Šírka a parametre našich diaľníc

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akú šírku (parametre) majú mať naše diaľnice?

D 24,5
7
7%
D 26,5
72
67%
D 28,5
28
26%
 
Celkový počet hlasov : 107

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod zoom » 19. Júl 2017 20:41

devil napísal:
Za mna tam je ale daleko viac faktorov ako technologia auta, v tých novších ideš 150 na jednotke mimo obce a nič na teba nehučí, necítiš to tak ako kedysi. Tým padom čo ideme robiť šikany a 9,5 metrový polprofil?


noved cize falosny pocit bezpecia zmocnuje aj novsie auto. je to bezne odpozorovatelne, idem na ceste III. tr. so zlym povrchom, bez krajnic a 90-ka sa mi zda ovela "rychlejsia" ako 90-ka hoci ked odbocim na 9,5 nieto este 11,5. ale auto je to iste, sofer je ten isty, jeho schopnosti a reflexy sa nezlepsia po odbocke na sirsiu cestu. len komfort sa zlepsi a vyssi komfort naozaj dava falosny pocit bezpecia. nie nahodou boli a su cesty smrti 11,5m.
Ano, touto logikou tym padom nejdeme robiť nové auta, kvalitnejší povrch ciest? Nonsens. Uznávam že širšia cesta vedie k rýchlejšej jazde, otázka znie či rýchlejšie automaticky znamena nebezpečnejšia.

A nie všetko čo sa aktualizuje je automaticky lepšie. D2 je ako jediná v parametroch D26,5/150, velké oblúky.. Dnes? D3 (tá pred ZA v smere KE) alebo aj severovýchodná D1 (PP-PO) nemá také parametre ani zdaleka. Takže technické parametre je to posledné, čo treba znižovať. To provizorne na D1 v BA riešenie absolutne o ničom nevypovedá, hlavne ked už pri otvorení mierovej seneckej bolo jasné, že to je nepostačujúce. Naozaj je pri tak drahej dialnici ťažké povedať čo je za tak vysokou cenou :)


devil napísal:kedy budu na severovychode take intenzity a taky tranzit ako na D2 okrem toho ze na rovine na zahori nie je problem D26,5/150. nie je problem stavat D26,5/150 pre 12.000 aut ? tak potom preco nedozicit kazdej doline kde bude 5-10.000 aut aspon RC v plnom profile ? stavat dialnice na 50-100 rokov je blbost. najdrahsia dialnica nie je nepostavanena ale prazdna. min. 20.000 aut na dialnici po prvom roku, inde kde cesta kapacitne nestiha riesit cez RC a bodove zavady cez prelozky.

Nebavíme sa o tom či polovičný alebo plný profil, devil. V príklade som uviedol aj D1 pri ZA, tam 12k intenzity nemáš. Apropo, je nutné riešiť intenzity pri otázke parametroch plného profilu?
Hank napísal:Takymto zvelicenim sa len prejavi podstata argumentu. Tie stromy stale plnia uzitocne funkcie pre vsetkych ucastnikov cestnej premavky, ale ideme ich vytinat, lebo co ked...

Vzhladom na to, ze trochu viem kto a preco tam tie obmedzenia dava, tak to velku hodnotu pre mna nema. Okrem toho, ten brutalny rychlostny bordel, ktory okolo PP bol, uz nie je a je tam uz myslim len jedno znizenie v pravom pruhu pred vyjazdom. 110-ky sa povyhadzovali aj na krivolakej R1, resp. nechali sa len alibisticke a zbytocne 110-ky za nepriaznivych poveternostnych podmienok. Na staruckej krivolakej D1 okolo LM nikdy ziadne obmedzenia rychlosti neboli.

CR nie je velmi argument, kedze nase normy su vlastne ich normy z federacie a ako uz niekto vysie pisal, idu ich prehodnocovat. Madari stavaju polprofily, t. j. cesty, ktore nie su dokoncene a dokoncuju ich. My nestaviame polprofily, ale trvale stavy.

