Stránka 58 z 59

Plány diaľnic a RK do ???budúcnosti???

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2021 13:05
od KN.SK
236678 236679 236680 236681 236683 236686 236688 236694 236696 236697 ... Sľubovali, pretlačia. Tvárili sa, že všetko vedia a o všetkom vedia. A až teraz sa zobudili alebo čo? 1519

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 21:33
od MuelMI
Nadväzujem na viewtopic.php?f=42&t=423&start=2225#p237467.
Myslíte, že by bolo, keď sa (snáď :P ) raz precisluju R na D, vhodné, aby boli číslovane podľa vzoru Česka a Poľska(podľa paralelnej jednotky)? Tie normálne D-cky by som nechal, zároveň by pri dvojcifernom označení bolo jasné, že ide o bývalú RC, teda trocha horšiu D. Takmer všetky R-ky idú v koridore viacerých jednotiek, ale to by sa dalo ľahko precislovat. Myslím,že by to skôr malo pozitívny vplyv.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 13:22
od cPalo
Podľa mňa je číslovanie podľa paralelnej cesty zbytočnosť. Znalí ciest, budú v pohode pri akomkoľvek číslovaní a neznalým to nedá nič.
A podľa mňa je čudné ak D má číslo 44, v USA samozrejme nie, ale na SVK kde je iba jedna ucelená diaľnica a vyzerá to, že ich bude aj v budúcností do 15 (možno 10), tak mi to príde, že by sa mohli bývalé Rka premenovať napr +10 a je to v pohode ;)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 13:56
od Peter_CA
Poľsko je trochu zložitejšie. U nich je kategória "droga krajowa" (DK, štátna cesta), ktorá zahŕňa diaľnice, RC aj to čo my poznáme ako DK (obdoba našich jednotiek, bez písmenka) a po dokončení diaľnice sa trasa súbežnej DK na ňu presunie. Napr. DK2 stále vedie od hranice po hranicu a je vedená po A2, S2 aj 2. Vďaka tomu vznikol paradox DK1, ktorá má od Pyrzowic dve trasy (A1 a S1).
Preto doprovodné cesty k diaľniciam prečíslovali na 9X.

Na rozdiel od toho v Česku I/5 po dokončení D5 zanikla.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 15:48
od MuelMI
cPalo napísal:Podľa mňa je číslovanie podľa paralelnej cesty zbytočnosť. Znalí ciest, budú v pohode pri akomkoľvek číslovaní a neznalým to nedá nič.
A podľa mňa je čudné ak D má číslo 44, v USA samozrejme nie, ale na SVK kde je iba jedna ucelená diaľnica a vyzerá to, že ich bude aj v budúcností do 15 (možno 10), tak mi to príde, že by sa mohli bývalé Rka premenovať napr +10 a je to v pohode ;)

Podla mna by to praveze neznalym pomohlo, kedze vacsina terajsich R-iek nebude stat este niekolko dekad suvisle, teda v ich koridore sa bude striedavo chodit po R-ke a jednotke a ak by mali rovnake cislo, tak by to vseobecne pomohlo v orientacii a bol by v tom aspon nejaky poriadok

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 17:09
od cPalo
Myslím, že väčšina ľudí netuší na akej ceste (číslo) ide ;)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 17:18
od MuelMI
Pri orientacii na znackach (smerovych,kilometrovnikoch) by to urcite pomohlo, navyse mali by sme poriadok v oznaceni D. Preco napr. nejde od Beluse k Lysej R5 a od Svrcinovca ku CZ hranici R6?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 21:42
od babar
Staci dat pred cislo Rky jendotku a z R1-R9 moze byt D11-D19 jednoduche lahke prehladne, viac ako 9 dialnic nebude a keby nahodou bolo Riek viac mozu ist dalej 21 atd.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2021 13:25
od metelesku.blesku
MuelMI napísal:Pri orientacii na znackach (smerovych,kilometrovnikoch) by to urcite pomohlo, navyse mali by sme poriadok v oznaceni D. Preco napr. nejde od Beluse k Lysej R5 a od Svrcinovca ku CZ hranici R6?

