Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod milan_KM » 19. Okt 2019 20:42

Nie? A to čo sa dialo na hranici so Srbskom 2 roky dozadu? Uuuuups... Ty sa preber zo svojho chorého nacionalizmu. Ani jediný raz v historii svetu a jeho obyvateľom nepriniesol nič dobré.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod IceFox » 19. Okt 2019 20:53

Žiaľ, nacionalizmus tu bude stále. Inak ja osobne "neuznávam" ani patriotizmus.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Pacho » 20. Okt 2019 13:50

Pozri sa ja sa tiež teším každému úseku, ktorý sa postaví, a odovzdá. Už teraz sa chystám prebehnúť úsek budimír bidovce, už som tam dávno nebol. Pôjdem z LM vyskúšam si 140-tku a v Dudošíku sa otočím a pôjdem späť. *Samozrejme nové odpočívadla s kávičkou .... mám na to naplánovaný celý deŇ. V tom sa zhodneme, že treba stavať, tam kde je to najnutnejšie. Osobne ma BA netrápi, lebo idem tam občas na letisko, väčšinou mimo špičku, tak sa k téjto téme nevyjadrujem. Podľa mňa východ nutne potrebuje východný obchvat KE, ten už dávno mal byť hotový. Tiež je vcelku fajn Kriváň Lovinobaňa, ale dôležitý je obchvat ZV, a ten tak skoro nebude. Samotná kapitola je PO, kde je tiež značný deficit. Ale nejde vôbec o žilinu ako takú, ale bohu žial tam je dopravná situácia fakt už neúnosna. Veď si daj gugla, : Ivachnová - RK doprava stojí. Strečno tiež stojí, a CA -ZA, zablokované, pri KMN, ujo gugeľ radí isť cez mesto.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod nevo83 » 20. Okt 2019 15:08

Pacho mal by si pravdu AK by sa nic nestavalo... RK sa dostava v dohladnej dobe + obchvat Ziliny.. je to mozno ,,zlahcujuce,, ale ked sme doteraz vydrzali tak vydrzime aj tie 3r kym to dokoncia. Ano mozme nadavat na ,,politicko-dopravnych expertov,, kt to dodrbali s rozhodovanim s variantami ale darmo uz plakat nad rozliatym mliekom.. hlavne je ze to uz ide. Cize jedine co ,,nestoji, je Turany-Hubova a 2 useky na D3.. ale tam bezi uz priprava a neverim ze ich do 3-4r nezacnu stavat.
Ale odmietam vykrikovat a hanit Erseka ze spustil vystavbu na zabudnutom strede az 2useky...
Domievam sa ze ak bude ,,dostavana cast R2 tj krivan-lc + batka-figa. Este vacsie mnozstvo vodicov uprednostni tuto cestu pred D1 a dost ju odlahci. Skor ako zmienovanu Sorosku by som uprednostnil usek Moldava- Ke v plnom profile kde uz teraz su intenzity celkom vysoke.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod 4lien » 20. Okt 2019 15:55

IceFox napísal:Nacionalizmus/patriotizmus nepriniesol nikdy nič dobré.


Nechcel som sa vyjadrovat k tym OT splaskam ktore sa tu premleli, ale toto mi predsa len neda - Patriotizmus casto krat motivuje cloveka nieco nezistne spravit pre svoj narod alebo krajinu ci okolie. Ak si ale pod vlastenectvom predstavis to iste co extremisti, potom sa nedivim ze mas aj rovnako pokrutene nazory (len do opacnej strany) a jedine co to pre teba znamena je "skatulkovanie a delenie na lepsich a horsich".
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 20. Okt 2019 16:08

pokial nebol plot na srbskej hranici, takto to vypadalo na hlavnej zeleznicnej stanici. a teraz si predstavme ze by take nieco stalo na BA hlavnej stanici....poprve ani by sa tam nezmestili, podruhe skolabovala by zeleznicna doprava ako taka, a potretie polozme si otazku ako by toto zvladli kiska, sulik alebo igorko v pozicii predsedu vlady ci ministra vnutra. viem si predstavit reakcie "pravych" liberalov....strcili by hlavu do piesku a pockali by ze to niekto vyriesi za nich.

