Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 17. Okt 2019 13:06

to nic nemeni na FAKTE ze cesi aj madari si tazku hlavu z CORE do 2030 nerobia. cize nie je dovod robit vynimky a uprednostnovat aj ked hlavne ukazovatele maju problematicke. to je dialnicna obdoba pomahania "nasim ludom".

Ibaze by aj mnohe useky D1 boli ekonomicky navratnejsie nez napr. juzna R4 ci plnoprofilove useky R2.

treba urobit rebricek. na D1 uz ostava len zopar usekov vratane na vychod za KE a turany-hubova co urcite vychadza zle. uz aj z toho co si sam zacal pocitat vyplynulo ze aj zvysok D3 ma problem. na R4 ma problem SO PO II. ako plny profil, preto sa tak intenzivne pretlaca miestnou loby. tazke najvacsie priority na severe maju problemy. na juhu na R2 ma urcite problem soroska. ale bez problemov prejde KE obchvat, kri-myt je otazne ale je v pokrocilom stave vyhodnocovania.

z poloprofilov ked presiel tvrdosin tak v pohode prejde zacharovce-figa uz len preto ze pri porovnatelnych intenzitach by mal byt vyrazne lacnejsi. pravdepodobne aj lacnejsie obchvaty R3 ale medzi ne nepatri npr. nizna-dlha.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod nevo83 » 17. Okt 2019 13:45

stale vravim R3 treba momentalne ,,vyhodit,, z planov usetrene peniaze dat na dokoncenie D3 + R4,
Turany - Hubova za 900mil/ 13,5km kludne nechat ,,ladom,, a za danu sumu dokoncit D1 na vychode tj Dargov-hr.UA 626mil/61,6km, to co by sa zvysilo moze ist na nieco z R2. /ceny - odhad Ineko/
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 17. Okt 2019 15:17

devil napísal:treba urobit rebricek. na D1 uz ostava len zopar usekov vratane na vychod za KE a turany-hubova co urcite vychadza zle. uz aj z toho co si sam zacal pocitat vyplynulo ze aj zvysok D3 ma problem. na R4 ma problem SO PO II. ako plny profil, preto sa tak intenzivne pretlaca miestnou loby. tazke najvacsie priority na severe maju problemy. na juhu na R2 ma urcite problem soroska. ale bez problemov prejde KE obchvat, kri-myt je otazne ale je v pokrocilom stave vyhodnocovania.

Lenze ja nepisem o tom co bude, ale o tom co je v prevadzke na D1 v plnom profile oproti R2 a R4 v plnom profile v prevadzke.

nevo83 napísal:Turany - Hubova za 900mil/ 13,5km kludne nechat ,,ladom,,

Stat moze urobit to, ze stanovi sumu za ktoru je ochotny to stavat. Na D1 LL-DS bol tiez odhad skoro 900 mil.Eur a Skanska+Strabag ponukli cenu 338 mil.E. Preco by nemohol stat vyhlasit sutaz, kde stanovi maximalnu akceptovanu cenu na 500 mil.E a ked z tendra nevyjde ani jedna ponuka za uvedenu cenu, tak sutaz zrusi.
https://ekonomika.sme.sk/c/6434422/skanska-a-strabag-chcu-tunel-visnove-vyhlbit-o-pol-miliardy-lacnejsie.html
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 17. Okt 2019 15:39

PK napísal:Penetracia aut v USA je 811 na 1000 obyvatelov, v EU je to 543 na 1000 obyvatelov, ak to prepocitas na pocet aut tak USA - 265 mil. aut, EU - 294 mil. aut.
Pritom priemerny rocny najazd v US na auto je 21560km, priemerny rocny najazd v EU na auto je 13000km.
Cize v US mas 35.000 mrtvych na 5,7x10^12 autokilometrov, v EU mas 25.000 mrtvych na 3,8x10^12 autokilometrov.
Z toho vypocitas US 1 mrtvy na 163 mil. km, EU 1 mrtvy na 152 mil. km.
Kde su tie super bezpecne cesty v EU? Rozdiel je 7% Pritom v US soferuju aj 80-90 rocne babky a deti.


Je rozdiel cesty, kde aj desiatky km nemas krizovatku a cesty kde je v priemere podstatne vyssia hustota krizovatiek ci osidlenia, tym aj chodcov, cyklistov. Je rozdiel ci mas USA 35 obyvatelov/km2 alebo EU-27 117 obyvatelov/km2. Najazdia viac lebo maju rozlahle uzemia, kde "nestretnes cloveka".

Na pocet obyvatelov ma USA 2-krat viac mrtvych na cestach nez EU.