Ake maju funkcie tie stromy povedz. Ja sa bavím o bezpečnosti na ceste.
R1 nespomínam, žarnovicu či úsek od žiaru po zvolen. Tie obmedzenia povyhadzované nie sú dúfam. Plus na to je moc staručká. Bavíme sa o tom, že sa technické parametre zvolnili, celý point. A nepísal som severná (LM) ale severovýchodná.
Nemáme tých polprofilov zase vela, na D1 sme ich mali a budovali sa plné. Na R1 detto. R2 a R3 sa stavia pol ano, na dlhu dobu. Neviem, stále z BA do Budapešti je nedokončený polprofil.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod devil » 20. Júl 2017 12:52

Ano, touto logikou tym padom nejdeme robiť nové auta, kvalitnejší povrch ciest? Nonsens. Uznávam že širšia cesta vedie k rýchlejšej jazde, otázka znie či rýchlejšie automaticky znamena nebezpečnejšia.


kedze clovek ma rovnake reflexy a schopnosti v novom aj starom aute a sirsia cesta tak ano znamena. uplne klasicky rozpor je ze C11,5 umozni bezpecnejsie odstavit auto ked je nejaky problem ako C9,5 ale na C9,5 si ovela menej dovolia npr. riskantne predbiehat. myslim ze statistika nehod je jasna ze co je horsie ale aj bezna skusenost. na 50 km vo rusnejsich hodinach dna bezne 5-10 nebezpecnych predbiehani a len sem-tam odstavene auto. takze ja som za 9,5, samozrejme s odbocovacimi pruhmi, kvalitnym znacenim, so slusnym smerovym vedenim atd...

Nebavíme sa o tom či polovičný alebo plný profil, devil. V príklade som uviedol aj D1 pri ZA, tam 12k intenzity nemáš. Apropo, je nutné riešiť intenzity pri otázke parametroch plného profilu?


pri ZA mas uplne normalne obluky, navrhova rychlost 100 ci 120 je uplne v poriadku, naco by bola navrhova 150-ka ? pri naozaj vysokych intenzitach by som skor pripustil potrebu lepsich parametrov. mat super dialnice a pritom rozpadavajuce sa bezne cesty pripomina krajiny tretieho sveta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Hank » 21. Júl 2017 12:56

zoom napísal:Ake maju funkcie tie stromy povedz. Ja sa bavím o bezpečnosti na ceste.
R1 nespomínam, žarnovicu či úsek od žiaru po zvolen. Tie obmedzenia povyhadzované nie sú dúfam. Plus na to je moc staručká. Bavíme sa o tom, že sa technické parametre zvolnili, celý point. A nepísal som severná (LM) ale severovýchodná.
Nemáme tých polprofilov zase vela, na D1 sme ich mali a budovali sa plné. Na R1 detto. R2 a R3 sa stavia pol ano, na dlhu dobu. Neviem, stále z BA do Budapešti je nedokončený polprofil.


Tak ked sa bavis o bezpecnosti na ceste, preco mas zaroven pocit, ze stromy popri nej su proti tomu. Minutka googlenia:
Unlike other traffic calming devices, trees are multi-functional – in addition to helping make roads safer, thej also increase property values, save energy, reduce flooding, and generally make our environments more comfortable and pleasant.

Ked nechces, aby auta narazali do stromov, treba napr. postavit zvodidla, nie vytinat stromy. Riesit pricinu, nie nasledok.

A co sa tyka parametrov - pointa je v tom, ze dodrzanie parametrov nie je ciel, ale prostriedok. Ciel je bezpecna a rychla cesta (pokial sa bavime o dialnici). A dane priklady hovoria o tom, ze aj s nizsimi tech. parametrami sa dosiahne rovnaky ciel a preto ich netreba slepo dodrziavat, ale rozmyslat pri ich uplatnovani a prisposobovat ich danym podmienkam.
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 418
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod zoom » 26. Júl 2017 21:28

Hank, príčina je šmyk a neriešim to pretože sa nechcem baviť o autoškolách, školách šmyku, etc. Však bezpečnosť ciest nie je iba o vozovke.

devil napísal:pri ZA mas uplne normalne obluky, navrhova rychlost 100 ci 120 je uplne v poriadku, naco by bola navrhova 150-ka ? pri naozaj vysokych intenzitach by som skor pripustil potrebu lepsich parametrov. mat super dialnice a pritom rozpadavajuce sa bezne cesty pripomina krajiny tretieho sveta.