Lebo z Beluše do Lysej ide R6 a od Svrčinovca k Jablunkovu R5 :wink:

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2021 13:51
od pa3ck
A R5 aj tak zrejme nikdy nebude stáť, takže to je jedno :wink:

K téme: Súhlasím, že naša cestná sieť by si zaslúžila veľké prečíslovanie, avšak nemyslím si, že je potrebné, aby mal jeden ťah rovnaké číslo v modrej aj červenej farbe. Napokon aj tak sa diaľnica nemá totožnú trasu s príslušnou jednotkou. Podstatnejšie podľa mňa je, aby dôsledne boli na týchto medziúsekoch značené rovnaké ciele ako na diaľnici

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2021 14:44
od michaelse
no kedze mame jednicky v takom stave ze 1/4 je v havarijnom stave a stvrtina potrebuje nutne vymenit povrch a mosty niektore su v stave ze by sa mali uzavret takmer ze nie ihned ,tak som presvedceny ze investicia do precislovania by nemala byt na programe dna ale dobuducna preco nie

mne osobne sucastne cislovanie nevadi,ale pravda je za ja som stara skola a byvali profi vodic ,cize ja mam v hlave cisla ciest zapamatane :-D

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 22:25
od Vlados
Doteraz sa projektovalo aj čo nemalo šancu ísť do výstavby a teraz plačú keď to nikto nechce robiť https://e.dennikn.sk/3383077/blizi-sa-n ... ie-dialnic

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 06:25
od vladik67
Vlados, nech doprojektujú poriadne to, čo už je v príprave, lebo sú obrovské škody po prepadnutí SP, UR ale aj EIA. Alebo projektanti sú platení od politických strán a nie od dopztu na trhu?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2023 19:26
od korfo27
D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť po roku 2030
https://e.dennikn.sk/3443668/visnove-by ... c-o-devat/

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2023 19:35
od korfo27
Článok obsahuje tabuľku o kolko sa zvýšili ceny za jednotlivé úseky
Hu -ivachnova z 227 na 633
Kriváň Mýtna z 232 na 302
Mýtna Lovinobaňa z 127 na 164
Prešov 1 etapa z 143 na 199
Šaca Oľšany z 132,5 na 238,4
Tvrdošín Nižná z 62 na 76,8
LL DS z 254,8 na 322,6
Je to v mil. Eur

edit admin: pridal som to aj do galerie
48937

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 16:04
od badger-FB
Z nejakého dôvodu vynechali privádzač na D3, ktorý ale paradoxne doteraz počítali do rozostavaných diaľnic. Takže tam sa buď po a) nezdražuje, po b) zdražuje, ale nevieme o koľko, po c) proste na to "zabudli".

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 10:17
od metelesku.blesku
po d) nie je to úsek diaľnice.

To, že NDS sa tým chváli, ako kúskom "diaľnice", lebo sa ničím iným chváliť nemohli, je nepodstatné.

Každopádne zdražuje sa. Nejaká cifra už zaznela, len si ju nepamätám a hľadať sa mi to nechce.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 17:36
od badger-FB
Nehľadaj, ja ťa nenútim, zistiť sa to dá, je to otázka minút.
Ok, to je podstatné ako odpoveď, že je to nepodstatné. Že tu máme stavby za NDS, ktoré vymenujeme, ale nespresníme ich všetky. Z toho plynie, že aj mega protihlukovky za 20 mil. budú stáť 22, za 50 budú stáť 55? etc. Ale veď to nie je diaľnica, tak čo tam po tom. Za chvíľu vrátime 300 mil. za D3 lebo ekodukt, ale čo veď my na to máme. :D To tiež sa nejak nehovorí nahlas radšej pre istotu, že k tomuto bodu spejeme. Nevadí, aspoň budú ďalšie peniaze na muníciu pre UA.
A ešte chýba, že by SSC vydala podobný zoznam, nech vieme na čom sme. (inak to musí človek prácne hľadať)
Aj by mohla SSC spresniť, kedy že sa v tomto roku zakopnú tie tri obchvaty, ktoré sa sľubujú a stále nič. Aspoň jeden, keby dali ...