Taka Florida 4-krat viac obyvatelov ako Slovensko ale 12 krat viac mrtvych na cestach.
Taka Georgia 2-krat viac obyvatelov ako Slovensko a 6-krat viac mrtvych na cestach.
Podobne Severna Karolina, a dalsie staty USA.
https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/state-by-state
https://www.topky.sk/cl/10/1681017/V-roku-2017-kosila-na-cestach-smrt--Mimoriadne-vazne-nehody--tolkoto-ludi-prislo-o-zivot
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 17. Okt 2019 16:19

Lenze ja nepisem o tom co bude, ale o tom co je v prevadzke na D1 v plnom profile oproti R2 a R4 v plnom profile v prevadzke.

aha...tu sa zacali bavit o tom ze o 4 mesiace budu volby a co bude po nich. v plnom profile na R2 sa mozeme bavit akurat o zapadnej lebo na vychodnej je dohoda ze plny profil po LC a okolo KE. myslim ze obe sme si spocitali a vysli sice horsie ako lepsie useky D1 ale lepsie ako horsie useky D1. o plnom profile na R4 sa mozeme bavit o obchvate PO a max. kapusany lipniky tie budu nadvazne na D1 a juzna R4 len caka na R2 a M30.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod rastislav5 » 17. Okt 2019 19:27

devil napísal:R3 vsak nie je jediny priklad, mame COMPREHENSIVE R4-M30 co je TOP priorita, mame CORE M2-R3 co nie je priorita, mame CORE R6-D49 co vobec nie je priorita. ohanate sa tu S1 = poloprofilom na asi 30 km = lepsia cesta I. tr. kde sirkovy parameter ako nase C11,5. a vzhladom na mizernu premavku cez hranicu to nema nic spolocne s kolonami na kysuciach. takze minimalne cesi a madari nemaju ziadne zasady uprednostnovat CORE a poliaci tiez stavaju aj mimo CORE vid postupne nastartovanie S19.


Nikto nam nezakazuje stavat mimo Core ani mimo Comprehensive. Ale Europsky parlament nam nariadil dokoncit Core siet do roku 2030 a Comprehensive siet do roku 2050. A cas bezi, do terminu Core zostava len 11 rokov, takze useky v tychto koridoroch by mali mat prioritu. Viem si predstavit aj mensiu prioritu pre Comprehensive useky pred usekmi, ktore vobec nie su v TEN-T sieti, ale tam to nie je take kriticke, mame tam este 3 krat tolko casu (31 rokov).

devil napísal:detto D49 nie je priorita. cize nic neznehodnocujeme.


Ale znehodnocujeme, nielen inym, ale aj sami sebe. Napr. nas usek uz postaveny usek R6 Belusa-Puchov by mohol mat vacsie intenzity, ak by boli postavene aj nadvazujuce useky a stiahol by cast dopravy z blizkych ciest do Ceska, ktore prechadzaju cez obce a chranene uzemia.

Budem citovat paragraf 19 nariadenia Europskeho parlamentu 1315/2013: "V záujme toho, aby sa základná sieť vytvorila koordinovane a včas, čo by umožnilo maximalizovať prínos siete, by dotknuté členské štáty mali zabezpečiť, aby sa prijali vhodné opatrenia na dokončenie projektov spoločného záujmu do roku 2030. Pokiaľ ide o súhrnnú sieť, členské štáty by mali vynaložiť všetko úsilie na jej dokončenie a dosiahnutie súladu s príslušnými ustanoveniami usmernení do roku 2050." http://publications.europa.eu/resource/ ... 2.01/DOC_1 . Tzn. ak zakladna siet nebude dokoncena vcas, jej prinos nebude maximalizovany, tzn. bude za maximom zaostavat, a toto znizenie prinosu znamena ciastocne znehodnotenie investicie, o ktorom pisem.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod jarino » 17. Okt 2019 20:16

devil napísal:to nic nemeni na FAKTE ze cesi aj madari si tazku hlavu z CORE do 2030 nerobia. cize nie je dovod robit vynimky a uprednostnovat aj ked hlavne ukazovatele maju problematicke. to je dialnicna obdoba pomahania "nasim ludom".