Devil, hypoteza bola o tom že sa dnes výstavba riadi zastaralými technickými parametrami, ja som uviedol príklad kedy sa zmiernili. Že sa stavia v náročnejších úsekoch? V poriadku, úsek DS - Turany sa dá považovať za de facto rovinný a je tam tiež 120 navrhová.

Ešte raz, až na výnimky sa dá povedať, že parametre nových D RC sú ok. Nesuhlasim ale s tym, že sa majú ešte viac zmierniť aby sa ušetrilo na dalšie useky.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod expwy » 27. Júl 2017 15:48

Čo sa týka projektovania diaľnic je hlavnou príčinou ich často nevhodného návrhu stará a vo veľa veciach nevhodná norma STN 73 6101 Projektovanie ciest a diaľnic a súvisiace normy STN 73 6100 Názvoslovná norma, STN 73 6102 Projektovanie križovatiek na PK.
V motoristicky vyspelých krajinách akou je napr. Nemecko sa pre navrhovanie diaľnic a ciest takisto používajú normy (u nich smernice). Na rozdiel od našich noriem sú do detailu prepracované už len základy akými sú kategórie ciest a diaľnic a ich návrhové parametre podľa ich funkčnej triedy - dopravného významu.

Funkčná trieda (AS) vyjadruje dopravný význam cesty a určuje sa na základe toho, aké zdroje a ciele dopravy daná cesta spája; zdrojmi a cieľmi dopravy sú dopravné centrá rôznych centrálnych úrovní (významné ciele) a ostatné sídla a nehnuteľnosti (nevýznamné ciele). Rozoznáva sa 6 funkčných tried značených 0, I, II, III, IV a V, zodpovedajúcich dopravným významom:

• cesty kontinentálneho dopravného významu (funkčná trieda 0) spájajú metropolitné oblasti,
• cesty diaľkového dopravného významu (funkčná trieda I) navzájom spájajú nadcentrá a pripájajú ich k sieti ciest kontinentálneho dopravného významu,
• cesty nadregionálneho dopravného významu (funkčná trieda II) navzájom spájajú stredné centrá a pripájajú ich k sieti ciest kontinentálneho a diaľkového významu,
• cesty regionálneho dopravného významu (funkčná trieda III) navzájom spájajú základné centrá (t.j. podcentrá a malé centrá) a pripájajú ich k sieti ciest vyšších významov,
• cesty okresného dopravného významu (funkčná trieda IV) navzájom spájajú sídla bez centrálnej úrovne a pripájajú ich k sieti ciest vyšších dopravných významov,
• cesty miestneho dopravného významu (funkčná trieda V) navzájom spájajú nehnuteľnosti vnútri sídla resp. sídelného útvaru a pripájajú ich k sieti ciest vyšších dopravných významov.

V prípade diaľnic sú uvažované prvé 3 funkčné triedy 0 až II.

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37616
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37615

Potom sa pristupuje k jednotlivým návrhovým triedam podľa potreby spojenia jednotlivých sídiel:
EKA 1A – diaľková tranzitná diaľnica – 130 km/h
EKA 1B – nadregionálna diaľnica – 120 km/h
EKA 2 – cesta diaľničného typu – 100 km/h (Gelbe Autobahn – často sa po dokončení súvislého ťahu preznačia na modré diaľnice B6 na A36 apod.)
EKA 3 – mestská diaľnica – 80 km/h

Z nich sa potom odvodzujú priečne profily a ďalšie návrhové prvky.
EKA 1:
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35863
EKA 2 a EKA 3:
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35864
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod expwy » 27. Júl 2017 15:54

Návrh diaľničnej siete vychádza z nasledujúcich pravidiel:

1. Trasy kontinentálneho dopravného významu sa vždy budujú ako diaľnice. V prípade relatívne nízkych intenzít dopravy sa vybudujú v polovičnom profile.

