Stránka 57 z 59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 15:05
od devil
toto nie je vtipne. OK ze ma spravny nazor ale toto je pocin opozicneho politika a nie ministra hospodarstva a podpredsedu vlady. kazdy zainteresovany vie ze treba zmenit zakon. obycajna novela zakona a nie zbieranie podnetov od obcanov. :roll: a toto nie je prvy jeho fail...

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 18:15
od metelesku.blesku
A myslíš, že bude možné len tak jednoducho zmeniť potrebné ustanovenia zákona o EIA (umožňujúce vstup do konania komukoľvek), ktoré vychádzajú zo smerníc EÚ?

Asi nenadarmo tam dal tú poznámku o trestnoprávnych následkoch vtákovho konania.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 18:37
od pa3ck
Možno by na úvod stačilo zrušiť možnosť vziať späť námietky a odvolania. Čiže sťažovať by sa mohol pokojne ďalej, len by sa mu sťažila možnosť na tom zarábať

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 20:45
od metelesku.blesku
Myslím, že takto on nefungoval, že bral späť námietky a odvolania. On to nechal dobehnúť, teda nechal rozhodnúť odvolací orgán a potom sa už ďalej neodvolával a nezúčastňoval konania. Späťvzatie po "uhradení členského" by bolo až príliš okato zaváňalo tým výpalným.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 17:38
od devil
a v ktorej smernici EU je napisane ze niekto z pétržky sa moze prihlasit do konania pre zamer na opacnom konci republiky a musia ho zobrat ?? ale lahsie je riesit chleba vo vajci rano o siestej...

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 18:29
od metelesku.blesku
Ak to nygde néní, tak to néní próblem zménit, né?

Len, že to nikoho doteraz nenapadlo, také jednoduché. Ešte taká otázka, že prečo majú rovnakú právnu úpravu v EIA aj bratijá česi? Žeby sme len okopírovali blbý nápad Čechov?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2020 09:52
od devil
tak asi to problem je aj pre tu "najodbornejsiu" stranu koalicie. odporucam stiahnut si a precitat toto:

https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/do ... ych-krajin

hlavne rakusky system vyzera daleko lepsie, ze preco to maju cesi nafigu ja neviem a je mi to srdecne jedno. len potom neviem naco mame vlastne ministerstva ked sa vsetko prebera od cechov....ale vlastne co sa cudujem ked este aj dialnica sa odovodnuje starymi CS planmi.

Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 10:23
od Lorenc
ampz143 napísal:Četl jsem, že R1 Bánská Bystrica - Ružomberok se pravděpodobně vypustí.


Toto moze byt fakt. Ak spickovi vyhodnocovaci priorit povedali, ze lacnejsia bude r3 cez turiec. Tak by vypustili takmer hotove projekty R1 rk juh -1/18 aj R1 BB- SL.

K tomu predstavitelia RK zacali bluznit o nahradeni tunela hradiste dvomi kratsimi tunelmi. Kde si zobrali vietor z plachiet. Okrem spomenutych dvoch usekov mali presadit prave vystavbu aspon 1 rury hradista a vyriesit horsky priechod donovaly podobne ako to roky funguje na branisku.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 10:49
od Vlados
Ak má severná R3 niekedy končiť pri Švošove a R1 by mala až pri Ivachnovej tak R1 pre trasu J-S nebude nejako nápomocná.
Detto ak je lacnejší variant južnej R3 od H. Beňadika ako Zvolena, tak stredné S-J prepojenie by malo ísť jednoznačne cez Turiec.
Netreba zabúdať, že S-J vedené cez B. Bystricu by výhľadovo potrebovalo aj tunel Urpín.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 13:36
od ondrejko_t
bez toho aby som nejako preferoval cestu cez Turiec alebo cez Liptov, ak severná časť Rky skončí pri švošove, tak ako šofér volím ísť na RK a dole na juh.
btw. aku trasu od H. Benadiku mas na mysli?
inak co som registroval, cenove rozdiely medzi Liptovom a Turcom nie su nejake velke. akurat ze to ide v pripade Liptova cez Nizke Tatry, takze nic moc.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 14:54
od Lorenc
R3 pôjde do Likavky. V inom vlákne sa to písalo. Význam Dk-Rk stúpne po dostavbe Turany-Ivachnová. Súčasná cesta nejde cez žiadnu dedinu. Likavka bude hlavná križovatka D1 pre Oravu. Ak sa tam pripočítajú intenzity z Kraľovian tak to bude celkom vyťažený ťah.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 15:54
od okorec
Nepôjde do Likavky ale do Hubovej. Dobre to vieš, prečo tu mlžíš?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 15:55
od metelesku.blesku
Sú to všetko milé úvahy, ale to, čo sa pri Donovalskej R1 spomenie vždy len tak pomimo je to najpodstatnejšie. Výstavba v NP Nízke Tatry a zásahy do území Natura 2000.
Pokiaľ existuje alternatíva, ktorá do týchto území nezasahuje (R3 Turiec), bude s najväčšou pravdepodobnosťou uprednostnená. Zvlášť keď v tomto štáte nie sú ani peniaze na predĺženie D1 na východ a evidentne sú aj problémy s ufinancovaním tunelov medzi Turanmi a Hubovou.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 16:43
od Lorenc
okorec napísal:Nepôjde do Likavky ale do Hubovej. Dobre to vieš, prečo tu mlžíš?