Zrealizované úseky core TEN-T k roku 2016 v percentách:
Maďarsko -> 81%, to je európsky nadpriemer
Česko -> 55%
Slovensko -> 39%
Si si istý o tom FAKTE? Pôsobí to tak, že ťažkú hlavu si nerobia hlavne Slováci, keďže sme tretí od konca a asi sa to moc od roku 2016 nevylepšilo.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod fh » 17. Okt 2019 22:15

Toto fórum je už len o hoaxoch a klamstvách jedného nechceného moderátora a o ich odhaľovaní a vyvracaní ďalšími členmi. To je choré.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 18. Okt 2019 07:08

...a o tvojich hlupych faktickych poznamkach bez akeholvek obsahu. pripominas mi byvaleho poslanca za hzds jana cupera. ten mal fakticke poznamky v parlemente.
Zrealizované úseky core TEN-T k roku 2016 v percentách:
Maďarsko -> 81%, to je európsky nadpriemer
Česko -> 55%
Slovensko -> 39%
Si si istý o tom FAKTE? Pôsobí to tak, že ťažkú hlavu si nerobia hlavne Slováci, keďže sme tretí od konca a asi sa to moc od roku 2016 nevylepšilo.


preco len zrealizovane ?? treba zapocitat aj tie vo vystavbe. udaje v km.
https://www.cdb.sk/files/img/zakladne-m ... _ten_t.jpg
D1 512 celkovo, 362 realizovane, 62 vo vystavbe
D2 80 hotova
D3 59 - 31 - 6
R3 stred a juh 155 z coho je hotovych asi 3 km okolo h. stubne a peaz s R1 asi 20 km
R6 30 km hotovych asi 8 km.

celkovo 836 z coho 572 hotove/vo vystavbe co cini 68%. a treba povedat ze zvysnu asi tretinu tvori najma R3 je potrebych len par obchatov a vychodna D1.

takze odkial mas tych 39%, zeby aj zapocitane zeleznice o ktorych tu vobec nie je rec...alebo nejake ine tahy ktore na tej mapke nie su ? a potom je otazka cie udaje od susedov su pravdive ? a ked aj su ake tahy tvoria ich siet ? nie nahodou take ktore svojimi intenzitami prevysuju tie nase ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Vlados » 18. Okt 2019 08:04

fh napísal:Toto fórum je už len o hoaxoch a klamstvách jedného nechceného moderátora a o ich odhaľovaní a vyvracaní ďalšími členmi. To je choré.

máš úplnú pravdu. teraz napísal, že "R6 hotovych asi 8 km". stojí až 2,5km, mega veľká odchylka. ostatné km D/RC nemá význam verifikovať. pokiaľ ho nebudeme vetci ignorovať, ako DrX, tak stále bude mať tú silu zavádzať a klamať. škoda, že moderátora nie je možné dať na blacklist. ak by niekto vedel o nejakom plugin, ktorý to vie, tak prosim sem s ním.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 18. Okt 2019 08:09

Úseku Ladce - Sverepec sa dotýka diaľničný privádzač Púchov. Vybudovaný je v polovičnom profile. Prvú časť tvorí úsek od diaľnice D1 po križovatku privádzača s cestou I/61. Táto časť je súčasťou úseku diaľnice D1 Ladce - Sverepec. Ide o mimoúrovňovú križovatku Beluša s diaľnicou a cestou I/61 so šiestimi mostami s celkovou dĺžkou mostov 1,2 km. Od 24. júla 2004 je v prevádzke obojsmerná vetva križovatky Beluša s dĺžkou 1,5 km. Druhú časť predstavuje úsek od cesty I/61 po závod Matador s dĺžkou 4 km. Túto časť uviedli do prevádzky 15. novembra 2002. Tretiu časť predstavuje úsek od závodu Matador po križovatku s cestou II/507 s dĺžkou 2,5 km. Sučasťou tohto úseku je aj most cez Váh s dĺžkou 367 metrov. Túto časť uviedli do prevádzky 18. novembra 2003. Časť privádzača Púchov bude využitá ako prepojenie dialnice D1 s Českou republikou, naša rýchlostná cesta R6, na ktorú bude na moravskej strane nadväzovať rýchlostná cesta R49 (1, 2, 3).

http://dialnice.szm.com/highways/Ladce-Sverepec.html

klames, Vlados, zase klames a prekrucas len preto ze citis nenavist voci niekomu kto je chytrejsi a ma vacsi rozhlad. ci je to 5 alebo kolko km je faktom ze vacsina tych dialnic CORE je vybudovanych alebo vo vystavbe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Vlados » 18. Okt 2019 08:15