https://www.youtube.com/watch?v=deI8-oBqA7g
https://www.youtube.com/watch?v=lhLqUY1OZ_M

Ale nejde vôbec o žilinu ako takú, ale bohu žial tam je dopravná situácia fakt už neúnosna. Veď si daj gugla, : Ivachnová - RK doprava stojí. Strečno tiež stojí, a CA -ZA, zablokované, pri KMN, ujo gugeľ radí isť cez mesto.

ale to sa mozete podakovat smeru. visnove spackal smer ked bol vo vlade sam. ruzomberok sa stavia, povodny tender tendroval este figel. presov je spusteny a idu tam obrovske peniaze,

dokonca tvrdim ze ersek nemal spustit cadcu pretoze expertizna cena bola v tendri navysena o 40 mega! to je nebezpecny precedens bez ohladu ci je to na severe alebo juhu.

Ide mi len o neake rovnomerne rozdelenie vystavby po celom Svk. Ved vsetci dane a chceme sa mat dobru cestnu infrastrukturu.

presne tak, preto sa okrem KE rozbehla R2 po LC. vsetko ostatne ako batka, krupina budu uz len nesuvisle poloprofily. aj keby sa preferovala R2 budu to nasobne nizsie sumy ako turany-hubova a brodno-KM-oscadnica. tieto 3 useky spolu doslova mozu zablokovat skutocny rozvoj ciest na vela rokov dopredu. viem si predstavit postavit maximalne brodno-KM.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 29. Okt 2019 14:34

diskutuje sa o kriteriach na stavanie buducich dialnic tak sa pozrime na udaje zo stranky INEKO, t.j. "predpokladaná intenzita dopravy po spustení do prevádzky":

D1 Turany - Hubová 22 042 pri sucasnej minimalnej intenzite 13.676
D3 Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto 38 080 (2015 21.743)
D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica 22 653 (2015 14.176)
R4 Prešov - severný obchvat II. 9 500 - 14 350
R2 Zacharovce - Bátka 7 097 (2015 5.277)
R2 Bátka - Figa 7 128 (2015 5.304)
R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou 11 190 (2015 5.792)
D1 Dargov - Pozdišovce 10 984 (2015 6.207-8.525)

vsetko nadhodnotene ale najviac brodno-KM a tur-hub - cista manipulacia. este pre zaujimavost. D1 Liet. Lúčka - Dubná Skala 31 000 (2015 26.831 pod strecnom).
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 29. Okt 2019 21:25

^^^ Na tej stranke INEKO je tolko chyb a nezmyslov, ze je zbytocne sa nou zaoberat.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod IceFox » 29. Okt 2019 23:21

Ako KM je v hroznom stave, ale odkiaľ chcú nabrať 40 tis. aut to neviem. :lol:
Celá stránka je taká... zaujímavá... Napr. Tunel Horelica - klikneš na 2. profil (nepostavený) a ukáže ti parametre intenzity, všetko. Klikneš na postavený profil a tam už vraj NDS nedala údaje :D (pričom 3/4 údajov je rovnakých)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod 1mmortal2 » 30. Okt 2019 09:12

Smutne je ze takyto prehlad muselo spravit INEKO a nie pani s NDS. Ked to porovnav aky prehlad maju o stavbach v CR tak je to az smutne. To ze su tam chyby sa da ospravedlnit, su to ekonomovia ktori netravia na tomto fore cele dni :D
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 30. Okt 2019 09:24

INEKO tie udaje prebralo takze je to prezentacia na zaklade akych udajov sa rozhoduje. bud sa pouzivaju skreslene konstanty alebo sa vymyslaju udaje podla potreby. cely ten slavny system kriterii moze byt zly a ucelovy.