Nemlžím.

Toto je info z INEKO k tomuto úseku https://doprava.ineko.sk/mapa/cesty

Dolný Kubín juh - križovatka D1
Pôvodne plánovaná trasa popri Komjatnej bola odmietnutá. Napojenie R3 na diaľnicu D1 sa preto už neplánuje západnejšie v MÚK Hubová ale pri Ružomberku v MÚK Likavka. Nové trasovanie súbežne s jestvujúcou cestou I/59 cez sedlo Brestová bude obsahovať dlhé úseky s 5 - 7%-ným stúpaním/klesaním. Do R3 sa začlení už zmodernizovaný úsek s prídavným pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní od Dolného Kubína do sedla Brestová.


Z hľadiska kapacity tento úsek bude potrebovať upgrade asi tak o 10 rokov.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 17:26
od Vlados
ondrejko_t napísal:bez toho aby som nejako preferoval cestu cez Turiec alebo cez Liptov, ak severná časť Rky skončí pri švošove, tak ako šofér volím ísť na RK a dole na juh.
btw. aku trasu od H. Benadiku mas na mysli?
inak co som registroval, cenove rozdiely medzi Liptovom a Turcom nie su nejake velke. akurat ze to ide v pripade Liptova cez Nizke Tatry, takze nic moc.

Štúdiu uskutočniteľnosti nájdeš tu: https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... %A0ahy.zip
Suveréne najdrahšie vychádza trasa Zvolen-Šahy. Altenatívy sú podstatne lacnejšie.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 17:43
od okorec
Lorenc napísal:
okorec napísal:Nepôjde do Likavky ale do Hubovej. Dobre to vieš, prečo tu mlžíš?


Nemlžím.

Toto je info z INEKO k tomuto úseku https://doprava.ineko.sk/mapa/cesty


INEKO ako mimovládna organizácia si môže na web dať aj mapku, kde bude nakreslený hyperloop Ružomberok - Komjatná a nič to nebude znamenať.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 19:01
od Loe
Isteže, INEKO si môže dať na web mapku s hyperloopom do Komjatnej a nič to nebude znamenať. A tak isto okorec ako mimovládny diskutér môže tvrdiť, že R3 je trasovaná na Hubovú a tiež to nebude nič znamenať :) Možno by bolo vhodné prečítať si štúdiu realizovateľnosti k tomuto úseku R3, ktorá je zverejnená na stránkach NDS a k tomu pripojiť stanovisko ÚHP. V dnešnej situácií je to ale jalová debata, na tomto úseku sa ešte desať rokov nič nepohne.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 19:12
od pa3ck
Tak hlavne si treba vyjasniť, či to chceme stavať s červeným alebo modrým číslom

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 19:32
od devil
a 10 rokov je velmi optimisticky odhad (aj s modrym aj s cervenym) za podmienky ze cesty budu celospolocenska priorita pretoze tento tah by bol medzi najmenej vytazenymi dialnicami a tieto sa stavaju len tam kde sa stavia masovo.

pripominam ze pred 15 rokmi na tomto fore bol termin BA-KE 2015 povazovany za pesimisticky a 2020 za ultrapesimisticky.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 19:43
od okorec
Loe napísal:Možno by bolo vhodné prečítať si štúdiu realizovateľnosti k tomuto úseku R3, ktorá je zverejnená na stránkach NDS a k tomu pripojiť stanovisko ÚHP.