Druhá časť je preložka jednotky! Sa nehraj na debila, devil! Skontroluj tu https://ismcs.cdb.sk/portal/mapviewer/? ... 81,5441795 alebo v nových plánoch R6.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 18. Okt 2019 08:47

je to jedno Vlados ci to bude 68 alebo 67 percent. radsej nechajme Jarina napisat odkial prisiel k tym 39 percentam. ja som to vzal z wikipedie a dlzku strednej a juznej casti R3 som odcital z google.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_di ... _Slovensku
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_r% ... _Slovensku
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Vlados » 18. Okt 2019 13:07

nie je to jedno, lebo aj ďalšie čísla môžu byť o viac ako 100% prestrelené... a ani žiadne sorry nevidím. to že sme na takéto konanie moderátora "zvuknutí" neznamená to že to aj akceptujeme.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 18. Okt 2019 17:31

devil napísal:preco len zrealizovane ?? treba zapocitat aj tie vo vystavbe. udaje v km.
R3 stred a juh 155 z coho je hotovych asi 3 km okolo h. stubne a peaz s R1 asi 20 km
R6 30 km hotovych asi 8 km.


Nezrealizovane nemozu vodici/vozidla vyuzivat, teda je normalne pocitat to co je v prevadzke. Aky pozitivny vplyv na premavku ma to, ze sa nejaky usek stavia? Skor byva situacia, ze vystavba obmedzuje dopravu.

Na strednej R3 je vybudovany privadzac MT v trase R3, 1,8 km. R3 Horna Stubna je v trase rychlostnej cesty 4.3 km.

R6 bude ciastocne v trase privadzaca Puchov, zavisi to od variantu. Cerveny variant vyuzije skoro cely privadzac (vyuzije cca 6 km), iba v Puchove bude R6 zdvihnuta a pojde nad existujucou okruznou krizovatkou, v pripade modreho variantu sa vyuzije pre R6 priblizne 3 km z privadzaca Puchov. Predpokladam, ze Puchov nebude suhlasit s cervenym variantom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod rastislav5 » 18. Okt 2019 19:30

devil napísal:
takze odkial mas tych 39%, zeby aj zapocitane zeleznice o ktorych tu vobec nie je rec...alebo nejake ine tahy ktore na tej mapke nie su ? a potom je otazka cie udaje od susedov su pravdive ? a ked aj su ake tahy tvoria ich siet ? nie nahodou take ktore svojimi intenzitami prevysuju tie nase ?


jarino sa neozyva, mozno pomoze tento dokument s rovnakymi cislami ako napisal on https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... f#page=148
Zeleznicie zapocitane nie su ani ine tahy, ide len o zname Core TEN-T tahy zadefinovane v mapach v prilohe k nariadeniu, odkaz na ktore som uviedol naposledy.
Slovensko (str.148 resp. v papierovej verzii 146 dole) malo na 39% dokoncene cesty v Core sieti a na 20% zeleznice v Core sieti. Predpokladam ze sa pocitali uplne dokoncene useky, tzn. nie Branisko, nie Trnava-Bratislava a report je z roku 2016, tzn. nie je tam zapocitany napr. usek Zilina Brodno-Zilina Strazov atd.
Sedi aj to, ze sme treti najhorsi, horsia je len Litva a Estonsko

Ale viac asi napise Jarino.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 18. Okt 2019 21:08

Nezrealizovane nemozu vodici/vozidla vyuzivat, teda je normalne pocitat to co je v prevadzke. Aky pozitivny vplyv na premavku ma to, ze sa nejaky usek stavia? Skor byva situacia, ze vystavba obmedzuje dopravu.

a to co je v realizacii treba pocitat s dokopy s tym kde len bezi EIA alebo DUR ci DSP a nebude zacate ani o x rokov ?? to snad nie....co je v realizacii sa riesi a logicky to uz nebudeme ich miesat s usekmi ktore zvazujeme ci budu priorita alebo nie.

Predpokladam ze sa pocitali uplne dokoncene useky, tzn. nie Branisko, nie Trnava-Bratislava a report je z roku 2016, tzn. nie je tam zapocitany napr. usek Zilina Brodno-Zilina Strazov atd.

no neviem ci je toho tolko. a co ak uradnik co pisal urobil preklep....inac ako sa EU vysporiada s tym ze im predlozime projekty pre plne profily tj. "uplne dokoncene" pre 3.000 aut....no takze toto netreba brat vazne ako x dalsich nariadeni EU. a myslim ze V4 uz neakceptuju vsetko co pride z bruselu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 18. Okt 2019 21:33

devil napísal:a to co je v realizacii treba pocitat s dokopy s tym kde len bezi EIA alebo DUR ci DSP a nebude zacate ani o x rokov ??


Toto je zas o com? Kde som pisal o nejakom spocitavani usekov v realizacii s usekmi, kde bezi EIA/DUR/DSP?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod jarino » 19. Okt 2019 07:17

rastislav5 napísal:Ale viac asi napise Jarino.

Áno, je to údaj z DG MOVE.

Aj keby to číslo bolo okolo 70%, stále je to európsky podpriemer. Len som narážal na údajný FAKT, ako si okolité krajiny nerobia ťažkú hlavu z core TEN-T, teda hlavne to Maďarsko.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 19. Okt 2019 09:38

Aj keby to číslo bolo okolo 70%, stále je to európsky podpriemer. Len som narážal na údajný FAKT, ako si okolité krajiny nerobia ťažkú hlavu z core TEN-T, teda hlavne to Maďarsko.

nase cislo podla lahko spocitatelnych udajov cez D1, D2, D3, R3 a R6 je niekde okolo 2/3. ked niekto slepo veri evidentne chybnemu udaju a nema vlastny rozum ani kriticke myslenie je jeho vec. ak madari maju vyse 80 percent rozdiel okolo 15 percent nie je nijak extremny a je dany tym ze madari maju na rozdiel od nas do core zaradene najma najvytazejsie dialnice M0-1-3-5-7 ktore spajaju BP a vacsie mesta mimo BP. tie masivne stavali aj zo statnych prostriedkov a nielen z fondov. boli zaradene do core preto ze su dolezite cize core si uplne prisposobili svojim potrebam. a nie naopak.
https://img.index.hu/imgfrm/4/2/7/6/BIG_0014834276.jpg

k tomu ide M2 ktoru ako vieme postavili zatial len po vac. takze ked ma zase chytate za slovicka tak korigujem, tam kde im to nevyhovuje ci nerobia tazku hlavu z core a namiesto M2 kludne postavia plny profil v comprehensive alebo mozno aj uplne mimo koridorov kedze stavaju vselijake 4pruhove cesty do jednotlvych krajskych miest.

u nas mame do core zaradeny suvisly tah strednej a juznej R3 s uplne mizernymi intenzitami pricom ovela vytazenejsia R1 v tejto sieti chyba. cize zase mame ukazku chybnej Sk koncepcie. cze kludne mozeme stavat plne profily R2 a R4 a nestavat plne profily R3 alebo aj D1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod rastislav5 » 19. Okt 2019 12:55

devil napísal:....no takze toto netreba brat vazne ako x dalsich nariadeni EU. a myslim ze V4 uz neakceptuju vsetko co pride z bruselu.


Pred par rokmi si EU nechala vypracovat Fraunhofer institutom studiu o nakladoch a dopadoch pripadneho nedokoncenia core TENT siete do roku 2030. https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -ten-t.pdf Okrem ineho v studii vyslo, ze " for any Euro invested into the core TEN-T close to 6 Euro additional GDP will have been generated until 2030". Zistenia studie potvrdzuju, ze dokoncenie core TENT siete do roku 2030 bude vyraznym stimulom pre europske hospodarstvo a podpori HDP a zamestnanost.

Nariadenia EU su pravne zavazny akty a Europska unia ma paky na ich vynutenie napr. cez Sudny dvor Europskej Unie, v tomto pripade vsak asi bude postacovat docasne zastavenie financovania non-core usekov.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod fh » 19. Okt 2019 13:27

Brať si príklad z Maďarska ktoré to so svojim diktátorom čo lezie do análu Putinovi, Číne a Erdoganovi môže iba popletený Maďar. Aj u nás na Slovensku. Maďarsko je krajina s neslobodnými médiami, oligarchovia sú Orbánovi ľudia, je len chyba že sa s nimi spolčujeme cez V4. Ako ukázala futbalová klasifikácia v Budapešti, kde na rozdiel od našich pár jednotlivcov tam ukázali nenávisť voči Slovensku všetci. A tu ich niekto dáva za príklad. Pre nás je podstatná EU ktorá nás podporuje a nie sused pripravený nám vraziť nôž do chrbta keď to bude možné.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod nevo83 » 19. Okt 2019 19:01

Fh kto je koho poltickym vzorom tu netahaj.. Pre mna za mna nech je aj uctievac Vesmirnich lidi alebo scientolog ak robi pre svojich obcanov... A robi na rozdiel od nasich dobre.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod fh » 19. Okt 2019 19:05

To robil aj ten pán s malým knírkom v Nemecku v 30 tých rokoch všakže, mnohým to nevadilo a potom sa nestihli diviť. Škoda ďalej strácať čas s takými. Maj si svoje vzory čo uznávaš.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod nevo83 » 19. Okt 2019 20:10

nepostrehol som zeby orban mal ,,tabory,, vyhanal neake etnika alebo mal nutene prace na dialniciach.. preber sa zo slnieckarskej paranoje..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 58 hostí.