vysvetluje to natahovacky na SO PO kde tie udaje vyzeraju byt blizke realite ale naklady su vysoke a preto to nevychadzalo presvedcivo. lahke useky su financovatelne pri nizkej intenzite a prave take tam su. ale 38k pri brodne s vysokym podielom lokalky s jestvujucou starou cestou je kludne 2nasobok reality. tur-hub tiez. ale aj druhy usek D3 a aj soroska je nerealna. a takisto visnove moze mat 30k aut akurat tak hned pri spusteni ked sa kazdy v 100 km okoli bude chciet previezt a vyskusat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Maxx787 » 30. Okt 2019 09:29

ja som skor za to aby sa pocitala relativna vyhodnost dialnice: (vyhodnost) = (pocet automobilov na starej ceste v tis.)/(cena novej cesty v mil €)
podmienka by bola brat udaje z posledneho scitania. a cenu zobrat zo statnej expertizy.
a tento prepocet by som bral aj pri vystavbe ciest I. II. triedy ci uz obchvatov alebo napr ak by islo o kompletnu modernizaciu cesty ako napr vymenu podlozia, zmenu parametrov cesty (rozsirenie z C7,5 na C9 napr.) a pod
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 10:01

Maxx787 napísal:ja som skor za to aby sa pocitala relativna vyhodnost dialnice: (vyhodnost) = (pocet automobilov na starej ceste v tis.)/(cena novej cesty v mil €)
podmienka by bola brat udaje z posledneho scitania. a cenu zobrat zo statnej expertizy.


Zober si priklad LL-DS, kde na starej ceste po otvoreni useku moze jazdit odhadujem aj 9 000 voz/24h, ale po D1 pojde 19 000 v/24h. Zoberies usek R2 Krivan - Mytna, kde na starej ceste zostane 3 tisic v/24h, ale na R2 po otvoreni pojde 8 tisic v/24h.

vybrata ponuka 232.15 mil.E/9.15 km je 25.37 mil.E/km
zmluvna cena na LL-DS bola 409.8 mil.E/13.5 km je 30.35 mil.E/km

A to nehovorim o Branisku, kde na starej ceste v roku 2015 jazdilo 715 v/24h, co by z toho podielu vyslo za cislo?

Si presvedceny o tom, ze pri takychto cenach by bol ekonomicky vyhodnejsi usek R2 Krivan - Mytna?
A statna expertiza na LL-DS bola takmer 900 mil.E, Skanska,Strabag ponukla cenu 338 mil.E. To chces posudzovat podla takychto expertiz?

A co zdrzanie na ceste,resp. uspora casu na D/RC, to su predsa tiez obrovske peniaze v niektorych pripadoch.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 10:08

devil napísal:INEKO tie udaje prebralo takze je to prezentacia na zaklade akych udajov sa rozhoduje.


V mnohych pripadoch mam o tom vazne pochybnosti, ze ich prebralo od NDS/MD.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Laco » 30. Okt 2019 10:08

max787 - znie to dobre, no realita je omnoho zlozitejsia. napriklad, ak postavis kvalitnu dialnicu, tak ta "nasaje" aj premavku zo sirsieho okolia, co ma za nasledok vyssiu intenzitu premavky ako na povodnej trasa(trasa1). to ti zakonite ovplyvni intenzitu na povodne alternativnej trase (trasa 2), kde sa ta intenzita znizi. a naopak, keby si postavil tu dialnicu na povodnej trase 2, teda povodne "alternativnej trase", ta by nasala aj cast premavky z trasy 1. to, kolko by ktora nasala je silno specificke pre kazdu oblast, no rozdiely mozu byt markantne. navyse, postavenie dialnice na "trase 2" moze byt aj lacnejsie ako na "trase 1".... cele toto moze zasadne ovplyvnit vypocet a rozhodovanie kde co postavit. ale ako zakladna myslienka je to fajn, len to treba kvalitne rozpracovat.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 10:42

Este k tym hodnotam intenzity od Ineko.
V EIA z roku 2016 bol odhad pre cast D1 Turany - Hubova pre rok 2020 14614 v/24h, pre rok 2030 22042 v/24h. Ineko uvadza 22042 v/24h. Cize nejde o intenzitu po spusteni do prevadzky, ako mylne uvadza Ineko, ale nejaky odhad pre nejaky rok.