2. Trasy diaľkového dopravného významu sa spravidla budujú ako diaľnice, podľa intenzít dopravy v plnom alebo polovičnom profile. V prípade veľmi nízkych intenzít dopravy sa tieto trasy ponechajú ako štátne cesty až do doby, keď intenzity dopravy dosiahnu požadované minimá pre aspoň polovičný profil diaľnice.

3. Trasy nadregionálneho dopravného významu sa len výnimočne budujú ako diaľnice, a to v prípade veľmi vysokých intenzít dopravy, kde bežná krajinská cesta kapacitne nepostačuje; sem spadajú tiež mestské diaľnice vo veľkých aglomeráciách. Diaľnica na trase nadregionálneho dopravného významu sa buduje výlučne v plnom profile: pri bežných intenzitách dopravy sa nadregionálne trasy realizujú ako krajinské cesty.

4. Trasy regionálneho, okresného a miestneho dopravného významu sa nikdy nebudujú ako diaľnice. V prípade vysokých intenzít dopravy – čo je obvykle len na krátkom úseku v blízkosti väčších miest – možno cestu vybudovať ako smerovo rozdelenú, nie však v parametroch diaľnice, pričom takáto cesta sa kategorizuje ako krajská, lokálna alebo miestna.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod zoom » 27. Júl 2017 22:27

Expwy diky, prínosné komenty naozaj. Bez sarkazmu. Pravda, nielen že nám technologie chýbali ale aj know how a rozhodne by sme mali hladáť inšpiráciu v normách snád od kráľov dialničnej výstavby (Nemci).
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná

Odoslaťod Maxx787 » 05. Jan 2019 11:07

chcel by som vediet, ake su klauzuly intenzitove na to, aby to zhotovitel musel rozsirit na 6 pruh.
co nazyvaju tym prekrocením kapacity. 40 000 v/24 hod. alebo viac?
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná

Odoslaťod devil » 05. Jan 2019 12:43

v novom projekte dialnic z 2001 som nasiel toto:

Napríklad kapacita rýchlostnej cesty kategórie R22,5 je 25-33 tisíc vozidiel za 24 hodín a kapacita diaľnice D26,5 je 28-36 tisíc vozidiel za 24 hodín.

ale myslim ze je to velmi uzkostliva definicia, 40.000+ bez problemov, dialnica aj 50.000. a to neznamena ze po akomkolvek prekroceni kapacity nastava kolaps. siroka, rovna cesta I. tr. 1+1 bez vacsich stupani aj 20.000 pokial na nej nie su stuple ako vacsie krizovatky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Yoggy52 » 05. Jan 2019 12:50

Myslim, ze on sa pytal konkretne na R7 a PPP, kde je viacero takychto bodov. (cize presunutie prispevku bolo neopodstatnene.)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Outererror » 27. Feb 2019 18:37

Chcel by som sa spýtať miestnych štamgastov-odborníkov, či vidia zmysel v budovaní RC v kategórii R11,5. Nebolo by prospešnejšie to označiť len ako preložku cesty I. triedy so zvýšenou rýchlosťou (napr. 110) a MÚK. Pretože podľa mňa je to kontraproduktívne; snažíme sa hrať na niečo na čo nemáme (viac ako tisíc km D a RK). Pričom často tieto cesty ani nie sú potrebné a robia sa len ako politický marketing politických strán (napr. R7 až do Lučenca).
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná

Odoslaťod Outererror » 27. Feb 2019 18:42

devil napísal:v novom projekte dialnic z 2001 som nasiel toto:

Napríklad kapacita rýchlostnej cesty kategórie R22,5 je 25-33 tisíc vozidiel za 24 hodín a kapacita diaľnice D26,5 je 28-36 tisíc vozidiel za 24 hodín.

ale myslim ze je to velmi uzkostliva definicia, 40.000+ bez problemov, dialnica aj 50.000. a to neznamena ze po akomkolvek prekroceni kapacity nastava kolaps. siroka, rovna cesta I. tr. 1+1 bez vacsich stupani aj 20.000 pokial na nej nie su stuple ako vacsie krizovatky.