No daj

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2021 21:47
od Lorenc
Kovalcik vychadzal z dokumentov NDS.
Tento text som uz niekde pastol. A dohladal som vtedy aj vlakno dokumentov co k tomu viedli.
V rámci spracovania projektu a jeho prerokovávania s dotknutými obcami bolo objednávateľom upustené od doštudovania koridoru smerujúceho do križovatky Hubová z dôvodu pretrvávajúceho odmietavého postoja obce Komjatná k vedeniu RC R3 údolím potoka Komjatná prechádzajúcim katastrom obce. Z toho dôvodu boli komplexne doštudované len varianty smerujúce do križovatky Likavka.


Tomuto useku sme sa tu uz venovali. Ked bude dostavany usek tu hu stiahne dopravu aj z cesty kralovany parnica. Staci upravit trasovanie pri dubovej. Pridat pruh. Mne sa to zda efektivne a jasne. Doviest cestu cez komjatnu do hubovej je velmi sialene riesenie. Medzi dva cca 3km tunely v uzine vahu popod zeleznicu.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2021 18:16
od rastislav5
Trasovanie na Likavku je nepravdepodobne. V studii vysiel tento variant najhorsie z pohladu NATURA 2000, Hubova/Svosov je na tom lepsie, viac tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 14#p234514

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2021 20:47
od Lorenc
Niekde to je skratka zavesene oficiálne, môže sa to zmeniť späť na Hubovú. Rastislav záväznosť tvojho pohľadu na trasovanie diaľnic, aj keby profesného kvôli chvu nieje najpodstatnejšia.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2021 13:28
od Loe
Dopravoprojekt sám píše, že:

"V rámci spracovania projektu a jeho prerokovávania s dotknutými obcami bolo objednávateľom upustené od doštudovania koridoru smerujúceho do križovatky Hubová z dôvodu pretrvávajúceho odmietavého postoja obce Komjatná k vedeniu RC R3 údolím potoka Komjatná prechádzajúcim katastrom obce. Z toho dôvodu boli komplexne doštudované len varianty smerujúce do križovatky Likavka. Rýchlostná cesta R3 je v novej polohe navrhnutá v návrhových parametroch R 11,5/80. V úsekoch, kde zaberá existujúcu cestu I/59 preberá jej parametre, čo je R 11,5/60."

Jedná sa o projekt z roku 2019.

Pokiaľ ide o stratégiu NDS, tu možno vidieť záznam z pracovného rokovania v Dolnom Kubíne:

https://www.medzibrodienadoravou.sk/fil ... R3__1_.pdf

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2021 21:56
od rastislav5
Na lamanie chleba pride az ked bude potrebna EIA. Vsetky 4 varianty zasahuju do Natura 2000, takze opravnena otazka ochranarov pri posudzovani bude, ktory variant bude do chranenych uzemi zasahovat najmenej (ako sa to udialo napr. pri trasovani D4 cez Biskupicke Luhy https://bratislava.sme.sk/c/7459369/pod ... misom.html ). A varianty na Likavku to urcite nie su. Este predtym sa ale bude skumat, ci neexistuje variant bez vplyvu na chranene uzemia. Kedze uzemie Natura 2000 je tu v najuzsom mieste siroke menej ako 4 km, takyto sa predpokladam bude dat najst.
Na tomto useku bude este veselo z hladiska ochrany prirody, toto budu druhe Donovaly. A zabudnime na to, ze sa uroven ochrany prirody v EU bude znizovat, naopak, v roku 2050, do kedy musi byt tento usek comprehensive TEN-T hotovy, budu poziadavky este prisnejsie ako v sucasnosti, ked nam Europska komisia hrozi zalobou za nedostatocnu ochranu hluchana, ktory zije aj v Chranenom vtacom uzemi Chocske vrchy http://www.sopsr.sk/ps.chvu2/files/Chocske-vrchy.pdf A predpokladam, ze Dopravoprojekt bude len rad, ze mu stat zaplati za dalsiu studiu.