Pre D3 Brodno - KNM je v EIA z roku 2016 uvedena intenzita na D3 pre rok 2022 22677 v/24h (v EIA je nespravne uvedeneD3 KNM - Kys Lieskovec, ale je to intenzita pre Brodno -KNM a paralelny usek I/11 je pomenovany uz spravne), pre rok 2032 29 770 v/24h, takze odkial si vycucali pani z Ineko udaj 38 080 v/24h vedia asi iba oni.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 30. Okt 2019 11:52

nas pripad je skor taky ze mame trasu v uzkej doline (vah, kysuca) kde je premavka koncentrovana na jednu hlavnu cestu (co je jedna z pricin vyssich intenzit). na rovine je tych ciest viac krizom-krazom a skor tam je potencial ze dialnica nasaje aj take auta ktore jazdia momimo aj po dvojkach a trojkach.

udaje v EIA si tiez nevymyslelo MZP a su z podkladov navrhovatela co je zase len NDS/MD.

A statna expertiza na LL-DS bola takmer 900 mil.E, Skanska,Strabag ponukla cenu 338 mil.E. To chces posudzovat podla takychto expertiz?

ano, pretoze to boli ponuky v casoch najvacsej krizy a min. v pripade ds-turany vieme ze to bol dumping. mozno aj ll-ds bol dumping a a tiez vieme ake problemy boli okolo levoce.....pocul som kadeco o figelovych lacnych tendroch ked aj pri opravach ciest ked kvalita znacne trpela ale minister sa buchal do prs ake lacne tendre spustil.

zmluvna cena na LL-DS bola 409.8 mil.E/13.5 km je 30.35 mil.E/km

plus pripravne prace v ramci PPP3 ktore boli riadne vyplatene pocas vyrovnania sa z koncesionarom a prieskumna stolna z ktorej mali udaje pouzite do dokumentacie. celkovo urcite viac ako 30 mil/km.

Zober si priklad LL-DS, kde na starej ceste po otvoreni useku moze jazdit odhadujem aj 9 000 voz/24h, ale po D1 pojde 19 000 v/24h. Zoberies usek R2 Krivan - Mytna, kde na starej ceste zostane 3 tisic v/24h, ale na R2 po otvoreni pojde 8 tisic v/24h.

19.000 intenzita je mozna len ak bude v prevadzke predchadzajuci usek hp-ll ktory bol este drahsi a s nizsou predpokladanou intenzitou. ten samozrejme neriesis lebo vies ze by to nevyslo dobre. tam sa predpoklada intenzita 17.000 aut co je nieco vyse polovica z 31k. cize vyslovene sa rata s tym ze obrovske kvantum aut pre ktore je zdroj/ciel ZA prejde na D. a to nie je take iste pretoze cesta pod strecnom bez problemov zvladne okolo 15k aut.

A to nehovorim o Branisku, kde na starej ceste v roku 2015 jazdilo 715 v/24h, co by z toho podielu vyslo za cislo?

branisko je prevadzke vyse 15 rokov, mali by sme zaoberat tym co bude po 2020.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 30. Okt 2019 14:21

Si presvedceny o tom, ze pri takychto cenach by bol ekonomicky vyhodnejsi usek R2 Krivan - Mytna?

podla tvojho sposobu vypoctu cena za km/priemerna intenzita
D1 hp-ll 38mil/km/17k aut (INEKO) je 2235 €/voz/km
D1 hp-ll 38mil/km/12k aut je 3166 €/voz/km

D1 ll-ds 30mil/km/31k (INEKO) aut je 968 €/voz/km
D1 ll-ds 30mil/km/19k aut je 1579 €/voz/km

R2 kri-myt 25mil/km/8k aut je 3125 €/voz/km
R2 myt-tom 9,5mil/km/8k aut je 1188 €/voz/km

ak spriemerujeme hp-ll-ds resp. kri-myt-tom
D1 hp-ll-ds 34mil/km/24k aut (priemer intenzity podla INEKO) je 1416 €/voz/km
D1 hp-ll-ds 34mil/km/15,5k aut (priemer realnych intenzit) je 2193 €/voz/km

R2 kri-myt-tom 16mil/km/8k aut je 2000 €/voz/km

cize pri realnom odhade intenzit sa R2 nema zaco hanbit, skor naopak.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 15:47

devil napísal:co je nieco vyse polovica z 31k.

Strasne rad vytahujes nejaky nezmysel, co niekto niekde placne a potom to 100-krat opakujes.

devil napísal:D1 hp-ll 38mil/km/12k aut

A toto mas zas odkial, ze 12 tisic v/24h, ked bude v prevadzke HP-DS?
Ja to odhadujem na 15 tisic pri sucasnych intenzitach, pretoze juh ZA a Rajecka dolina pojde po D1 HP-LL.

devil napísal:cize pri realnom odhade intenzit sa R2 nema zaco hanbit, skor naopak.

Cize ked vyjde najdrahsich 25 km D1 podobne ako bezna beztunelova cast R2, bez zaratania dlzkovej a casovej uspory, tak to je super? Ako potom dopadne Soroska, Plesivec a mozno aj obchvat ZV oproti najdrahsim 25 km D1?
Keby si zaratal usporu 8 km pre vozidla iduce HP-DS, ktorych moze byt tych 12 tisic/24h, tak to zase vyjde niekde inde.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 30. Okt 2019 16:56

A toto mas zas odkial, ze 12 tisic v/24h, ked bude v prevadzke HP-DS?

odhad, konkretne polovica aut z 24K na D3 hp-strazov.

Ja to odhadujem na 15 tisic pri sucasnych intenzitach, pretoze juh ZA a Rajecka dolina pojde po D1 HP-LL.

mozno, to uz je pre mna najoptimistickejsie mozne cislo.

Cize ked vyjde najdrahsich 25 km D1 podobne ako bezna beztunelova cast R2, bez zaratania dlzkovej a casovej uspory, tak to je super? Ako potom dopadne Soroska, Plesivec a mozno aj obchvat ZV oproti najdrahsim 25 km D1?
Keby si zaratal usporu 8 km pre vozidla iduce HP-DS, ktorych moze byt tych 12 tisic/24h, tak to zase vyjde niekde inde.

4 km estakada urcite nie je "bezna beztunelova cast R2" ale jeden z najnarocnejsich usekov ZV-KE. nevieme ako bude vyzerat ZV ani plesivec, su v nedohladne, porovnatelne narocna akurat soroska, ta v hodnoteni dopadne zle. na druhej strane okrem tychto 25 km kolko dalsich usekov D1 mas drahsich ako 25mega/km ? sverepec, povazska, presov a urcite tu-hub, spolu 65 km ? D3 od strazova az po skalite 45 km. 110 km D1/D3 dokopy.

okrem KE obchvatu sa pripravuje zacharovce-batka figa kde aj pri prehnanych 10 mil/km a 5k intenzitach vychadza podobne 2000 €/voz/km. takze mame kri-tom, zach-figa a KE - spolu asi 60 km R2 splnajuce ekonomicke kriteria, so slusnou usporou casu a slusnym prinosom pre bezpecnost. a som si isty ze postupne pribudne npr. moldava-KE. to iste na vychode D1 za dargovom na MI. toto by mali byt priority.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 19:06

devil napísal:na druhej strane okrem tychto 25 km kolko dalsich usekov D1 mas drahsich ako 25mega/km ? sverepec, povazska, presov a urcite tu-hub, spolu 65 km ?

A su tam intenzity 8 tisic ako je sucasny predpoklad na R2 Krivan - Tomasovce? Teda s vynimkou Presova, kde az po vybudovani celeho R4 obchvatu sa to zlepsi.

Sverepec - nezmyselne dodatky a buranie uz postavenych nezakonzervovanych stlpov urobili svoje, 2,5 nasobne navysenie ceny, za Dzurindu 1998-2002 bezna vec. Sverepec - PB - rychlostny priplatok, za 22.5 mesiaca taky usek cez mesto, to nema u nas obdobu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Maxx787 » 31. Okt 2019 10:55

devil ma to byt naopak :D hore ma byt pocet aut a dole cena (alebo cena na km).
teda: HP - LL : 23,7 kv / 38 M€/km = 0,000623 v.€^-1 . km^-1 = 0,62 kv/M€/km
LL - DS: 26,7 kv / 30M€/km = 0,89 kv/M€/km

R2 Kr - Myt : 10 kv/25 M€/km = 0,4 kv/M€/km
R2 Myt - Tom : 9,6 kv/9,5 M€/km = 1,01 kv/M€/km

udaje o doprave su zo scitania 2015 nie z ineko kedze ich nepovazujete za dostatocne doverihodne a data z SSC akceptujete skor.
cim je cislo vysie ty je usek lepsi lebo za rovnaku cenu za km pomoze viac autam
z vypocitanych relativnych vyhodnosti vyplyva ze najvyhodnejsia z jednoducheho vypoctu je R2 mytna tom.
potom D1 LL-DS
potom D1 HP - LL
potom R2 Kr - Myt.
v tomto poradi as aj mali stavat

upravim moj vypocet tak ze mozme zobrat do uvahy aj dlzky useku priemerna intenzita by sa pocitala vazenym priemerom intenzita x pocet km s intenzitou + dalsia intenzita x pocet km s dalsou intenzitou / pocet km.
a cena by bola na km.
ostatne pomerne argumentacne dobre napady neviem kvantifikovat a preto ich do vypoctu nezahrniem zatial.
pri kazdom useku ked as zacnete hadat ci ma ist do vystavby ten alebo iny tak spravim prepocet a bude po hadke
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod rastislav5 » 31. Okt 2019 11:21

Toto nemoze byt jedine kriterium, lebo potom napr. usek R3 Martin-Rakovo s intenzitou 14233 vozidiel (najnizsie cislo zo scitania 2015), dlzkou 14 km a nakladmi 191 mil. eur vychadza z uvedenych najlepsie (1,04 kv/M€/km), pricom tento usek ma k sutazeniu/vystavbe este daleko.
Ak by sa pouzili cisla z Ineko (priemerna intenzita 17229 vozidiel), tak to vychadza na 1,26 kv/M€/km
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod jarino » 31. Okt 2019 11:48

Možno je veľká chyba, že R3 okolo MT má k výstavbe ďaleko.
Ak krachnú domrvené projekty na D1, nielenže budeme vracať peniaze z prvej fázy projektov, ale nebude čo stavať za peniaze z druhých fáz. Teda riešením je ešte po dohode s Bruselom zvýšiť mieru spolufinancovania z fondov pre už realizované projekty.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod okorec » 31. Okt 2019 14:38

jarino napísal:Možno je veľká chyba, že R3 okolo MT má k výstavbe ďaleko.

Pre dotyčného politika, ktorý má nakúpené pozemky pod plánovaným východným vnútromestským obchvatom to chyba nie je. Keby bola R3, tak sa totiž ten obchvat tak skoro stavať nebude.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 45 hostí.