Ja som niekde počul (aspoň o tuneloch), že dvojrúrové tunely sa začínajú projektovať (povinne) ak intenzity presiahnu 20 tisíc voz./24h. Podľa plánov je R24,5 alebo R26,5 projektovaná zhruba všade kde intenzity presiahnu 10 tisíc (napr. R2 pri Trenčíne).
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod devil » 28. Feb 2019 15:57

R11,5 ma zmysel ako vyriesenie lokalnej zavady (cesta cez stred obce, prudke zakruty/stupanie) na trase kde sa v buducnosti pocita s RC ale momentalne nie je potrebna npr. z dovody postacujucej kapacity cesty. suvisle R11,5 su kontraproduktivne presne ako pises. ze aky je rozdiel medzi tymito 2 pripadmi sa da urcit najma casovou usporou...podla mojho nazoru ak sa usetri asi 1/3 casu oproti starej ceste ma zmysel stavat prelozku. to je 50-60 km/h vs. 90-100 km/h.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod milan_KM » 28. Feb 2019 18:54

A nemala by omnoho väčší zmysel R12,5 ako vyriešenie lokalnej závady, ktorá by mohla fungovať aj ako súvislý ťah?
Joj potom by sme ale nestavali plný profil pre zrejme 8k áut.....
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod aquila » 28. Feb 2019 19:33

R11,5 aj R12,5 su hlupost, lebo keby dali 13,5/80, tak mozu mat regulerny 2+1, cesty by sa mali stavat bud 9,5 , alebo potom az 13,5. 11,5 aj 12,5 je hlupost.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2019 19:44

aj na 12,5 dáš 2+1
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Outererror » 28. Feb 2019 20:00

aquila napísal:R11,5 aj R12,5 su hlupost, lebo keby dali 13,5/80, tak mozu mat regulerny 2+1, cesty by sa mali stavat bud 9,5 , alebo potom az 13,5. 11,5 aj 12,5 je hlupost.

Napríklad taká I/48 v ČR je celkom dobrý príklad. Tam je 2+2 bez stredného pásu a odstavných pruhov. Prirodzene, prechádza aj cez obce, ale často sú vybudované protihlukové steny. Takto by som si vedel predstaviť hocijakú preložku, RC alebo cestu I. triedy.
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Rio13.zm » 28. Feb 2019 21:17

CR je zly priklad, co sa tyka ciest. tam si priklad neberme.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Sentilj » 28. Feb 2019 21:43

Rio13.zm daj nejake argumenty preco
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Outererror » 28. Feb 2019 21:54

Rio13.zm napísal:CR je zly priklad, co sa tyka ciest. tam si priklad neberme.

Úprimne, myslím si, že ČR oveľa viac investuje a opravuje svoje cesty. Pár hrozných úsekov na hlavných diaľniciach postavených za komančov by som nevnímal ako smerodajné. Ich kvalita je už vyššia ako naša. Česko totiž nie je len D1 Praha-Brno.
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod mapman » 01. Mar 2019 08:47

Sentilj napísal:Rio13.zm daj nejake argumenty preco

Tiež by ma to zaujímalo...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod devil » 01. Mar 2019 08:51

isteze 12,5 je lepsie ako 11,5. ale kedze 12,5 sa zatial neda aj 11,5 je lepsie ako klukata 7,42 prehlasena za 9,5.

a rad by som si porovnal nehodovost 12,5 vs 11,5 na priblizne rovnako vytazenom tahu...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Vlados » 01. Mar 2019 09:52

12,5m je napr. trojpruh pri Ožďanoch.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod devil » 01. Mar 2019 11:10

to je len v obmedzenej dlzke kvoli stupaniu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

Odoslaťod Vlados » 01. Mar 2019 11:59

nakoľko takú normu nemáme tak sa ukázať dlhý úsek nedá.
12,5 oproti 11,5 je minimálne navýšenie ceny a pri dobudovaní na plný profil minimálne plytvanie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.