Proste, stále je to aj cez médiá len také "žerte seno, idú voľby".

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 20:59
od Pacho
celý ten dialničný privádzač pri KNM, by bol v celku dobrý vtip, "staviame dialničný privádzač bez dialnice". , bohu žial, je to smutná realita na SK

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2023 15:35
od badger-FB
Berú si príklad zo Spišo-Levočia :D , kde na to išli logicky najprv diaľnica - a privádzača dodnes niet. :D Takže Kysuce na to idú presne naopak, ale predsa vieme o čom to je a síce "len" o jednej 5k firme.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2023 10:55
od metelesku.blesku
Nejaká výroba je síce aj na severe KNM, ale predsa len na južnej strane KNM, kde stavajú privádzač, je gro priemyslu aj priestor na ďalšie jeho rozširovanie. Aj do ZVL-ky je to tadiaľ lepšie, ako sa tam trepať cez mesto okolo parku.
S ohľadom na celkový marazmus na D3, spôsobený šermiarom, je aj tento "predvoj diaľnice" lepší, ako klinec do oka.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2023 21:33
od badger-FB
Proti tomu ja nenamietam. Ja som za to, aby kľudne viedli "štyr pruhové privádzače" k viacerým fabrikám a závodom. Alebo celkovo preložky ciest. Lokálne to pomôže najväčšej mase vozidiel/áut, čím odľahčí miestne siete. A je to lokálne silnejší impulz než hlavná diaľnica - výslovne tranzitná, ktorá prioritne nerieši lokálne územie. (toho dôkazom je salámová metóda výstavby)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2023 15:16
od traveler
Môžme len tisko zavidiet keby sme sa aspoň nimi dokazali inšpirovat.. https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... -kosicami/
mam na mysli hlavne tuto stat cit. " V Poľsku máme inú legislatívu. A práve ňou by sa mohli Slováci inšpirovať. Mám na mysli špeciálny zákon, ktorý sa týka výstavby rýchlostných ciest a diaľnic. Podľa neho sa v momente vydania rozhodnutia o povolení realizovať stavbu investor stáva vlastníkom nehnuteľnosti pod cestou, samozrejme, za trhovú finančnú kompenzáciu. To rozhodne urýchľuje začiatok stavebných prác."O koľko takýto zákon vie zrýchliť výstavbu?
"Kým na Slovensku prevzatie nehnuteľnosti investorom trvá roky, v Poľsku to trvá prakticky toľko, koľko obdobie projektovania a získania stavebného povolenia. Teda rozhodne kratšie, aj o niekoľko rokov. Tento zákon v Poľsku funguje už viac než desať rokov. "

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2023 16:47
od Vlados
NDS nemá kvalitných ľudí a len tak nedokáže tam za tie "drobné" nikoho pritiahnuť. Na tomto to celé začína padať... presne padá aspoň 10 rokov.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2023 18:48
od michaelse
traveler napísal:Môžme len tisko zavidiet keby sme sa aspoň nimi dokazali inšpirovat.. https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... -kosicami/
mam na mysli hlavne tuto stat cit. " V Poľsku máme inú legislatívu. A práve ňou by sa mohli Slováci inšpirovať. Mám na mysli špeciálny zákon, ktorý sa týka výstavby rýchlostných ciest a diaľnic. Podľa neho sa v momente vydania rozhodnutia o povolení realizovať stavbu investor stáva vlastníkom nehnuteľnosti pod cestou, samozrejme, za trhovú finančnú kompenzáciu. To rozhodne urýchľuje začiatok stavebných prác."O koľko takýto zákon vie zrýchliť výstavbu?
"Kým na Slovensku prevzatie nehnuteľnosti investorom trvá roky, v Poľsku to trvá prakticky toľko, koľko obdobie projektovania a získania stavebného povolenia. Teda rozhodne kratšie, aj o niekoľko rokov. Tento zákon v Poľsku funguje už viac než desať rokov. "

Mato jeden hacik,alebo lepsie povedane velky hak...ustava SR taky zakon nedovoluje uviest do praxe