpočivadla sa stali nebezpečné najmä pre vodičov kamionov pri povinných prestávkach. Odpočívadla sa začali sústreďovať na miestach ked je aj CSPH a myslím, že to bol dobrý zámer. Je tam dobrá možnosť na občersvenie a vyhovujúca úroveň WC a služba nonstop.


Tak, keď tak, ČSPH sa začali presúvať na odpočívadlá, pretože odpočívadlo je stanovené medzinárodnými pravidlami v akej vzdialenosti by mali byť od seba atď., ale ČSPH nie je nijako stanovená, kde by sa mala nachádzať, aj keď sa doporučuje, aby sa nachádzala pri odpočívadle pre zlepšenie služieb pre motoristov a v dohľadnej dobe to bude aj v legislatíve upravené pre celú EÚ), v USA je to bežné, dokonca aj mimo diaľnic.

Odpočívadlá boli uzatvorené z iných dôvodov: Asi 4 z nich boli skutočne zatvorené v ČR naraz (aj keď to nebolo citeľné pre ich počet) pred niekoľkými rokami preto, aby sa opravili ich pripájacie pruhy (dodnes mnohé ani nespĺňajú, sú úzke a krátke), pretože nespĺňali parametre. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2005 11:24
od wazari
Caesar napísal:Tak, keď tak, ČSPH sa začali presúvať na odpočívadlá, pretože odpočívadlo je stanovené medzinárodnými pravidlami v akej vzdialenosti by mali byť od seba atď., ale ČSPH nie je nijako stanovená, kde by sa mala nachádzať, aj keď sa doporučuje, aby sa nachádzala pri odpočívadle pre zlepšenie služieb pre motoristov a v dohľadnej dobe to bude aj v legislatíve upravené pre celú EÚ) 8)


Neviem, co je to dohladna doba, ale na upravu zo strany EU to nevyzera.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2005 11:28
od Caesar
wazari napísal:
Caesar napísal:Tak, keď tak, ČSPH sa začali presúvať na odpočívadlá, pretože odpočívadlo je stanovené medzinárodnými pravidlami v akej vzdialenosti by mali byť od seba atď., ale ČSPH nie je nijako stanovená, kde by sa mala nachádzať, aj keď sa doporučuje, aby sa nachádzala pri odpočívadle pre zlepšenie služieb pre motoristov a v dohľadnej dobe to bude aj v legislatíve upravené pre celú EÚ) 8)


Neviem, co je to dohladna doba, ale na upravu zo strany EU to nevyzera.


To snáď ani nie je možné, čokoľvek, čo poviem na adresu EÚ, je z tvojej strany okamžite napadnuté. :?

Tak si treba lepšie prečítať návrhy a už existujúce normy a ohľadom dopravy sa toho za posledné 3 roky zmenilo toľko, čo sa za posledných 12 rokov nezmenilo. A tempo narastá, z rôznych dôvodov.

Vo vyspelých štátoch EÚ už nie je de facto v mnohých oblastiach čo stavať, tak sa vylepšujú normy a dávajú sa prechodné obdobia.

Konkrétne odpočívadlá, od r. 2010 začnú platiť úpravy až také, že u nás až 50% odpočívadiel bude vyhovovať už dnes, čo je jedna z mála vecí. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2005 11:38
od wazari
Caesar napísal:To snáď ani nie je možné, čokoľvek, čo poviem na adresu EÚ, je z tvojej strany okamžite napadnuté. :?
8)


No, iba uvedene na pravu mieru :wink: , kedze je to oblast, kde sa trosku :wink: dost vyznam. Samozrejme, sledujem si iba legislativu, nie technicke normy, cize v nejakej norme sa to mohlo objavit. Ale zda sa mi, ze niekto z Uradu pre normalizaciu, metrologiu a skusobnictvo mi vravel, ze normy uz nie su zavazne, ale dobrovolne.
Nie je to osobne napadnutie, iba fakticke :wink: