devil napísal:R3 vsak nie je jediny priklad, mame COMPREHENSIVE R4-M30 co je TOP priorita, mame CORE M2-R3 co nie je priorita, mame CORE R6-D49 co vobec nie je priorita. ohanate sa tu S1 = poloprofilom na asi 30 km = lepsia cesta I. tr. kde sirkovy parameter ako nase C11,5. a vzhladom na mizernu premavku cez hranicu to nema nic spolocne s kolonami na kysuciach. takze minimalne cesi a madari nemaju ziadne zasady uprednostnovat CORE a poliaci tiez stavaju aj mimo CORE vid postupne nastartovanie S19.
Nikto nam nezakazuje stavat mimo Core ani mimo Comprehensive. Ale Europsky parlament nam nariadil dokoncit Core siet do roku 2030 a Comprehensive siet do roku 2050. A cas bezi, do terminu Core zostava len 11 rokov, takze useky v tychto koridoroch by mali mat prioritu. Viem si predstavit aj mensiu prioritu pre Comprehensive useky pred usekmi, ktore vobec nie su v TEN-T sieti, ale tam to nie je take kriticke, mame tam este 3 krat tolko casu (31 rokov).
devil napísal:detto D49 nie je priorita. cize nic neznehodnocujeme.
Ale znehodnocujeme, nielen inym, ale aj sami sebe. Napr. nas usek uz postaveny usek R6 Belusa-Puchov by mohol mat vacsie intenzity, ak by boli postavene aj nadvazujuce useky a stiahol by cast dopravy z blizkych ciest do Ceska, ktore prechadzaju cez obce a chranene uzemia.
Budem citovat paragraf 19 nariadenia Europskeho parlamentu 1315/2013: "V záujme toho, aby sa základná sieť vytvorila koordinovane a včas, čo by umožnilo maximalizovať prínos siete, by dotknuté členské štáty mali zabezpečiť, aby sa prijali vhodné opatrenia na dokončenie projektov spoločného záujmu do roku 2030. Pokiaľ ide o súhrnnú sieť, členské štáty by mali vynaložiť všetko úsilie na jej dokončenie a dosiahnutie súladu s príslušnými ustanoveniami usmernení do roku 2050."
http://publications.europa.eu/resource/ ... 2.01/DOC_1 . Tzn. ak zakladna siet nebude dokoncena vcas, jej prinos nebude maximalizovany, tzn. bude za maximom zaostavat, a toto znizenie prinosu znamena ciastocne znehodnotenie investicie, o ktorom pisem.